PDA

View Full Version : Lakbeschadiging



Jellyfish00
20 december 2007, 18:50
Nou mensen een uurtje geleden is dus de strap van m'n (zwarte) Squier Strat losgeschoten, hupsakee de gitaar op de grond en een dik stuk van de zwarte lak eraf. Nou kan je zeggen, het is een gebruiksvoorwerp, het is vintage, of het hoort erbij, maar onder de zwarte lak zit een (knal)rooie body :???:

Oftewel, er zit een knalrood stuk schade in de omgeving van de Output. Nou heb ik de mazzel dat er nog een aardig groot stuk van de lak intact is (wel heel breekbaar), hoe kan ik weer zorgen dat het mooi wordt? Dit dingetje is zo niet meer te verkopen..

G.G.
20 december 2007, 18:54
Nou mensen een uurtje geleden is dus de strap van m'n (zwarte) Squier Strat losgeschoten, hupsakee de gitaar op de grond en een dik stuk van de zwarte lak eraf. Nou kan je zeggen, het is een gebruiksvoorwerp, het is vintage, of het hoort erbij, maar onder de zwarte lak zit een (knal)rooie body :???:

Oftewel, er zit een knalrood stuk schade in de omgeving van de Input. Nou heb ik de mazzel dat er nog een aardig groot stuk van de lak intact is (wel heel breekbaar), hoe kan ik weer zorgen dat het mooi wordt? Dit dingetje is zo niet meer te verkopen..

Secondelijm om het stuk dat je nog hebt terug te lijmen. De randen die dan rood blijven kleuren met zwarte inkt (dat gewone ordinaire kroontjespen spul) en dan het afwerken met secondelijm (wordt een soort van harde laklaag)

Stukje toiletpapier bij de hand houden om overtollige lijm geljik weg te deppen. Misschien is een tweede laag nodig om een even hoog oppervalk te krijgen.

Je kan, net om het rampgebied heen, schilderstape plakken om knooien met secondelijm te voorkomen. Wel heel snel verwijderen dat tape, dus de uiteindes van het tape ff omklappen en tegen elkaar plakken, dan trek je het snel los, zonder gepeuter.

Jellyfish00
20 december 2007, 19:00
De randen die dan rood blijven kleuren met zwarte inkt
Krijg je dan niet dat de inkt net iets anders gekleurd is / glimmender / minder glimmend dan de rest van de lak?

Anyways bedankt voor je hulp

G.G.
20 december 2007, 19:09
Krijg je dan niet dat de inkt net iets anders gekleurd is / glimmender / minder glimmend dan de rest van de lak?

Anyways bedankt voor je hulp

Het glimmende is de blanke lak, niet de kleur, secondelijmm vormt die harde laag, en die gaat glimmen na wat polijsten. PM me ff je email, stuur ik je ff een documentje van Stew MacDonald, over deze techniek.

Mr.Fingers
20 december 2007, 19:12
En ga morgen naar de winkel en koop een setje straplocks. kost u 9 euro!

Jellyfish00
20 december 2007, 19:14
En ga morgen naar de winkel en koop een setje straplocks. kost u 9 euro!
Als het goed is krijg ik met de kerst een liter Grolsch xD (waarom nou niet sinterklaas, dan was dit nooit gebeurd =\)