PDA

View Full Version : Welk pedaal



rudolfb
19 december 2007, 18:13
Ik speel al zo'n 5 jaar gitaar, maar wel wel is met pedalen beginnen. tje dat je gewoon met 1 druk op de knop naar andere sound kan..

-Hij mag niet teveel kosten.
-Ik heb gewoon zo'n kleine marshall versterker.
-Tremonti gitaar

bedankt :hippie:

Nielsje
19 december 2007, 18:15
Je bent nieuw, dus vooruit:

Wat voor muziek speel je?
Wat is je budget?
Wat is je versterker?
Wat had je zelf in gedachten?
Wat zijn je eisen?
Heb je wel eens van de zoekfunctie gehoord?

succes,

Niels

Swan
19 december 2007, 18:25
ik zou er één kopen met één knop

Marshallover
19 december 2007, 19:13
Digitech RP100 of je moet mijn Korg AX1000G voor 75 euri willen hebben...

rudolfb
19 december 2007, 19:37
Ik speel van alles; Metallica, Guns 'n Roses, Anouk, Scorpions
Wat is je budget? niet meer dan 100 euro, het lieft iets rond de 50. Maar ik weet niet hoe duur het allemaal is. Misschien heb ik een heel verkeerd beeld
Wat is je versterker? Het is zo'n kleine marshall van ong 200 euro. Hij ziet er ongeveer zo uit: Volume>Gain knop> gain volume>gain sterkte> bass trebble en dat andere> 2 effect knoppen iets van 30 watt maar weet het niet zeker
Wat had je zelf in gedachten? Niets :p
Wat zijn je eisen? Goeie sound, met me voet bedienbaar zijn, niet te duur. Ik wil het liefte meer dan alleen maar zo'n omschakeling knop zegmaar :P
Heb je wel eens van de zoekfunctie gehoord? Die zei dat ik het hier maar moest vragen 8) :P

fuchs
19 december 2007, 19:43
Boss DS-1, een lekker distortion pedaaltje voor nog geen 50 euro.

rudolfb
19 december 2007, 20:36
Die ziet er wel eenvoudig uit. Er mogen wel iets meer geluiden uit te krijgen zijn hoor. Één keer zag ik een zwart ding. Met een schermpje En blauwe knoppen.
1 volume ding en dan nog 3 knoppen voor je voeten. Voor de rest allemaal vinger knoppen. Ik weet niet of je weet wat ik bedoel? :P :gitarist:

Jellyfish00
19 december 2007, 20:59
Hij ziet er ongeveer zo uit: Volume>Gain knop> gain volume>gain sterkte> bass trebble en dat andere> 2 effect knoppen iets van 30 watt maar weet het niet zeker
En dat speelt 5 jaar gitaar?

Volgens mij bedoel je zoiets:
http://www.musikland-online.de/pix/onlineshop/Digitech-RP-80-Multieffekt.jpg
Handig als je de effecten wil leren kennen, maar topsound is het niet..

rudolfb
20 december 2007, 10:20
Hij ziet er meer zoals dit uit : http://www.gitarium.nl/effecten/GNX-1.jpg

Maar dan iets anders hehe :P

Het geluid vind ik wel belangerijk. Hij mag ook wel iets meer dan 50 euro zijn hoor..

Nielsje
20 december 2007, 11:29
Serieus rudolf, je moet met betere beschrijvingen komen, anders kan (en wil ben ik bang) niemand je wil helpen.

Als iemand je vraagt wat voor gitaar je speelt, zeg je dan ; "een blauwe", of zeg je "een fender strat uit 1991"?

Die versterker beschrijving van je is echt poep. Toch heb ik het idee dat je over een MG oid speelt, maar goed.

Ga even zoeken op het forum.
Je moet de keuze gaan maken tussen een multi-effect (zoals de digitech apparaten in dit topic) of gewoon losse effecten. (van die kleine trapdoosjes).
Gemiddeld genomen heb je met zo'n multi-effect meer effecten voor je geld, en klinken losse effecten beter.

Het beste kan je denk ik even naar de muziekzaak gaan, en dan gewoon even wat gaan proberen.