PDA

View Full Version : Telecaster Classic '60s



mr-02
18 december 2007, 16:36
Hallo

Ik ga binnenkort verzekers een Fender Telecaster Classic '60s kopen
Ik heb er ff al op gespeeld en ik vind em lekker spelen.

alleen vind ik het raar dat ik bijna niks vind over deze gitaar (info/reviews ed op het internet)
is deze gitaar nog niet lang op de markt misschien?

Hebben mensen hier zo'n classic '60s ?
zoja: vertel :satisfie:

greetzzz
Florian

Kim Wilson
18 december 2007, 16:38
Die Classics zijn idd erg fijne gitaren. Ik heb de Baja, uit dezelfde serie. Heerlijke sound ook. Daar verkoop je je niet aan!

mr-02
18 december 2007, 16:45
die baja is toch niet uit de classic 60s serie ?
of bedoel je gwn uit de serie van de classic?

wat is het verschil met de baja?

Kim Wilson
18 december 2007, 16:58
Je hebt de Classic Player series, en daarin zit de '50s, de '60 en '60s Custom, de '69 Thinline, de '72 Custom, Deluxe en Thinline en de Baja. Allemaal Reissues.

Er zijn nogal wat verschillen. Zo heeft de '60s t.o.v. de Baja een alder body i.p.v. ash, een rosewood toets op een c-shape hals (Baja heeft V-shape maple hals) en er zitten andere elementen in. Een Baja zal dus wat meer bijten, zal (waarschijnlijk, ik heb hem niet gehoord) helderder zijn en meer "twang" hebben dan de '60s. Daarbij heeft de Baja een 4-way switch waarbij je ook op de tussenstand in serie kunt spelen, en met een knoppie in de volumepot kun je de hele handel ook nog uit fase zetten.

Maar alle Tele's uit deze serie die ik heb vastgehad, waren stuk voor stuk prima gitaren. :)

mr-02
18 december 2007, 17:02
oke bedankt, ik heb er zelf al op gespeeld en ik vind em heel tof
ik ga de zwarte met een witte slagplaat :cooler:
jammer dat die classic 60s niet in het natural kan :mad:

Kim Wilson
18 december 2007, 17:04
Heb je nog meer Tele's geprobeerd? Ik bedoel, heb je meerdere gitaren naast elkaar getest?

mr-02
18 december 2007, 17:05
ja ik heb er wel een paar getest hoor
maar wel maar 1 telecaster MAAR dat is azo de tele die juist in m'n budget past dusja duurder wil/kan ik toch niet.
'k ben ook nog maar 14 jaar :satisfie:

Kim Wilson
18 december 2007, 17:11
De '50s en de Baja Tele zijn (ongeveer) net zo duur, en die hebben nogal andere features. Je zou ze eens naast elkaar kunnen leggen.

Maar ook met de '60s doe je geen miskoop hoor!

mr-02
18 december 2007, 17:14
de '50s heeft dezelfde elementen als de '60s ...
dus veel verschil zal er niet zin (denk ik :chicken: )

Kim Wilson
18 december 2007, 17:16
Maple hals, essen body, behoorlijk essentiele verschillen voor je uiteindelijke geluid. En te koop in white blonde. :)

mr-02
18 december 2007, 17:24
ja ie kost maar 17euro meer (waar ik em ga kopen) dusja ...
ik zie wel :satisfie:

merci voor al de reacties e 8-)

Luke-wannabe
18 december 2007, 17:47
Die 60's player is echt een toffe gitaar. Daar zul je lang plezier van hebben.

Mr.Fingers
18 december 2007, 17:52
Als ik de centjes had had ik'm al gekocht... Beste telecaster ooit bespeeld!

mr-02
18 december 2007, 18:30
ok :satisfie:

maar de 50s is dus beter ?
of is dat ook gewoon een "mening" of "smaak" ?

greetzz

Mr.Fingers
18 december 2007, 18:37
ok :satisfie:

maar de 50s is dus beter ?
of is dat ook gewoon een "mening" of "smaak" ?

greetzz

Ik ben verliefd op de "cropper-sound" (van steve cropper), en die speelt op een '62 tele. Een 50's tele komt een beetje bijtender uit de hoek, waar ik niet echt van hou, en heeft een maple toets (horror, oooh the horror). Een 60's is wat meer gematigder qua klank, en is maar venijnig als het echt moet...

mr-02
18 december 2007, 18:40
dus beter de 50s maw :chicken:

hopelijk eb ik em snel :satisfie:

Luke-wannabe
18 december 2007, 18:44
Nee anders, niet beter.

mr-02
18 december 2007, 18:46
Is dus meer gwn een andere (daarom niet beter) klank
die gwn verschilt van smaak tot smaak (ofja oe zeggen ze da)

edit: wat kan ik moeilijk doen :sssh:

