PDA

View Full Version : Ook LordRif aan de CAE 3+SE



LordRiffenstein
20 december 2007, 15:34
Sinds enkele weken in mijn bezit, de SPX90 heeft plaats moeten maken in mijn rack.

http://www.lordriffenstein.com/images/CAE-rack.jpg

Power amp is een Advance Tube Tech TA70 met JJ E34L. 2 uur geleden opgehaald bij de koerierfirma maar heb nog geen apart rack ervoor. De CAE klonk super via de Slowhand (of mijn Masotti) als eindtrap maar met de power amp is het helemaal te gek. :cheerup: :dance: :rockon:

CAE wordt geschakeld via een Engl Z11 die aan de achterkant zit, pedalshelf geen verandering sinds voorjaar 2007, enkel middenste pedaaltje vooraan (OD/Boost) wijzigt al een keertje. GForce en RSP550 voor de post-gain FX.

Kaïn
20 december 2007, 17:06
Shit man mooi spul! Hoe klinkt zo'n CAE nou? Vooral een clean amp/crunch etc ?

Daemon
20 december 2007, 18:08
Very nice indeed :) Ik zou weleens een GOEDE sample willen horen van de lead channel :)

boss
20 december 2007, 18:19
Mooie amp Yoeri, maar waarom de SPX eruit??
En ga je nu stereo spelen of wordt het een W/D/W set-up?

Chiel
21 december 2007, 02:27
Vet is ie he! Heb hem nog in mijn FX rack zitten en gebruik hem samen met de eindtrap van mijn Hook. Echt een te gek ding. Vooral channel 2 is en blijft voor mij de referentie sound.

srv-man
21 december 2007, 10:52
Mooi werk Yoeri, het komt nog wel eens goed met je :p

Hoe ga je de verschillende sets nu inzetten of wordt de CAE gewoon gecombineerd met de tops. Kan me voorstellen dat de Masotti wel wat overlap heeft met de CAE.

morris
22 december 2007, 01:00
Mooi he mannen, wij krijgen uiteindelijk de Lord aan de sound die wij al jaren propageren! hehehe Ik moet overigens zeggen, die CAE's hebben wij één op één vergeleken, die van Yoeri klinkt als een beest!!!!!

LordRiffenstein
22 december 2007, 10:28
Mooie amp Yoeri, maar waarom de SPX eruit??
En ga je nu stereo spelen of wordt het een W/D/W set-up?

Ik gebruikte de SPX enkel voor pitch shift en na wat tweaken vond ik de PS in de GForce of mijn RSP550 net zo goed klinken. Aangezien die SPX ook een ruisbak is en enkel lekker werkt als je hem via een output mute gebruilt (bij mij via GCX-loop) heb ik hem eruit gehaald.

Voorlopig speel ik nog mono, mijn 2 Lenders-cabs (verschillende speakers) zijn beide stereo maar stereo in 1 cab klinkt niet speciaal anders dan mono. Ik wil volgend jaar 2 1x12s kopen (ja Morris, cubes :p ) en dan kan stereo of w/d/w zonder probleem.

LordRiffenstein
22 december 2007, 10:35
Mooi werk Yoeri, het komt nog wel eens goed met je :p

Hoe ga je de verschillende sets nu inzetten of wordt de CAE gewoon gecombineerd met de tops. Kan me voorstellen dat de Masotti wel wat overlap heeft met de CAE.

Er is hier sprake van een luxe-probleem :seriousf: Bedoeling is om de CAE gewoon met de Advance power amp te gebruiken en om de windrichting van de dag te laten bepalen of ik nou de CAE ga gebruiken of mijn Masotti. Er zit inderdaad overlap bij die 2, maar met de CAE bij in´t rack heb ik als extra voordeel dat ik altijd een backup bij me heb, de CAE kan immers perfect via de cab simulator en de balanced outs van de SM+ rechtstreeks in de PA. Klinkt natuurlijk minder maar toch goed als backup.

LordRiffenstein
22 december 2007, 10:36
Mooi he mannen, wij krijgen uiteindelijk de Lord aan de sound die wij al jaren propageren! hehehe Ik moet overigens zeggen, die CAE's hebben wij één op één vergeleken, die van Yoeri klinkt als een beest!!!!!

:seriousf: :seriousf:

We moeten nog een keertje samenkomen zodat mijn Advance je VHT eruit kan blazen :cheerup:

Daemon
22 december 2007, 12:45
Is 't slecht van me dat ik nog nooit van die advance power amps heb gehoord? :p

Powerchordschuiver
22 december 2007, 13:02
Ga je schamen!

JorikDekkers
22 december 2007, 13:06
VET!

Ooit in een hele verre toekomst komt er zeker een keer een 3+, als was t maar omdat k zwaar luke fan ben...

Kun je een vergelijking geven met je masotti? Want de laatste clips die je daarvan postte zaten qua karakter toch wel in die richting?

future2future
22 december 2007, 14:26
Te gek man! Iets anders dan ik verwacht had, maar wel heel vet! Hoe klinkt ie in verhouding tot je massoti?

