PDA

View Full Version : Wat is jouw 'droom-sound'?



iWishmaster
20 december 2007, 15:00
Dit topic is er misschien al eerder geweest, maar ik kon er zo snel niks over vinden. Dus de vraag:

Welke sound streef jij na, van welke artiest bijvoorbeeld? Heb je dit al gevonden en zo ja, hoe kom je eraan (welke gear, techniek enz)?

Persoonlijk vind ik dat Mark Knopfler in de Dire Straits dagen 'het' strat geluid heeft, ik krijg nog steeds kippenvel bij Brothers in Arms (ookal speeltie dat op de bridge humbucker als ik me niet vergis). Hoe hij precies dat geluid krijgt weet ik niet helaas, maar iig Fender amp en zn signature fender strat zal een heel eind komen.

Op een goede tweede plaats het lekkere high-gain sound van een paar stevige humbuckers door een mesa, zoals MoP van metallica. Maar op de één of andere manier vind ik dat nog vetter klinken als het met een Gibson gespeeld wordt ipv superstrat, met een beetje reverb, en delay op de solo's.

Dat zijn mijn favoriete sounds / tones :cooler:

TimoSomers
20 december 2007, 15:02
Satriani heeft voor mij de allerbeste live tone (zie vooral Live in San Francisco).
Ook Steve Vai vind ik een heerlijke tone hebben.
Ik denk niet dat veel het met me eens zullen zijn, maar de sound van Rammstein vind ik ook vaak erg lekker.

Kaïn
20 december 2007, 15:04
De sound die ik heb !
Dat betekend een Rectifier met een ENGL eindtrap, en verder geen gezeik :D

Mr.Fingers
20 december 2007, 15:08
De "Steve Cropper"-Sound

Telecaster (en dan vooral het neckelement), met rosewood neck over een goede oude ???Marshall??? buizenamp, niets vervorming of effectjes, gewoon gitaar, spiraaldraad, amp.

http://www.pbs.org/wnet/gperf/shows/lennon/multimedia/images/btjones_pic2.jpg

Kan iemand me zeggen welke amps hier gebruikt worden??? Zien er me Marshalls uit, maar kan dit?


De heren hier in kwestie zijn Donald "Duck" Dunn (bass) en Steve "The Colonel" Cropper (gitaar), hier bij Booker T & The MG's, tijdens de "Stax Revue" van 1967, later nog bekend geworden door "The Blues Brothers Band"

EDIT: Deze sound dus (http://youtube.com/watch?v=gwtDHdrf8Jo)

Squier4ever
20 december 2007, 15:08
eerlijk: Les Paul met een plexi en alles op 11!

Harry
20 december 2007, 15:16
ik heb even gezocht, en dit is m: http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=75881&highlight=Mooiste+gitaargeluiden

savale
20 december 2007, 15:20
Volgens mij is dat voor iedereen anders, maar ik kan erg genieten van het felle geluid van een telecaster:

Zoals hier bijvoorbeeld:
http://youtube.com/watch?v=wLhnor8zgUk

Helaas nog geen telecaster voor mij. Maar met mijn fender stratje komt het ook wel een beetje in de buurt, maar ik mis wat "twang"

iWishmaster
20 december 2007, 15:20
ik heb even gezocht, en dit is m: http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=75881&highlight=Mooiste+gitaargeluiden
Da's meer dan een jaar geleden, hoog tijd voor een nieuwe :sssh: :rockon:

Harry
20 december 2007, 15:22
ja, maar dan weet je ook wat er al over gezegd is. Bij mij is het nog steeds het zelfde namelijk.

Squier4ever
20 december 2007, 15:22
Da's meer dan een jaar geleden, hoog tijd voor een nieuwe :sssh: :rockon:

hoewel ik vaak tegen bumpen ben moet ik harry gelijk geven.

Blokkie
20 december 2007, 15:28
Dit topic is er misschien al eerder geweest, maar ik kon er zo snel niks over vinden. Dus de vraag:

Welke sound streef jij na, van welke artiest bijvoorbeeld? Heb je dit al gevonden en zo ja, hoe kom je eraan (welke gear, techniek enz)?

