PDA

View Full Version : VOX Tonelab LE



Rhulshof
20 december 2007, 10:15
Even een vraag.

Ik hoor veel goede dingen over de VOX tonelab LE

Ik speel in een Party / showband en ben opzoek naar een beter geluid dan mijn POD aangezien ik direct naar de mixer ga komt mijn POD regelmatig te kort met solo's enz. en clean is niet echt mooi schoon clean.

nu mijn vragen komt de tonelab goed door de mix heen tijdens het spelen van eventuele solo's ?
is deze goed te gebruiken direct op de mixer ?
kan je qua sound ook in de buurt van metallica / rammstein etc komen of moet ik dan toch voor een ander apparaat kiezen ?
eventueel wil ik mijn pod aansluiten op de loop van de VOX zodat ik daarmee meer gain kan pushen en een pitch bender kan gebruiken is dat te doen ?

ik hoop hier mee de keuze naar een vox duidelijk te krijgen voor mij

WillemdaGuide
20 december 2007, 11:21
ik heb een tijdje zo'n ding gebruikt, wel op m'n slaapkamer dan, niet live. Ik vond de chrunchgeluiden wel ok maar een echte vette scheur kon ik er niet uithalen. Dat vind ik trouwens met de meeste gitaarprocessors. Misschien dat ie op hoog volume daar wel beter in klinkt, kwestie van proberen denk ik.

Rhulshof
20 december 2007, 11:35
oke voor de high gain geluiden wil ik dan ook eventueel de POD in de loop zetten zodat die ook aanwezig zijn.

Anders kan ik ook nog proberen een distortion in de loop te knallen i.p.v. de POD.

Ik wil eigenlijk het buizen geluid maar niet zo'n volledige stack hebben staan zodat ik minder podium geluid over hou en alles terug hoor op de in ear monitor.

peter_heijnen
20 december 2007, 11:45
Ik heb twee jaar met de oude tonelab SE rechtstreeks in de tafel geplugd in een grote theatershow (veel herrie dus). Dat ging probleemloos en de geluidsman was er ook altijd erg blij mee.

Rhulshof
20 december 2007, 11:53
oke en tot hoe ver zou de overdrive gaan stopt dat bij een ac/dc achtig geluid of kan die nog wel verder ? of meer richting metallica

echte zware Metal hoeft niet maar goed we spelen wel iets van metallica en rammstein

peter_heijnen
20 december 2007, 13:28
Wel, je hebt een aantal preamps om uit te kiezen, en je hebt nog een aantal od's distortions die je daar virtueel voor kunt zetten....

Of het genoeg is naar jouw smaak? Ga eens met een koptelefoon naar de winkel en probeer het uit.

Rhulshof
20 december 2007, 13:46
oke dat wordt naar de winkel gaan en luisteren.

ik ben nog steeds erg benieuwd of iemand hem als een "vervanger" ziet van een buizen versterker als je hem live gebruikt direct op de mixer.

of is het niet veel beter dan een POD ? dat is waar ik bang voor ben.

als je thuis zit en lekker aan het spelen op de hoofdtelefoon klinkt het heerlijk doe ik er een power amp bij klinkt het nog steeds mooi maar ga ik live komen ineens de solo's er niet meer uit en klinkt het toch echt anders

Maar goed alvast bedankt nu nog even tijd vinden om te gaan luisteren

Nielsje
20 december 2007, 13:53
De mensen die ik ken gebruiken hem in combinatie met een buizenbak. Dus gewoon als vervanging voor hun collectie pedalen e.d.
Het is natuurlijk ook veel makkelijker aansluiten, dat wel. Ik vond de geluiden die eruit kwamen wel goed, maar niet zo goed als gewoon 'het echte werk'.

Rhulshof
20 december 2007, 15:44
Ik ga tijd maken om naar een muziek winkel te gaan en try before i buy.

het lijkt mij een ernstig mooie machine en ook gebruiksvriendelijk en goede toon op Metal na dan maar goed als de rest beter is als mijn POD XT nu dan zit dat wel goed.

wat doet de VOX met een distortion in de Loop knalt die dan wel meer of houd dat nog niet over ?
als dat zou werken kan ik dus ook mijn POD XT in de loop zetten en dan gebruik maken van deze twee toppers.



** Ik ben verliefd denk ik op iets wat niet van Line 6 is val van mijn geloof maar goed elke verbetering is er 1. **

Metoshade
20 december 2007, 16:41
Afgelopen weekend ook iets ontnuchterends meegemaakt... Ik had liever een ander verhaal verteld. Over geweldigklinkende buizenbakken en plastic klinkende modelling crap die niet door de mix komt... Maar zo ging het niet.

We haden een kroegoptreden, 2 avonden dezelfde locatie. Het was een krap podium en door omstandigheden kon de Koch Multitone van de andere gitarist niet mee. Ik stond er natuurlijk wel met mijn Bogner Shiva 2x12. Ik gebruik een Senheiser e606 en een setje beamblockers voor de podiumspreiding. De andere gitarist had zijn Tonelab mee en gebruikte een compacte 10" Powered (zang)Monitor van LEM. We hadden bij beide avonden geen geluidsman, die eer viel mij toe.

We hadden de eerste avond te weinig tijd om de Tonelab goed af te stellen op de aanwezige PA, dus we gebruikten de settings die hij thuis had gemaakt (mbv computer speakers, meen ik). Op het podium was mijn geluid een stukje voller en organischer en ook via de PA klonk de tonelab wat schel en iets hol. Het kwam niet helemaal lekker door de mix, maar het was prima bruikbaar. Maar toch, een 2500+ euro versterker (met pedalboard & 19"effect a 800 euro) tegen een tonelab van 300 euro, het publiek heeft het echt niet gemerkt.

De tweede avond hebben we even een uurtje de tijd genomen om de Bogner en de Tonelab beter af te stellen. De Bogner was snel klaar, alleen de mic iets anders neergehangen en iets meer mid gegeven. Bij de VOX Tonelab ging het iets anders. Clean was eigenlijk gelijk al goed en de wah klinkt ook prima. We hadden al vrij snel een lekkere vette crunch uit de Tonelab en met een Tubescreamer simulatie ervoor kwam er een lekkere rocklead tevoorschijn. Een beetje tweaken aan de EQ en de toneknoppen en opeens kwamen we erachter dat het geluid van mijn Bogner en zijn tonelab over de PA vrijwel identiek was....en we hebben allebei behoorlijke oortjes.... SLIK!!! (ik was te verbaasd om ontevreden te zijn.)

Natuurlijk niet helemaal de bedoeling, want geluiden moeten niet op elkaar lijken, dus gelijk even een ander karakter in de sound van de Tonelab gedraaid (eitje!!!) en toen was het klaar. Alleen het podiumgeluid van mij bleef vetter. Maarja, wat wil je met een 2x12 Combo tegen een 1x10 tilted monitor.

Over een kleine/gemmidelde PA hoor je echt niet wat de buizenbak of de Tonelab is, op het podium zou ik er nog een betere monitor of een Tech21 Powerengine bijpakken. Het gaat hier trouwens nog niet eens over de LE, die zou nog iets beter moeten klinken.

Aan het einde van de 2e avond was hij ook retesnel klaar met opruimen, ik zat nog met mijn zware pedalboard, kilometers kabel, onmogelijk zware Bogner etc.

Ik heb een dure smaak, die Bogner klinkt voor mij echt lekker. Ik weet hoe ik er goed mee om moet gaan en hoe ik eruit kan halen wat ik wil horen. Een vette en dure exclusieve buizenbak voelt lekkerder en een deel zit natuurlijk tussen de oren. Ik zit echter heftig te twijfelen of ik toch ook niet zo een soort setup zal gaan gebruiken voor de kleinere optredens (lees 75% van de tijd)

+ Het scheelt ruimte
+ Het is makkelijker voor je geluidsman en jezelf
+ Over je eigen PA klink je altijd hetzelfde
+ Je geluid is zeer eenvoudig te corrigeren
+ Het is veel compacter en minder zwaar...
+ Het is stinkie-veel goedkoper
+ Het is veelzijdig en je hebt alles bij de hand
+ In de zaal hoor je echt geen verschil in een "normale bandjes" setting
+ Ook gewoon uitbreidbaar met je eigen pedaaltjes

- Podium geluid is misschien iets minder vet
- Het is geen buizenbak, dus minder stoer ??!? (zwak, maarja...)
- Het is minder individueel, meer generiek

Uiteindelijk gaat t toch om je eigen spel, dat bepaald of iets goed of slecht klinkt. Maar voor coverband-doeleinden is zo een setup toch wel errug gaaf!


edit: typo

Rhulshof
20 december 2007, 16:49
Gaaf om dit te horen Metoshade dit is nog eens een revieuw HAHA wel vervelend dat je nu zelf in twijfel zit maar ik denk inderdaad voor kleinere optredens dat het echt super werkt.

Ik doe het nu met een POD XT maar die klinkt clean niet fijn direct over het PA maar zo te horen gaat dat dus met een VOX tonelab wel goed komen.

Nu alleen nog even overwegen welke variant ik wil maar goed de LE lijkt me echt super.

Bedankt man ik wordt steeds blijer met jullie reviews

Robin.ke
20 december 2007, 20:21
Ik heb mijn TonelabSE ingeruild voor een POD XT-live, puur omdat hij high gain lang niet zoveel mogelijkheden heeft als de POD. Het is wanneer je overwegend metallica achtige sound zoekt, zeker geen verbetering. Voor muziekstijlen als AC/DC en rustiger is de tonelab wel erg geschikt.
Het is overigens niet zo dat de tonelab geen high-gain kan produceren, de keuze uit amps is gewoon beperkt.

Rhulshof
21 december 2007, 08:18
Hallo dan mannen

wat ik vooral mis in de POD is het beetje buizen warmte "gevoel" in het cleane / grunge geluid.
Dat is wat ik nu mis tijdens optredens ik speel bijna altijd direct over het PA.

en een lekker geluid "met een randje" lukt mij ook eigenlijk niet uit de POD het eigenlijk meteen net te veel.

maar goed ik denk dat ik wel erg blij ben geworden met jullie reacties.
Ik ga kijken dat ik zo snel mogelijk naar de feedback apeldoorn moet gaan en CHECKEN !!

wat ik begreep Robin.ke is de Tonelab LE nog iets meer gericht op high gain.
dus daar ben ik wel benieuwd naar.

Mr.Bluesbreaker
21 december 2007, 09:46
Sinds een maand of 3 gebruik ik nu ook de Vox Tonelab LE, mijn eerste modeling weer sinds 2001.

Bij mijn coverband gebruik ik normaal gesproken een Marshall 2203 eenkanaals head met 2e master, een Bogner 4*12, een Valvetech combo en een closed back 1*12 daaronder, 2 pedalboards met analoge effecten, 2 gitaren en 1 semi akoestische. Dat alles in flightcases gebouwd.

Das erg leuk, maar niet op kleine podia. Net als wat Metoshade beschreef, je kan hier bij de kleine lokaties echt niet mee komen aanzetten en wat compacters moeten neerzetten. De Vox werkt vrij goed voor mij, alle geluiden die ik met mijn normale setup kan maken haal ik ook wel uit de Tonelab. High gain is erg lang tweaken voordat het behoorlijk klinkt, strake slagpartijen zijn er lastig uit te halen, voor leads wil het nog wel. Echter ook een kwestie van experimenteren.

Bediening is ook vrij eenboudig allemaal, alle functies had ik na een keer of 4 uitproberen/ bandrepetities wel uitgevonden, en das vrij snel voor mijn doen.
Flightcase van Thomann eromheen, en je gaat met je Vox aan je ene hand en met je gitaar (en 2 snoeren:D in plaats van de gebruikelijke 45) in de andere naar je optreden.

Harry
21 december 2007, 10:16
hoe doe je dat met monitoring dan? Ik moet eerlijk zeggen dat ik de voordelen ook wel zie, maar zie het niet zitten om mijn gitaar over dezelfde monitor te horen als mijn zang.

Mr.Bluesbreaker
21 december 2007, 12:05
Dat laat je gewoon terugkomen op je monitor, ik zing er zelf niet bij en denk daar nooit zo over na. Als het maar goed te horen is en niet overstuurt vind ik het allang best op de monitoren. Wat je zou kunnen doen is via de sidefills je gitaargleuid over het podium laten komen en in de voorste wedges nog wat subtiel, en je zang dan voornamelijk vanuit de wedges voor je voeten.

Kim Wilson
21 december 2007, 12:55
Dat laat je gewoon terugkomen op je monitor, ik zing er zelf niet bij en denk daar nooit zo over na. Als het maar goed te horen is en niet overstuurt vind ik het allang best op de monitoren. Wat je zou kunnen doen is via de sidefills je gitaargleuid over het podium laten komen en in de voorste wedges nog wat subtiel, en je zang dan voornamelijk vanuit de wedges voor je voeten.
Helaas sta je niet in je eentje op een podium. :satisfie:

Mr.Bluesbreaker
21 december 2007, 13:11
Ok, een vergelijking dan:
Toetsenisten spelen vaak ook zonder een aparte amp.
Kijk het kunstje qua monitoring bij hun af. Dan weet je voldoende, en zij horen ook wat ze zelf doen.

Rhulshof
21 december 2007, 13:36
En als je dan een Vox tonelab hebt komt er ook nog eens een lekker geluid uit de monitor ;)

Mr.Bluesbreaker
21 december 2007, 15:42
Ok, we zijn weer een hoop aan het ouwehoeren zonder dat we het ding horen:) Bij deze dan maar, voor de TS misschien ook handig aangezien hij zich afvroeg of de samples op de Vox site ook te "vertrouwen" waren.
Alles ingespeeld met de Vox direct in mijn mixer en dan naar de geluidskaart, effecten alleen uit Tonelab zelf, geen nabewerking. Alleen <500 euro gitaren gebruikt, kan nog wel wat mooier klinken.

Clean, licht gedetuned (chorus effect) en met een korte galm (room):
http://rapidshare.com/files/78089747/Skunk_anansie.wav.html
Vergeten de noise reduction aan te zetten, dus wat ruis cadeau. Tele hals pickup.

Fender Tweed model uit de Tonelab met een "virtuele" TS808 ervoor: http://rapidshare.com/files/78090667/Tweed_dynamics.wav.html
(Dynamisch verschil alleen door aanslag.)
Tele brug pickup.

Vergeten welk versterkermodel, volgens mij AC30 en treble boost:
http://rapidshare.com/files/78091552/May_Day.wav.html
Tele brug pickup. Op het laatst even de volumepot op de gitaar wat terug.


Epiphone ES335 met de brugpickup (goeie HB gitaartjes niet bij de hand op het moment) JCM2000 model met de pre amp gain vrij laag en een OD-3 virtuele booster ervoor:
http://rapidshare.com/files/78091927/Heavvy_drive_ES335.wav.html

Rhulshof
22 december 2007, 16:10
Mr.Bluesbreaker dat klinkt wel lekker in iedergeval meer dynamiek dan de POD.

Gister avond werd ik toch een beetje van mijn stoel getrokken ik moest het geluid doen van een bandje en daar kwam de gitarist aan met een POD XT live.

Komt bij mij om te vertellen dat hij hem direct op de tafel wil aansluiten, wij dat doen klinkt voor geen kant hele rare dingen veel compressie hoge tonen vooral terwijl hij geen compressie aan had staan op het hele pedaal nou dan maar een Roland versterker er bij gehaalt microfoontje ervoor.

Toen klonk het wel ernstig strak.
Ik moet wel zeggen dat hij de hele avond maar twee instellingen heeft gebruikt clean (zonder amp models dus eigenlijk een cleane Roland jazz combo incl. de buizen) en een overdrive met de Plexi 45 model en de gain als nog bijna helemaal dicht.

echt strak de solo's door komen gebeurde ook niet ik moest de hele avond de solo's omhoog helpen.

en er zat toch echt wel genoeg db's verschil tussen clean en solo in om er uit te kunnen knallen.

toen nog even een wah effect er overheen en die knalde zo hard dat was ook niet echt een succes.

Voor mij weer een hoop duidelijk geworden POD XT leuk voor thuis maar live niet echt een succes nummer.

de keuze tussen een POD LIVE of de VOX is voor mij nu ook al aardig richting de VOX ik ga echt tijd maken maar nu eerst even geld verdienen ;)

groet, Ronnie

Riky
23 december 2007, 14:42
Leuke topic...
Ik speel sinds kort (2maand) in een band. We cover tot nu toe nog songs. Ik gebruik daarvoor mijn pre-sets van mijn line6 amp. Ik heb dus maar 4 sounds tot mijn beschikking. Voor coveren is dat toch niet echt voldoende.

