PDA

View Full Version : Nut van dit plectrum?



Mattijs
19 december 2007, 18:21
Waarvoor en hoe wordt dit plectrum eigenlijk gebruikt?
http://yesmuseum.org/collectors/oddYESstuff/PickRabinSharkfin.jpg

Azrael
19 december 2007, 18:27
Om je tanden te flossen denk ik. Daar gebruik je meestal een plectrum voor namelijk.....

Mattijs
19 december 2007, 18:32
Maar de vorm is tog niet zoals bij een normaal plectrum?

Azrael
19 december 2007, 18:36
Nee, komt omdat dit plectrum van buitenaardse komaf is. Je weet wel, ET en aanverwanten.

q-elvis-p
19 december 2007, 18:39
Nee, komt omdat dit plectrum van buitenaardse komaf is. Je weet wel, ET en aanverwanten.

hahaha!!!


hahaha


hahahah

zo iig 10

ijzerbroot1
19 december 2007, 18:59
Leek me anders niet een vraag die een dergelijke reactie rechtvaardigt. TS heeft de vraagstelling mogelijk ietwat ongelukkig geformuleerd. Hij komt net kijken zo te zien en wordt meteen afgefakkeld. Jammer.

Tho
19 december 2007, 19:09
Leek me anders niet een vraag die een dergelijke reactie rechtvaardigt. TS heeft de vraagstelling mogelijk ietwat ongelukkig geformuleerd. Hij komt net kijken zo te zien en wordt meteen afgefakkeld. Jammer.

Ja ik snap dit ook niet helemaal. Bijzonder zielige reacties.

Anyway, welkom! En ik kan je helaas geen antwoord geven op je vraag, maar er zullen vast meer reacties volgen

q-elvis-p
19 december 2007, 19:15
Original Landstrom Design
The legendary Sharkfin plectrum offers guitarists a choice of playing edges for different tones. Strum gently with the smooth edge, then dig deep for a harder sound from the 'waved' edge.
The most versatile pick ever.

heb je daar wat aan?


een paar geintjes zijn toch niet zo erg?

Azrael
19 december 2007, 20:53
LOL, 1 keer sharkfin plectrum in Google intikken geeft direct een beschrijving. Lijkt me dat we er ook niet een lange discussie over houden dus dan vind ik het erg leuk om te zeggen dat dit plectrum van buitenaardse komaf is en verwant is aan ET. Als jullie dat al "affakkelen" vinden, nou, berg je dan maar! :hippie:

Jellyfish00
19 december 2007, 21:02
als je hem weggooit komt ie teruggevlogen :) , en hij blijft zwemmen als je hem in het water gooit, handig dingetje

Gearjunkie
19 december 2007, 21:50
Maar de vorm is tog niet zoals bij een normaal plectrum?

toCH nog hartelijk welkom op dit forum Matthijs!!!!

De Beer
19 december 2007, 22:05
toCH nog hartelijk welkom op dit forum Matthijs!!!!J W toggg!

Deze plectum is voor tantu snelle schred shizzle.......JWZellef!

Luke-wannabe
19 december 2007, 22:56
Wat ik zelf heb ervaren met een dergelijk plectrum is dat het heel makkelijk is om vinger- en plectrum spel af te wisselen.

Luca P
20 december 2007, 18:40
LOL, 1 keer sharkfin plectrum in Google intikken geeft direct een beschrijving. :hippie:

mmmm....laten we dit gitaarforum maar opdoeken dan.
Hell....alle forums op internet!
Alles is via toch Google te vinden.

Maar tussen twee haakjes....die Sharkfin gebruik ik!

CrudeSapphire
20 december 2007, 23:05
als je hem weggooit komt ie teruggevlogen :) , en hij blijft zwemmen als je hem in het water gooit, handig dingetje
Hebben we het nog steeds over die plectrum, of over m'n moeder?

Blind Owl
21 december 2007, 01:24
Hebben we het nog steeds over die plectrum, of over m'n moeder?

Over je moedah als plectrum?

Plantje
21 december 2007, 12:35
Waarvoor en hoe wordt dit plectrum eigenlijk gebruikt?
http://yesmuseum.org/collectors/oddYESstuff/PickRabinSharkfin.jpg

Ik heb dit soort plectrums/plectra jaren gebruikt. Zijn er ook in verschillende diktes. Wat ik er zelf prettig aan vind is dat het uiteinde rechtsboven zeg maar wat "slanker" is. Daardoor vond ik het wel gemakkelijk spelen.
Ook bij het oefenen van pinch harmonics erg leuk.

De laatste tijd ben ik ook weer met de normale plectrums aan de slag. Meestal gewoon het eerste dat ik vast heb als ik mijn portemonnaie open.

Heb je overigens wel eens goed naar het URL van het plaatje gekeken? http://yesmuseum.org/collectors/oddYESstuff/PickRabinSharkfin.jpg
Alles zit er in:
-museum
-collectors
-odd stuff
...dus schijnbaar niet bijzonder normaal :satisfie:

Mattijs
21 december 2007, 20:03
Bedankt iig

Hollemans
24 december 2007, 12:10
Ik speel ook enkel en alleen op deze! ik zweer erbij!!! je speel er strakker door!!! EN SNELLER!!!!! ZO SNEL, DAT KAN ALLEEN MET DEZE PLECTRUM!!!!

DIT, IS DE UBERPLECTRUM!!!

nee hoor, is gewoon een andere vorm, kan je net zoveel mee, wil je echt veranderingen/anders spelen is het enkel een kwestie van je techniek vanuit je hand. :chicken: :chicken: :chicken:

Blend
24 december 2007, 14:23
LOL, 1 keer sharkfin plectrum in Google intikken geeft direct een beschrijving. Lijkt me dat we er ook niet een lange discussie over houden dus dan vind ik het erg leuk om te zeggen dat dit plectrum van buitenaardse komaf is en verwant is aan ET. Als jullie dat al "affakkelen" vinden, nou, berg je dan maar! :hippie:

geef niet. jij leeft zo in je eigen wereldje, als jij het fijn vind om dat soort dingen van buitenaardse komaf te noemen, ik laat je er vrij in hoor.

Azrael
24 december 2007, 14:25
Ga jij nu maar een mac kopen :hippie:

Blend
24 december 2007, 14:58
Ga jij nu maar een mac kopen :hippie:

ach man.... zolang er gratis alternatieven zijn, neen dank u :)

Firebird
24 december 2007, 15:29
Haha... Ik speel ook al jaren op deze buitenaardse plectrums... voor mij geen andere meer, ik kan echt niet meer met van die dikke stoeptegels spelen...