Persoonlijk vind ik dat Mark Knopfler in de Dire Straits dagen 'het' strat geluid heeft, ik krijg nog steeds kippenvel bij Brothers in Arms (ookal speeltie dat op de bridge humbucker als ik me niet vergis). Hoe hij precies dat geluid krijgt weet ik niet helaas, maar iig Fender amp en zn signature fender strat zal een heel eind komen.


Dat zijn mijn favoriete sounds / tones :cooler:

Volgens mij speelt Knopfler Brothers in Arms op zijn Les Paul met de toon helemaal dicht.

axis303
20 december 2007, 15:28
Dit topic is er misschien al eerder geweest, maar ik kon er zo snel niks over vinden. Dus de vraag:

Welke sound streef jij na, van welke artiest bijvoorbeeld? Heb je dit al gevonden en zo ja, hoe kom je eraan (welke gear, techniek enz)?

Persoonlijk vind ik dat Mark Knopfler in de Dire Straits dagen 'het' strat geluid heeft, ik krijg nog steeds kippenvel bij Brothers in Arms (ookal speeltie dat op de bridge humbucker als ik me niet vergis). Hoe hij precies dat geluid krijgt weet ik niet helaas, maar iig Fender amp en zn signature fender strat zal een heel eind komen.

Op een goede tweede plaats het lekkere high-gain sound van een paar stevige humbuckers door een mesa, zoals MoP van metallica. Maar op de één of andere manier vind ik dat nog vetter klinken als het met een Gibson gespeeld wordt ipv superstrat, met een beetje reverb, en delay op de solo's.

Dat zijn mijn favoriete sounds / tones :cooler:


Dat geluid uit de Pensa van hem is ook geweldig trouwens:

Hier Brothers in Arms samen met Clapton: http://youtube.com/watch?v=5vUDmFjWgVo

guvnor
20 december 2007, 15:30
Persoonlijk vind ik dat Mark Knopfler in de Dire Straits dagen 'het' strat geluid heeft, ik krijg nog steeds kippenvel bij Brothers in Arms (ookal speeltie dat op de bridge humbucker als ik me niet vergis). Hoe hij precies dat geluid krijgt weet ik niet helaas, maar iig Fender amp en zn signature fender strat zal een heel eind komen.


Brothers in arms speelt ie toch echt op een Les Paul...

Klinkt wel erg goed en behoord ook tot mijn favorieten. Komt wel na de Texas Blues sound van Stevie Ray Vaughan en het Les Paul geluid van gary Moore.

edit: heb te lang gedaan over het typen...

Kim Wilson
20 december 2007, 15:31
Mijn droomsounds zijn:

* Het geluid wat ik nu haal uit mijn setup. Een lekker dikke bluessound met een vies randje.

* Het geluid van Mooi Wark. Een vette Marshall/Brunetti en een Telecaster op het brugelement. Heerlijk. :cooler:

iWishmaster
20 december 2007, 15:43
Volgens mij speelt Knopfler Brothers in Arms op zijn Les Paul met de toon helemaal dicht.
Hoe het studio album gespeelt is weet ik niet, ik dacht een HSS strat, dat gebruikt ie hier namelijk:
http://www.youtube.com/watch?v=aQty-PzU6BE

barno
20 december 2007, 15:45
J Vaughan: fab strat sound!, met ook een "far out"- vermelding voor het kapsel van de echte Kim Wilson

http://www.youtube.com/watch?v=R5nRifofbo0

Godfather
20 december 2007, 15:55
Knopfler gebruikt regelmatig Les Pauls met de toonknop van het halselement helemaal dicht...

Denk ook aan 'Money for Nothing'. Die sound heb ik zelf heel makkelijk te pakken als ik het halselement van mn Les Paul gebruik met de toonknop helemaal dicht. Eitje.

YannickH
20 december 2007, 15:55
Ik wil dave mustaine zen sound:p

AriaProII
20 december 2007, 15:59
De sound van Adam Jones van Tool. Luister maae es naar de opening op "jambi"; een betere crunch kan ik niet bedenken.

bass blom
20 december 2007, 16:43
Knopfler gebruikt regelmatig Les Pauls met de toonknop van het halselement helemaal dicht...