Ik zit ook sterk te twijfelen tussen een pod x3 Live en een Vox tonelab SE.
De line6 heeft veel meer mogelijk heden, maar ik heb het gevoel dat ik de helft niet ga gebruiken. Ik gebruik weinig effecten...

Ik heb een aantal vragen waarmee ik hoop meer duidelijkheid te krijgen:

*Welke is makkelijker in gebruik? Ik las namelijk dat sommige mensen bij de
x3 door de bomen het bos niet meer zagen.

*Heeft de Tonelab SE echt een heel veel betere sound?

*Is er uit de Tonelab een goede lead sound te krijgen. Ik wil wel heel veel
drive hebben bij mijn solo's. Het moet dus wel verder gaan dan een ac/dc
sound. Ik hoef geenuitgebreide keuzes aan lead sounds. Een goede sound is
voldoende.

*Welke vinden jullie het beste bij mij passen?
We spelen met de band eigenlijk alles wat we mooi vinde. Artic monkeys, RHCP, 3 doors down, Nickelback, The Strokes...

Mijn bedoeling is niet dat ik de exacte sound krijg van de nummers, maar wel dat er meer variatie in mijn sound zit. Heb nu namelijk maar 4 sound + een wahwah waarmee ik de hele playlist mee speel.



ps. Kan ik deze vragen in dit topic stellen? Ik wil wel een nieuwe aanmaken, maar om reacties zoals: "gebruik de zoekmachine" of "Hier zijn al zoveel topics over" te voorkomen post ik hem eerst maar ff hier:)

Mr.Bluesbreaker
23 december 2007, 14:55
[QUOTE=Riky]
-"Ik heb dus maar 4 sounds tot mijn beschikking. Voor coveren is dat toch niet echt voldoende.''

Moa... valt wel mee. Ik speel in een top 100 band waar bij grote podia ik een eenkanaals - en een tweekanaalsversterker A/B gebruik, plus een overdrive met een boost en distortion functie. Hiermee heb ik zo'n 10 combinaties onder de voeten liggen die je kan maken en bruikbaar zijn. (puur uit de amps zelf dus 3 zonder OD pedaal meegerekend) Wah, delay en een multi-modulatiepedaal erbij en je kan het zo gek niet verzinnen of het komt eruit.

-"Ik zit ook sterk te twijfelen tussen een pod x3 Live en een Vox tonelab SE.
De line6 heeft veel meer mogelijk heden, maar ik heb het gevoel dat ik de helft niet ga gebruiken. Ik gebruik weinig effecten..."

Ken alleen t/m de POD 2.0 uit eigen ervaring, degenen met de nieuwe generaties die ik heb gehoord met een POD hebben meer mogelijkheden dan ik met de Tonelab, maar een geluid wat ik niet mooi vind in het hoog, en wat minder dynamiek.

"Welke is makkelijker in gebruik? Ik las namelijk dat sommige mensen bij de
x3 door de bomen het bos niet meer zagen."

Geen idee, ik had de Tonelab LE na 3 keer priegelen door met alle functies, en ik ben best een nitwit wat dat betreft. Enige modeler die ik niet echt makkelijk vind zijn de GT reeksen van Boss.

"Heeft de Tonelab SE echt een heel veel betere sound"

To.v. wat? de LE en de SE versie van de Tonelab of vergeleken met andere modelers? Meer een smaakkwestie denk ik, probeer er 2 uit in de winkel met dezelfde versterker/gitaar.

"Is er uit de Tonelab een goede lead sound te krijgen. Ik wil wel heel veel
drive hebben bij mijn solo's. Het moet dus wel verder gaan dan een ac/dc
sound. Ik hoef geenuitgebreide keuzes aan lead sounds. Een goede sound is
voldoende."

Het is even werken en wennen, maar dat lukt prima. In de vakantie zal ik een paar leadsamples kunnen opnemen als je wil, heb je een paar voorbeelden
van gitaristen en hun (lead) sound die ik zou kunnen benaderen?

"Welke vinden jullie het beste bij mij passen?
We spelen met de band eigenlijk alles wat we mooi vinde. Artic monkeys, RHCP, 3 doors down, Nickelback, The Strokes..."

Ga voor de modeler met het mooiste basisgeluid, niet degene met de meeste effecten en een minder totaalgeluid. Welke dat is durf ik niet te zeggen.

"Mijn bedoeling is niet dat ik de exacte sound krijg van de nummers, maar wel dat er meer variatie in mijn sound zit. Heb nu namelijk maar 4 sound + een wahwah waarmee ik de hele playlist mee speel."

Werk ook met je gitaar. (welke gebruik je?)
Ik speel met een PRS Classic Electric 24 die zowel enkelspoels elementschakelingen heeft als humbuckerschakelingen. Hiermee krijg je al een heel pallet aan sounds. Een semi akoestische op het podium doet soms ook wonderen. Mogelijkheden genoeg in de modelers zelf, maar kijk ook eens naar je instrument.

-"ps. Kan ik deze vragen in dit topic stellen? Ik wil wel een nieuwe aanmaken, maar om reacties zoals: "gebruik de zoekmachine" of "Hier zijn al zoveel topics over" te voorkomen post ik hem eerst maar ff hier"

Nou, je hebt je vragen al in het topic gesteld he:D

Riky
23 december 2007, 15:08
Bedankt voor je reactie:)

Ik bedoelde of de tonelab echt een veel betere sound heeft dan een X3 live


Ik heb een lag arkane en ik werk al heel erg veel met de sound van mijn gitaar. Switch tijdens nummers veel over van brug naar neck pickup en varieer ook de plaats van waar ik mijn snaren aansla... Dicht bij de brug of meer naar de neck kant toe

Het lukt nu ook wel met de 4 sounds die ik heb. Alleen ik bij sommige nummer van minder distortion en bij andere juist wat meer.
Daarom lijkt mij zon multi effect wel ideaal:) Kun je gewoon de nummers programmeren.

Rhulshof
23 december 2007, 15:15
Ricky luister eens naar de samples die Mr.Bluesbreaker op dit onderwerp heeft geplaatst dat is de Tonelab klinkt lekker en heeft veel dynamiek en zitten voor mij best bruikbare lead tones bij.

ligt er wel aan als je nog veel meer metal wil zal je moeten wachten tot hij die andere samples er op heeft staan anders op naar de winkel.

Ik heb hier een POD XT liggen werkt erg goed thuis voor opnames maar echt buizen sound haal je er niet uit.

lees ook het verhaal van Metoshade even die heeft een live vergelijking van een tonelab vs een bogner versterker gemaakt.

veel succes in de tocht naar het juiste aparaat

Riky
23 december 2007, 16:01
ja had alles al gelezen en geluisterd:) Volgens mij is een tonelab wel een betere besteding voor nu en de toekomst... Ik kijk of ff ze in buurt een keer kan testen... Deze vakantie mooi veel werken en dan eens kijken wat er komt:)

Rinze
23 december 2007, 16:35
Ik heb van de week een opname (http://www.rinzesgitaarweb.nl/geluid/moeras.mp3) gemaakt met mijn Tonelab met redelijk heavy gitaargeluid. Lukt wel maar je moet wel heel goed afstellen. Bij gedubbelde slagpartijen gebruik ik dan een JCM2000 met tubescreamer aan de ene en een Soldano aan de andere kant. Ik heb eerst wel heel lang moeten zoeken om een prettig high-gaingeluid te krijgen. Bij de POD XT-geluiden heb ik vaak het idee dat het altijd het zelfde soort soundje is voor heavy: heel veel compressie, weinig hoog, heel Amerikaans zeg maar en nogal gladgestreken. Persoonlijk vind ik de Tonelab (heb de originele met voetpedaal, gaat via SPDIF de computer in) toch organischer aanvoelen en klinken, meer zoals "ik op een versterker" i.p.v. "toevallig ik door een Line 6"...

Riky
23 december 2007, 16:57
Rinze heb jij een LE of een SE??
En weet jij of iemand anders misschien of er echt veel verschil zit tussen de LE en SE?? Het uiterlijk snap ik, maar ze hebben evenveel sounds en de LE heeft zelf meer bank plaatsen terwijl die goedkoper is.Is het dan het geluid?

btw Rinze, wel leuk stukje opgenomen:)

Rinze
23 december 2007, 17:03
Dank je. Ik heb de gewone desktop Tonelab, het origineel zeg maar.

De LE werkt op een hogere samplerate dan de SE dacht ik, en heeft ook SPDIF, wat de SE niet heeft. De SE heeft weer meer verschillende sounds aan board dacht ik en twee expressiepedalen, waar de LE er maar een heeft. Als laatste verschil heb ik begrepen dat in de LE een aantal van de zwaarder vervormde modellen vernieuwd is. Hoewel Mr. Bluesbreaker het zelfde soort problemen had bij het krijgen van een mooi heftig scheurgeluid... je zou dr ook gek van worden he.

Riky
23 december 2007, 17:11
Ahaaa.. ja de LE heeft 1 pedaal maar je kunt er net als bij de SE wel wahwah en volume. Wat is precies SPDIF??

Kan ik dus concluderen dat je bij de goedekoper LE meer voor je geld krijgt dan bij de duurdere SE??

Rinze
23 december 2007, 17:29
Hmm, misschien moet je bij Vox op de stie eens even checken wat nu precies de verschillen zijn. SPDIF is een digitale uit- en ingang, soms met een fiberglaskabel (optische SPDIF) en anders met gewone cinchkabel. Je geluid hoeft dan dus na de eerste keer omzetten van analoog naar digitaal niet weer omgezet te worden.


Zo, en nu ga ik weer opnemen :rockon:

Riky
23 december 2007, 17:38
Aha ok! heel erg bedankt Rinze!! Succes met opnemen :rockon: En het word denk ik wel een Tonelab LE! ga eens vragen bij de plaatselijke gitaarboer of ik er een kan testen:)
Heb filmpjes gekeken op de vox site van de LE. Volgens mij is dat ding erg makkelijk programmeerdbaar:)

Doei

Rhulshof
24 december 2007, 10:52
Rinze wel beetje jammer dat ik nu niet kan afluisteren dat ga ik vanavond maar eens doen.

en Riky laat even weten als je de LE of de SE hebt getest ik ben benieuwd ;)

Ik denk dat ik pas in 2008 (klinkt lekker als of het nog lang gaat duren) kijken of ik hem kan testen / kopen.

al vast een prettige kerst avond

Riky
24 december 2007, 21:36
Rinze wel beetje jammer dat ik nu niet kan afluisteren dat ga ik vanavond maar eens doen.

en Riky laat even weten als je de LE of de SE hebt getest ik ben benieuwd ;)

Ik denk dat ik pas in 2008 (klinkt lekker als of het nog lang gaat duren) kijken of ik hem kan testen / kopen.

al vast een prettige kerst avond


als ik hem bij mijn plaatselijke muziek winkel kan testen zal ik zeker verslag doen! als hij mij beval koop ik hem meteen... zo niet dan denk ik er nog een (onbepaalde) tijd over wat ik wil:) Heb deze week weinig tijd... ga misschien donderdag informeren naar de LE... De SE zie ik niet ztten, omdat hij qua sound denk ik niet helemaal mijn ding is... Ook vind ik de LE wat uitgebreider en vernieuwender over komen en hij kost minder... Jullie horen het nog wel:D


xxx

Rhulshof
27 december 2007, 09:44
Ik heb 2 januari vrij genomen misschien dat ik dan eens naar feedback apeldoorn zou kunnen gaan om de vox te checken.

ik heb er nu al zin in ben echt heel erg benieuwd hoe dat gaat klinken.

Als dat bevalt gaat de LE meteen mee naar huis leuk als goed voornemen voor 2008 een lekker geluid op het podium.

Riky
28 december 2007, 12:09
ff kleine update,

De plaatselijke muziek winkel had er net een verkocht. Hij heeft al wel een nieuwe besteld, maar die komt in de 2 week van januari.. Nog even wachten dus:)

btw. Rhulshof als jij hem gestest hebt wil je er dan verslag van doen?? :D

Rhulshof
28 december 2007, 12:36
Ga ik zeker doen wel balen dat die net weg is zeker verkocht aan iemand die dit topic door heeft gelezen ;)


ik hoop dat ik 2 januari vrij kan houden en dan een LE ergens kan vinden om te proberen.

crapton
29 december 2007, 12:56
Heb zelf een X3Live en denk dat je die er ook eens naast moet horen. Kwestie van smaak natuurlijk, maar ik vind dat er heel leuke sounds in de X3 zitten, en natuurlijk veel mogelijkheden - ja je moet wel veel tweaken, maar ik lees dat dat met een Vox soms ook moet. Voor live/band gebruik gaat t ook prima, wel zorgen dat je de zaak goed versterkt. Via een combo of stack kan het wat tegenvallen, omdat die een behoorlijk eigen klankkleur hebben. Via PA neem ik een mix van microfoon & direct out (DI - X3Live heeft stereo XLR out), goed soundchecken en de juiste mix & EQ instellen. Iha moet de geluidsman de volumes altijd wel iets bijstellen, mn eerste set. Heb een extern expression pedal functioneert als volume, kan dus wah met on-board pedaal gebruiken.

Vergeet ook niet dat de X3 nieuwe hardware heeft (dus actuele stand van zaken tab AD converters & processors) en dat Line6 een reputatie heeft voor goede software ondersteuning & firmware updates. Dwz genoeg mogelijkheden voor expansie/upgrades.

Luister ook eens naar de Line6 website samples http://bx.line6.com/podx3live/tour.html. Ik vind ze zelf heel goed klinken - voor een opname dan.

Weet niet of jullie deze kennen:
http://forum.thestompbox.net/showthread.php?t=5765

Riky
29 december 2007, 14:33
De reden dat voor mij line 6 afvalt is de algemene sound van line 6... Ik heb bijvoorbeeld een Spider amp. Best wel tevreden mee, maar dat is, omdat ik geen effecten gebruik. Alleen maar reverb. De delay die erop zit vind ik geen delay.. Het is een delay met reverb... De delay klink als een echo in de kerk...
Nog een voorbeeld is de chorus. Een chorus gebruik je om er een mooi volle klank uit te krijgen... De chorus op mijn spider zuigt alle bass uit mn sound...

Om ook maar even de pod af te kraken :p Het is een erg veelzijdig apparaat, maar de presets kan ik echt helemaal nix mee. Als ik een clean wil, wil ik een clean met reverb of met delay of met chorus en niet alles tegelijk... Nou is dat natuurlijk aan te passen, maar dat vergt gewoon echt teveel tijd vind...

crapton
29 december 2007, 21:06
Ieder zijn mening hoor...

Als je dit soort producten beoordeelt op de presets zullen er niet veel zijn die je wel bevallen... Als je een amp gaat testen laat je dan ook de knoppen staan zoals je m aantreft? Lijkt me logischer dat je kijkt wat er mogelijk is met de apparatuur.

Een Spider (welke versie I, II of III of Valve??) is zeker geen X3, en gebruikt technologie van de POD 2.0. Er zijn ook mensen die daarbij zweren, net als mensen die vinden dat de ouderwetse grammofoonplaat en pickup met het naaldje beter klinken dan een CD. Tja...het beste klinkt nog direct een echte goede tube amp...

Rhulshof
3 januari 2008, 08:42
mee eens hihi het is een mening en meningen verschillen nog al gelukkig dat was mijn rede ook om dit topic te openen ik heb helaas gisteren niet kunnen testen met de LE omdat die nergens aanwezig was.

Ik ga ook de X3 live eens er naast proberen is misschien wat schoner qua klank maar goed misschien ook de rocktron Utopia G100 eens proberen daar hoorde ik ook wel leuke geluiden uit komen op de site van rocktron.

