PDA

View Full Version : (Metal)bass-amp voor +- 600 Euro



Marc Oblivian
18 december 2007, 17:15
Hey bassisten,

Onze bassist is op zoek naar een basversterker voor ongeveer 600 euro (is ongeveer wel de bovengrens).
We spelen snelle deathmetal (in D gestemd).
Kunnen jullie mij suggesties doen welke amps/merken hij moet zoeken in deze prijsklasse.
Overigens: hij wil graag een combo. Moet luid genoeg kunnen om nog te horen te zijn naast 2 gitaristen met 100 watt buizen.
Mag een flink laag inzitten: niet te funky dus...het blijft deathmetal: de 15 of 10" vraag komt hier op de proppen....zal dan wel 15" worden?
Tweedehands geen bezwaar.

wie maakt me wat wijzer???

Bedankt!!

Mrc

cardinal
18 december 2007, 20:27
Beste heer M,

Ampeg is prima als combo. Jamil heeft er eentje, als hij eens een keertje wil luisteren. Kan hard, vet en is niet te groot.

Rock on en tot morgen

schwalbe
18 december 2007, 21:36
Als je die 2 100watt gitaarversterkers echt opendraaid dan is er geen enkel combo dat mee kan komen.
Ik zou gaan voor een Ashdown MAG 300 met 2 cabinetten van 8 ohm... maar dat lukt niet voor 600...

Valentijn
19 december 2007, 08:43
Ik zou gaan voor ampeg met 1x15.

Die hebben wel mooie combo's. Ik heb zelf in een oefenruimte over zo'n ding gespld, en heeft goed geluid. Maar over gitaarversterkers heen komen wordt idnerdaad lastig als die echt open staan voor deze prijs denk ik

Kim Wilson
19 december 2007, 08:52
Als je die 2 100watt gitaarversterkers echt opendraaid dan is er geen enkel combo dat mee kan komen.
Ik zou gaan voor een Ashdown MAG 300 met 2 cabinetten van 8 ohm... maar dat lukt niet voor 600...
Welke gek draait er in vredesnaam twee 100 watt amps écht open? :confused:

Ampeg maakt wel mooie combo's idd:
http://cachepe.zzounds.com/media/quality,85/brand,zzounds/fit,400by400/B15R-e56c5c16f8e7e1994c881b4e76e05a26.jpg

Maar waarschijnlijk geen 600 eu... :satisfie:

Marc Oblivian
19 december 2007, 09:08
Beste heer M,

Ampeg is prima als combo. Jamil heeft er eentje, als hij eens een keertje wil luisteren. Kan hard, vet en is niet te groot.

Rock on en tot morgen

Danks heer D!:-)

Marc Oblivian
19 december 2007, 09:11
Welke gek draait er in vredesnaam twee 100 watt amps écht open? :confused:



Wij in ieder geval niet....
Meestal rond een derde van het vermogen dus dat valt mee (alhoewel...da's ook al een teringherrie...gelukkig is dat ook wat we maken...teringherrie).
De bass zal sowieso regelmatig tevens over DI naar PA gaan....

schwalbe
19 december 2007, 10:29
Wij in ieder geval niet....
Meestal rond een derde van het vermogen dus dat valt mee (alhoewel...da's ook al een teringherrie...gelukkig is dat ook wat we maken...teringherrie).
De bass zal sowieso regelmatig tevens over DI naar PA gaan....

Gelukkig maar.
Ampeg klinkt zeker goed, maar voor 600 euro krijg je bij hun helaas niet meer dan 100 watt. Bij Ashdown krijg je voor 600 euro al een combo met 300 watt. En het klinkt ook goed (hoewel anders dan ampeg).
Ik speel bas in een bluesrockband met maar 1 gitarist en ik zit regelmatig (bij buitenoptredens met name) in de buurt van de grenzen van mn 250 watt stackje. Dus 300 watt lijkt me een stuk beter dan 100 in geval van een hardere band.

Meer info Asdown MAG serie: http://www.ashdownmusic.com/bass/section.asp?section=mag

Valentijn
19 december 2007, 10:50
maar ashdown heeft wel een heel erg ander geluid wat ik minder geschikt vind voor metal (al kan je het er wel uit krijgen)

maar als je naar andere merken kijkt zou ik nar meer kijken dan alleen ashdown. Niet iedereen is fan van dat merk.

Marc Oblivian
19 december 2007, 10:57
Het hoeft overigens niet perse nieuwe te zijn hoor: misschien wel liever tweedehands....wat meer keuze dan.
Dan zijn er toch wel goede Ampeg-combo's te vinden voor rond de 600 euro?

Kim Wilson
19 december 2007, 10:59
Ik neem aan dat je voor een transistorbakkie gaat?

schwalbe
19 december 2007, 11:27
Het hoeft overigens niet perse nieuwe te zijn hoor: misschien wel liever tweedehands....wat meer keuze dan.
Dan zijn er toch wel goede Ampeg-combo's te vinden voor rond de 600 euro?

Dat zou moeten lukken ja.