Denk ook aan 'Money for Nothing'. Die sound heb ik zelf heel makkelijk te pakken als ik het halselement van mn Les Paul gebruik met de toonknop helemaal dicht. Eitje.

dan switch in midden zetten en volume van hals op 8 a 9.. ook lekker :P

Godfather
20 december 2007, 16:50
dan switch in midden zetten en volume van hals op 8 a 9.. ook lekker :P

Inderdaad! Zo doe ik het ook regelmatig en is misschien zelfs wel beter voor specifiek dit nummer.

joskedentweede
20 december 2007, 16:58
De "Steve Cropper"-Sound

http://www.pbs.org/wnet/gperf/shows/lennon/multimedia/images/btjones_pic2.jpg


Kan iemand me zeggen welke amps hier gebruikt worden??? Zien er me Marshalls uit, maar kan dit?




volgens mij zijn het inderdaad marshalls, JTM50 lijkt me, van 61

robby-C.rock
20 december 2007, 17:03
de sound van page, absoluut mijn nummer 1 sound :hippie:
die van slash is trouwens ook héél gaaf :soul:

Spitfire
20 december 2007, 17:07
De sound van Jack White ben ik sinds een paar jaar verliefd op :)

joskedentweede
20 december 2007, 17:08
B.B. King :p

Bart_Blueprint
20 december 2007, 17:13
John Mayer! Het geluid wat hij uit zijn strats haalt icm zijn Two-Rock amps, heerlijk is dat!

AART
20 december 2007, 17:18
James hetfiels sound op MoP en op Black.

Daarnaast heeft Fletcher van pennywise ook een retevette sound op Full Circle en nog een tandje rauwer en vetter op Land of the Free.

The Offspring heeft ook een hele vette sound op "Ixnay the Hombre".

Volgens mij heb ik ze zo wel een beetje gehad.

Raffel
20 december 2007, 17:24
ligt eraan wat voor 'mood' ik heb denk ik. En dat wisselt toch wel om de zoveel jaren. Ik neig nu naar Mike Einziger's sound maar iets strakker. De leads van Petrucci vind ik nog steeds top! Vooral in de LTE tijd. Dus toch een beetje een mesa sound met een brute rand.

Ik zou denk ik het liefst a/b-en tussen een Mark IV en een Tremoverb of vroeger Dual Recto. Maar dat zit er financieel momenteel even niet in! ;)

EuroCinema
20 december 2007, 17:33
Knopfler draait op Money for Nothing de toneknop niet dicht, maar gebruikt een wah in een vaste positie. Een truc die ook Mick Ronson (Bowie) en de gitarist van de Poets of Rhythm toepassen en ongetwijfeld nog veel meer gitaristen.

Mijn ultieme sound is die van Grant Green op het album Face to Face van "Baby Face" Willette. Fel, dik, overstuurd en toch 100% jazz.

G.G.
20 december 2007, 17:38
J Vaughan: fab strat sound!, met ook een "far out"- vermelding voor het kapsel van de echte Kim Wilson

http://www.youtube.com/watch?v=R5nRifofbo0

Lekkere sound. Ik vind het geluid dat zijn jongere broertje Stevie Ray (R.I.P.) had beter, met name het geluid van Riviera Paradise en Lenny qua clean en qua scheur #1, twee tubescreamers en 26 amps op max. vermogen :satisfie: (nu nog 24 amps kopen, eentje afbouwen, en mijn huis isoleren.... ohja.... een set oordoppen en leren spelen :satisfie:

Nobler
20 december 2007, 17:41
Voor mij is de ultieme sound die van Otis Rush op het album Right place wrong time.

orreltak
20 december 2007, 18:06
op het gebied stratgeluid heb ik david gimour toch wel bovenaan.

en qua scheur,het vroegere eddie van halenwerk.gaat gewoon niet vervelen.unieke sound.

bass blom
20 december 2007, 18:11
orreltak, check je pm :D

barno
20 december 2007, 18:30
Lekkere sound. Ik vind het geluid dat zijn jongere broertje Stevie Ray (R.I.P.) had beter, met name het geluid van Riviera Paradise en Lenny qua clean en qua scheur #1, twee tubescreamers en 26 amps op max. vermogen :satisfie: (nu nog 24 amps kopen, eentje afbouwen, en mijn huis isoleren.... ohja.... een set oordoppen en leren spelen :satisfie:

tja raar, we live in different worlds, alle gitaristen die ik ken, verkiezen jimmie boven stevie, zowel qua spel als qua sound, ... soit is ook niet belangrijk ... they both rock!
RParadise en Lenny zijn uiteraard onnavolgbaar

strat58
20 december 2007, 18:31
Dit topic is er misschien al eerder geweest, maar ik kon er zo snel niks over vinden. Dus de vraag:

Welke sound streef jij na, van welke artiest bijvoorbeeld? Heb je dit al gevonden en zo ja, hoe kom je eraan (welke gear, techniek enz)?

