PDA

View Full Version : Roost Session Master



almarvk
19 december 2007, 09:15
Eindelijk ook een echte vintage versterker uit '76!

Ik heb gisteravond een Roost Session Master SM100R gekocht. Een combo van 43 kilo... Leuk joh, wonen in een flat...

Maar goed :) 100 watt EL34. Kan nog een footswitch aan, externe speakers kan ook nog (schakelbaar Ohm), meerdere voltages mogelijk, 4 inputs (van normal naar brilliant).

Voor de rest heb ik 'm gisteren niet heel goed kunnen testen, maar dat ding was behoorlijk stil, klonk lekker (ben wel bang dat de originele buizen er nog in zitten...). Ik zal 'm vanavond ff echt gebruiken en ook wat foto's proberen te schieten.

Hier nog even een foto van de (fan)site van Roost:

http://www.andy-duke.co.uk/roost/roost8.jpg

Kim Wilson
19 december 2007, 09:20
Wow, wat een gaaf ding! En 43 kilo!? :o

Mooi ding, gefeli!

Heb je hem uberhaupt al getest? Want het zijn nou niet de meest bekende amps. Kan me voorstellen dat je zoiets niet blind (of doof, in dit geval) koopt.

almarvk
19 december 2007, 09:26
Ik heb 'm natuurlijk wel even getest. Klonk stil en behoorlijk lekker. Ik heb 'm nog niet echt op volume uitgeprobeerd, maar 't klinkt allemaal wel erg lekker :) Schijnt een kopie te zijn van een Hiwatt / Sound City. Ik ben er dus wel blij mee!

De potmeters kraakten alleen een klein beetje. Beetje contactspray zal denk ik wel wonderen doen.

almarvk
19 december 2007, 09:27
Owhjah; hier nog wat meer info linkjes over Roost.

http://www.roostamps.com/
http://www.andy-duke.co.uk/roost/roosthistory.html

Kim Wilson
19 december 2007, 09:30
...
De potmeters kraakten alleen een klein beetje. Beetje contactspray zal denk ik wel wonderen doen.
Nou, dat helpt wel. Even...


Maar wel een mooi ding hoor. Lekker exclusief, zulke zie je niet overal. :)

Marc Oblivian
19 december 2007, 10:24
Schijnt dat je de potmeters beter met hoge luchtdruk schoon kan blazen.
Contactspray is nml plakkerige troep die op den duur alleen maar meer vuil aantrekt.
Disclaimer: dat luchtdrukverhaal heb ik nog nooit zelf geprobeerd....

Rinze
19 december 2007, 10:35
WD40 is beter, minder agressief heb ik me laten vertellen. Ik heb zo'n ding wel eens voorbij zien komen op MP, zitten er niet van die leuke gekleurde knopjes op?

Wat betekent dit voor je Peavey Valve King, gaat die weer weg?

almarvk
19 december 2007, 10:48
Geen gekleurde knopjes. Gewoon zwarte met een zilveren voorkant.

De Valveking blijft hoor. Die gebruik ik echt voor m'n band werk. Daarnaast zal de Roost eerder vertrekken. Alles heeft z'n prijs ;)

Eko
19 december 2007, 11:10
Ik heb een tijdje een amp gehad van dit gewicht. Het was een Kitty Hawk met dubbele eindbuizen. Schakelbaar van 6L6 naar EL34. Betekende wel dubbele voedingen voor de eindbuizen en voorbuizen. Megazwaar dus. Als ie eenmaal op het podium stond was je als een kind zo blij met het geluid. Zodra je klaar was met spelen vervloekte je het ding. Dat laatste won het. Exit amp dus.

bass blom
19 december 2007, 11:28
twin kloon?

gewoon ff flink (snel en lang) heen en weer draaien die knoppen, beter dan spray..

almarvk
19 december 2007, 12:35
Het is een Hiwatt kloon. Ik zal vanavond wel 's kijken hoe en wat met die potmeters.

toddzilla
19 december 2007, 18:17
wauw super gaaf ding. ik zag laatst ook een roost combo op marktplaats staan, is dat deze?

een jaar of drie terug heb ik met mn bandje in een studio in duitsland een demo opgenomen en toen hebben we een roost top gebruikt. die gast die daar de boel runde had er twee staan, wat een gewelige dingen waren dat man. nog gevraagd of hij één van de twee misschien wilde verkopen maar dat was niet het geval. groot gelijk had ie natuurlijk

elerik
19 december 2007, 19:03
Aah Jij was mij net voor. Je heb hem opgehaalt bij die vrouw?

Mooie aankoop, ben jaloers.
Veel plezier er mee!!

almarvk
19 december 2007, 19:26
Sorry ;) Ik heb 'm idd opgehaald bij die vrouw. Woon in de buurt dus kon ik er snel heen :)

jerome
19 december 2007, 23:41
Gefeliciteerd man, gaaf ding!!
Als de originele buizen er nog inzitten moet je wss juist blij zijn!
Ik zou ze eerst eens laten testen voordat je wat gaat vervangen!
De kans is namelijk groot dat ze helemaal niet versleten zijn.
Vooral de voorbuizen kunnen wel eens in zeer goede staat zijn!!
Toen maakten ze nog een goede kwaliteit buizen die bij normaal gebruik van een gitaarversterker (een paar uur per week) eigenlijk nauwelijks slijten!!
Alleen de buizen in die oude buizenradio's waren relatief snel op omdat die radio's vaak en lang aanstonden...

En ik zou de potmeters NOOOOIT met WD 40 inspuiten.
Dat laat een kleverig laagje achter wat stof aantrekt!!!
Er is een contactspray in de handel wat niet of nauwelijks een laagje achterlaat.
Het beste is de potmeters uit elkaar te halen (kan niet bij alle potmeters) en ze schoon te maken met perslucht (met weinig druk) en een beetje wasbenzine