Riky
3 januari 2008, 12:21
Balen dat je hem niet hebt kunnen testen... Was wel benieuwd geweest naar je ervaringen:) Ik moet nog een weekje wachten:)

dendee
29 januari 2008, 19:58
even bumpen met een vraagje :satisfie:

weet iemand tussen welke effectenblokken de loop zich bevind?
ik heb zitten zoeken in de manual op het internet maar niets gevonden.
nog 2e vraagje: kan je de noise suppression ook programeren, of is het gewoon een NS op de totale output, zoals de mastervolume?

grtz

dml
29 januari 2008, 20:48
even bumpen met een vraagje :satisfie:

weet iemand tussen welke effectenblokken de loop zich bevind?
ik heb zitten zoeken in de manual op het internet maar niets gevonden.
nog 2e vraagje: kan je de noise suppression ook programeren, of is het gewoon een NS op de totale output, zoals de mastervolume?

grtz

Zie pagina 12.

dendee
29 januari 2008, 21:22
mijn dank ik groot, alleen heb ik nog niets gevonde over de 'loop'.
Het kan zijn dat ik daar ook overgelezen heb perongeluk.

Helter Skelter
30 januari 2008, 00:40
Afgelopen weekend ook iets ontnuchterends meegemaakt... Ik had liever een ander verhaal verteld. Over geweldigklinkende buizenbakken en plastic klinkende modelling crap die niet door de mix komt... Maar zo ging het niet.

We haden een kroegoptreden, 2 avonden dezelfde locatie. Het was een krap podium en door omstandigheden kon de Koch Multitone van de andere gitarist niet mee. Ik stond er natuurlijk wel met mijn Bogner Shiva 2x12. Ik gebruik een Senheiser e606 en een setje beamblockers voor de podiumspreiding. De andere gitarist had zijn Tonelab mee en gebruikte een compacte 10" Powered (zang)Monitor van LEM. We hadden bij beide avonden geen geluidsman, die eer viel mij toe.

We hadden de eerste avond te weinig tijd om de Tonelab goed af te stellen op de aanwezige PA, dus we gebruikten de settings die hij thuis had gemaakt (mbv computer speakers, meen ik). Op het podium was mijn geluid een stukje voller en organischer en ook via de PA klonk de tonelab wat schel en iets hol. Het kwam niet helemaal lekker door de mix, maar het was prima bruikbaar. Maar toch, een 2500+ euro versterker (met pedalboard & 19"effect a 800 euro) tegen een tonelab van 300 euro, het publiek heeft het echt niet gemerkt.

De tweede avond hebben we even een uurtje de tijd genomen om de Bogner en de Tonelab beter af te stellen. De Bogner was snel klaar, alleen de mic iets anders neergehangen en iets meer mid gegeven. Bij de VOX Tonelab ging het iets anders. Clean was eigenlijk gelijk al goed en de wah klinkt ook prima. We hadden al vrij snel een lekkere vette crunch uit de Tonelab en met een Tubescreamer simulatie ervoor kwam er een lekkere rocklead tevoorschijn. Een beetje tweaken aan de EQ en de toneknoppen en opeens kwamen we erachter dat het geluid van mijn Bogner en zijn tonelab over de PA vrijwel identiek was....en we hebben allebei behoorlijke oortjes.... SLIK!!! (ik was te verbaasd om ontevreden te zijn.)

Natuurlijk niet helemaal de bedoeling, want geluiden moeten niet op elkaar lijken, dus gelijk even een ander karakter in de sound van de Tonelab gedraaid (eitje!!!) en toen was het klaar. Alleen het podiumgeluid van mij bleef vetter. Maarja, wat wil je met een 2x12 Combo tegen een 1x10 tilted monitor.

Over een kleine/gemmidelde PA hoor je echt niet wat de buizenbak of de Tonelab is, op het podium zou ik er nog een betere monitor of een Tech21 Powerengine bijpakken. Het gaat hier trouwens nog niet eens over de LE, die zou nog iets beter moeten klinken.

Aan het einde van de 2e avond was hij ook retesnel klaar met opruimen, ik zat nog met mijn zware pedalboard, kilometers kabel, onmogelijk zware Bogner etc.

Ik heb een dure smaak, die Bogner klinkt voor mij echt lekker. Ik weet hoe ik er goed mee om moet gaan en hoe ik eruit kan halen wat ik wil horen. Een vette en dure exclusieve buizenbak voelt lekkerder en een deel zit natuurlijk tussen de oren. Ik zit echter heftig te twijfelen of ik toch ook niet zo een soort setup zal gaan gebruiken voor de kleinere optredens (lees 75% van de tijd)

+ Het scheelt ruimte
+ Het is makkelijker voor je geluidsman en jezelf
+ Over je eigen PA klink je altijd hetzelfde
+ Je geluid is zeer eenvoudig te corrigeren
+ Het is veel compacter en minder zwaar...
+ Het is stinkie-veel goedkoper
+ Het is veelzijdig en je hebt alles bij de hand
+ In de zaal hoor je echt geen verschil in een "normale bandjes" setting
+ Ook gewoon uitbreidbaar met je eigen pedaaltjes

- Podium geluid is misschien iets minder vet
- Het is geen buizenbak, dus minder stoer ??!? (zwak, maarja...)
- Het is minder individueel, meer generiek

Uiteindelijk gaat t toch om je eigen spel, dat bepaald of iets goed of slecht klinkt. Maar voor coverband-doeleinden is zo een setup toch wel errug gaaf!


edit: typo



Ik heb zelf een paar jaar geleden ook een ontnuchterende modelling ervaring gehad op de Musikmesse. Die demonstratiegozer van Vox was daar over een Tonelab SE aan het spelen en ik was echt verbijsterd hoe goed alles klonk. De effecten, drives, distortions, de hele reutemeteut klonk beter dan dat ik ooit uit een buizenamp had horen komen. Die vent kon ook spelen als de beste dus ik hield mezelf maar voor dat dat de reden was dat het allemaal zo goed klonk...waarschijnlijk zitten we allemaal nog in de ontkenningsfase haha.

Modelling wordt steeds beter en ik denk dat het moment nabij is waarop we allemaal, op een paar die-hards na, het schoorvoetend zullen moeten toegeven dat het minstens gelijkwaardig is aan welke buizenamp dan ook.

en nee...ik heb nog steeds buizenbakken...nog wel

dml
30 januari 2008, 07:44
mijn dank ik groot, alleen heb ik nog niets gevonde over de 'loop'.
Het kan zijn dat ik daar ook overgelezen heb perongeluk.

Zie het schema op pagina 12.

Gitaar > input > loop > en dan de rest van de Tonelab, dus de loop zit echt helemaal vooraan in de keten.

peter_heijnen
30 januari 2008, 09:48
Ik heb zelf een paar jaar geleden ook een ontnuchterende modelling ervaring gehad op de Musikmesse. Die demonstratiegozer van Vox was daar over een Tonelab SE aan het spelen en ik was echt verbijsterd hoe goed alles klonk. De effecten, drives, distortions, de hele reutemeteut klonk beter dan dat ik ooit uit een buizenamp had horen komen. Die vent kon ook spelen als de beste dus ik hield mezelf maar voor dat dat de reden was dat het allemaal zo goed klonk...waarschijnlijk zitten we allemaal nog in de ontkenningsfase haha.

Modelling wordt steeds beter en ik denk dat het moment nabij is waarop we allemaal, op een paar die-hards na, het schoorvoetend zullen moeten toegeven dat het minstens gelijkwaardig is aan welke buizenamp dan ook.

en nee...ik heb nog steeds buizenbakken...nog wel
Ik heb voorheen getourd met alleen de tonelab se, maar ik wilde weer zelf helemaal mijn geluid bepalen ipv samen met de monitormixer. De zaalmixer was in eerste instantie minder blij toen ik vorig jaar met mijn ac15 met palmer pd09 binnenkwam, maar dat trok al snel bij. Onlangs ben ik voortijdig uit de huidige tour gestapt om bij een andere in te springen en mijn vervanger kwam aan met een tonelab. De eerste sms van de zaalmixer na mijn vertrek: analoog sounds better.

Het is maar net wat je smaak van het moment is. Mijn tonelab ligt nu al een half jaar bij de zoon van de geluidsman die er heel erg blij mee is.

paulusdeBKB
30 januari 2008, 12:10
Analoog sounds weliswaar better, maar ik trad twee weken terug op met alleen mijn Zoom G9.2tt en onze geluidsman zegt: toch wel prettig voor het volume op het podium. (ja, want een band met 2 zangeressen en 4 blazers is toch al zo zacht :???: )

Het speelt wel ietsie minder fijn maar ik kan er prima mee leven. Trouwens, met oordoppen in valt het verschil tussen een amp en modelling m.i. vrijwel volledig weg.

peter_heijnen
30 januari 2008, 12:28
Het speelt wel ietsie minder fijn maar ik kan er prima mee leven. Trouwens, met oordoppen in valt het verschil tussen een amp en modelling m.i. vrijwel volledig weg.
Ja daar heb je natuurlijk helemaal gelijk in, maar ik speel zonder doppen.... :)

Maar hoe dan ook, ik denk dus echt dat het van je voorkeur van het moment afhangt. En momenteel wil ik gewoon een echte versterker, incl diens nadelen die ik overigens niet onderken. Geen idee wat ik er volgend jaar van vind als de zoveelste nieuwe technologie gepresenteerd wordt.

Riky
30 januari 2008, 12:30
Heb Tonelab LE nog steeds niet kunnen testen:( Winkel bij me in de buurt heeft hem nog steeds niet binnengekregen... Heb inmiddels flinke GAS mede door alle postieve dingen die ik erover hoor..
Wat zegge jullie? Gewoon internet bestellen of toch maar eerst even uit proberen?

Persoonlijk zeg ik testen, maar ik wacht nu al meer dan een maand en ik heb zo'n idee dat hij me wel zal bevallen:)

peter_heijnen
30 januari 2008, 12:38
Persoonlijk zeg ik testen, maar ik wacht nu al meer dan een maand en ik heb zo'n idee dat hij me wel zal bevallen:)
Persoonlijk denk ik ook wel dat het ding je zal bevallen, het is gewoon een goed ding. Maar ik zou het toch zeker eerst testen voordat je je geld eraan geeft.

Riky
8 februari 2008, 16:57
Nou ik heb dus op advies van peter_heijnen toch nog kunnen wachten en gisteren werd ik gebeld!
Hij was binnen! (Vox Tonelab LE) :cheerup:
Vandaag dus maar wezen testen en WOW:O wat een vet apparaat!

Ben er nu 3 kwartier mee thuis en en er al aardig wegwijs in.
Het is precies wat ik zocht... Veel mogelijkheden, compact en toch heel overzichtelijk.
Geen gekke menu's waar je in verdwaald. Dat wat je doet kun je zien.

En ja de tone... Die is echt wel 1000x beter dan mn spider!
Niet verwacht dat er zo'n lekker geluid uit te krijgen is! Het klinkt allemaal veel strakker en zuiverder.
Daar waar ik mijn clean op de spider echt modderig vond klinken is de clean uit de tonelab zo helder als bron water te krijgen.
Heb alle knoppen op mn spider naar 0 gedraaid (behalve de channel volume natuurlijk), gewoon de tonelab tussen de gitaar en versterker gezet.
Werkt prima! Had er eerst nog wel schrik voor, want een Spider met pedaaltjes ervoor werkte tot nu toe niet echt super..
Met de tonelab dus gelukkig wel..

Het ding is tot nu toe echt een uitkomst voor mij en ik kan hem mensen (ook al heb ik er pas 3uur mee gewerkt) echt aanraden!

Denk niet dat ik alle pre sets klaar krijg voor zondag... dus neem hem denk ik nog niet mee naar oefenen...


:sssh: maar misschien ook wel:P:P

Rewind
8 februari 2008, 21:03
Gefeliciteerd!!


zit er stiekem ook wel een beetje op te gassen.

Riky
9 februari 2008, 11:53
Gefeliciteerd!!


zit er stiekem ook wel een beetje op te gassen.

Bedankt!!!

peter_heijnen
9 februari 2008, 12:18
Gefeliciteerd en heel veel plezier ermee!

Jimwoud
9 februari 2008, 12:23
Gaaf ding hoor.

Zit in die LE ook die 'betere' high gain geluiden van de AD..XL serie van vox?

Ik wil hem graag eens proberen naast m'n pod xt live.

Riky
10 februari 2008, 14:11
Gaaf ding hoor.

Zit in die LE ook die 'betere' high gain geluiden van de AD..XL serie van vox?

Ik wil hem graag eens proberen naast m'n pod xt live.


Hey Jimwood.. Het klopt dat je uit de LE een betere high gain sound kunt krijgen. Ik heb de line 6 x3 ook geprobeerd. Ik vind het een wereld van verschil. De x3 is veel meer gemaakt om mee te recorden.
Hij is veel uitgebreider en ook wat lastiger is gebruik. Je moet er echt ff voor gaan zitten. Na een uur testen in de winkel kreeg er een beetje lekker geluid uit.
Dat was bij de Tonelab LE niet het geval.
Je kunt precies zien wat je doet, geen menu's waar je in verdwaald.
Het afstellen werkt eigenlijk net zo snel als een pedalboard met losse pedalen + amp. Ook is de sound een stuk beter vind ik. Alles bij elkaar was/ is de tonelab precies wat ik zocht en de line6 totaal niet:P

Ik zou zeggen try before U buy:) Het is toch voor ieder persoon verschillend. Ik kan alleen zeggen dat de tonelab een heel gaaf ding is!

Ga hem btw wel mee nemen naar oefenen:) ff kijken hoe hij het doet op hoog volume:)

Jimwoud
10 februari 2008, 14:17
Hey Jimwood.. Het klopt dat je uit de LE een betere high gain sound kunt krijgen. Ik heb de line 6 x3 ook geprobeerd. Ik vind het een wereld van verschil. De x3 is veel meer gemaakt om mee te recorden.
Hij is veel uitgebreider en ook wat lastiger is gebruik. Je moet er echt ff voor gaan zitten. Na een uur testen in de winkel kreeg er een beetje lekker geluid uit.
Dat was bij de Tonelab LE niet het geval.
Je kunt precies zien wat je doet, geen menu's waar je in verdwaald.
Het afstellen werkt eigenlijk net zo snel als een pedalboard met losse pedalen + amp. Ook is de sound een stuk beter vind ik. Alles bij elkaar was/ is de tonelab precies wat ik zocht en de line6 totaal niet:P

Ik zou zeggen try before U buy:) Het is toch voor ieder persoon verschillend. Ik kan alleen zeggen dat de tonelab een heel gaaf ding is!

Ga hem btw wel mee nemen naar oefenen:) ff kijken hoe hij het doet op hoog volume:)
Bedankt voor het antwoord. Speel je zelf ook hardrock/ metal?

Als je aan het instellen bent, zie je dan ook goed hoe je eq van de versterker staat? Want dat vind ik wel goed bij de xt, dat je al die instellingen in het schermpje ziet. Maar inderdaad de fx sectie van de tonelab is veel duidelijker.

Riky
10 februari 2008, 14:34
Bedankt voor het antwoord. Speel je zelf ook hardrock/ metal?

Als je aan het instellen bent, zie je dan ook goed hoe je eq van de versterker staat? Want dat vind ik wel goed bij de xt, dat je al die instellingen in het schermpje ziet. Maar inderdaad de fx sectie van de tonelab is veel duidelijker.


Ik speel eigelijk van alles.. metallica tot artic monkeys... Tot nu vind ik dat je er een lekker strakke high gain uit krijgt, maar ook een mooie clean.
Zoals ik al zei in mijn voorgaande post, Ik vind dat het heel helder en zuiver klinkt.
Hij is best veel zijdig, maar hij ik denk dat hij het meeste tot zijn recht komt voor hardrock en fuzz achtige sounds..

Rhulshof
11 februari 2008, 11:26
Even wachten nog dan kan ik hem ook bespelen. Hihi

het is wel lastig met levering de VOX LE maar goed wie de tijd heeft..

Rhulshof
14 februari 2008, 10:05
ik zat mij af te vragen of ik de VOX LE ook als pre amp kan gebruiken op mijn Flextone 3

Het lijkt mij wel dat ik dan met de 4 kabel manier ook het pre amp gedeelte kan gebruiken van de line6.

maar heeft iemand hier ervaring mee ?

Rhulshof
17 maart 2008, 08:51
Ik heb dan nu eindelijk de stap kunnen maken qua tijd even naar feedback geweest in Apeldoorn.

de tonelab LE aangesloten en knallen zeg maar de standaard pre sets vond ik niet heel erg waanzinnig wel goed maar zeker niet erg overtuigend.

Toen ik goed een half uurtje verder was en zelf een beetje aan het tweaken was geweest heb ik besloten hem in te pakken en thuis verder te gaan.

zaterdag toen ik thuis kwam in een paar uur een aantal pre sets er in gezet.
en zondag meteen meegenomen naar het oefenen met de band(wel even mijn POD meegenomen).

direct op de mixer aangesloten en op een lekker niveau aangezet even de volume's aangepast van de pre sets en klaar wat een geluid WHOOOOO.