Persoonlijk vind ik dat Mark Knopfler in de Dire Straits dagen 'het' strat geluid heeft, ik krijg nog steeds kippenvel bij Brothers in Arms (ookal speeltie dat op de bridge humbucker als ik me niet vergis). Hoe hij precies dat geluid krijgt weet ik niet helaas, maar iig Fender amp en zn signature fender strat zal een heel eind komen.

Op een goede tweede plaats het lekkere high-gain sound van een paar stevige humbuckers door een mesa, zoals MoP van metallica. Maar op de één of andere manier vind ik dat nog vetter klinken als het met een Gibson gespeeld wordt ipv superstrat, met een beetje reverb, en delay op de solo's.

Dat zijn mijn favoriete sounds / tones :cooler:

Hoi het geluid van Billy Gibbons van ZZ TOP, op de eerste LP en dan het nummer Brown Sugar, zo hoort een Les Paul te klinken.
Peace Strat58

F*R*E*A*K
20 december 2007, 18:33
Paul gilbert's sound op het 2e Racer X album, no doubt about it

jerome
20 december 2007, 18:39
en qua scheur,het vroegere eddie van halenwerk.gaat gewoon niet vervelen.unieke sound.


+1!

Vooral op Van Halen 1 en 2 en ook op Fair Warning!,
Die brul met die grom vanuit het laag samen met dat mooi twinkelend hoog.
Overigens vind ik hem op Balance ook een baggervette sound hebben!

Mark Tremonti vind ik ook een supersound hebben, vooral bij Creed op de CD "Human Clay"

Maar ook Joey Z van Life of Agony, maar dan alleen op de CD "Broken Valley"
Heerlijk, een geluid dat onstaat door een warm en mooi brullende buizenbak te combineren/mixen met een smerig klinkende buizenbak.
Volgens mij haalt Mark Tremonti deze zelfde truck uit.
Je krijgt dan een sound die elke keer weer iets anders naar voren komt, een dynamische sound met een ziel, een sound dat leeft en niet gauw gaat vervelen!

Edit: het is overigens niet mijn bedoeling om zelf deze sounds te imiteren
Ik haal er alleen enorm veel inspiratie uit
En ik ben supertevreden met m'n eigen sound (al is het helaas op de nieuwe CD niet helemaal gelukt om mijn geluid er goed erop te krijgen...)

arjanb01
20 december 2007, 18:54
De sound van Petrucci, no doubt about that ! Lekker die combi van Mesa's mark iv met Mesa Lonestars... heerlijk.

iWishmaster
20 december 2007, 19:03
De sound van Petrucci, no doubt about that ! Lekker die combi van Mesa's mark iv met Mesa Lonestars... heerlijk.
+1

Dream theatre heeft een erg moddervette sound, beide clean en distorted is erg lekker.

Neem aan datie de Lone Star voor de clean gebruikt?

arjanb01
20 december 2007, 21:11
Ja petrucci gebruikt de lonestar voor de cleans inderdaad.

Kakihara
20 december 2007, 21:26
Hoi het geluid van Billy Gibbons van ZZ TOP, op de eerste LP en dan het nummer Brown Sugar, zo hoort een Les Paul te klinken.
Peace Strat58
+1 écht lekkere sound dat
Paul Kossof vond ik ook een lekker geluid hebben

