PDA

View Full Version : hoofdtelefoon



rigor mortis 99
19 december 2007, 19:52
hallo,

ik zou een hoofdtelefoon aankopen om aan te sluiten op mijn gitaarversterker, maar ook om muziek van mijn pc, mp3 speler te beluisteren.

is dat met alle hoofdtelefoons mogelijk, of heb je speciale reeksen voor op een gitaarversterker (die dan net iets beter zijn voor dit doel).

prijs rond de 50 euro
(heb een jackson DK2M dinky en VOX AD30VTXL)

al paar vergelijkende tests gezien op kieskeurig.nl, de Sennheiser HD 515 komt wel rond mijn budget en staat als één van de betere beoordeeld. iemand ervaring hiermee.

greets Fré

rocker_71
19 december 2007, 20:00
Ik gebruik van alles. De wat duurdere koptelefoons geven wel een wat mooier geluid. Voor een paar tientjes heb je wel een aardige Sennheiser ofzo.

Tip: probeer hem niet te hard te zetten, want dat ding zit echt bijna op je trommelvliezen. Ik had ook altijd de neiging om steeds harder te gaan.

Rude Perception
19 december 2007, 20:28
Ik ben zeer tevreden over m'n AKG K7(?)Iig die van 50 euro.

Dirk_Hendrik
19 december 2007, 21:08
Aangezien dit niets met effecten te maken heeft en de toepassing is om em op je gitaarversterker aan te sluiten mag dit topic verder uitgeleefd worden in "versterkers"

Rude Perception
19 december 2007, 21:57
Aangezien dit niets met effecten te maken heeft en de toepassing is om em op je gitaarversterker aan te sluiten mag dit topic verder uitgeleefd worden in "versterkers"

Niet aanvallend, maar wat valt dan wel onder randapparatuur? Dit leek mij namelijk randapparatuur, dus wel op z'n plek.
Kabels vallen uiteraard onder randapparatuur, maar verder?

JohnLord
19 december 2007, 22:35
KOCH adviseert juist om een niet al te goede hoofdtelefoon te gebruiken, omdat die de hoge tonen te goed weergeeft en je daardoor een heel ander geluid op je hoofd krijgt dan er anders uit de speaker zou komen

Jim Haagmans
19 december 2007, 23:35
Nou loop effe naar dixons of mediamarkt ofzo en neem er eentje mee voor 3 tientjes die je goed lijkt, je kan die dingen toch ruilen? als het bagger is ben je er dus snel klaar mee.

rigor mortis 99
20 december 2007, 16:02
ik ben de man van de research, als ik iets koop wil ik zeker geen misse koop doen. heb een 4 tal maanden gezocht achter DE gitaar en DE versterker. (in mijn budget althans)
en nu volgt de hoofdtelefoon

:)

stevie_vp
21 december 2007, 03:05
Tja, altijd moeilijk met gitaar. Het gaat sowieso niet echt heel lekker klinken,
en kan me ook goed voorstellen dat een cheapo wheapo beter klinkt dan een dure.
Ik zou zeggen ga voor die sennheiser. Heb je een betrouwbaar merk, voor een prijsje van niks.

Ik luister vaak over AKG K271 van een kleine 150 euro. Deze zou best is ruk
kunnen klinken op jou amp... niet op m'n monitor syteem ;)

Als je kan terugbrengen zou ik dus gewoon die sh testen...

q-elvis-p
21 december 2007, 08:42
Als je er ook mp3 mee wil luisteren ga ik er vanuit dat je er ook over straat mee moet. Dan zou ik niet een al te groot of zwaar apparaat kopen. Ik denk dat je dan beter af bent met gewoon oordopjes voor onderweg (Sennheisser (http://www.sennheiser.nl/nl/icm_nl.nsf/root/products_sennheiser_headphones_streetwear), AKG (http://www.akg.com/personal/powerslave,id,11,nodeid,11,pcategory,5,_language,E N.html) ofzo) en voor thuis een knappe koptelefoon (AKG (http://www.akg.com/site/powerslave,id,2,nodeid,2,pcategory,33,_language,EN .html), Sennheiser (http://www.sennheiser.nl/nl/icm_nl.nsf/root/products_sennheiser_headphones_dj), Goldring (http://www.goldring.co.uk/headphones/dr100.htm) (another bang for the bucks)).

edit: linkjes toegevoegd:)

rigor mortis 99
21 december 2007, 16:55
welja, voor op buitenshuis zou ik zowieso de standaardoortjes gebruiken die bij mijn mp3 speler zaten.
dus het zou echt enkel zijn voor gitaar en op pc,mp3 (thuis)

vandaag eens naar mediamarkt geweest, maar daar is er niet echt veel keuze vind ik.

Raffel
21 december 2007, 17:12
als ik verschillende mensen mag geloven die ik heb gesproken, moet je in-ears eens proberen. Sennheiser heeft er volgens mij ook wat producten voor. Dan krijg je echt eens het idee dat je in de speaker zit ipv alles een beetje op de achtergrond te horen.

Wiellem
21 december 2007, 17:46
Kheb een Sennheister DJ koptelefoon gekocht laatst, dempt zwaar veel omgevingsgeluid en geeft extra bass en nu bij de FB voor maar 23 euro Ik ben er iig heel blij mee :)

De Beer
22 december 2007, 17:35
Ik heb voor m'n werk een Senheiser HD25-1 70 ohm koptelefoon.

Niet super mooi om muziek op te luisteren, maar zeer gedefinieerd.
Vergelijk deze met studio monitors, want ze kleuren niet, en zijn met name duidelijk.
Als het hier goed op klinkt klinkt het overal goed op.

Ze zijn helemaal dicht voor gebruik ik luide ruimtes, maar dat heeft voor thuis gebruik niet veel toegevoegde waarde. (behalve voor je relatie mischien)

Ik zou zelfs voor gitaar spelen(en muziek luisteren) een open koptelefoon aanraden omdat die beter laag kunnen weergeven.

Neem in ieder geval iets dat ook bij lage volumes goed klinkt anders zijn je oren binnen de kortste keren net zo als die die van Pete Tounsend...kapot!

cardinal
23 december 2007, 10:33
ik zou even doorsparen voor een beyer dynamic dt 990, die klinkt echt lekker. Kost rond de 139 nieuw en 90 euro tweedehands. Behouden goed hun waarde.

rigor mortis 99
24 december 2007, 10:55
welja, ik ben al een werkende mens, dus zou niet meer moeten doorsparen, maar kheb zo een 1000 euro gerekend voor mijn eerste elektrische set.
alles goed vergeleken, en vind versterker en gitaar belangrijker dan headphone (zeker omdat dit enkel is om savonds laat en snachts mee te spelen).. dus daarvoor prijs rond de 50 euro.
toch bedankt voor de tips

Evil-Payasos
24 december 2007, 11:04
ik zou even doorsparen voor een beyer dynamic dt 990, die klinkt echt lekker. Kost rond de 139 nieuw en 90 euro tweedehands. Behouden goed hun waarde.

Hoe zou jij de Beyerdynamic DT 990 Pro vergelijken met een Sennheiser HD595?