LordRiffenstein
23 december 2007, 10:45
Is 't slecht van me dat ik nog nooit van die advance power amps heb gehoord? :p

Nee, Advance Tube Tech is nog relatief onbekend, VD Haar verdeeld een aantal van hun spullen. Ze maken pedaaltjes, midi-spul, power amp, mixers en sinds kort ook enkele versterkers (komen begin 2008). Ik gebruik al langer een aantal pedaaltjes van hun en heb al een rack gemaakt met hun switcher voor een vriend.

http://www.advancetubetech.com/img/ta70.jpg

In mijn TA70 zitten JJ E34Ls, geeft 2 keer 70w, heeft 8 en 16ohm aansluitingen per kant en een L/R line out. Ik heb hem met verschillende preamps gehoord en hij klinkt gewoon super.

bluegate
23 december 2007, 12:22
Lord, gefeliciteerd met je nieuwe aanwinsten!

Ik heb goede dingen gelezen over de Advance Tube Technology, ben
benieuwd hoe deze in combi met de 3+ SE klinkt.
Met name kanaal 2 is fantastisch, ik was zelf niet zo gecharmeerd van
kanaal 1 & 3.
Dat is ook de reden dat ik mijn CAE heb weggedaan.

Laat je ook alle mods uitvoeren op de CAE?

Daemon
23 december 2007, 13:03
Nee, Advance Tube Tech is nog relatief onbekend, VD Haar verdeeld een aantal van hun spullen. Ze maken pedaaltjes, midi-spul, power amp, mixers en sinds kort ook enkele versterkers (komen begin 2008). Ik gebruik al langer een aantal pedaaltjes van hun en heb al een rack gemaakt met hun switcher voor een vriend.

In mijn TA70 zitten JJ E34Ls, geeft 2 keer 70w, heeft 8 en 16ohm aansluitingen per kant en een L/R line out. Ik heb hem met verschillende preamps gehoord en hij klinkt gewoon super.

Interesting :) Speel je niet toevallig in een band die ook weleens in zuid-oost brabant speelt? Dan kan ik eens horen hoe je gear live klinkt ;)

LordRiffenstein
23 december 2007, 15:09
Laat je ook alle mods uitvoeren op de CAE?

Die van mij is unmodded behalve dat iemand er ooit een trosje Orange Drop caps ingestopt heeft (mogelijk P Van Weelden). Hebben hem vergeleken met de fully modded versie van Morris en ik vond er eerlijk gezegd weinig verschil op. De enige mod die ik zou laten doen is de blackface mod om het clean wat beter te maken maar voor mijn (en Luke) is die CAE prima zoals hij is.

LordRiffenstein
23 december 2007, 15:10
Interesting :) Speel je niet toevallig in een band die ook weleens in zuid-oost brabant speelt? Dan kan ik eens horen hoe je gear live klinkt ;)

Ik speel vooral in België maar je mag altijd eens komen luisteren. Deze setup gaat volgende woensdag een eerste keer mee, in Sint-Gillis-Waas, niet te ver van de Nederlandse grens :seriousf:

LordRiffenstein
23 december 2007, 15:31
Op de vraag Masotti vs CAE:

De CAE is wat opener op´t crunch kanaal, clean op beiden is prima. Lead op de CAE klinkt wat meer boogie nr mijn mening terwijl lead op de Masotti wat meer Soldano is. CAE heeft gescheiden toonregeling als grote voordeel tov de Masotti maar die laatste als top heeft dan weer andere voordelen, is wat strakker in´t laag.

Chiel
23 december 2007, 19:44
De layout van die Advance Tube Tech lijkt wel heel erg veel op de VHT2/50/2...

LordRiffenstein
23 december 2007, 21:10
De layout van die Advance Tube Tech lijkt wel heel erg veel op de VHT2/50/2...

http://www.vhtamp.com/products/images/new/power-amp-2.gif

Mmm ik zie erg weinig gelijkenissen behalve dezelfde standard chicken heads.

Het leuke aan de Advance is dat die erg goedkoop is en je kan hem makkelijk 2de hands vinden in Italië. Die van mij is een 2de hands, ziet er als nieuw uit, is door de verkoper nr Advance gestuurd, heeft daar volledige checkup gekregen, nieuwe JJ E34Ls en dan nr mij gestuurd en hij kostte me minder dan de helft van aan VHT 2/50/2 :p

LordRiffenstein
23 januari 2008, 12:23
Even omhoog trappen met foto´s van de setup anno 2008. Ik gebruik de racksetup meestal mono met 1 2x12 maar kan ook stereo. Met de Masotti top gebruik ik het onderste rack enkel en dan is alles mono en wordt de CAE niet gebruikt. CAE kan ook als backup gebruikt worden via de speaker sim op de System Mix + en dat klinkt helemaal niet verkeerd.

http://www.lordriffenstein.com/images/Rig08.jpg

http://www.lordriffenstein.com/images/Rack08.jpg

http://www.lordriffenstein.com/images/Shelf08.jpg

vinni
23 januari 2008, 21:02
Waar is nou die Okko? :cooler:

Vinni

caliban
31 januari 2008, 02:32
Ik zou echt wel eens willen horen hoe zwaar het derde kanaal kan gaan.
Op youtube staan er clips van ene samhillband kerel en die klinken heel strak.
Hij heeft wel honderden andere zaken nog bij in zijn rack steken waardoor ik geen idee heb wat zijn sound nu maakt. En verder op internet weinig clips vindbaar van de 3+.

srv-man
1 februari 2008, 21:23
What if van Burns Blue (met Vinny Burns) is dacht ik bijna volledig met de 3+SE opgenomen. (ik blijf het een lekkere cd vinden ook).

http://homepage.ntlworld.com/theviper/audio.html

Verder is alles wat Steve Lukather de laatste jaren speelt met een CAE3+ opgenomen. Kingdom of Desire laat de stevigere kant horen.