LP_CL
18 december 2007, 21:40
Bij Piens in Deinze hebben ze wel een aantal tele's staan die je kan testen. Ik moet binnenkort toch nog eens langsgaan daar, maar ik weet nog niet pecies wanneer. Als je wil mag je mee hoor, ik zie dat je toch ook vanuit Brugge komt.

mr-02
18 december 2007, 22:16
ma 'k heb d'r daar al getest :satisfie:
toch bedankt

Kim Wilson
19 december 2007, 07:55
MR-02, het leuke is dat de Classic series heel breed is. De Baja, de '50s en de '60s zijn drie heel verschillende, maar allemaal erg goeie gitaren. Als jij die drie gitaren even meeneemt in een oefenhokje, en ze allemaal even test, komt er voor jou vanzelf de beste optie uit. Zo heb ik het ook gedaan. En dat zou voor jou best de '60s kunnen zijn, maar dat hoeft dus niet. :)

Luke-wannabe
19 december 2007, 09:27
Is dus meer gwn een andere (daarom niet beter) klank
die gwn verschilt van smaak tot smaak (ofja oe zeggen ze da)

edit: wat kan ik moeilijk doen :sssh:
Precies je begrijpt het ;)
Inderdaad gewoon wat Kim Wilson zegt: Gewoon alledrie uit het rek pakt en welke je het fijnst vind qua feel, geluid en uiterlijk neem je:)

mr-02
19 december 2007, 10:54
ik ga toch voor de classic 60 hoor :cooler:

Kim Wilson
19 december 2007, 10:56
Heb je de anderen ook al getest dan? :)

mr-02
19 december 2007, 11:04
neej maar anders moeten m'n ouders weeral naar een winkel rijden en dat is best een eind rijden :chicken:

Dick Wolkendeck
19 december 2007, 11:12
Dat lijkt me anders wel de moeite waard! Geduld, liever dan had ik maar...

Kim Wilson
19 december 2007, 11:14
En je zult je gitaar toch ook op moeten halen. Dus zou ik op dat moment toch nog even een testsessie houden.


Pfff, ik zal nog eens iemand wat advies geven...

Kakihara
19 december 2007, 11:17
neej maar anders moeten m'n ouders weeral naar een winkel rijden en dat is best een eind rijden :chicken:
Brugge - Roeselare en Brugge - Oostende zijn toch niet overdreven grote afstanden ? Vanuit Brugge sta je op een kwartier in Oostende (Rudy's Music Shop) Roeselare zal mss iets van een halfuur zijn gok ik (Key Music)

LP_CL
19 december 2007, 11:24
en op 30 min sta je ook in deinze. En zoals je weet hoeven je ouders niet te rijden als je het ziet zitten om mee te gaan met mij. Dan moet je uiteraard wel met een vreemde mee.

ooooh
spooky

:cool: :cool: :zz: :sssh:

mr-02
19 december 2007, 11:33
@ LP_CL check ff je pb

uuh... ik kan moeilijk overal gitaars gaan testen als ik hem uiteidelijk niet koop bij hen. Ik ga verzekers bestellen bij music store (duitsland)

LP_CL
19 december 2007, 12:23
@ LP_CL check ff je pb

uuh... ik kan moeilijk overal gitaars gaan testen als ik hem uiteidelijk niet koop bij hen. Ik ga verzekers bestellen bij music store (duitsland)
Och, dat is geen probleem hoor. Dat doe ik zeer veel. Maar ik zou je wel waarschuwen over kopen via internet: je kan de precieze gitaar die je koopt NIET van op voorhand testen, en de service na aankoop = 0
Dan betaal ik nog liever 50€ meer in een gitaarwinkel in de buurt zodat ik gemakkelijk kan genieten van de service als er iets mis loopt.

Kim Wilson
19 december 2007, 12:28
Plus 1 voor LP. Ik zou mijn gitaar NOOIT via Internet bestellen, zonder dat ik hem ooit in de handen heb gehad. Idd beter een paar tientjes meer betalen, maar dan kun je later nog eens terug voor een afstelbeurt.

Which reminds me, ik moet met die van mij binnenkort ook maar weer eens terug. :satisfie:

hezz
19 december 2007, 12:34
@ LP_CL check ff je pb

uuh... ik kan moeilijk overal gitaars gaan testen als ik hem uiteidelijk niet koop bij hen. Ik ga verzekers bestellen bij music store (duitsland)

Als je zelf alles kan afstellen is het geen echt probleem, maar zou dat niet zo zijn dan moet je nog langs de winkel en daar €20+ voor betalen. Als je het meteen van een gitaarwinkel koopt wordt ie voorhand afgesteld en heb je er meestal gratis nog een eerstvolgende afstelling erbij.

Maar nog erger zou zijn als de hardware zelf niet zou kloppen, dan moet je dat helemaal naar Duitsland gaan communiceren. Daarnaast vertrouw ik de transport ook niet een gitaar toe.

