PDA

View Full Version : Stekker voor ouwe Marshall



Barré
20 december 2007, 12:13
Iemand hier die weet waar zoiets, behalve op een rommelmarkt misschien, te koop is? Of weet iemand wat de benaming is voor zo'n stekkerdeel zodat ik gerichter kan zoeken?
Thanks alvast!

http://farm3.static.flickr.com/2216/2124663292_8dac769bea.jpg?v=0

Rocketman
20 december 2007, 12:36
Ik probeer maar wat:

http://www.watfordvalves.com/product_detail.asp?id=444

Rouzy
20 december 2007, 12:39
Iemand hier die weet waar zoiets, behalve op een rommelmarkt misschien, te koop is? Of weet iemand wat de benaming is voor zo'n stekkerdeel zodat ik gerichter kan zoeken?
Thanks alvast!

http://farm3.static.flickr.com/2216/2124663292_8dac769bea.jpg?v=0
Als je zo'n Marshall hebt, kan je de stekkerdeel vervangen door een gewone stekkerdeel. Een klusje van solderen

;)

Nielsje
20 december 2007, 12:42
Als je zo'n Marshall hebt, kan je de stekkerdeel vervangen door een gewone stekkerdeel. Een klusje van solderen

;)

Nee man lamlul :). Het is juist een orgineel onderdeel. Als je hem wil vervangen door zo'n euro connector moet je weer gaan boren & zagen. De oplossing van Rocketman is juist, doch prijzig. Wellicht dat Chris, Nico, of Franc een goedkoper alternatief kunnen leveren.

Franc
20 december 2007, 13:07
Het ding wordt in de volksmond een Bulgin connector genoemd, itt de huidige IEC connectors.
Officieel mogen ze niet meer gebruikt worden wegens onveilig.
Je kunt zonder zagen of boren een IEC in de plaats van de Bulgin monteren, dat moet passen, maar fraai is anders.

Rouzy
20 december 2007, 13:08
Nee man lamlul :). Het is juist een orgineel onderdeel. Als je hem wil vervangen door zo'n euro connector moet je weer gaan boren & zagen. De oplossing van Rocketman is juist, doch prijzig. Wellicht dat Chris, Nico, of Franc een goedkoper alternatief kunnen leveren.
Mijn oude Marshall had ook zo'n stekkerdeel. Vervangen door zo'n euro connector niks aan de hands, en geen boren of zagen :), alleen even vast schroeven en Voilà:satisfie:

Rocketman
20 december 2007, 13:33
Ja die Bulgins zullen geen EU stempeltje krijgen maar de EU rekent bananen die niet krom genoeg zijn ook niet goed.

Nielsje
20 december 2007, 13:36
20 pond voor zo'n ding is veel. Ik zou zeggen, probeer er eentje te vinden op een rommel markt o.i.d. Als je hem niet kan vinden, zet er dan een eurostekker in. Het zou mij een rotzorg zijn of ze niet 'veilig' zouden zijn. De friet eten bij de turk bij ons om de hoek lijkt mij een stuk gevaarlijker...

Barré
20 december 2007, 13:38
Thanks a bunch guys!!

Ik ga op zoek naar die Bulgin. Ben niet te lui om dat ding te vervangen door een hipper type, maar het hoort gewoon niet of zo...

Rocketman
20 december 2007, 13:44
buy it now GBP 6,99

http://cgi.ebay.nl/NEW-OLD-STOCK-BULGIN-TYPE-SOCKET-FOR-QUAD-LEAK-MARSHALL_W0QQitemZ290177980028QQihZ019QQcategoryZ3 284QQcmdZViewItem

jacky
20 december 2007, 14:03
TAd heeft ze en dus nico verduin ook

http://www.tubeampdoctor.com/product_info.php?cPath=34&products_id=317

als je nico mailt stuurt hij m in een envelop op ben je voor rond de 20 eu klaar ......denk ik

Franc
20 december 2007, 14:13
Da's de plug en niet het chassis-deel...