Orpheo
20 december 2007, 21:30
mijn eigen sound eigenlijk :) ik hoef niet iemands sound te kunne immiteren. Ik kan veel sounds waarderen. Sykes, Hetfield, Page, Slash, Wylde, Gilmour (af en toe), Knopfler, Clapton, Gilbert, Kossoff, Brian May, Rhoads, de gasten van Iron Maiden, Robbo, Tremonti, Jon Schaffer (iced earth), Iommi, Hawkins-bros, etc etc. Ik vind net zoveel sounds als bands goed, en toch wil ik niet HUN sound, maar de mijne. Hun songs spelen op mijn manier, met mijn gitaar, mijn vingers, mijn sound. Tuurlijk zitten stukjes van hun spel bij mij erin. De pinches van Wylde en Sykes, de bulderende riffs van iommi, het trem-misbruik van Tremonti, de superstrakke slag van schaffer en hetfield, en het bluesy gevoel van Page, Slas, Gilmour, Clapton en al die andere heren. Ik pak hetgeen ik lekker vind, en probeer het in mijn eigen spel te proppen. Of het me lukt, bezien van de ogen en oren van iemand anders, is een ander verhaal, maar ik vind dat ik redelijk slaag in mijn opzet; veelzijdig, allround, een eigen, unieke sound, en niet iemand na doen.

Stratman70
20 december 2007, 21:33
De ultieme sound, waar ik ook echt naar zoek is het geluid van Blackmore, met name het geluid van hem tijdens de The Battle Rages On tour.

Nergens zo'n mooi stratgeluid gehoord: supervet, messscherp, vies randje, zeer agressief (mede door zijn spel) helder en superwarm.

Verder is inderdaad het geluid van EVH op Balance magisch!

Andere mooie geluiden: Gary Moore en Eric Bell toen ze in Thin Lizzy speelden, Marco Knoflook met Brothers In Arms, Ace Frehley op Alive I en II, Malcolm Young en David Gilmour op The Wall.

dimitri
20 december 2007, 23:51
Kid ramos zijn sound. Een esquire en een oude vox....
http://nl.youtube.com/watch?v=ntfdmMgLa3k

verder hou ik ook wel van kai strauss zijn geluid. Is naar mijn mening een nog te onbekende voor vele bluesliefhebbers.
http://nl.youtube.com/watch?v=1vaL2Y_njks&feature=related

Luke-wannabe
21 december 2007, 00:39
Michael Landau zijn geluid met 'The Raging Honkies' vind ik echt super lekker. Echt te smerig en modderig, maar dat klinkt juist zo lekker. Ik hoop echt dat iemand het hier kent, en met name het album 'We are the best band' want dat is me toch een machtige plaat..! Echt super heavy.
John Mayer vind ik erg lekker.
Mark Tremonti op Alter Bridge's 'One Day Remains'.
Uiteraard SRV, maar dat is al 1000 keer gezegd.
Frusciante mooie warme clean en super lekkere fuzz tones!
Steve Lukather uiteraard.
Het geluid van Tome DeLonge op Angles and Airwaves' 'We don't need to whisper'.
Het geluid van die gast van Boston.
Danny Gatton.
J Mascis op 'Without a sound' van Dinosaur Jr. Heel open. Lekker! Mijn geluid moet ook in de richting van dat geluid komen. Niet omdat ik zo'n fan ben van hem, maar die openheid vind ik heel erg fijn.
Zonder twijfel Eric Johnson en dan met namen dat lead geluid van hem. Echt prachtig! Klinkt zowat als een viool!
Foo Fighters. Weer die openheid.
Brian May. Talkin' about een eigen geluid. Dat hoort iedereen.
Tom Morello in zekere zin. Geen bijzonder geluid hoor, maar wel functioneel en super heavy met weinig gain.
Brian Setzer. Gretsch!!
Beetje veel. Maarja, veel is goed heh..

rickert
21 december 2007, 00:47
John Mayer vind ik erg lekker.


HEAUMEAUX!!!

Ik heb niet 1 droomsound, het is telkens wat anders, ligt aan mijn bui en welke muziek ik into ben. Soms denk ik tijdens de repetitie "zodan!" over m'n eigen geluid, lekker gevoel is dat. Maar andere dagen krijg ik er niets fatsoenlijks uit:p.

Luke-wannabe
21 december 2007, 00:50
HEAUMEAUX!!!

