PDA

View Full Version : bescherming verwijderen



Rormo
19 december 2007, 18:07
Zojuist is mijn Gretsch 5129 met de post gekomen. Ziet er beeldschoon uit (fotos volgen morgen want ik moet zo weg). Maar er zit een beschermend piepschuim.schuimplastic laagje tussen de brug en de body. Hoe krijg ik dit er tussenuit? Ik wil liever niet aan de hoogte van de brug gaan draaien, maar het lijkt mij de enige methode...

dank.

Zal morgen ook eens beschrijven hoe ze speelt. Ga nu nog ff spelen voor ik weg moet.

Mr.Fingers
19 december 2007, 18:12
Zojuist is mijn Gretsch 5129 met de post gekomen. Ziet er beeldschoon uit (fotos volgen morgen want ik moet zo weg). Maar er zit een beschermend piepschuim.schuimplastic laagje tussen de brug en de body. Hoe krijg ik dit er tussenuit? Ik wil liever niet aan de hoogte van de brug gaan draaien, maar het lijkt mij de enige methode...

dank.

Zal morgen ook eens beschrijven hoe ze speelt. Ga nu nog ff spelen voor ik weg moet.

Snaren lichtjes ontspannen, brug eventjes opheffen, schuim ervantussen, brug neerzetten en een slagje omhoog zetten... geen ramp om dat zelf te doen hoor!


profi met je aanwinst trouwens!

Rormo
19 december 2007, 18:36
thanks! Zal het morgen ff proberen. Moet nu helaas weg. In het kort speelt de gitaar gewoon super! Allen halselement is wat harder dan het brugelement, terwijl ik dat liever andersom heb. Maar dat is simpel te fixen. Heerlijk fretboard en lekker snerpend rock n roll geluid.

Morgen meer...

rocker_71
19 december 2007, 19:58
Zojuist is mijn Gretsch 5129 met de post gekomen.


Gaat dat zo tegenwoordig?















Geintje ... gefeli en ben benieuwd naar de foto's.

hezz
19 december 2007, 23:14
Maakt het verwijderen van het schuimlapje eigenlijk een verschil op de performance t.o.v. voor de verwijdering? Ik kan me voorstellen dat de brug iets lager komt te zitten bijv.

Luke-wannabe
19 december 2007, 23:21
thanks! Zal het morgen ff proberen. Moet nu helaas weg. In het kort speelt de gitaar gewoon super! Allen halselement is wat harder dan het brugelement, terwijl ik dat liever andersom heb. Maar dat is simpel te fixen. Heerlijk fretboard en lekker snerpend rock n roll geluid.

Morgen meer...
Moet je alleen je brug pickup omhoog zetten. Of je neck pickup omlaag. Wat je zelf wilt :)

Squier4ever
20 december 2007, 15:12
congrats, hier horen natuurlijk foto's bij!

Rormo
20 december 2007, 18:37
ja, ik weet het, ik weet het. Vandaag opeens onverwacht moeten werken dus geen fotos kunnen maken (was donker toen ik thuis kwam). Morgen ben ik eerder thuis uit werk en ga ik proberen fotos te maken bij daglicht.

Ron Houben
23 december 2007, 11:22
Het schuimpje zit er ter bescherming van het bovenblad. Snel weghalen, dit is een toon- en sustainvreter. In winkels zie je nog wel eens dat dit schuimpje er nog tussen zit, maar je kunt een gitaar echt niet beoordelen wanneer dit er nog tussen zit. Een goede winkel haalt dit weg als je de gitaar wilt uitproberen. Zoals ze de gitaar ook even voor je stemmen als je daarom vraagt.

En de gang van zaken is inderdaad, snaren ontspannen, brug optillen, schuimpje weg, brug terug, snaren weer opspannen, stemmen. Let op dat je de brug niet in een klap naar voor laat klappen, daar is al menige archtop mee vernield.

Als je de gitaar zelf in een goede winkel koopt, doen ze dit allemaal voor je, inclusief de elementen afstellen, maar ja waarschijnlijk het mag allemaal niets kosten.
Je hebt waarschijnlijk een paar tientjes bespaard door de gitaar in een webshop te kopen, maar nu zit je te koekeloeren. Zit er geen goede gitaar/muziekwinkel bij jou in de buurt waar je deze gitaar had kunnen kopen?