Nielsje
20 december 2007, 14:20
oeh, das een goeie, de TS heeft niet expliciet aangegeven wat ie nodig heeft. Ik dacht ook de plug..

Franc
20 december 2007, 14:21
De foto is van het chassis deel.... maar inderdaad, bedoelt ie dat of de stekker die erin past :D

Misschien wordt het tijd dat hij even reageert.

Rocketman
20 december 2007, 14:21
Het verwarrende bij dit systeem is dat volgens mij het ding in het chassis de plug heet en het ding wat je erin steekt de socket.

Bij dat ebaywinkeltje wat ik hier boven half plaatste zijn zowel plug als socket te koop voor 10 euro.

hier dus
http://stores.ebay.nl/stusmanualsnbits_BULGIN-ELECTRONIC-COMPONENTS_W0QQfsubZ147596219QQfrsrcZ1

Toaster
20 december 2007, 14:37
ouwe london cities hebben ook zo'n plug.

Misschien heeft er iemand nog wel zo'n ding rondslingeren.

ACSlater
20 december 2007, 14:49
Op mijn London City hebben ze ook zo'n nieuw ding gezet. Gebruik nu het snoer van mn monitorkabel :)

Barré
20 december 2007, 16:04
Deze TS zocht het "stekkertje", het chassisdeel is (zoals je op de foto kan zien 8-) ) nog prima in orde voor zover ik dat kan zien.
Elkeweg, ik ga wel beide delen aanschaffen omdat als het ene deel van poreuzigheid uit elkaar is gevallen, het andere ook wel zal volgen ergens in de nabije toekomst.

Nogmaals superbedankt allemaal!

AutoStatic
21 december 2007, 09:46
TAd heeft ze en dus nico verduin ook

http://www.tubeampdoctor.com/product_info.php?cPath=34&products_id=317

als je nico mailt stuurt hij m in een envelop op ben je voor rond de 20 eu klaar ......denk ikNico heeft mijn LC gereviseerd en daar zat ook een Bulgin aansluiting op waarvan het chassisdeel was gebroken. Hij heeft deze niet vervangen met een nieuwe Bulgin aansluiting hoewel ik de stekker nog wel heb. Bulgin is gewoon niet veilig, zit nu dan ook een Euro connector op zonder dat er extra gaten geboord hoeften te worden. Het snoer hou ik wel zelf helaas ;)

jacky
21 december 2007, 11:36
Nico heeft mijn LC gereviseerd en daar zat ook een Bulgin aansluiting op waarvan het chassisdeel was gebroken. Hij heeft deze niet vervangen met een nieuwe Bulgin aansluiting hoewel ik de stekker nog wel heb. Bulgin is gewoon niet veilig, zit nu dan ook een Euro connector op zonder dat er extra gaten geboord hoeften te worden. Het snoer hou ik wel zelf helaas ;)


Dat is natuurlijk een afweging wil je het vintage correct in orde houden of wil je een makkelijk bruikbare amp (ook als je je netsnoer vergeten hebt)

Gaf alleen maar antwoord op de vraag waar je ze KAN kopen

Nielsje
21 december 2007, 11:58
Bulgin is gewoon niet veilig

Wat is er eigenlijk niet veilig aan? Behalve dat bakeliet kan breken?

heavy-metal-thunder
22 december 2007, 00:45
Da's de plug en niet het chassis-deel...


verkoopt hij ook:

http://cgi.ebay.nl/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=290177983331&ssPageName=MERC_VI_RSCC_Pr4_PcY_BIN_Stores_IT&refitem=290177980028&itemcount=4&refwidgetloc=active_view_item&usedrule1=StoreCatToStoreCat&usedrule2=CrossSell_LogicX&refwidgettype=cross_promot_widget

Frits van Mourik
24 december 2007, 00:40
Wat is er eigenlijk niet veilig aan? Behalve dat bakeliet kan breken?