Heb nu dan 8 pre sets er in staan gewoon clean dan beetje overdrive en dan grunge en natuurlijk een solo stand de volgende 4 voor de speciale effecten een wah stand en een pitch shifter dikke chorus en een flanger de laatste 4 voor het ontdekken van de effecten.

UITERLIJK / DEGELIJKHEID

Het is echt een super mooi en degelijk aparaat en voelt meteen als een echte machine.
mooie vormgeving en heel overzichtelijk ingedeelt eigenlijk geen handleiding nodig.

GELUID.

Ik heb de tonelab aangesloten op mijn flextone eindtrap klinkt heel netjes beter als mijn POD die toch wel netter klinkt naar mijn idee te netjes.
Je hoort zeker dat de buis zijn ding doet veel dynamiek klinkt erg fijn lekker geluid in het grunge gebied en classic rock is dit echt een super machine wat met de POD meestal al weer te hard ging blijft hier heel netjes en subtiel.

LIVE.

Hoe het live zal gaan kom ik pas 12 April achter maar goed ik heb hem dan nu wel over de geluidset gehad tijdens het oefenen maar hij komt er gewoon direct uit hij knalt gewoon meteen hij verdwijnt niet in de brei.
Ik denk dat ik mijn POD maar snel ga verkopen want de geluiden die ik daar niet in kon vinden heb ik nu eigenlijk vrij snel kunnen vinden.

Alleen een metal stand (wat ik heeel erg weinig gebruik ) is nog even zoeken maar ik weet nu al wel zeker dat die er in zit en anders heb ik daar de flextone nog voor ;)

Plus / Min

tot nu toe nog maar 1 min puntje kunnen ontdekken de Wah kan je niet schakelen met de expressie pedaal dus moet moet je instellen in de setting of moet je de control switch voor gebruiken. ( zou misschien wel anders kunnen maar dat heb ik nog niet ontdekt.)

Plus zeker het geluid is super echte een buizen gevoel als je een beetje knalt met je monitoren klinkt het waanzinnig alleen moet je dan oppassen dat de rest van de band niet stopt met spelen.

de pitch effecten ben ik nog niet heel erg van onder de indruk maar goed heb ik ook nog niet veel mee geprobeert.

Al met al was dit echt een Top inkoop en nu nog even sparen voor een mooie buizen eind versterker met speakers dan is dit een echte super combi.

e!
17 maart 2008, 09:59
Gefeliciteerd met je aankoop!

Mijn pa heeft een tijdje geleden een Tonelab SE gekocht waar ik dit weekend nog effe op geramd heb via een Fender Princeton Chorus transistorbak. Ik was zeer positief onder de indruk. Omdat ook mijn ervaringen met Line6 distortions voornamelijk teleurstellend zijn geweest direct effe een rectifier soundje derin gedraaid en pompen maar. Klonk erg vet hoor! Aan gain geen gebrek en een zeer overtuigend geluid. Ik heb niet voldoende ervaring met een echte Rectifierom het goed te vergelijken, maar op zichzelf een heerlijk geluid.

Ik denk dat een zeer sterk onderdeel van het ontwerp is dat de Tonelab met die buis (die geloof ik 2 buizen in 1 is) met name eindtrapkarakteristiek, waaronder de interactie tussen eindtrap en speaker simuleert (EL34/84/6L6/KT66, Class A, A/B, push pull of niet etc.).

Hoe het ook zei, de sound van de Tonelab is ook in mijn beleving de moeite van het proberen waard.

Riky
17 maart 2008, 13:33
hey Rhulshof,

Leuk om te horen dat je er ook een hebt gekocht!!
Ik heb hem om precies dezelfde reden toch maar mee genomen uit de uziek winkel. Ik kon er ook na een half uurtje al een heel vet geluid uit krijgen.
Ook werkt hij heel er overzichtelijk. Het is net zo makkelijk als een losse pedalen vloer.

Toen ik hem ging gebruiken samen met de band viel mij het ook heel erg op dat ik niet wegviel in (zoals jij het zegt) brei van geluiden. Ik kwam er nu lekker boven uit. Ik viel net weg in de bas wat ik wel heb als ik alleen over mijn line6 speel.

De tonelab heeft een mooie heldere tone, met prima effecten. Ook vind ik dat het overzicht van het apparaat erg makkelijk is.

Het nadeel vind ik dat Bijvoorbeel een Fuzz samen met wahwah niet mogelijk is... tenminste niet dat ik weet... maar als ik dat wil kies ik gewoon een vintage amp model die overstuurd ook erg als een fuzz klink..

Veel plezier er mee Rhulshof!!

al weet ik zeker dat dat wel gaat lukken:D


BTW het instellen van de wah voor je expressie pedaal kan wel. Bij mij diet hij het vanzelf al als ik de vox wag selecteer, maar als hij dat niet doet doe je dit:

wahwah selecteren>> expression - ctl -chain knop indrukken. dan draai je aan de 1e knop waar "drive"oder staat. En dan kies je P/manuel.

Zo kun je alle effecten trouwens bedienen met de expressie pedaal.

de p/ saat voor pedal... de m/ staat voor modulation enz...

het stata ook duidelijk beschreven in de handleiding onder het onderwerp "contol switch" volgens mij

Rhulshof
17 maart 2008, 14:09
hoi Riky,

Het is werkelijk een geweldige machine om mee te werken en dat van dat expressie pedaal ga ik vanavond even uitproberen.

Die geluiden evendraaien en het is al bijna klaar en inderdaad de combi fuzz met wah dat wil niet maar goed je hebt de oplossing al en anders hang je een fuzz in de LOOP heb je ook een oplossing ;)

misschien kunnen we een keer wat sounds uitwisselen ?

ben altijd wel benieuwd wat een ander er in zet ik heb hem nu vanaf zaterdag en ben nu al helemaal blij met de LE en rustig gaan sparen voor een buizen eind versterker met een 2x12 INCH cab. ;)

dan is het helemaal kicken !!!!!

Riky
17 maart 2008, 17:06
precies mijn volgende aankoop word ook een buizenbak:)

zou graag sounds willen uitwisselen ,maar
ik heb geen kabeltje... orgineel is veel te duur vind ik...

iemand een website waarop die s/p dif kabeltje goedkoop te koop zijn>?

Rhulshof
18 maart 2008, 15:22
SP/Div is een kabeltje om op te nemen maar om pre sets op de PC te zetten en met de pc te kunnen editen heb je een midi kabel nodig of beter 2 1 in en 1 uit maar goed je pc moet ook midi ondersteunen anders kan je daar nog niets mee je kan wel een USB naar midi converter gebruiken natuurlijk ;)

vanochtend weer thuis zitten jammen voor dat ik naar mijn werk moest ging weer lekker veel meer leven in het geluid dan met den POD ;)

Riky
18 maart 2008, 16:35
ja weet ik dat jeniet kunt opnemen via spdif... maar als je sounds wilt uitwisselen heb je wle zon spdif kabeltje nodig.

peter_heijnen
18 maart 2008, 16:40
Spdif is toch gewoon je digitale uitgang, of is het hier iets anders?

Indien wel je digi uit, dan kun je die ook gebruiken om op te nemen.

Rewind
18 maart 2008, 16:42
ja weet ik dat jeniet kunt opnemen via spdif... maar als je sounds wilt uitwisselen heb je wle zon spdif kabeltje nodig.

bovenstaand wordt net dus juist het omgekeerde beweerd

Riky
18 maart 2008, 16:57
bovenstaand wordt net dus juist het omgekeerde beweerd


het zou idd wel moeten kunne, maar ik heb 2 mensen gesproken die een tonelab + spdif kabeltje in bezit hebben en die niet kunne...

Zelf weet ik het dus niet zeker...


|EDIT| Kan ik dit kabeltje gebruiken voor de verbinding tussen tonelab en pc...

http://www.alternate.nl/html/shop/productListing4C.html?cat1=012&cat2=055&cat3=000&treeName=HARDWARE&Level1=Kabels&Level2=Optisch&

op mijn pc zit een spidif aansluiting..

Rhulshof
18 maart 2008, 17:34
Sdiv gebruikje om op te nemen dus is digitaal signiaal en midi gebruik je om presets te bewerken of opslaan.

|EDIT| Kan ik dit kabeltje gebruiken voor de verbinding tussen tonelab en pc...

http://www.alternate.nl/html/shop/p...Level2=Optisch&
Die kabeltjes die je vertoond zijn inderdaad de kabels op geluiden op te nemen .

dus als je sounds"presets" wilt bewerken / opslaan of een backup op je pc zetten en weer terug zetten moet je MIDI hebben een 8 pin connector en voor opnames dus een bepaald riffje laten horen zal je dat via je line out analoog kunnen doen en Digitaal via de S/Div uitgang wat volgends mij een glasviber is.

weet trouwens iemand of het mogelijk is om de expressie pedaal als volume pedaal te gebruiken en bij indrukken dat het dan WAH wordt ?

Greetz Rhulshof

Riky
18 maart 2008, 17:37
Sdiv gebruikje om op te nemen dus is digitaal signiaal en midi gebruik je om presets te bewerken of opslaan.

dus als je sounds"presets" wilt bewerken / opslaan of een backup op je pc zetten en weer terug zetten moet je MIDI hebben een 8 pin connector en voor opnames dus een bepaald riffje laten horen zal je dat via je line out analoog kunnen doen en Digitaal via de S/Div uitgang wat volgends mij een glasviber is.

weet trouwens iemand of het mogelijk is om de expressie pedaal als volume pedaal te gebruiken en bij indrukken dat het dan WAH wordt ?

Greetz Rhulshof

ok bedankt! dat verklaard een hoop!

Nee het in niet mogelijk om je expressie en als wahwah en als volume te gebruiken... je kunt namelijk je expressie pedaal maar 1 "taak" geven


EDIT met zo'n soort kabel kan ik dus preset van van mij tonelab en terug versturen en editten??

http://www.musicdeals.nl/index.php?productID=9391&PHPSESSID=0728f1b3f5142531725e0063e739abf5

Rhulshof
18 maart 2008, 23:00
hoi Riky,

Helemaal goed met die kan je inderdaad editten en meteen een backup maken.
Altijd handig als je leuke geluiden hebt maar toch nog even verder wil experimenteren.

Bij de POD deed ik dat bijna iedere keer voor dat ik begon met editen ;) denk dat het met de Vox minder vaak zal moeten.

Jammer dat je toch 1 beperking hebt met de vox maar 1 functie toewijzen aan het expressie pedaal.

maar goed verder WAANZINNIG.

Riky
21 maart 2008, 13:06
ik heb wat dingetjes ingepingeld om een beetje idee te krijgen hoe mijn tonelab LE klinkt..

heb alles opgenomen met mijn LAG arkane am 100.
set up als volgt:

Lag arkane>>>tonelab LE>>> line 6 spider II 210>>> pc sound kaart.

Ik heb niet direct vanuit de tonelab gedaan, omdat ik geen cab models heb ingesteld in mijn tonelab. Ik speel namelijk altijd over een mijn versterker.
Als je dan en een cab model selecteerd en een versterker er aan hangt vind ik het geluid niet mooi helder.

eerst een stukje ac/dc om open akkoorden te laten horen.
http://www.speedyshare.com/155539174.html

een message in the bottle achtige sound:
http://www.speedyshare.com/582584153.html

een clean met een randje, beetje rhcp achtig:
http://www.speedyshare.com/835326956.html

een clean met akoustische simulatie, maar het was niet mijn bedoeling om een
akkoustische gitaar te benaderen, dus het lijkt er niet op, maar wle hele mooie sound vind ik:
http://www.speedyshare.com/676998162.html

dan een distortion geluid met reverb. de gebruikte reverb is studio:
http://www.speedyshare.com/360340529.html

als laatste een queen of the stone age achtige sound:
http://www.speedyshare.com/390139334.html


er zit (zoals gewoonlijk bij mijn opname) wel een beetje ruis in, maar ja:) kan er ook niks aan doen:)

Groetjes

Rhulshof
21 maart 2008, 15:14
hoi Riky ik ben erg benieuwd hoe ze klinken vanavond als ik thuis ben maar even luisteren.

nog even een vraag kan ik ook een pre Amp in de Loop zetten ?
en die schakelen met de insert ?

Groeten Ronnie

JorikDekkers
21 maart 2008, 15:42
yo

klinkt goed! maar ik ben bang dat deze geluiden in de band niet
overeind zullen blijven.

ik heb zelf een tonelab SE en je moet eigenlijk 2 sets met patches maken. 1
voor thuis en 1 voor in de band. Met je thuispatches komt t wel goed, bij je bandpatches is de truc: vr gain hoog, gain laag, channel volume naar wens.

probeer ook eens om delay te gebruiken in plaats van reverb. Delay houdt het transparante van je geluid meer overeind, bij reverb wordt het snel een brei. bij delay de mix echt laag houden (bijvoorbeeld 3 of 4 voor de mix bij een sampletijd van 500ms met een feedback van 4). Ik zou graag patches uitwisselen maar de LE kan geen SE patches lezen (ivm 1 expressiepedaal, geen ab switch enz.).

Nog 1 punt: omdat je spider een modelingamp is, is het eindtrapgedeelte met speakers vrij kleurloos gemaakt. Dat wil zeggen dat die zo min mogelijk kleuring aan je geluid toevoegt. Uit je verhaal haal ik dat je het zo doet:
gitaar -> tonelab(amp mode) ->input spider

Wat je ook eens zou kunnen proberen is:
gitaar -> tonelab (line mode) -> effectsreturn spider

Nu kun je de speakersimulaties van je tonelab gebruiken zonder dat het modderig wordt. Daarnaast voorkom je dat je geluid door 2 verschillende modelingapparaten gaat en daardoor nog 'digitaler' klinkt. Probeer eens UK modern met een V30 speakerkast!

Succes!

Rhulshof
21 maart 2008, 16:16
JorikDekkers heb je nog meer tips voor live gebruik van de tonelab ?

misschien zou je mij anders wat screenshots kunnen sturen of edit je niet met de PC ?

volgens mij heeft de Se wel de zelfde Effecten en Amps als de LE toch ?

JorikDekkers
21 maart 2008, 19:13
Dit zijn meer standaard tips voor elk modelingapparaat. Zelf heb ik pas een optreden of 3 gedaan met de tonelab dus daar kan ik weinig over zeggen. Wat ik doe is een bandpatch maken en dan per gelegenheid alleen de presence bij- of terugdraaien. Het karakter blijft gelijk en je bent snel aangepast aan de zaal.

Ik edit niet meer met de pc. Sowieso omdat ik op mn kamer geen kabeltje heb (thuis wel) maar ook omdat het niet per se nodig is. Als ik eenmaal een vet ampgeluid hebt gevonden, tweak ik daarna alleen nog de delays en chorussen eens in de zoveel tijd. Anders maak ik gewoon een nieuwe patch, plek zat op dat apparaat.

De ampmodels en effecten zijn ver gelijk idd, maar ik geloof dat de LE wel iets betere AD DA conversie heeft. En daarnaast nog wat andere features t.o.v. de SE, dus zo overzetten kan eigenlijk niet. Het zijn gewoon verschillende apparaten.

Als je precies zegt wat voor je geluid je graag zou willen hebben zou ik ergens volgende week wel wat kunnen proberen op mn SE.

Jorik

Riky
21 maart 2008, 21:17
hey jorik!

thanks voor je compliment!

het klopt wat ze zegt over de live en tuis instellingen...

Ik gebruik ook geen reverb live, alleen bij clean van het nummer Kryptonite van 3 Doors down.

van de sound die ik gepost heb gebruik ik live:

clean met een randje, message in the bottle, ac/dc stuk, distortion geluid(alleen zonder reverb) en de 2 sounds van queen of the stone age.

ik wou even laten horen hoe de effecten klonken..

Ik heb ze dus wel zo geprogrammeerd dat ze in band situatie overeind blijven.
Vind het trouwens wel een goede tip. Veel mensen gebruiken namelijk veel te veel treble en gain. Als je dan gaat oefenen met de band en je zet je versterker harden dan verzuipt je hele geluid in de treble en gain.. persoon zet ik de gain en treble op de tonelab nooit verder dan 7/7.5 en dan is al aardig veel.

mijn set up is idd:

gitaar -> tonelab(amp mode) ->input spider

het kan niet ander want mijn spider heeft geen effect loop:) alleen een in- en output.

maar het probleem van modderig worden is imo verholpen door de cab modeling uit te zetten.