Riky
23 december 2007, 12:25
Als je de gitaar zelf in een goede winkel koopt, doen ze dit allemaal voor je, inclusief de elementen afstellen, maar ja waarschijnlijk het mag allemaal niets kosten.
Je hebt waarschijnlijk een paar tientjes bespaard door de gitaar in een webshop te kopen, maar nu zit je te koekeloeren. Zit er geen goede gitaar/muziekwinkel bij jou in de buurt waar je deze gitaar had kunnen kopen?

Wat voegt dat toe?? Hij heeft de gitaar toch al besteld en thuis... :???:


@rormo Nice guitar! Ben benieuwd naar de foto's!!

Rormo
23 december 2007, 12:37
Als je de gitaar zelf in een goede winkel koopt, doen ze dit allemaal voor je, inclusief de elementen afstellen, maar ja waarschijnlijk het mag allemaal niets kosten.
Je hebt waarschijnlijk een paar tientjes bespaard door de gitaar in een webshop te kopen, maar nu zit je te koekeloeren. Zit er geen goede gitaar/muziekwinkel bij jou in de buurt waar je deze gitaar had kunnen kopen?

hahaha, ja laat ik eens verantwoording afleggen over hoe ik mijn geld uitgeef. Heerlijk hoe je zonder iets van me te weten me in een bepaald hokje duwt.

Maar goed, omdat ik in een goede bui ben wil ik het je nog wel uitleggen ook. Wilde de gitaar bij Feedback kopen. Had er daar 3 weken geleden op gespeeld. Helaas was ik op dat moment niet in staat om hem te kopen omdat ik daar A. niet genoeg geld voor had ik er B. een andere gitaar er op in wilde ruilen en C. denk ik over het aankopen van een gitaar graag altijd een nachtje na. Helaas de dagen daarna geen tijd gehad door mijn studie om terug te gaan. 2 weken later gebeld met Feedback en toen hadden ze hem niet meer. Ze kregen hem ook niet meer. Ik kon wel langskomen en aanbetalen dan zouden ze hem speciaal voor me bestellen. Dat is dus iets wat ik niet wil. Dan zit ik namelijk vast aan de koop van een gitaar die ik nog niet bespeeld heb. En moet ik er ook nog eens 2 keer voor naar Rotterdam. En kan het bovendien wel een tijdje duren voor hij er is als ik pech heb en hij is bij de importeur niet op vooraad. Helaas heb ik hem toen dus niet bij Feedback kunnen kopen wat wel mijn intentie was.

Via het web andere winkels gezocht maar eigenlijk geen een gevonden die deze gitaar had. Lokale gitaarwinkel is een oplichter, maar toch nog even gecheckt, maar die hadden hem ook niet.

Uiteindelijk bij Thomann.de besteld. Daar was hij goedkoper en op vooraad. En hij was in 1 week na bestellen bij me in huis.

Maar goed, waarom zou ik meer betalen voor een gitaar zodat ze in de winkel mijn pickups afstellen als ik dat zelf ook kan (hoewel ik ff niet wist welk schroefje ik moest hebben omdat ik nooit een gretsch heb gehad)?



@Riky, fotos staan in een andere thread die ik hier heb gemaakt.
http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=102376

Riky
23 december 2007, 12:54
aah bedankt!
Vind het een mooie gretsch(al zijn ze altijd mooi)... Ziet er lekker simpel uit... mooi strakke rode lak erop:) very nice! Veel plezier ermee!!

zjanke
23 december 2007, 13:00
Dan zit ik namelijk vast aan de koop van een gitaar die ik nog niet bespeeld heb.

Uiteindelijk bij Thomann.de besteld. Daar was hij goedkoper en op vooraad. En hij was in 1 week na bestellen bij me in huis.


Huh? Je wil niet bij de ene aanbetalen omdat je dan vastzit aan een gitaar die je niet bespeeld hebt en dus bestel je hem (onbespeeld?) ergens anders.

Niet dat het mij wat uitmaakt waar je hem koopt, als je er maar tevreden mee bent

Rormo
23 december 2007, 13:43
thomann.de heeft 30 dagen niet goed geld terug garantie ;)

Had ik er ff bij moeten zeggen want anders slaat het nergens op inderdaad :)

jaystanton
24 december 2007, 09:56
Als doorwinterde Gretschfan wil ik je feliciteren met je aankoop. Ik heb zelf ongeveer dezelfde staan. En Fantastisch gitaarke!!