Ik heb niet 1 droomsound, het is telkens wat anders, ligt aan mijn bui en welke muziek ik into ben. Soms denk ik tijdens de repetitie "zodan!" over m'n eigen geluid, lekker gevoel is dat. Maar andere dagen krijg ik er niets fatsoenlijks uit:p.
Ja denk nog maar eens over na als je me weer in laat stappen in je auto :hippie:.
En ik heb ook niet 1 droomsound, daar mijn dikke lijst.

barno
21 december 2007, 01:21
Kid ramos zijn sound. Een esquire en een oude vox....
http://nl.youtube.com/watch?v=ntfdmMgLa3k

verder hou ik ook wel van kai strauss zijn geluid. Is naar mijn mening een nog te onbekende voor vele bluesliefhebbers.
http://nl.youtube.com/watch?v=1vaL2Y_njks&feature=related

+1
Shy Kai is good, veel naar Ronnie Earl geluisterd (aanrader voor liefhebbers van cleane stratklank!), die veel heeft geluisterd naar Freddy King (aanrader voor liefhebbers van cleane 335 klank en goldtop LP) en die haalde mosted bij oa Lightnin hopkins: ook hele straffe klank: een bewijs dat het hem vooral in de vingers zit want hij speelde vaak op mail order cheapo acoustische gitaren, versterkt met cheapo pup...

Pepe
21 december 2007, 01:56
Knopfler gebruikt regelmatig Les Pauls met de toonknop van het halselement helemaal dicht...

Denk ook aan 'Money for Nothing'. Die sound heb ik zelf heel makkelijk te pakken als ik het halselement van mn Les Paul gebruik met de toonknop helemaal dicht. Eitje.

Money for Nothing is een Les Paul jr., if I remember correctly, hele ander gitaar. Gitaar met de toonknop dicht is de "womansound" zoals op "American Woman" volgens mij.

Een ideale sound hangt voor mij een beetje af van de situatie maar het moet een beetje vocale kwaliteiten hebben.
Het geluid uit de telecaster van Marc Ribbot op Raindogs, Roy Buchannan op zijn eerste platen, de les paul van Knopfler, Evan Johns op Rolling thru the night. Maar ook de Dumble sound van Robben Ford of de 335 door een Fender Deluxe van Carlton op Royal Scam... all good.
Seventies Gilmour, de oude strat van Little Steven op zijn eerste LP, Setzer's 6120 slammin een Fender Bassman op Sleepwalk, Gliff Gallup op een duojet bij Gene Vincent.. gewoon teveel..

Kim Wilson
21 december 2007, 07:51
Kid ramos zijn sound. Een esquire en een oude vox....
http://nl.youtube.com/watch?v=ntfdmMgLa3k


Oja, idd, mijn derde droomsound! Al zal ik nooit zijn manier van spelen kunnen benaderen...

q-elvis-p
21 december 2007, 08:17
De sound van euroboy en slash. Verder de akoestische sound van turin brakes.
Kortom: twee marshalls of die jvm (daar lukt het ook wel mmee:)), een ac30 met blue álnicö's en een gibson jumbo gitaar!

Acap
21 december 2007, 08:20
wat mijn sound is he? dat weet ik helemaal nog niet :P

moet nog muchos grande ervaring opdoen en ik heb er zin in muhahah.

Acap

Otje
21 december 2007, 09:38
Ik heb meer dan 1 droomsound. Om te beginnen zijn er een aantal voorbeelden, mensen wiens geluid ik heel erg mooi vind.

Voor funk is het Prince.

Voor rock'n'roll slaggitaar is het Malcolm Young.

http://www.skole.trondheim.kommune.no/eberg/7trinnifjor/7klasse/07music/ac_dc/89-18501-sm.jpg

Voor hard rock slaggitaar is het Eddie (vooral zijn geluid op Women And Children First vind ik waanzinnig).

Voor gitaarsolo's vind ik de jonge jaren van Michael Schenker helemaal te gek qua geluid, maar ook zo'n beetje iedere solo die Gary Moore ooit op de band gezet heeft.

Voor metal ga ik terug naar de vroege jaren '80 (toen hadden we nog échte metal ;) ) en kom ik uit bij het album British Steel.

http://static.rateyourmusic.com/album_images/7818.jpg

Voor electrische blues kom ik uit bij de meest recente plaat van Gary Moore: Close As You Get. Het-kan-niet-beter.