Over de Uk modern met V30 kast ben ik idd ook wel te spreken!!
Vind eigenlijk bijna elke amp wel mooi klinken als je ze goed insteld.
Ben alleen nog niet echt te spreken over de metal distortion. Kan er nog nite echt een lekker geluid uit krijgen. Heel blikkerig. Lijk net of mn wahwah pedaal aanstaat... Verder geen groot probleem, want ook zonder metal distortion is er voor mij genoeg gain uit te halen.

Heb jij dat ook Rhulshof???



Bdankt voor je tips Jorik!




@ Rhulshof volgens mij is het wel mogelijk om een pre amp in de loop zetten, omdat het een gewone loop is.. ik denk alleen wel dat je dan de pre amp van tonelab uit moet zetten, ander heb je 2 pre amps... of kan dat normaal gesproken ook wel?

btw waarom wil je dat? vind je de pre amps van tonelab niet goed??

Groeten!!

JorikDekkers
22 maart 2008, 01:28
oke goed bezig.

Bad-ass metal geluid haal je met een recto setting met v30 kast. Draai er veel mids en bass in, en daarna met als pedal een treble boost de treble hoger maken. Met presence kan je hem dan evt nog wat scherper maken, maar de echte oompf krijg je door de combi doffe recto+trebleboost.

Geert van der Veen
23 maart 2008, 11:02
Onlangs een tonelab LE gekocht bij Feedback.
Heb er veel over gelezen en ook uitgetest bij Feedback zelf.
Kreeg een nieuwe uit de doos mee.
Eenmaal thuis aangesloten had ik heel veel stoorgeluiden en gekraak.
Heb de kabels getest/aangesloten rechstreeks in mijn Koch maar dat gaf geen problemen.
Is dit normaal of moet hem gewoon ruilen voor een ander en is dit domme pech?
Heeft iemand dezelfde ervaring?

Riky
23 maart 2008, 13:52
Onlangs een tonelab LE gekocht bij Feedback.
Heb er veel over gelezen en ook uitgetest bij Feedback zelf.
Kreeg een nieuwe uit de doos mee.
Eenmaal thuis aangesloten had ik heel veel stoorgeluiden en gekraak.
Heb de kabels getest/aangesloten rechstreeks in mijn Koch maar dat gaf geen problemen.
Is dit normaal of moet hem gewoon ruilen voor een ander en is dit domme pech?
Heeft iemand dezelfde ervaring?

heb je dit ook bij de pre set geluiden of alleen bij je eigen gemaakte geluiden?

Bij mij i het juist zo dat de tonelab ruis uit het signaal haalt. Ik had voorrheen nogal last veel last van storing van andere apparaten om me heen, maar de met de tonelab ertussen is dat een stuk minder.

Als hij het bij jou pre sets ook doet dan zou ik:
1. In een ander huis proberen. Kijken of hij daar ook ruist.
2 Of gewoon gelijk even nar Feedbeack terug. Hem daar aansluiten. Ruist hij daar ook dan gewoon een nieuwe vragen.

Ik had na een week last van dat mijn tonelab steeds uitviel. Terug gegaan bleek dat er een breuk in het kabeltje naar de transformator zat. Ook een nieuwe gekregen..

De LE schijnt nog betrouwbaarder te zijn dan de SE, maar een fabrikage foutje kan natuurlijk altijd

Suc6 er mee!!

e!
23 maart 2008, 19:50
Ik heb ook nog even een Tonelab SE (TLSE) vraagje. Ik zit door de manual te bladeren en lees dat je de TLSE als MIDI controller voor externe MIDI apparatuur kunt gebruiken. Wat ik me afvraag:

Alle knoppen en pedalen van de TLSE hebben, buiten de mogelijkheid om er MIDI info mee te verzenden, natuurlijk allemaal een lokale functie. Is het mogelijk de TLSE MIDI controller informatie te laten versturen, zonder dat er een setting op het ding zelf verandert? Kan ik bv. dus in FX On/Off mode de knop "Delay on/off" mijn MIDI rack effect laten aansturen, ZONDER dat tegelijk de delay op de TLSE aanspringt?

JorikDekkers
24 maart 2008, 16:31
ik dacht (niet helemaal zeker, manual ook niet bij de hand)
dat wanneer je hem instelt als midi pedaal alleen de controlknop
en expressiepedalen dingen in je patch kunnen veranderen.

Je kan met je programchanges (dus knop 1-4 met de banks)
wel verschillende dingen aan je andere rack apparatuur vooraf
inprogrammeren maar niet wijzigen ín die patch, dat kan alleen
met de ctrl en expressie.

dacht ik.

Jorik

e!
24 maart 2008, 17:51
Bedankt voor de reactie. Ik heb het inmiddels kunnen uitproberen. Het uitsturen van MIDI informatie schakelt niet de lokale functie van de knoppen uit. De "pedal" knop kan dus een control change uitsturen, maar dan gaat wel degelijk tegelijk de pedal sectie op de Tonelab aan of uit.

Overigens vond ik mijn stompboxes beter klinken dan de pedals in de Tonelab. Mijn amp en cab klinken sowieso prima. Uiteindelijk heb ik dus geen reden om zo'n ding toe te voegen aan mijn setup. Gelukkig maar, want ik kon 'em nu toch niet betalen :seriousf:

JorikDekkers
25 maart 2008, 10:26
oke goed om te weten!

nou is het in principe alleen problematisch als je een cc op je pedal knop
wil zetten, bij de rest (modulation, delay, reverb) kan je de mix van het
interne effect op je tonelab gewoon naar 0 draaien... dan heb je alsnog
alleen je externe rack apparatuur.

En je hebt een punt: als je een goede amp hebt met goede speakers,
is het niet echt een grote stap vooruit. Meer handig voor erbij misschien.

Rhulshof
27 maart 2008, 12:53
mijn voeding van de VOX LE Bromt nogal is dat normaal ?? of moet ik hiermee terug ??

Verder super ding.

@ Riky Idd de metal distortion is naar mijn idee alleen te gebruiken zonder amp simu er achter als je die wel aanzet is het als of je een Wah aanzet.

Riky
27 maart 2008, 19:59
mijn voeding van de VOX LE Bromt nogal is dat normaal ?? of moet ik hiermee terug ??

Verder super ding.

@ Riky Idd de metal distortion is naar mijn idee alleen te gebruiken zonder amp simu er achter als je die wel aanzet is het als of je een Wah aanzet.

Heb het ff geprobeerd. Klinkt idd stuk beter, maar vind ik hem nog fel klinken...

Mijn voeding bromt totaal niet.. kun je hem echt goed horen of alleen als je met je oor erop gaat liggen?
Die van mij geeft geen kick..

Rhulshof
28 maart 2008, 16:59
dan moet ik er toch even mee terug want als je de gitaar stil houd hoor je hem al.

niet extreem hard maar wel hinderlijk en hoorbaar.

Riky
28 maart 2008, 18:23
dan moet ik er toch even mee terug want als je de gitaar stil houd hoor je hem al.

niet extreem hard maar wel hinderlijk en hoorbaar.

Denk niet dat het iets ernstigs is, maar als de winkel beetje in de buurt is zou ik idd even terug gaan.

Dracool
28 maart 2008, 23:22
Heb recent bij Sacksioni ook een Tonelab LE gekocht. Geweldig apparaat, kan het U2 geluid eruit krijgen. Alleen een probleempje sinds een paar uur, voetschakelaar met nummertje 2 lijkt niet meer te werken :???: Ik ga morgen naar de winkel, lijkt erop dat het veertje achter de schakelaar niet goed werkt

Dracool
29 maart 2008, 14:53
Hij lijkt weer goed, contactspray op laten doen :gitarist:

Riky
29 maart 2008, 16:52
ok top!

Ja u2 geluiden kun je er zeker uit krijgen! Al vind ik u2 een van de grootste k*t bands die er zijn ,haha :seriousf: het geluid krijg je er wel goed uit:)

Rhulshof
31 maart 2008, 08:46
zeker een mooi aparaat ook lekker handig instellen zonder moeilijke menu's enzo;)

Riky
31 maart 2008, 11:17
zeker een mooi aparaat ook lekker handig instellen zonder moeilijke menu's enzo;)


ik wacht eigenlijk op meer geluidsamples :seriousf:

Rhulshof
31 maart 2008, 11:23
ik zal eens gaan kijken of ik iets kan opnemen ;)

weet niet hoe ik die samples online krijg maar dat is dan de volgende uitdaging ;)

Riky
31 maart 2008, 11:38
ik zal eens gaan kijken of ik iets kan opnemen ;)

weet niet hoe ik die samples online krijg maar dat is dan de volgende uitdaging ;)


gewoon uploaden met www.speedyshare.com :)

ben benieuwd

LPplayer
1 april 2008, 16:56
Zo echt super nette sounds man.
Als het ook zo over de PA klinkt dan is dat echt heel goed.


Ok, we zijn weer een hoop aan het ouwehoeren zonder dat we het ding horen:) Bij deze dan maar, voor de TS misschien ook handig aangezien hij zich afvroeg of de samples op de Vox site ook te "vertrouwen" waren.
Alles ingespeeld met de Vox direct in mijn mixer en dan naar de geluidskaart, effecten alleen uit Tonelab zelf, geen nabewerking. Alleen <500 euro gitaren gebruikt, kan nog wel wat mooier klinken.

Clean, licht gedetuned (chorus effect) en met een korte galm (room):
http://rapidshare.com/files/78089747/Skunk_anansie.wav.html
Vergeten de noise reduction aan te zetten, dus wat ruis cadeau. Tele hals pickup.

Fender Tweed model uit de Tonelab met een "virtuele" TS808 ervoor: http://rapidshare.com/files/78090667/Tweed_dynamics.wav.html
(Dynamisch verschil alleen door aanslag.)
Tele brug pickup.

Vergeten welk versterkermodel, volgens mij AC30 en treble boost:
http://rapidshare.com/files/78091552/May_Day.wav.html
Tele brug pickup. Op het laatst even de volumepot op de gitaar wat terug.


Epiphone ES335 met de brugpickup (goeie HB gitaartjes niet bij de hand op het moment) JCM2000 model met de pre amp gain vrij laag en een OD-3 virtuele booster ervoor:
http://rapidshare.com/files/78091927/Heavvy_drive_ES335.wav.html

Rhulshof
1 april 2008, 17:30
Ik ga eens kijken denk dat het in het weekend wel moet lukken.

Riky
1 april 2008, 19:10
Zo echt super nette sounds man.
Als het ook zo over de PA klinkt dan is dat echt heel goed.


je moet hem een voor een buizen versterker gooien!!
Eergisteren gedaan in muziek winkel. gitaar>> vox tonelab>> vox ac30
Wat een sound. Echt spontane GAS aanval :seriousf:


Ik weet al wel wat mijn volgende aankoop wordt....


...al duurt dat waarschijnlijk nog een eeuw

Rhulshof
1 april 2008, 19:53
ik ben al druk zoekend naar een mooie eind versterker dacht zelf aan een Mesa en dan een 2x 12Inch cab erbij.

Iemand nog idee naar ervaring ;)

gaaf RIKYkan je weer gaan sparen ;)

Rhulshof
13 april 2008, 19:55
Nou afgelopen gisteren heb ik een optreden gehad met mijn band en ja de Tonelab heeft z'n werk gedaan en ik heb even wat stukjes mogen opnemen.

Lekker vol geluid kreeg veel complimenten van mensen die in de zaal aanwezig waren ook van de aanwezige geluid technicus.

Grunge ook lekker maar de echte distortions moet ik nog wel even bijwerken die zijn nu nog iets te schel qua klank en ook het geluid van de acoustische gitaar raakt Live lichtelijk overstuurd.

hier de Demo's http://www.speedyshare.com/813963294.html

Alles is met mijn Variax als gitaar gespeeld en dan draadloos naar mijn Tonelab die op 2 D.I.'s direct op de mixer.

Demo 1 Intro van saturdaynight Phazer gitaar stand strat.
Demo 2 Niet mijn beste Solo maar wel mijn solo geluid van deze avond
Gitaar op een les paul stand.
Demo 3 stukje van republica ready 2 Go eerst licht overstuurd daarna mijn
metal stand Gitaar op standje Strat D tuned
Demo 4 Stukje slag met acoustische gitaar ook uit mijn variax.

Binnen kort mag ik weer een optreden doen dus kom maar op met nieuwe tips en ideeën over de sounds ;)

Rewind
13 april 2008, 20:03
Klinkt wel lekker. Ben geen fan van het geluid bij ready to go, maar van de rest kan ik me voorstellen dat het live ook goed over kan komen.
Denk inderdaad dat een goede eindversterker en cabinet ook wel een goede toevoeging kan zijn.

Rhulshof
13 april 2008, 20:09
die sound bij ready to go heb ik eigenlijk alleen bij dat nummer en ik vond het wel passen op dit forum gezien er regelmatig langs komt of metal achtige sounds mogelijk zijn met de LE.

dat vind ik wel redelijk metal achtig vandaar het is ook niet mijn favoriete sound.

maar goed ik moet nog wel het een en het ander tweaken voor live werk.

11 mei gaan we het nog eens over doen in een grote feest tent.
Ik hoop dan ook meer te kunnen laten horen maar we hebben een storing over de opnames zitten dus daar kan ik niet zo veel mee kwam uit de lichtset.

hier nog even een clean met filter demo http://www.speedyshare.com/855466890.html

Riky
14 april 2008, 14:22
Top dat je wat opgenomen hebt Rhulshof. Heel anders dan de geluiden die ik uit mn lab haal!
Leuk om te horen!

Soms gaat het alleen wel van lekker clean geluid naar beetje schel distortion geluid...
Zelf los ik dat op door de bas op mn versterk hoger te zetten..
Krijg je wat meer punch, warmer en voller geluid:)

Klinkt verder lekekr hoor!

Ik heb vrij dag mijn 1e optreden gehad dus ook 1e optreden met tonelab..Hoewel ik dacht dat alles onmundig fel klonk bleek dat niet het geval te zien:)
Andere gitaristen waren benieuwd hoe het kwam dat ik zo'n acceptabel geluid kreeg uit mijn line 6:)


Maar speelt dus zonder amp? Mis dat geblaas en klapperende broekpijpen gevoel niet?:)

laterss

Rhulshof
14 april 2008, 15:37
ik speel inderdaad direct uit mijn Tonelab op de mixer en missen acht het PA doet soms wonderen ;)

Ik speel ook met In ear monitoren dat maakt ook een hoop goed mag ik wel zeggen ;)

afgelopen zaterdag kwam er iemand bij mij staan helemaal Line 6 Fan die ging mij vertellen dat ik beter een POD had kunnen kopen want dit was echt niets na het optreden kwam hij er toch wel op terug :) beetje jammer voor hem.

Alleen een complete clean sound heb ik nu nog niet daar moet ik nog wel even mee aan de gang thuis is die wel helemaal clean maar live blijkt er toch een licht randje aan te zitten.

Één ding weet ik nu wel zeker hier ben ik zeker een stap op voor uit gegaan.

Riky
14 april 2008, 16:02
ik speel inderdaad direct uit mijn Tonelab op de mixer en missen acht het PA doet soms wonderen ;)

Ik speel ook met In ear monitoren dat maakt ook een hoop goed mag ik wel zeggen ;)

afgelopen zaterdag kwam er iemand bij mij staan helemaal Line 6 Fan die ging mij vertellen dat ik beter een POD had kunnen kopen want dit was echt niets na het optreden kwam hij er toch wel op terug :) beetje jammer voor hem.

Alleen een complete clean sound heb ik nu nog niet daar moet ik nog wel even mee aan de gang thuis is die wel helemaal clean maar live blijkt er toch een licht randje aan te zitten.

Één ding weet ik nu wel zeker hier ben ik zeker een stap op voor uit gegaan.



Voor rhcp clean sound:

amp:
ac30tb

amp settings:
gain 1.3
vr gain 10.0
treble 7.0 (Misschien iets minder voor live 6.0)
mid 5.0
bass 6.6

Persoonlijk vind ik dit een heerlijke clean geven.. Maar wet natuurlijk niet hoe bij jou klinkt:)

Riky
15 april 2008, 12:23
http://video.google.nl/videoplay?docid=-6353160251892888322

Rhulshof
16 april 2008, 16:28
klinkt lekker beetje tweaken nog maar goed klinkt fijn.

