PDA

View Full Version : Line6 UX8



DBD
19 december 2007, 09:59
Hallo
Graag had ik wat raad gekregen over het benodigde materiaal om een aanhoorbare demo te maken. Na vele uren surfen op het net en op het forum ben ik al een beetje wijzer geworden.
Heeft er iemand ervaring met de LINE 6 UX8? Als ik deze aankoop wat heb ik verder dan nog nodig buiten een PC? Kan ik via dit toestel dan ook via GUITARRIG de verschillende versterkers emuleren? Is dit toestel niet te moeilijk voor een beginner? Heb ik ook een megpaneel nodig als ik enkel mijn gitaar opneem en de drum via EZdrummer? Kan er me iemand een goed NEDERLANDS boek aanraden waaruit ik wat tips kan halen? Op het net vind ik wel veel info maar veelal Engels en ik "studeer" makelijker uit een boek.
Wat met de monitors die hier ook vaak aan bod komen?
Mvg DBD

jw009
19 december 2007, 10:11
Hallo
Graag had ik wat raad gekregen over het benodigde materiaal om een aanhoorbare demo te maken. Na vele uren surfen op het net en op het forum ben ik al een beetje wijzer geworden.

Wat is je budget?



Heeft er iemand ervaring met de LINE 6 UX8? Als ik deze aankoop wat heb ik verder dan nog nodig buiten een PC?

Geen ervaring. Je hebt alleen een pc nodig ja. (+mic's etc. maar ik geloof niet dat je daar op doelt)


Kan ik via dit toestel dan ook via GUITARRIG de verschillende versterkers emuleren?

Lijkt me wel, maar de meegeleverde gearbox van line6 geeft veel betere geluiden dan guitarrig.


Is dit toestel niet te moeilijk voor een beginner?

Je moet ergens beginnen, en met een handleiding en dit forum moet je een eind komen.


Heb ik ook een megpaneel nodig als ik enkel mijn gitaar opneem en de drum via EZdrummer?

Nee maar dan kan je beter een Ux1 of 2 kopen, dat scheelt je heel wat geld.


Kan er me iemand een goed NEDERLANDS boek aanraden waaruit ik wat tips kan halen? Op het net vind ik wel veel info maar veelal Engels en ik "studeer" makelijker uit een boek.

Weet iemand anders vast wel.



Wat met de monitors die hier ook vaak aan bod komen?

Wat een rare zin. Maar als ik het goed begrijp vraag je welke monitors geschikt/goed zijn. Dit hang ook weer van je budget af.

DBD
19 december 2007, 12:10
Alvast bedankt voor de info. Mijn budget ligt rond de 1000euro. Die monitors zal ik in eerste instantie waarschijnlijk nog niet nodig hebben? Het geluid van de Line 6 zal wel weergegeven worden door de speakers van de PC. Sluit men dan die eventuele monitors aan op de PC of op een mengpaneel of op extra versterker na de PC? Heb ik mic nodig? Ik dacht dat je je gitaar rechtstreeks in de UX8 plugde en zo kon opnemen.
Ik zou graag "alle" ellementen al kopen daar ik de meeste wens in te bouwen en zo de zichtbare snoeren wil beperken. De bureau en eventuele kasten maak ik zelf. Heb een beschikbare ruimte van 4op5meter waar ik enkel muziek wil spelen en opnemen.

bert k
19 december 2007, 13:10
Mis. Monitors zijn het allerbelangrijkste. (Tenzij je PC-speakers hebt van 1000 euro :)) Zonder een goed monitorgeluid kan je niet goed mixen, dat gaat altijd mis. Net zoiets als Photoshoppen op een zwartwit beeldscherm. Geef een flink bedrag aan je monitors uit, dat hoor je terug.

jw009
19 december 2007, 13:21
Alvast bedankt voor de info. Mijn budget ligt rond de 1000euro. Die monitors zal ik in eerste instantie waarschijnlijk nog niet nodig hebben? Het geluid van de Line 6 zal wel weergegeven worden door de speakers van de PC.

Niet doen, goede monitors zijn ECHT belangrijk.


Sluit men dan die eventuele monitors aan op de PC of op een mengpaneel of op extra versterker na de PC?

Op je Toneport.


Heb ik mic nodig? Ik dacht dat je je gitaar rechtstreeks in de UX8 plugde en zo kon opnemen.

Ligt eraan wat je wilt. Je kan met een toneport + mic het geluid van je eigen versterker gebruiken. Of je gooit je gitaar in de toneport en je haalt de geluiden uit de line 6 software (best goede resultaten mee te behalen hoor)



De bureau en eventuele kasten maak ik zelf.