Voor akoustische gitaar kom ik bij Tommy Emmanuel uit.

http://www.laguitarra.pl/galeria/2/tommy%20emmanuel.jpg

Mijn eigen geluid kan ik moeilijk onder woorden brengen. Ik kan met meerdere sounds uit de voeten en vind altijd wel iets wat me inspireert. Het grootste deel van m'n geluid zit ook in mijn vingers, niet in de spullen. Ik vind mezelf een middelmatige gitarist maar wel heel herkenbaar, en da's tenminste iets.

Mi-J'Den
21 december 2007, 23:49
Clean: zoiets als een mix van Mark Tremonti o.a. Blackbird en Petrucci o.a. album Awake.
HiGain: ergens richting Petrucci o.a. Six Degrees en Train of Thought.

Hmm uiteindelijk ben ik toch op zoek naar mijn eigen sound. Al komen deze een eind in de richting van wat ik mooi vind

Orgasmocaster
22 december 2007, 04:37
Trevor Rabin!!
Een van de weinigen met meerdere 'signature' tones.
Check this Shit: http://www.youtube.com/watch?v=OM25s5Cn1Vg
(ja ja, ik weet het, lekker jaren '80 filmpje.. maar wel een geweldig nummer + solo)

Van Dattum
22 december 2007, 11:54
Trevor Rabin..... geweldig! Veel te lang niks meer van gehoord!

JorikDekkers
22 december 2007, 13:12
1) Steve Lukather op de 'Char meets...' dvd:
Les Paul '59 Burst in zn CAE/TC/VHT rack

Luke heeft sowieso een HELE vette sound, maar daar is het echt bijna perfectie. Die Les Paul heeft ook zoveel meer mojo dan een mm luke.

En dan op verre afstand:
Gary Moore, George Kooymans, Billy Gibbons

Orgasmocaster
22 december 2007, 18:21
Trevor Rabin..... geweldig! Veel te lang niks meer van gehoord!

Je hoort hem waarschijnlijk heel vaak zonder dat je het weet.. hij is tegenwoordig een van de meest gevraagde composer voor soundtracks.. hij heeft de muziek geschreven en ook vaak gemaakt voor veel grote hollywood films, en tv series.

Stratman70
22 december 2007, 19:58
Oh fuk! Hoe kon ik Brian May vergeten inderdaad!!!!!

Tupelo
22 december 2007, 20:07
De sound van Jack White ben ik sinds een paar jaar verliefd op :)
Ja typisch, veel van de namen die ik hier lees spreken me wel aan, maar wanneer het alternatieve rock betreft.. in de categorie sexy sound, dan vind ik Jack White zijn sound ook hoog scoren.

Dat betekent dat we voor een appeltje en een ei bij Wietse langs moeten voor onze gear! :D

Soulflyhigh
22 december 2007, 20:27
Heel simpel. In Flames! Fantastische (metal) sound vooral op colony 8)

Helter Skelter
22 december 2007, 20:44
Van Halen toen hij nog bij EB Musicman zat, SRV (soms) Clapton (soms), Angus, Ritchie Kotzen, Gilmour

GunMetalBlue
22 december 2007, 21:17
Van Halen toen hij nog bij EB Musicman zat, SRV (soms) Clapton (soms), Angus, Ritchie Kotzen, Gilmour

van strat-lover tot strat-lover: SRV en clapton gaan er soms een beetje over he? me het be-stratten van hun sound?


Ik hou opeens héél erg van het verschrikkelijk smerige geluid van Johnny Lang op z'n album Lie To Me. U allen waarschijnlijk onbekend :D Moet je maar'ns zoeken!

Ibanez666
22 december 2007, 21:35
Steve Morse in zijn op zijn Deep Purple platen

JP074
22 december 2007, 21:52
Mick Mars, de slagpartijen, op Dr.Feelgood. Marshall of Riviera amp, Kramer Baretta ( telecaster met humbuckers) en gitaren in D gestemd.

Deze sound kon ik in 89 al waarderen en nu nog steeds. Het komt op mij iig niet gedateerd over. De productie van Bob Rock zal echter ook wel geholpen hebben.

Ook Ritchie Blackmore's sound in zijn Deep Purple tijd vind ik vet, voor een strat tenminste...