Ben jij dat in het filmpje ?Riky

Lekker hoor eindelijk een eerlijk filmpje hoe het klinkt :)

maar dat met die WAH en Pitch tegelijk doe je niet echt makkelijk Live spelen ;)

Riky
16 april 2008, 16:31
klinkt lekker beetje tweaken nog maar goed klinkt fijn.

Ben jij dat in het filmpje ?Riky

Lekker hoor eindelijk een eerlijk filmpje hoe het klinkt :)


hey thanks:)

ja ben ik ja in dat filmpje:)

het viel mij idd ook op dat er eigenlijk helemaal geen filmpje was van hoe het ding echt klinkt.. alleenmaar van die promotie filmpjes.

Bedankt ook voor je comment op google video!

Rhulshof
16 april 2008, 16:34
hoe ga jij die pitch met WAH live spelen Hihi

kan je anders een Midi Dump maken van jij presets ?
kunnen we uitwisselen

GRoetenz

Riky
16 april 2008, 16:38
hoe ga jij die pitch met WAH live spelen Hihi

kan je anders een Midi Dump maken van jij presets ?
kunnen we uitwisselen

GRoetenz

hahaha ja ik kwam eigenlijk tijdens het opnemen erachter dat ik ze beide kan gebruiken... zou live ook wel kunnen denk ik alleen moet je dan goed timen wat je doet, maar ik heb het niet echt nodig dus:) Wel lache om te doen...
Net auto rijden:P

Ik heb nog geen midi-usb kabel... had hem besteld bij feedback, maar ze hadden hem niet op voorraad dus.. Wil er eigenlijkw el snel een hebben..
Je weet maar nooit wat er gebeurd.. zodadelijk ben ik mn presets kwijt..

toevallig nog een goede site waar ik zo'n kabeltje kan bestellen???


het is btw niet de pitch shifter, maar univibe:)

Rhulshof
16 april 2008, 16:49
www.thomann.de is dat wat ?

Ik heb er geen ervaring mee ik rij altijd gewoon naar Apeldoorn toe en dan feedback

Riky
16 april 2008, 16:55
verrekt... helemaal niet aan gedacht:)

http://www.thomann.de/nl/emu_xmidi_1x1.htm deze maar doen dan?

deze wou ik ook bij feedback bestellen.. volgens mij moet deze goed zijn:)

Rhulshof
16 april 2008, 16:59
lijkt mij goed ik heb zelf de UX16 van YAMAHA maar die gaat ook zeker werken hoor ;)

Riky
16 april 2008, 17:03
lijkt mij goed ik heb zelf de UX16 van YAMAHA maar die gaat ook zeker werken hoor ;)

ok ik ehb hem besteld:)

hopen dat hij voor zondag er al is...
heb dan namelijk een optreden en je weet maar nooit... zijn altijd wel van die biergooiers ofzo:)

bedankt!

Mr.Bluesbreaker
16 april 2008, 19:41
Kijk, al meer LE gebruikers binnenkort, goed nieuws.

Ik probeerde laatst de behuizing te verwijderen, maar kijk uit:
De randen zijn hele erg scherp, en je snijd je heel snel vervelend diep in je vingers. Overigens zit er een schroef bevestigd waar ik niet bij kan, zodat je nooit het voorversterkerbuisje kan verwisselen, niet bepaald makkelijk!
Als iemand hier een manier op heeft gevonden dan hoor ik het graag.

Riky
17 april 2008, 02:04
Kijk, al meer LE gebruikers binnenkort, goed nieuws.

Ik probeerde laatst de behuizing te verwijderen, maar kijk uit:
De randen zijn hele erg scherp, en je snijd je heel snel vervelend diep in je vingers. Overigens zit er een schroef bevestigd waar ik niet bij kan, zodat je nooit het voorversterkerbuisje kan verwisselen, niet bepaald makkelijk!
Als iemand hier een manier op heeft gevonden dan hoor ik het graag.


het ging om het kabeltje wat ik had besteld voor mn tonelab...

:)

waarom wil je in godsnaam je behuizing eraf halen... ik heb het idee dat ik het ding wel van een meter of 2 naar beneden kan laten vallen en hij nog niet stuk is:)

later

Rhulshof
17 april 2008, 09:22
Is misschien wel handig als je het buisje eens wil vervangen of voor een ander type of omdat deze kapot is misschien is dat wel de rede om de behuizing er af te halen ;)

maar goed is het ondertussen al gelukt ? Mr.Bluesbreaker

Mr.Bluesbreaker
17 april 2008, 18:53
Precies, het is vrij normaal om een 12Ax7 / ECC83 eens om te wisselen en te kijken wat er met je geluid gebeurt.

Maar blijkbaar zijn ze het daar bij vox niet mee eens, je kunt 1 bepaalde schroef niet loskrijgen, die zit zodanig onder een printplaat verstopt dat je die niet kunt draaien. Als iemand dit met een Tonleb LE voor elkaar krijgt, graag hier posten:D

Rhulshof
18 april 2008, 08:15
Het is waarschijnlijk met de hand in elkaar geschroeft dus zou het ook weer er uit moeten kunnen ;)

moet ik wel zeggen dat ik nog niet de behoefte heb om het te gaan proberen.

misschien dat ze bij http://tonelabz.vibemaker.com meer kunnen vertellen daar hebben ze het wel over nieuwe buizen enzo.

Groet mij

Riky
18 april 2008, 10:36
ok had ik niet aan gedacht. Kun je dat buisje uberhaupt wel vervangen dan...
zit die niet gewoon vast?

Rhulshof
18 april 2008, 11:42
Die zit in een Socket dus het zelfde als bij een buizen versterker.

en dan kan je er een iets ander type buis in zetten voor een nog warmere sound ;)

ik ben benieuwd als iemand ervaring hier mee heeft gezien dit nu al Vet klinkt.

ik durf ook niet te zeggen welk type buis je hier voor zou kunnen gaan gebruiken.

Riky
18 april 2008, 12:38
ok das is wel top!

Rhulshof
18 april 2008, 12:45
Zeker maar eerst moet dat schroefje eruit Hihi

Riky
18 april 2008, 12:47
Zeker maar eerst moet dat schroefje eruit Hihi


het moet wel kunnen:P http://video.google.nl/videoplay?docid=7204270955570047882&q=tonelab+le&total=76&start=10&num=10&so=0&type=search&plindex=6&hl=nl

Rhulshof
18 april 2008, 12:52
Kiek zo komen we er wel uit ;)

Riky heb je dat kabeltje al binnen ?


Ben benieuwd wat jou bevindingen zijn Mr.Bluesbreaker als het nu gaat lukken dan he ;)

Grtz. Mij

Riky
18 april 2008, 13:08
nee nog niet... moet nog ff achter zien te komen hoe ik Thomann ga betalen... volgens mij kan ik niet zo 1,2,3 naar het buitenland overboeken...

Rhulshof
18 april 2008, 13:47
volgens mij kan je ook gewoon binnen nederland over maken dacht ik zo bij hun.

Mr.Bluesbreaker
18 april 2008, 14:18
He jongens, bedankt voor die video link. Het moet dus wel kunnen:D
Maar ik zie nog niet meteen hoe dat niet te bereiken schroefje moet worden losgehaald. Afijn, van het weekend eens proberen met handschoenen aan.

Rhulshof
18 april 2008, 14:27
en anders gewoon je hamer erbij halen ;) dan moet er ook zeker een nieuwe buis in ;)

Is het trouwens ook zo dat deze buizen opraken of is dat niet het geval met deze set-up ?

Riky
18 april 2008, 15:00
en anders gewoon je hamer erbij halen ;) dan moet er ook zeker een nieuwe buis in ;)

Is het trouwens ook zo dat deze buizen opraken of is dat niet het geval met deze set-up ?


ja ze raken op, daar gaat een periode van jaren overheen. Verkoper van mij had zelf de tonelab se, al een paar jaar, en die had er nog nooit last van gehad..

@Mr.Bluesbreaker misschien kun je een paar foto's maken... Misschien komen we dan tot een oplossing?

Rhulshof
18 april 2008, 15:02
okeuj dat gaat dus niet zo hard als bij een buizen Versterker.

dat scheelt dan weer;)

Mr.Bluesbreaker
18 april 2008, 18:21
Het verschil in slijtage zit hem in het type buis: een ECC83 is het meest voorkomende type voorversterkerbuis. Die gaan zo'n 5 tot 15 jaar mee, afhankelijk van de kwaliteit. Een eindbuis (EL34 , 6L6, EL84, KT77, etc.) is veel gevoeliger en heeft een levensduur van grofweg 600 uur, afhankelijk van intensiteit en gebruik. In een buizenversterker vind je beide types, in pre amps zoals de LE alleen voorversterkerbuizen.

Wat mij wel heel erg opvalt is dat de socket van de ecc83 in de LE meteen oplicht als je het apparaat aanzet. Normaal worden ze langzaam warm en moeten ze even opwarmen. Dubieus....

Ik zal binnenkort even foto's maken van de binnenkant. Goed weekend allen!

Riky
18 april 2008, 18:25
Het verschil in slijtage zit hem in het type buis: een ECC83 is het meest voorkomende type voorversterkerbuis. Die gaan zo'n 5 tot 15 jaar mee, afhankelijk van de kwaliteit. Een eindbuis (EL34 , 6L6, EL84, KT77, etc.) is veel gevoeliger en heeft een levensduur van grofweg 600 uur, afhankelijk van intensiteit en gebruik. In een buizenversterker vind je beide types, in pre amps zoals de LE alleen voorversterkerbuizen.

Wat mij wel heel erg opvalt is dat de socket van de ecc83 in de LE meteen oplicht als je het apparaat aanzet. Normaal worden ze langzaam warm en moeten ze even opwarmen. Dubieus....
Ik zal binnenkort even foto's maken van de binnenkant. Goed weekend allen!

dat vond ik ook... zou ook niet weten hoe dat komt... hij stat toch ook niet altijd stand by... misschien pompen ze bij het opstarten heel veel stroom in en later minder? het ook geen groot buisje. misschien hij daarom gelijk opwarmt..

ben er best benieuwd naar want ik weet het echt niet:)

Dracool
20 april 2008, 03:46
Vraagje, stel je wilt een Line 6 Verbzilla aansluiten via de insert effects jack van de Tonelab LE. Hoe zit het dan met de chain volgorde?

dendee
20 april 2008, 11:22
de chain is fixed, dus kan je niet verplaatsen (behalve modulatie reverb en delay?).
De loop bevindt zich ook vooraan in de chain, ze hadden die beter tussen de 1e blok effecten en het versterkersgedeelte gezet

Riky
20 april 2008, 12:12
de chain is fixed, dus kan je niet verplaatsen (behalve modulatie reverb en delay?).
De loop bevindt zich ook vooraan in de chain, ze hadden die beter tussen de 1e blok effecten en het versterkersgedeelte gezet


waarom vind je dat:)? nu kan ik mooi mn wahwah voor alles zetten... ik hou er niet van om mn wah na de fuzz te setten dus ik vind eigenlijk prima zo...

pol2711
20 april 2008, 12:46
zo...van de x3 weer terug naar de tonelab le. Had heimwee. Maar ben de patches kwijt die ik toentertijd had ingesteld. Kunnen jullie mij bedelven? Dank!
pvdhagen@orange.nl

dendee
20 april 2008, 14:25
waarom vind je dat:)? nu kan ik mooi mn wahwah voor alles zetten... ik hou er niet van om mn wah na de fuzz te setten dus ik vind eigenlijk prima zo...

omdat als je nu je eigen amp soms wil gebruiken je die niet in de loop kunt zetten omdat je dan je wah, comp, od/dist, ... dan allemaal na de pre-amp hebt staan.

Ik vind dat de loop nu niet echt veel toevoegd, ja je kan pedaaltjes mee laten schakelen, maar als je een kleine looper zo zet dat je die tegelijk met de switches op de tonelab kan mee-intrappen heb je eigenlijk hetzelfde effect.
(maarja de beste plaats van de loop is natuurlijk zo subjectief als maar kan ;) )

Riky
20 april 2008, 21:48
hmm ja ok:) ik zet mijn eigen amb gewoon in de output van de tonelab:)

Rhulshof
21 april 2008, 08:24
@pol2711 Welkom terug bij de club ;)

@Mr.Bluesbreaker Is het ondertussen al gelukt ben benieuwd wat voor resultaten je behaalt met een andere buis erin.

Misschien is het een Idee om eens wat PAtches uit te wisselen

pol2711
21 april 2008, 09:54
Dank, ben weer blij dat ik terug ben (o;. Was avond aan avond kwijt met het tweaken van mijn geluid. Voor studieo en homerecording is de X3 onovertroffen, no doubt. Maar at giglevel was het altijd een drama. Na het laatste optreden was ik er helemaal mee klaar.
Nu ik de tobelab weer heb..instant mijn crunchgeluid. Heb nog niet eens aan de EQ gezeten (o; Man o man, wat heb ik dat gemist.

Maar Robin, ik zag ergens dat jij de patches ingedraaid hebt van Saturday Night en wat andere nummers die wij ook spelen. Kun je mij die sturen? Heb as woensdag weer een gig en heb ff geen tijd om het in te stellen. En beter goed gejat dan zelf verzonnen hahaha.

heb nu een Tech21 als poweramp maar wat is een goe dbuizencombo icm de LE? Ik heb een Boogie Caliber geprobeerd maar dat was het niet. wil wel dat sprankelende buizengeluid. Die Tech21 doet goed zijn werk (XLR naar tafel, Tech 21 als monitor) hoor maar wil op het podium dat lekkere geluid om me heen hebben (en ook de eerste rij)

Dank alvast

Riky
21 april 2008, 10:44
mijn idee is om alleen een eindversterker te kopen en de tonelab als voor- versterker te gebruiken. Twee 1x 12 cabs erbij. kun je mooi links er recht van podium zetten voor gespreid geluid..

maar ja... das allemaal toekomst. Eerst maar eens een fatsoenlije backup gitaar, want ben als de dood dat er een snaar gaat knappen tijdens optreden:P haha

Rhulshof
21 april 2008, 11:53
@pol2711 ik zal even kijken of ik vanavond een Dump kan maken voor je.

Doe mij even je mail adres want het door sturen via PM werkt niet fijn.

Ik kan het trouwens ook meteen op het forum dumpen maar gezien jij het redelijk snel nodig hebt lijkt het me handig gewoon even mailen.

verder gebruik ik live maar 3 Banken waar jij alleen even moet kijken of de instellingen van gebruik CTRL. en EXP. pedaal ook werkbaar zijn voor jou.

ik gebruik Bv. de Exp. als Pedal controller en dan op drive dus met het indrukker krijg je een lichte drive over je clean en dan hoe meer je naar je Hak toe gaat hoe meer drive.

is net even wat je gewend bent

@Riky dat lijkt mij inderdaad handig jah even een gitaartje erbij. ;)

Maar goed zo'n opstelling met 2x 1x12" lijkt mij ook erg gaaf

pol2711
21 april 2008, 12:14
pvdhagen@orange.nl en dank!

Ik heb de mesa 50/50 over 2 CABS gehad. Vette toon! Maar zoek een klein combootje (max 25 Kg) die ik makkelijk heen en weer kan slepen en die ongeveer dezelfde toon geeft. Mijn ene band heeft een vaste oefenruimte waar we onze spullen kunnen laten staan. Heb er nu een band bij en dat heen-en-weer gesleep werd ik zat. Mesa en CABS verkocht en zoek nu een handig combootje. De Mesa Caliber viel me wat tegen, Marshall JCM klinkt gewoon niet. Het is dus even zoeken maar a) heb de tijd want die Tech21 voldoet echt heel goed en b) goede toon mag voor mij best wel wat kosten. Hoorde laatste iemand over een Orange combo en dat klonk zoals ik het graag hoor.
Maar om nu alles weer te gaan kopen en te verkopen totdat ik iets goeds heb? Niet zo veel tijd meer voor en zin meer in. Die X3 heeft me waanzinnig veel tijd gekost maar het is vrnl kwantiteit ipv kwaliteit. Prefereer de toon van de tonelab. Dus stappie 1 is gezet (Spider, Vetta, ME-50, Tonelab LE, XTL, Tonelab SE, X3, Tonelab LE). Deze LE is een keeper. Nu stappie 2: de op maat gesneden buizen combo (o; en er is vast een LE gebruiker onder ons die ergens heel erg tevreden over is. Laat maar horen.