De bureau?????


Wil je nou een echt drumstel opnemen of gewoon digitale drums gebruiken?? Want je hebt het nergens over mic'en van drums. Waarom heb je dan naar de UX8 gekeken? ALs je alleen gitaar/bas/zang wilt opnemen dat kan het makkelijk met een ux1/2.

Koop gewoon lekker een ux1, en misschien een goed drumprogramma en besteed de rest aan monitors dan kom je een heel eind.

pol
19 december 2007, 13:37
kan je genoeg lawaai maken in die ruimte ? zou er dan ook zeker een gitaarmicro bijnemen.

Verder, waarom de UX8 ? koop dan liever een pod x3, heb je dadelijk een stuk meer ampmodels.

echt drumstel opnemen vergeet dat maar, voor 1000 heb je nauwelijks deftige micro's, + je hebt nog een goeie ruimte nodig, statieven, kabels, micpreamps etc...

DBD
20 december 2007, 14:04
Heb nog wat op het net gekeken en dan vond ik een mengtafel die ook via USB aan de PC gekoppeld wordt (Phonic Helixboard 17). Als ik me deze aanschaf, wordt de latency dan ook verminderd? M.a.w. doet deze ook dienst als geluidskaart. Hierop kan ik waarschijnlijk wel niet rechtstreeks mijn gitaar inpluggen. Ik heb een Korg Toneworks AX3000G pedaal waarmee ik ook al voldoende effecten mee kan maken. Als ik deze pedaal dan koppel aan dit mengpaneel, bekom ik dan in, in de mate van, hetzelfde effect als met de POD X3? Of is de POD X3 een betere investering. Als dit mengpaneel een goede optie zou zijn kan ik die KORG pedaal nog verder gebruiken. Op deze pedaal zitten wel in- en uitgang voor MIDI maar daar weet ik al helemaal niks vanaf. USB is natuurlijk veel "makkelijker".
Ik wens me alvast te verontschuldigen voor de waarschijnlijk "domme" vragen.
Mvg DBD

guhlenn
20 december 2007, 14:42
begin vbij de FAQ.

En dan vertel je wat je wil gaan oden (het lijkt nu dat je alleen gitaar wil doen, en verder alles met soft synths, klopt dat?).

Laatste; waar wil je naar toe werken (demo van je band opnemen, grootste studio van de wereld worden, zoeits).

persoonlijk denk ik dat JW gelijk heeft. UX1 kopen en lekker aan de slag.

DBD
20 december 2007, 19:31
Ik wil zeker geen pro-studio maar zou toch wel graag 2 gitaren samen kunnen opnemen met eventueel zang. De drums zullen wel altijd via een drumprogramma gaan.
Mvg DBD

jw009
20 december 2007, 20:23
UX2 dus.........

grayfink
14 juni 2009, 18:56
*************BUMP***************


Heeft er iemand ervaring met die UX8, ondanks dat het een USB interface is, kun je toch 8 sporen simultaan opnemen? Ik had gedacht om er eentje aan te schaffen om mijn bandje mee op te nemen.
1 x zang, 2 x gitaar (ook mic), bas DI out van de versterker, keyboard line out en voor drums snare, kick en 1 overhead mic.
Gaat dat lukken?

grayfink
15 juni 2009, 22:52
anyone? .

vettavillenl
15 juni 2009, 23:24
yep, je kunt 8 kanalen gelijktijdig opnemen met UX8.

tvens heeft UX8 betere mic pre-amps dan bijv UX2

vettavillenl
15 juni 2009, 23:25
Via de Line 6 sitye kunt je de manaul downloaden, doe dat tevens voor gerabox en POD Farm, lees die in het geheel door en je een veel beter idee van wat er je mee kunt.

tevens maakt Line 6 momenteel veel videos die je tonen hoe e.e.a. aan te sluiten, op te nemen etc.

grayfink
15 juni 2009, 23:28
Kijk, dat wilde ik even horen :) Dankjewel.

harrie-beton
23 juni 2009, 11:00
De ux8 is wel speciaal voor gitaar. Als je je eigen bandje op wilt nemen zou ik eerder voor de taskam gaan. Deze heeft 16 sporen waarvan 8 met pre amp en phantoomvoeding.

De taskam is 419 euro. Dat is 16 sporen.
De ux8 is 379 euro bij Feedback. 8 sporen.

www.feedback.nl (http://www.feedback.nl)