In de stekkert ( het kabeldeel, dus) zitten de kontakten heel dicht op elkaar.
Maar belangrijker nog: iedere vorm van trekontlasting ontbreekt.

Als je een eurostekker wilt gebruiken, zoek dan naar een "vertikaal" chassisdeel,
met de bevestigingslipjes boven en onder de rij kontaktpennen.
Dit type chassisdeel is daardoor wat meer vierkant dan langwerpig.
Als je dat vervolgens horizontaal in het bulgin-gat bevestigt, wordt dit precies mooi afgedekt.

Overweeg ook dit:
Een Bulgin-snoer mag nooit defect of kwijt raken- of vergeten worden,
want niemand heeft zoiets in z'n EHBO-koffer,
terwijl iedereen je wel aan een euro-snoer kan helpen...

Franc
24 december 2007, 06:22
Waarheden als koeien Frits....

Ik heb zo'n stekker van TAD omdat ik mijn JTM45 per se ook met een Bulgin chassis deel wilde uitrusten vanwege 'originaliteit'. Er zit dan ook een echte NOS in het chassis.
Maar de plug mist inderdaad iedere vorm van trekontlasting. Je moet de 3 draden vastschroeven op de polen en dan worden ze mbv 2 plaatjes 'vastgeklemd'.
Tussen aanhalingstekens, want je trekt de zooi regelmatig los van de plug.
Met alle gevaren van dien.
Een regelrecht drama. En als dit gebeurt bij het opzetten voor een optreden ben je de sjaak, want inderdaad: niemand heeft dit soort kabels reserve, terwijl je de IEC versie bij wijze van spreken nog uit het koffiezetapparaat van de desbetreffende kroeg kunt trekken.

Dus ik zou zeggen: f#ck originaliteit en ga voor praktisch en veilig en laat er een IEC in zetten!

JeroenSchaaf
24 december 2007, 10:45
Als ik barry zo al een beetje ken , dan wil die hem dus Vintage correct houden!

Ik zou het persoonlijk ook orgineel laten , tenzij ik er iedere week mee op pad moet.

Maar dit is ook niet het geval bij Barry.


@ Barry, neem je die ook mee naar dass blokhutos?

Kitchen-Marshall
24 december 2007, 19:37
Ja, ieder z'n overwegingen..

Voor diegene die nog op zoek zijn naar het chassisdeel: ik heb er nog vier in een doosje liggen. Twee hebben het merk Cerco erop staan de andere niets. Dit is het type waarbij je de draden moet schroeven...dus niet solderen!

Interesse in 1 of meerdere van deze Bulgin-type chassisdelen: mailen naar reneboelens@Hotmail.com

Let op: Op = Op ...Ze staan inmiddels ook op Marktplaats en ik heb ook geen idee wat voor bedrag ik ervoor moet vragen dus doe maar een bod! :-)

Dude
26 december 2007, 10:25
zie marktplaats !!!!! (http://muziek.marktplaats.nl/versterkers-bas-en-gitaar/136873543-bulgin-chassisdeel-voor-vintage-marshall-hiwatt-etc.html?return=eJwtj9tuwyAMht%2BlUnuXkAOsEVE0pW%2 FiJWxBHIKws3ad9u4z2q78fb8BY9Ct%2Fra6GVF3qtUnNJCXbd yIkhbC7cnEOkB2lDwAYR29CMfTGleZWNmIlI9gIpkoPk1GMtlx qd4AS%2F%2FDEkAWy1WqeqPgXx9%2Bai8rTrSf%2B7k997d0MD QMnm2%2BdkPBrqBUjKtlLBFxfdrEiO8r%2FoWJ%2Fu8GzufI%2 F8h2KYcfrINUqgzwXyyyf5FDedrd2Xgd3MB79h3LgO6S0jE1p% 2FHnF7LEU%2BE%3D&df=1&fta=eNptk0Fu4zAMRe%2FiRdciKVEShVxhrhAYdaY1RkkMK2kz DXL3SnJqedGNYDx8kPzkdy9O7ik%2F3XWO%2B48%2Bpi4kAWWl u8UdvAxpdzkLhOkqKkQQiy5EFKtNGEYJ8SJf4xTS3yFJmC5Zc5 zkdD0e5vE1xJs4bQyE%2BF80sXYu%2FPuUYz%2Bn9z7GcE6j4M s0XXeq9NTSTf3boQtjbpeEpBuHPEwvhHIfc%2BUkXjog48jmWj %2B6ypgNOEOF4aojJAe6MFp13meMhektQ7KFmcacVrYy%2FqWv bTrjrKrMbRlaU5hvjNgy1JmbEe3Rc20C0Kbm%2FNQJYbXCzjp6 KmkDc4nqGVYzxpMFvyynuXG5j%2BMKVztsvUKqY0LzY61RuMDV kCbHjpaRmiNr2EGFqBoENlwbIWygccvesDni7NwuytURlIvZ5Y rtPGwRnzWbI9LKc50TeaMENPXg2BwxazJ1deg2cSG3bAn9Lxmi 5oi1gmXztEkbeSwpeuQ%2FJef0cp76Ie3j4fR2ef%2FJICjpXq %2FzvB9Pw%2BFW6LPosb%2FtS9BztoclDShd%2F9mFP8%2FPjx J6JffH4xsdp%2BdH&fta_ind=14&fs=1)


succes

Nielsje
26 december 2007, 13:52
Bedankt voor jullie reacties, weer wat geleerd.

Maar je moet toch nooit een stekker dmv het snoer verwijderen? Maar inderdaad, het zou je maar gebeuren op een podium..

nportena
9 november 2008, 22:44
Iemand hier die weet waar zoiets, behalve op een rommelmarkt misschien, te koop is? Of weet iemand wat de benaming is voor zo'n stekkerdeel zodat ik gerichter kan zoeken?
Thanks alvast!

http://farm3.static.flickr.com/2216/2124663292_8dac769bea.jpg?v=0

HELP MIJ!



Nu is het zo dat ik zo'n stekker heb, die in de socket op de foto hierboven gaat. Alleen het snoer is er van afgeknipt(stom stom) Kan iemand mij mischien vertellen hoe ik deze moet solderen? Ik heb het vermoeden dat de bovenste pen, aarde is, maar de linker en rechter weet ik zo niet. Ik heb een jmp mark2 50 watt uit 74 orgineel. Misschien komt het dom over, alleen ik weet niet of ik de plus/min precies op de juiste wijze moet solderen.

Mijn dank is groot!

Frits van Mourik
10 november 2008, 00:50
De bovenste (lange) pin is idd. aarde.
Verder maakt links & rechts echt geen reet uit.
Bij een wisselspanningsnet is er geen sprake van + of -.
Wèl van ~ en O, maar dat doet er hier niet toe...

nportena
10 november 2008, 12:53
bedankt! Super, dan maak ik hem weer en kan ik weer lekker spelen! Bedankt voor het advies!

Ome Keith
13 november 2008, 14:25
Voor de topicstarter niet meer interessant maar wie weet voor anderen......

Heb dit soort stekkers/snoeren tijdje geleden zien liggen bij de
BACO dumpshop in IJmuiden

Zou ze wel even bellen in dat geval

Puerco
13 november 2008, 19:51
Bedankt voor de links allemaal, ik zocht nog een paar setjes. Eén voor een project waar ik binnenkort mee wil beginnen en één setje voor mijn Ceriatone JTM45, die dingen zien er te gek uit en qua veiligheid zal het wel meevallen als je tenminste niet zo lui bent dat je alle stekkers aan het snoer eruit trekt.