Rhulshof
21 april 2008, 14:02
Ik ga vanavond even die Dump doen en naar jou toe sturen mocht jij nog eens vette sounds ontdekken in de LE zou ik die ook graag willen uitwisselen.

maar goed ik zal ook even een kleine beschrijving erbij doen hoe te gebruiken zeg maar voor de presets.

Die 50/50 Mesa daar zat ik aan te denken als eind bak en dan Electro Voice speakers 2x 1x12" twee losse cabs.

Riky
21 april 2008, 14:29
Ik ga vanavond even die Dump doen en naar jou toe sturen mocht jij nog eens vette sounds ontdekken in de LE zou ik die ook graag willen uitwisselen.

maar goed ik zal ook even een kleine beschrijving erbij doen hoe te gebruiken zeg maar voor de presets.

Die 50/50 Mesa daar zat ik aan te denken als eind bak en dan Electro Voice speakers 2x 1x12" twee losse cabs.

die nieuwe cabs van fender schijnen ook heel vet te zijn...

Rhulshof
21 april 2008, 16:18
okeuj leuk ik ben benieuwd of er al mensen zijn die de LE hebben geprobeert op een buizen eind bak en wat de ervaringen daar van zijn.

Engl heeft trouwens ook vette cabs !

daar zat ik stilletjes aan te denken Sssssssttt ;)

Riky
21 april 2008, 16:47
okeuj leuk ik ben benieuwd of er al mensen zijn die de LE hebben geprobeert op een buizen eind bak en wat de ervaringen daar van zijn.

Engl heeft trouwens ook vette cabs !

daar zat ik stilletjes aan te denken Sssssssttt ;)


ik moest gisteren over een marshall valvestate spelen... Heb nog nooit zo'n kut geluid gehad... Publiek bleek het wel goed te vinden, maar ik stond niet relaxed op podium... Leek wel alsof er dubble distortion was... van tonelab en van amp, maar clean klonk wel clean... heel raar, heel kut:)

Rhulshof
22 april 2008, 17:43
Dat is ook het probleem waar je tegen aan loopt he ;)

Je bent zelf altijd opzoek naar jou sound en onder tussen maakt het voor het publiek geen ene *.* uit. hihi

dendee
22 april 2008, 18:03
gisteren 2e hands een tonelab le op de kop kunnen tikken.
Alleen wat me opviel, je kan met de expressiepedaal een effect aanzetten (vb wah), maar bij mij lukt dit niet, volgens mij ontbreekt er iets onder het expressiepedaal.

Zou iemand aub een foto kunnen posten van de onderkant van het pedaal + het metaal waar hij op rust? (want ik kan op de printplaat kijken :stop: )

het zou me veel plezier doen

grtz

Riky
22 april 2008, 18:35
gisteren 2e hands een tonelab le op de kop kunnen tikken.
Alleen wat me opviel, je kan met de expressiepedaal een effect aanzetten (vb wah), maar bij mij lukt dit niet, volgens mij ontbreekt er iets onder het expressiepedaal.

Zou iemand aub een foto kunnen posten van de onderkant van het pedaal + het metaal waar hij op rust? (want ik kan op de printplaat kijken :stop: )

het zou me veel plezier doen

grtz

in het vierkante gaatje onde het pedaal moet ene klein drukknopje zitten... je ziet idd wel een stukje printplaat, maar zo moet het er uitzien:

http://img385.imageshack.us/img385/3496/dsc00364wz2.jpg

dendee
22 april 2008, 18:45
@ riky:
weet jij toevallig waarom ik niet kan switchen naa de wah door die drukknop onder de expressiepedaal?
Als ik met de vinger op dat knopje druk switcht hij, maar met het pedaal niet :chicken:

Riky
22 april 2008, 18:51
hmm ... zit het rubber nog wel onder je pedaal die het knopje moet indrukken?

Rhulshof
22 april 2008, 21:21
Dat lijkt mij ook het probleem er moet aan de onderkant een rubbertje zitten die dat knopje weer bedient.

dendee
22 april 2008, 22:06
gevonden, dit rubbertje lag nog in de doos (eruit gevallen dus)

gaste, heel fel bedankt, kan ik nu genieten vn de tonelab :hippie:

Riky
23 april 2008, 12:43
ok hardstikke mooi! Al het goed is krijg ik vandaag, morgen of overmorgen mij kabletje binnen..


EDIT: usb -> midi kabeltje is binnen! Erg leuk om mee te spelen!! Heb al wat pre set van internet er op gezet die erg goed klinken!!
Eigen preset ook opgeslagen. Moet er eigenlijk standaart bij zitten vind ik, maar ja:)

Rhulshof
24 april 2008, 08:18
@dendee eigenlijk zit het antwoord dus in de Doos ;)

@Riky Kunnen we dan eindelijk een uitwisselings project beginnen ? haha

Riky
24 april 2008, 13:47
haha ja hoor... paar sounds is geen probleem:)

Mr.Bluesbreaker
24 april 2008, 14:38
Jezus mannen, ik kom er nu via dit topic achter dat je dus die wah kunt switchen met het expressiepedaal:D Haha, ik dacht al die tijd dat je dat moest doen met die 'control' knop ernaast.

Riky
24 april 2008, 15:48
hahahaha:D top!

nee hoor je kunt je wahwah gewoon aanzetten als een normale wah en met je control bijv een chorus bedienen:D





dit is gewoon een fokking handig topic:P

Rhulshof
25 april 2008, 08:09
mooi he zo'n forum ;)

kom je nog eens ergens achter nog sterker als je wah selecteerd met de draai knop gaat het van zelf.

en dat bij nog een paar effecten die dat het zelfde werkt ;) al met al een super mooi aparaat ;)

Riky
25 april 2008, 11:45
mooi he zo'n forum ;)

kom je nog eens ergens achter nog sterker als je wah selecteerd met de draai knop gaat het van zelf.

en dat bij nog een paar effecten die dat het zelfde werkt ;) al met al een super mooi aparaat ;)

idd (+123456)

Rhulshof
13 mei 2008, 18:53
Jongens kan iemand mij helpen aan een mooie clean sound ?? voor de Le

afgelopen weekend een optreden gehad en ik kreeg eigenlijk overal een klein randje aan het geluid.
thuis is het clean maar live is het toch niet helemaal clean.

verder was het echt helemaal super..


kijk voor foto's op www.wijzijnhieper.nl

haha

dendee
13 mei 2008, 19:01
hoe heb je de tonelab aangesloten?
als je hem via de input hebt aangesloten (en niet via de loop return) dan kan het zijn dat je signaal van de tonelab te 'hot' is en moet je eens proberen het zwart knopje naar beneden draaien, dus dat de output minder is


grtz

Rhulshof
13 mei 2008, 20:48
de Tonelab zit direct op het PA op de outputs en tijdens het oefenen is dat het zelfde alleen heb ik daar toch minder last van een randje.

verder moet ik als nog zeggen wat een kick deze machine uit mij weet te halen.

als ik zonder amp simu wil gaan spelen als extreem clean dus dat + beetje reverb. misschien is dat de oplossing maar goed dan is het volume wel lager misschien dat ik dan daar mijn andere presets op moet aanpassen.

iemand nog andere ideën ?

Riky
13 mei 2008, 21:41
de Tonelab zit direct op het PA op de outputs en tijdens het oefenen is dat het zelfde alleen heb ik daar toch minder last van een randje.

verder moet ik als nog zeggen wat een kick deze machine uit mij weet te halen.

als ik zonder amp simu wil gaan spelen als extreem clean dus dat + beetje reverb. misschien is dat de oplossing maar goed dan is het volume wel lager misschien dat ik dan daar mijn andere presets op moet aanpassen.

iemand nog andere ideën ?


Voor rhcp clean sound:

amp:
ac30tb

amp settings:
gain 1.3
vr gain 10.0
treble 7.0 (Misschien iets minder voor live 6.0)
mid 5.0
bass 6.6

Persoonlijk vind ik dit een heerlijke clean geven.. Maar wet natuurlijk niet hoe bij jou klinkt:)


ik zet ook compressor aan met sens op 2.9 en level op 5.4... vidn het echt een mega lekkere clean soun...

maar weet natuurlijk niet hou het over pa klinkt:) moet je maar ff proberen

Rhulshof
16 mei 2008, 08:08
hij klinkt lekker af en toe nog niet helemaal fijn maar dat tweak ik er nog wel uit ;)

bedankt alvast

Riky
16 mei 2008, 13:17
hij klinkt lekker af en toe nog niet helemaal fijn maar dat tweak ik er nog wel uit ;)

bedankt alvast

ok! maar hij is wel clean genoeg?:)

Rhulshof
22 mei 2008, 08:47
JES hij is zeker clean daar ligt het niet aan.

alleen klinkt het hier een beetje dunnetjes

Riky
22 mei 2008, 11:42
JES hij is zeker clean daar ligt het niet aan.

alleen klinkt het hier een beetje dunnetjes

ok mooi:)

ik draai wat bas en mid bij op mn versterker om hem minder dun te maken:)

Mr.Bluesbreaker
22 mei 2008, 13:34
Iemand ervaring met het aansluiten van de Tonelab op een effectsloop van een buizenamp? Bij mij gaat dit gruwelijk mis en feedbacken bij heel bescheiden volumes en weinig overdrive. Clean is er niks aan de hand. Getest met 3 verschillende versterkers met effectsloop, maar overal hetzelfde probleem. Vox ook al een email gestuurd over het feit maar die geven geen antwoord....

(send versterker -> input LE -> ouput LE -> return versterker en gitaar in de normale ingang v/d versterker, klopt toch of zie ik iets over het hoofd?)

Riky
22 mei 2008, 13:47
Iemand ervaring met het aansluiten van de Tonelab op een effectsloop van een buizenamp? Bij mij gaat dit gruwelijk mis en feedbacken bij heel bescheiden volumes en weinig overdrive. Clean is er niks aan de hand. Getest met 3 verschillende versterkers met effectsloop, maar overal hetzelfde probleem. Vox ook al een email gestuurd over het feit maar die geven geen antwoord....

(send versterker -> input LE -> ouput LE -> return versterker en gitaar in de normale ingang v/d versterker, klopt toch of zie ik iets over het hoofd?)

heb je amp en cab models uitstaan?

en waarom wil je hem in de effect loop?

en misschien kun je een proberen om niet de effects loop van de tonelab te gebruiken, maar gewoon de in en out put van de tonelab in de effectloop van je amp..

paulusdeBKB
22 mei 2008, 14:00
Probeer hem eens op deze manier aan te sluiten:

gitaar --> Vox in -->Vox FX Send ---> Amp in --> Amp XF send --> Vox FX Return --> Amp FX Return.

Wel zorgen dat de FX-loop van je Vox in alle patches aan staat.

Mr.Bluesbreaker
22 mei 2008, 14:17
heb je amp en cab models uitstaan?

en waarom wil je hem in de effect loop?

en misschien kun je een proberen om niet de effects loop van de tonelab te gebruiken, maar gewoon de in en out put van de tonelab in de effectloop van je amp..

Dat is ook wat ik doe, ik gebruik de effectsloop van de Tonelab niet.


Probeer hem eens op deze manier aan te sluiten:

gitaar --> Vox in -->Vox FX Send ---> Amp in --> Amp FX send --> Vox FX Return --> Amp FX Return.

Wel zorgen dat de FX-loop van je Vox in alle patches aan staat.

Ik kan het volgen, gitaar zit in de Tonelab nu, send van de Tonelab naar de gewone ingang amp, send van amp naar Vox return, FX return van de amp is nog leeg: waar verbind ik die mee?

paulusdeBKB
22 mei 2008, 14:36
Sorry, niet helemaal goed opgeschreven. Dit is goed, wat anders is, staat in groen:

gitaar --> Vox in -->Vox FX Send ---> Amp in --> Amp XF send --> Vox FX Return --> Vox out --> Amp FX Return.

Mr.Bluesbreaker
22 mei 2008, 14:50
He bedankt, dat werkt goed. Nu is ook alleen de presence en de galm nog werkend op mijn amp, dus dit lijkt er meer op dat alleen de eindtrap wordt gebruikt:) Feedback nu ook niet aanwezig. Alleen met de Tonelab output is het volume te regelen, maar met alles op 100% is het nog wel erg zacht, hoort dat zo of moet ik nog iets wijzigen in de Tonelab?

paulusdeBKB
22 mei 2008, 15:02
Het kan zijn dat je nog ergens een 'Master' instelling moet aanpassen (of het loopniveau van de vox danwel je amp. Ik heb de Tonelab zelf niet, moet dus uitgaan van wat algemene principes. Zit er achter op je amp een knopje -10 / + 4 toevallig? Zo ja, probeer die eens om te zetten. (En blijf wel van de voltageknop af: 110/220)

Mr.Bluesbreaker
22 mei 2008, 15:43
Ik heb alle pachtes uit de Tonelab maximaal qua volumes gezet, dat helpt dusver dat ik er binnenkort icm. een amp mee kan giggen:D Wel tof want sommige gigs zijn gewoon net te kort/klein/slecht betaald dat je er niet 2 1 kanaals buizen halfstacks voor gaat meezeulen, en een combo met de Tonelab biedt dan de nodige flexibiliteit. En soms speel je met een nieuw Pa bedrijf/technici, helemaal afhankelijk van monitoren is dan soms risicovol.

Toch zit er helaas niet zo'n instelling: ik denk dat de loop van mijn amp zoals bij velen gemaakt is voor losse pedalen op -10 dB niveau, en niet voor +4 dB. Dat is, in ieder geval aan de buitenkant, ook niet in te stellen. Wel jammer want volgens mij moet er nog vele meer volume uit kunnen komen. Met alles op max. zit ik nu op beschaafd optredenvolume, terwijl ik dat met gewoon gebruik echt niet in mijn hoofd zou halen. Iig bedankt voor de info!

Rhulshof
2 juni 2008, 11:12
Hallo Heren,


ben nog steeds bezig met de LE en bevalt ook nog steeds ik mis alleen een twede pedaal om volume mee te regelen.

Nu zit ik te denken om een V850 van Vox te gaan kopen of kan ik beter een ander pedaal kopen hier voor ?

Ik wil dat externe pedaal dan gebruiken puur als volume en de interne voor de Effect sturingen.

en waar kan ik dit pedaal het beste plaatsen ?

dendee
2 juni 2008, 22:29
na de tonelab als je alleen het volume wil aanpassen
-- tonelab --> volumepedaal --> amp/P.A.
(wil je ook de mate van oversturing aanpassen voor de tonelab)

Rhulshof
5 juni 2008, 15:07
relaxed ik ben maar eens op internet aan het speuren gegaan voor een volume pedaal.

nu even kijken welke ik wil merk etc maakt voor een volume pedaal niet zo veel uit lijkt mij.

het word of een Vox of een Morley die zijn ook mooi misschien een morley met tevens een wah erin maar goed dat weet ik nog niet helemaal binnenkort maar eens een test rit maken.

dendee
5 juni 2008, 16:22
je hebt wel 1 nadeel als je een extern volumepedaal gebruikt
je delays klinken niet na als je je volumepedaal dichtzet, maar voor de rest zeker handig.
Ben mij ook aan het orienteren op een extern volumepedaal, kan ik met het intern pedaal de drive regelen
Ik zat te denken aan een boss, zo de stereo-versie

grtz

Hansie
20 juni 2008, 10:43
Ik ben aan het experimenteren geweest om voor live toepassingen (coverbandje) mijn Boss GX700 + Rath speakersim te vervangen door een wat moderner speeltje. In eerste instantie heb ik me laten verleiden tot aanschaf van een POD XT, en eerlijk is eerlijk: deze klonk geweldig, ook over de P.A.… totdat de rest van de band begon mee te spelen. De mooie geluidjes uit de POD verdwenen als sneeuw voor de zon. Natuurlijk had ik alle sounds van de POD zover kunnen aanpassen dat ze bij onze band lekker in de mix zaten, maar die sounds leken dan weer zoveel op de geluiden die ik uit mijn oude vertrouwde GX700 haalde, dat ik voor de “easy way out” gekozen heb en gewoon doorgespeeld heb met de GX.

Daarnaast heeft de POD XT de irritante gewoonte om zodra er via MIDI program change 1 gekozen wordt, de “manual mode” gekozen wordt. In mijn eigen setup is program change 1 bedoeld om naar mijn standaard crunchy slaggeluid te schakelen. “Maakt niks uit” zul je zeggen, en kies je een andere programma. Klopt! Maar… ik speel in een band die erg veel met sequencer speelt. Bijna alle program changes laten we schakelen via de sequencer, hetgeen een pedalboard overbodig maakt (ik kan me voorstellen dat er collega gitaristen zijn die direct kippenvel krijgen als ze niet zelf de geluiden kunnen kiezen, maar wij zijn dit al gewend sinds 1997 en als het ff kan, zou ik niet anders meer willen. Ideaal als je aan de andere kant van het podium staat te spelen, en je solo komt eraan. Maar dat terzijde). En om nu 130+ midifiles aan te passen omdat ik zo nodig een nieuw gitaarspeeltje wil, gaat ook weer wat ver… Kortom, de POD is verkocht, de GX is nog steeds in funktie.

Maar omdat ik toch wel weer eens wat nieuws wil, ben ik me aan het verdiepen in de Tonelab LE en wat ik qua klank hoor bevalt me wel. Toch een paar vragen:

- Kan iemand me vertellen welk programma de Tonelab schakelt zodra het via MIDI program change 1 ontvangt? Is dat programma 1, of net zoals bij de POD XT een manual mode o.i.d.?
- Verder zou het de bedoeling zijn om de Tonelab direct (evt.via DI, maar zonder externe speakersimulator) op de P.A. aan te sluiten. Zijn er gebruikerservaringen met deze manier van werken?
- Weet iemand of er voornemens van VOX zijn om een 19’ uitvoering van de Tonelab uit te brengen?

Ik ben benieuwd of iemand me met deze vragen verder kan helpen.

Alvast bedankt!

Hans

Mr.Bluesbreaker
20 juni 2008, 10:52
Ik kan je alleen met je 2e vraag helpen:

Heb zowel de LE over de eindversterker van een aantal buizenamps geprobeerd als direct in de PA via een stereo DI. Dat laatste werkt, tegen mijn verwachting, het beste. Toch nog even terugkomend op mijn 1e post : vooral bij de wat meer high gain en Amerikaanse drivemodellen werd het helaas al snel blubber over de eindtrap van een amp. Speakersimulatie uitschakelen bood niet echt veel oplossing hiervoor.

Zonder amp is het een kwestie van in de zaal staan en alle patches door middel van de algehele EQ in de Tonelab afstellen op het zaalgeluid, en daar de EQ van je monitor op aanpassen. Vaak zijn mijn thuisgemaakte patches voor recording prima, maar missen dan wat presence en hebben iets te veel laag voor live.

Hansie
16 juli 2008, 13:32
Nou, sinds twee dagen maak ik ook deel uit van de Tonelab LE familie. Tot op heden alleen nog maar via de computer en via koptelefoon (Sennheiser HD25) gespeeld. Wat me opviel was dat de tone en midboost regeling op mijn strat + EMG’s direct al vele malen beter reageerden dan dat ik voorheen gewend was (Boss GX700). Had in eerste instantie wel een tikkie last van een te dominant tophoog maar dat was met de LN2 instellingen zo opgelost.

In no time had ik mijn cleane geluid op orde: de galm een tikkie terug in preset COMCHORUS en klaar! Precies zoals ik het graag hoor. Ik had helaas wat meer moeite met de preset crunch en leadgeluiden. Op zich zaten daar best leuke speeltjes bij, maar geen geluiden die ik direct bij mijn coverbandje op het podium zou willen gebruiken. Dat viel ff tegen. Maar na wat geëxperimenteerd te hebben met wat geluiden die ik op het www gevonden had (tonelabz), begon ik al een heel stuk vrolijker te worden. Daar kwamen de crunch geluiden aan die ik eigenlijk direct al bij de presets verwacht had. Dat belooft wat voor de toekomst! Zo kwam ik bijvoorbeeld geluiden tegen die blijkbaar gebaseerd waren op het leadgeluid van Larry Carlton, en alhoewel het geluid op zich niet direct als leadsound op me overkwam, zag ik het wel helemaal zitten om dit geluid voor verschillende slaggeluiden te gaan gebruiken. Ook kwam ik een geluid tegen dat luisterde naar de naam “Anouk” en verd*md: het leek wel heel erg veel op het gitaargeluid van “R.U.kiddin me” van deze haagse dame. Gelukkig kwamen er ook een paar geschikte JCM800 geluiden bij (denk AC/DC – ZZ Top) voorbij zodat ik onderhand toch wel heel enthousiast over dit apparaat begin te worden.

Ben zeer benieuwd hoe dit over de P.A. en via mijn inear gaat klinken. Maar ben ik de enige die de presets van de Tonelab LE tegen vind vallen, terwijl er zoveel meer uit te halen valt?

Mocht iemand trouwens nog leuke sounds willen delen, dan houd ik me graag aanbevolen. Ben momenteel vooral op zoek naar een goed allround crunchy slag- en sologeluid. Daarbij denk ik dan aan sounds in de stijl van het slag/sologeluid van “One night love affair” van Bryan Adams. Maar een solo-geluid a la Robben Ford “You cut me to the bone” is wat mij betreft natuurlijk ook niet te versmaden.

Groeten,

Hans

Riky
16 juli 2008, 14:19
veel plezier er mee!!! Sinds ik een tonelab heb heb ik geenbehoefte meer aan een buizen amp.. Ding klink echt super goed! Meer heb ik op dit moment gewoon niet nodig..

Rhulshof
17 juli 2008, 11:58
Hansie van harte met je LE in de oorspronkele presets zitten zoals jij al omschreef leuke speeltjes.

er zitten ook hele mooie starters in dus luisteren en die dan weer tweaken zo kom je toch al snel op een mooi eind resultaat.

misschien kunnen we een keer presets uitwisselen lijkt me leuk ben altijd benieuwd wat een ander er uit weet te halen.

Groeten Ronnie

Hansie
21 juli 2008, 23:43
misschien kunnen we een keer presets uitwisselen lijkt me leuk ben altijd benieuwd wat een ander er uit weet te halen.

Groeten Ronnie

Goed plan om die patches uit te wisselen. Maar voordat ik dat doe wil ik de Tonelab eerst over de P.A.van mijn band horen. Momenteel heb ik alleen nog maar via een koptelefoon het een en ander geprogrammeerd, en dat wil ik eerst ff sjekke voordat ik iemand anders met mijn "ellende" opscheep ;-)

Dus nog ff geduld tot eind deze week!

Groeten,

Hans

p.s. maar ik begin wel steeds meer lol met m'n Tonelab te krijgen!!!!!

Hansie
24 juli 2008, 00:52
Vanavond een paar uur met de Tonelab LE en mijn Polkadot Strat + EMG's en actieve midboost over onze P.A.zitten knutselen (EV Rx + Yamaha 01V96V2 digitale mengtafel) en weer een positieve ervaring rijker! EQ op mengtafel vlak m.u.v. laag af op 150Hz. Wel via LN2 output het wat aan EQ aangepast, maar de enige uitschieter was het hoog: dat moest een behoorlijk stuk terug.

Wat ik typisch vond is dat met name de sounds die ik op mijn Sennheiser HD25 koptelefoon waanzinnig klonken, in eerste instantie wat tegenvielen. Veelal klonken die over de P.A.te "groot" (ja dat kan!) en wat te wazig. En de klanken die op mijn koptelefoon een stuk "kleiner" en meer gefocust klonken, kwamen over de P.A.juist erg lekker naar voren. Het lijkt erop dat de 1x12' speakersim (fender?) voorlopig het beste werkt voor mijn crunchy slaggeluiden. Het is net of het geluid dan meer "voorin de P.A." zit als je begrijpt wat ik daarmee bedoel. Ik hou er namelijk van als een gitaargeluid voorin de mix zit, zonder deze erg hard staat of andere instrumenten in de weg zit. Misschien dat ik daarom "vroegah" zo'n fan was van Mesa Boogie combo's.

De speakersims in de Tonelab die gebaseerd zijn op de 4x12' kasten lijken momenteel voor mij nog iets te veel van het goede. Maar misschien dat ik daarmee nog wat meer moet experimenteren.

Wat ik trouwens ook wel grappig vond is de "acoustic" sim. Weliswaar niet te vergelijken met een goed doorversterkte akoestische gitaar, maar ik weet zeker dat ik met wat ik uit de Tonelab haal, in live situaties zonder al te veel problemen wegkom. Ik hoor zo af en toe nog wel eens (imitatie) ovations die versterkt slechter klinken...

Verder kwam ik al experimenterend bij toeval op een crunch geluid uit gebaseerd op de fender tweed sim, dat i.c.m.de tubescreamer als een behoorlijk allround zij het ietwat bluesy geluid naar voren kwam. Daarmee kon ik qua klankkleur nogal wat kanten op. Nou is het wel zo dat ik dat setje EMG's met midboost op mijn polkadot strat, daar ook voor een deel debet aan acht. Maar toch...

Wat trouwens wel in een keer goed was over de P.A., was het leadgeluid dat ik thuis gemaakt had. Gebaseerd op een AC30TB met delay en galm. 2x12' speakersim erbij en gaan met die banaan. Via de koptelefoon had het vreemd genoeg wat weg van Santana. Over de P.A.was dat Santana gevoel dan weliswaar een stuk minder, en meer zoals ik zelf vind dat mijn sologeluid moet klinken: een flinke sustain zonder al te veel trash. Ik hoefde alleen de delay + reverb wat te temperen, en het geluid was zoals ik het wilde hebben. Zou het dan toch zo zijn dat een strat en een AC30 elkaar goed begrijpen?

Voor de grap nog ff mijn oude preamp (Boss GX700) erbij gepakt, maar dat was absoluut gelopen koers. Heel apart dat je jaren met een geluid speelt waarover je prima te spreken bent, totdat je wat anders tegenkomt! Want laten we wel wezen: de Tonelab LE is echt een geweldig apparaat! Zeker als je, net als ik, niet direct zit te springen om de zware metalen geluiden. Ondanks dat ik verwacht dat die ook zonder al te veel problemen te maken zijn.

Ik ga proberen voor de liefhebbers de patches waar ik het hierboven over heb, online te zetten zodat je kunt horen waar ik aan het knutselen ben.

Misschien dat er meer mensen zijn die het leuk vinden om patches online te zetten.

Groeten,

Hans

Riky
24 juli 2008, 01:51
leuk verhaal! Wat ik steeds meer begin te meren is dat de tonelab (ja de verkoop praatjes van vox kloppen) echt een levendig apparaat is. Je hebt niet het gevoel dat het digitaal is+ dat de bediening net zo simpel is als een pedalboard+amp...

2augustes moet ik weer optreden. Heb sinds mn laatste gig een andere gitaar en een hoop aan mn tonelab sounds geknutseld dus ik ben benieuwd. Goede sound heb ik wel, maar gelijk volume zit ik nog een beetje mee... Moeilijk om dat goed te krijgen vind ik..

Patchen posten hebben jullie niet zo veel aan denk ik... Ik speel namelijk wel over versterker met wat bas en treble er bij van de versterker... Ook ben ik nu al paar weken bezig om mijn ptachen echt een eigen sound te geven dus ik wil niet te veel vrij geven;) Wil wel soundsamples posten als ik er tijd voor heb... en als er natuurlijk behoefte aan is:)??

Latersss

no 1 hops
24 juli 2008, 08:32
misschien een domme vraag maar moet je nu wel of niet de speaker sim gebruiken bij gebruik van een pa?
dacht dat zoiets alleen moet bij een direct inpluggen in mengtafel voor opname of hoofd telefoon.
en als je hem via een versterker of pa gebruikt je het speaker effect als het ware verdubbelt.

Hansie
24 juli 2008, 09:16
misschien een domme vraag maar moet je nu wel of niet de speaker sim gebruiken bij gebruik van een pa?
dacht dat zoiets alleen moet bij een direct inpluggen in mengtafel voor opname of hoofd telefoon.
en als je hem via een versterker of pa gebruikt je het speaker effect als het ware verdubbelt.

Heb de LE nog niet met een versterker gebruikt, maar als je 'm rechtstreeks op de PA aansluit, vind ik dat je de speaker sim echt wel nodig hebt. Doe je dat niet dan begint alles wel heel erg te krassen.

Hansie
24 juli 2008, 09:45
gelijk volume zit ik nog een beetje mee... Moeilijk om dat goed te krijgen vind ik..

Tip van Flip: wat ik meestal doe, is per bank de geluiden in een redelijk hoog tempo na elkaar kiezen. Dan hoor je snel genoeg of de balans tussen de verschillende sounds goed is. En bijsturen is dan met de LE een eitje.


Patchen posten hebben jullie niet zo veel aan denk ik... Ik speel namelijk wel over versterker met wat bas en treble er bij van de versterker... Ook ben ik nu al paar weken bezig om mijn ptachen echt een eigen sound te geven dus ik wil niet te veel vrij geven;)

Latersss Nou, pas maar op dat er niemand je geluiden kopieert ;-)

ff zonder dollen:
volgens mij loopt dat wel los. Geluiden die een ander maakt, geven alleen maar een indruk van wat er mogelijk is met de LE. Tot op heden heb ik nog geen geluid van een ander gehoord wat ik direct heb kunnen gebruiken.
Wat mij opvalt is dat de LE met alle drie mijn gitaren (2x strat en een Patrick Koopman custom made) compleet anders klinkt en nog steeds vooral heel erg als mezelf! Dat vind ik natuurlijk een mega pre voor de Tonelab LE. Daarom geloof ik niet dat ik ineens met jouw patches direct als jou zou gaan klinken...

Riky
24 juli 2008, 14:53
ja je hebt gelijk;) Maar dan nog heb je nie veel aan mijnpatches denk ik... wil het wel proberen hoor, maar ik speel over versterker niet over PA...

Hansie
24 juli 2008, 22:40
Nou vooruit dan! Hierbij mijn eerste probeersels met de LE:

link (http://www.blinddatemusic.nl/Tonelab%20LE%20-%20HO/)

Ze zijn als volgt bedoeld:

AC15TB, CRUNCH-1 EN TY-CLSIC moeten slaggeluiden worden. De AC30TBL zou een sologeluid moeten worden.

De instelling op de PA was EQ vlak met laagaf vanaf 150hz.

De LN2 instelling was
LO GAIN: -1.6
MID FREQ: 4
MID GAIN: 3
HI GAIN: -3
(achteraf gezien toch wat meer bijgestuurd dan ik oorspronkelijk dacht :cooler:)

Nu moet nog wel ff blijken dat dit in de bandmix ook goed werkt maar dat weet ik pas over een week of drie. Dan beginnen de optredens :blast: en de repetities weer.

Mocht je er wat mee kunnen: prima. Mocht je ze niks vinden: ook goed :rockon:

Rhulshof
28 juli 2008, 09:44
Hoi Hansie,

ik ga vanavond proberen om jou Patches binnen te halen bij mij en ik zal je dan mijn patches ook "proberen" door te sturen ;)

niet echt een held met pc's blijf gitarist he :)

je gaat van mij horen ben benieuwd

fenderke
17 augustus 2008, 18:15
ALs je de Tonelab Le vergelijkt met de ZOOM G9.2tt wat zijn dan de verschillen en voorldelen enzoverder ?

Daan :hippie:

Riky
18 augustus 2008, 15:04
ALs je de Tonelab Le vergelijkt met de ZOOM G9.2tt wat zijn dan de verschillen en voorldelen enzoverder ?

Daan :hippie:


*tonelab simpel en overzichtelijk
*tonelab van metaal
*een buisje die je sound laat bruisen
*eigen sound die niet digitaal klinkt

*zoom heeft meer opslag plaatsen
*minder dinamisch geluid
*meer fratsen (dat heen en weer beweeg pedaal enz...)
*heeft niet echt eigen karakter

Ik vind de pod x3 live nog beter dan de zoom... Zoom lijkt een beetje op een speelgoed pedaal met een redelijk sound, maar ik vind clean niet echt sterk en ik vind scheur geluid ook niet echt sterk... Middenmode apparaat, maar hij is volgens mij wel veel goedkoper... Vox is imo vergeleken met de zoom echt een stap beter.

laterss

marter544
18 augustus 2008, 15:06
1 verbetering, de zoom is ook van metaal...

Riky
18 augustus 2008, 15:18
1 verbetering, de zoom is ook van metaal...

en waarom de tonelab le niet??