Marc Oblivian
19 december 2007, 11:38
Ja, gezien het budget zal het wel een transistorbak worden denk ik (?).
Nog suggesties voor combo's (typenamen)?
Ben zelf gitarist, dus ben er helemaal niet in thuis.....

Heb net wel even Gitaarnet gecheckt, maar dat zijn vooral nieuwe amps.
Gitaarmarkt staat ook bar weinig op.
Ook maar even marktplaats kijken, maar dat kan hier (werk) niet.

dus als jullie goede combo'tjes weten (merk, type), dan kunnen we wat gerichter zoeken...

Kim Wilson
19 december 2007, 11:51
SWR? Geen idee trouwens in welke prijsklasse die zitten, maar ze maken wel mooie dingen.

Kim Wilson
19 december 2007, 11:55
En deze? http://www.nederlandmuziek.com/detail.asp?id=2602&produkt=Fender Bassman 250 115

Noid
19 december 2007, 12:33
Ik ben verbaasd dat de Hartke 3500A top hier nog niet voorbij gekomen is. Zalige versterker voor het geld, dankzij de bij in de preamp. Voldoende vermogen en headroom voor in een flinke band met 240Watt aan 8ohm en 350 watt aan 4 ohm.. Met een Hartke 4 * 10, of 1*15 kun je dit voor zo'n 600,- tweedehands wel kopen.

Kim Wilson
19 december 2007, 12:34
Ik ben verbaasd dat de Hartke 3500A top hier nog niet voorbij gekomen is. ...
Ik niet. Hij zoekt namelijk een combo. :D

Marc Oblivian
19 december 2007, 12:43
Idd omdat we in principe naar een combo zoeken.
Zo'n Hartke top icm een 1x15" is op zich ook nog wel te vervoeren.
Als die tenminste samen voor 600 euro zijn aan te schaffen.
die Fender is ook wel leuk, maar het lijkt erop dat die "maar" 115 watt is. dat lijkt mij net even te weinig

Marc Oblivian
19 december 2007, 12:44
SWR? Geen idee trouwens in welke prijsklasse die zitten, maar ze maken wel mooie dingen.

Is erg duur heb ik begrepen....

Kim Wilson
19 december 2007, 12:44
Nee, die Fender is een 1x15 combo, 250 watt.

Noid
19 december 2007, 12:48
Ik niet. Hij zoekt namelijk een combo. :D

O.k... solly :)

@ Marc: Ben ik wel benieuwd waarom die bassist een combo zoekt: zeker als de wattages gaan tellen praat je over dikke magneten in speakers en trafo's en zijn een losse top en cabinet handzamer en minder hernia veroorzakend.

Maar afijn, de Hartke 3500A is er ook in een combo vorm: de Hartke VX3500

http://www.samsontech.com/images/productimages/VX3500_silver-web.jpg

Marc Oblivian
19 december 2007, 13:53
Nee, die Fender is een 1x15 combo, 250 watt.

Kijk, dan wordt het interessant!

Marc Oblivian
19 december 2007, 13:55
O.k... solly :)

@ Marc: Ben ik wel benieuwd waarom die bassist een combo zoekt: zeker als de wattages gaan tellen praat je over dikke magneten in speakers en trafo's en zijn een losse top en cabinet handzamer en minder hernia veroorzakend.

Maar afijn, de Hartke 3500A is er ook in een combo vorm: de Hartke VX3500

http://www.samsontech.com/images/productimages/VX3500_silver-web.jpg

Het was meer uit ruimte-overwegingen...
Die Hartke had ik ook zien staan ja...mooi ding.
Wel 750 euro geloof ik.

Ik zag trouwens ook een combo van Line 6 staan....de Low Down (300 watt versie)

Heeft iemand daar ervaringen mee of weet iemand me wat over de kwaliteit te zeggen?

De gitaaramps vind ik niet zo, maar weet niet hoe dat op basgebied zit......

Valentijn
19 december 2007, 15:35
alweer een kwestie van smaak. Geloof dat ze kwalitatief wel ok zijn, maar ben gen fan van de klank

Saf
19 december 2007, 20:34
staar je niet blind op het wattage speakers etc doe nook veel wat betreft luidheid en of het constant of piekvermogen is. Ik heb een 135 wat bastop (wel buizen) maar die gaat echt absurt hard. Heb hiervoor ee nkustom bass III honder watt transitor top gehad en die ging ook zo snoei snoei hard. Speel zelf wel met top-kast combinatie omdat ik mijn broekspijpen graag voel wapperen.

B-bass
20 december 2007, 14:04
Eden Nemesis series combo's die 4x10's bijvoorbeeld blazen als een malle. goed spul

Marc Oblivian
20 december 2007, 14:33
Eden....als ik me niet vergis is dat erg duur....?

B-bass
21 december 2007, 11:19
nemesis serie van eden, valt wel mee. zijn wel de zelfde onderdelen als eden. alleen dan goedkoop geproduceerd in een of ander 3e wereld land. eden zelf word in de US gebouwd. k speel zelf over een Nemesis Na 320 top met een 2x10 en een 4x10 kast. blaast als een motherfucker :rockon: