PDA

View Full Version : Jaguar ('65) feedbackt als een aap



Dweezman
20 december 2007, 11:26
Menschen,
Ik heb 'n hele fijne Jag uit '65. Veel hardware is (helaas) vervangen, zo ook de pups die er in zaten. ( Waren waarschijnlijk Jappers)

Deze pups heb vervangen door SD antiquity II's. Volgens zo een beetje de beste elementen die je kunt krijgen voor de Jaguar. Daarmee dacht ik het probleem wel te hebben opgelost. Niets is minder waar: bij een beetje gain is de gitaar niet te beheersen. Keihard en monotoon gefluit.

Mijn vorige japjag had ook replacements van SD (andere types) maar daar was niet aan de hand.

Kan het aan de wiring van de circuits liggen (flinterdunne draadjes) of is er iets anders aan de hand?

Voor nu ga ik er vanuit dat de pups goed (genoeg) moeten zijn.


alvast dank voor input.

http://members.home.nl/d.a.kuipers/pics/my%20gear/jag65repair2.jpg
vorige pups, met stukje draadjes.

erwin_ve
20 december 2007, 11:37
Hoi Derek,

Sommige elementen zijn wel eens niet zo goed ge-waxpodded:satisfie: . Dan krijg je feedback.
Waarschijnlijk klinken ze clean erg goed?

Jellyfish00
20 december 2007, 12:19
Ik weet hier niet zo veel van af, maar feedbacken apen..?

Dweezman
20 december 2007, 12:56
Ik weet hier niet zo veel van af, maar feedbacken apen..?


En of: moet jij Bokito eens lang in z'n ape-oogjes kijken. Reken maar op feedback...

Mr.Fingers
20 december 2007, 14:00
Jaguar aan mij geven, krijg jij een mooie telecaster met bigsby van me... ;)


Ik denk inderdaad dat het aan niet degelijk gewaxpotte elementen kan liggen... Ook moet je niet vergeten dat het een jaguar is, en die feedbacken redelijk snel door de complexe electronica & elementvorm (die metalen houdertjes van het element, die draketandjes, zijn naar het schijnt de oorzaak)...


Post anders eens iets op het offsetguitars.com/forums

zoon van Piet
20 december 2007, 14:06
Ik denk inderdaad dat het aan niet degelijk gewaxpotte elementen kan liggen... Ook moet je niet vergeten dat het een jaguar is, en die feedbacken redelijk snel door de complexe electronica & elementvorm (die metalen houdertjes van het element, die draketandjes, zijn naar het schijnt de oorzaak)...

Ik ben misschien erg goedgelovig, maar de gedachte dat ome seymour zijn elementen niet meer goed waxed, wil er bij niet meteen in. Die draketanden zijn inderdaad meer reden tot achterdocht..
ik herinner me goed dat ik dat vroeger had op mijn ouwe rooie jag. Ik ontdekte dat ik de gillende toon konn stoppen door mn tonepot net niet voluit te zetten - zo'n klein iniemini stukkie terug adt het geen hoorbare invloed op het geluid had, maar de piep was weg.
Dat hoeft natuurlijk niet bij de jouw te werken, maar proberen kan geen kwaad..

Dweezman
20 december 2007, 14:10
Dat zijn goeie tips, mannen. Ga het testen.

Die pups zijn net nieuw en naar ik aanneem van erg goede kwaliteit.
Misschien dat het anders wiren (a la Strat)van de circuits een oplossing is...

Luke-wannabe
20 december 2007, 14:15
Ik denk eigenlijk niet dat het aan de wiring ligt, hoor Dweez. Kijk eens of er toevallig iets meetrilt ofzo...

Godfather
20 december 2007, 14:21
Weet je zeker dat de SD antiquity's zijn gewaxed?

Mr.Fingers
20 december 2007, 14:40
The neck position is wound "top going" and North polarity. The bridge position is wound "top coming" and South polarity. When used in combination with each other the pickups will be hum canceling. Both pickups have the traditional pole spacing. The magnets are protruding from the top and bottom of the flatwork for a smooth even response. Each pickup is recreated to fit in your old classic and comes with schematic and mounting screws. Hookup wire is the classic "push back" cloth braid wire.

Features:

* top pickup length: 2.630
* top pickup width: .612
* bottom pickup length: 3.285
* bottom pickup width: .612
* total pickup height: .605
* total magnet height: .688
* winding direction: top going (neck), top coming (bridge)
* magnet polarity: north (neck), south (bridge)
* calibrated yes
* height adjustment: into body
* magnet pattern: raised top and bottom
* DC Ohms: 6.8K
* Inductance: 3 henries
* Q: 3.1



Staat nergens iets op van gewaxt of niet... Als je de draadjes nog zo kunt zien van de spoel, zijn ze NIET gewaxt (denk trouwens niet dat die SD Ant. hoe dan ook gewaxt zijn...)

schwalbe
20 december 2007, 16:04
Ik weet hier niet zo veel van af, maar feedbacken apen..?
Jazeker:
http://www.nieuwnieuws.nl/archives/raar/2007/12/apenvrouwtjes_schreeuwen_manne.html

Jellyfish00
20 december 2007, 16:05
Jazeker:
http://www.nieuwnieuws.nl/archives/raar/2007/12/apenvrouwtjes_schreeuwen_manne.html
Wahaha die link is echt vet XD

AriaProII
20 december 2007, 16:25
En of: moet jij Bokito eens lang in z'n ape-oogjes kijken. Reken maar op feedback...

Dus de Jaguar moet Bokito-proof worden gemaakt? ;)

Dweezman
21 december 2007, 23:23
Het lijkt erop dat mn pups niet ge-wax-pot zijn. Niet handig in mijn genre.

En om daar nou zelf mijn vingers (letterlijk) aan te branden... Zitten hier GN-ers die dit tegen vergoeding kunnen/willen doen?

thnx,
D.

FruscianteFan
21 december 2007, 23:48
Ik ben misschien erg goedgelovig, maar de gedachte dat ome seymour zijn elementen niet meer goed waxed, wil er bij niet meteen in. Die draketanden zijn inderdaad meer reden tot achterdocht..
ik herinner me goed dat ik dat vroeger had op mijn ouwe rooie jag. Ik ontdekte dat ik de gillende toon konn stoppen door mn tonepot net niet voluit te zetten - zo'n klein iniemini stukkie terug adt het geen hoorbare invloed op het geluid had, maar de piep was weg.
Dat hoeft natuurlijk niet bij de jouw te werken, maar proberen kan geen kwaad..Mijn Jag (CIJ) piept een stuk minder snel als ik het ritme-circuit gebruik. Heeft wellicht ook op de een of andere manier te maken met de hoeveelheid hoge frequenties...

Dweezman
23 december 2007, 22:04
Dat ritme-circuit klinkt zo anders, dat dat geen optie is, in mijn geval.

Nog harry wax-potters in tha house?