PDA

View Full Version : Signaal onderbreker pedal



golanhall
20 december 2007, 09:19
Hoi,

Ik heb momenteel een setup waar ik 2 signalen naar mijn mixer stuur (één speaker sim'ed en één rechtstreeks van de pré-amp droog signaal).

Klink best goed en dik, maar ik zou graag willen kiezen wanneer het eerste signaal actief is of niet. Ik vroeg me daarom af als er zoiets was als een pedaaltje waar je een in en een out hebt, en met het pedaal in te drukken het signaal onderbreekt? De speaker sim heeft ook wel een bypass button/midi functionaliteit, misschien dat daar wat mee te doen is zonder grote kosten te doen (single footswitch midi device?)

Is zo iets evt makkelijk zelf te maken? Ik heb namelijk een single footswitch liggen (voor amp kanalen te kiezen) die ik toch niet gebruik en eventueel wel wil "afbreken" :p

jonesd
20 december 2007, 09:25
Je zou er een tuner die mute als je stemt tussen kunnen zetten. (bv boss tu-2)

Ben je ook altijd zeker dat je goed gestemd bent. :)

golanhall
20 december 2007, 09:29
Kost wel erg veel voor enkel een signaal te onderbreken (90-100 euries) ;-)

jonesd
20 december 2007, 09:44
Het is inderdaad niet echt goedkoop maar anderzijds is een tuner voor mij eigenlijk het belangrijkste pedaaltje dat ik heb. Ik weet niet of je soms optreedt maar als dat zo is kun je sowieso niet zonder tuner...

golanhall
20 december 2007, 09:51
Ik heb een racktuner dusja, een tuner heb ik opzich niet nodig.

jonesd
20 december 2007, 09:55
Een andere optie is om voor weinig een tweedehands volumepedaal te zoeken. Moet te vinden zijn voor +-30 EUR.

golanhall
20 december 2007, 10:09
Is dit hiervoor gemaakt? volume pedaaltjes is toch voor tussen de gitaar en de amp te hangen? Zou het problemen geven als je het tussen een line-level signaal steekt?