Orpheo
19 december 2007, 12:39
Och, dat is geen probleem hoor. Dat doe ik zeer veel. Maar ik zou je wel waarschuwen over kopen via internet: je kan de precieze gitaar die je koopt NIET van op voorhand testen, en de service na aankoop = 0
Dan betaal ik nog liever 50€ meer in een gitaarwinkel in de buurt zodat ik gemakkelijk kan genieten van de service als er iets mis loopt.

dat hoor ik vaker, maar wat nu als je op ebay een PRS singlecut brazilian rosewood neck tegenkomt voor 2000E? in nederland zijn ze nauwelijks te vinden. Of een prs swampash special 20th anniversary voor 1300euro, of bijvoorbeeld warmoth? dan moet je maar erop vertrouwen, en als 't kut klinkt; jammer dan, verkopen die hap, of er EMG's inproppen, dan klinkt 't altijd wel ok.

Kim Wilson
19 december 2007, 12:40
Ja, maar het gaat hier om een Tele die in elke muziekzaak staat.

Mr.Fingers
19 december 2007, 13:01
Ja, maar het gaat hier om een Tele die in elke muziekzaak staat.


Deuh... IEDERE zichzelf respecterende muziekwinkel heeft telecasters ;)

Dick Wolkendeck
19 december 2007, 13:07
Ja maar deze Tele staat in iedere muziekzaak!



Mr. Spock zou er duizelig van worden ;)

mr-02
19 december 2007, 13:13
gaat gaat hier niet meer over 20 euro meer ofzo
maar het gaat over bijna €200 meer !

Kim Wilson
20 december 2007, 08:40
gaat gaat hier niet meer over 20 euro meer ofzo
maar het gaat over bijna €200 meer !
Ik heb even gezocht, maar het gaat om nog geen €100 wat je "bespaart" (vergeleken met de prijzen van Nederland Muziek). Als je hem thuisbezorgd krijgt, moet je hopen dat ie goed is. Nu zal dat in 90% van de gevallen wel zo zijn. Maar dan moet je er eerst mee naar een gitaarzaak om hem af te laten stellen (wat ze wel zullen doen, maar ze zijn niet blij met dat soort kutklusjes). En dat moet je na een half jaar of zo nog een keer laten doen. Dus heb je wél €50 bespaard...

mr-02
20 december 2007, 10:28
Naja dan ben ik lekker eigenwijs :hippie:
ik ken wel mensen die m'n gitaar zo zouden willen afstellen ed.

en die service van die winkel is heel goed je hebt een paar jaar garantie en ik heb al ervaringen gelezen en gehoort en m'n broer eeft ook van daar z'n gitaar, prachtig verpakt en goeie/snelle service

sorry :stop:

dimitri
20 december 2007, 10:36
De mensen die je hier proberen te helpen zijn stuk voor stuk gasten die ervaringen hebben met het kopen/verkopen van gitaren. Natuurlijk moet je hen niet geloven en je gitaar gewoon bestellen zonder ze ooit te hebben vast gehad. Maar mocht het nu tegen vallen, dan moet je hier ook niet meer af komen te janken dat er iets mis is met je gitaar. Denk er nog eens een keertje over na, het gaat tenslotte om veel geld.
succes!

mr-02
20 december 2007, 10:42
merci dimitri 8-)

maaruh ik begrijp jullie wel hoor :satisfie:
jullie willen ook gwn dat ik het me niet beklaag of dat ik er spijt van heb ofzo !?

maar ik heb alleen nog maar goeie ervaringen gelezen met de winkel en zo'n stuk minder betalen dan neem ik wel dat risico, en stel er is wat mis, ze hebben een goeie service en 3 jaar garantie als 'k me niet vergis.
en ik doe toch nog altijd wat ik wil :roll:

Kim Wilson
20 december 2007, 10:49
Prima, je moet doen wat je zelf wil. Qua service zal het prima zijn, als er iets mis is. Al zul je je gitaar een poosje kwijt zijn als er wat mee is. Maar een afstelbeurtje is bij je lokale gitaarzaak gratis, en dat is ook een onderdeel van de service.

En dan nog iets: als je niet een aantal gitaren naast elkaar hebt getest, weet je (IMO) niet precies of die '60s is wat je wil. Die gitaar is een stuk minder fel dan beide andere opties, mede door de alder body en rosewood toets. Het kan zijn dat je juist het rondere, romige geluid van die gitaar mooi vindt, maar misschien hou je wel meer van het bijtende felle karakter (IMO meer typische Tele-sound) van de Baja of de '50s. Als je niet test, zul je dat niet weten. En op den duur misschien juist die felheid in jouw '60s gaan missen.

En nu hou ik op, want volgens mij kom ik toch niet door die dikke plaat voor je kop heen...

dimitri
20 december 2007, 13:50
Idd,
Kim heeft hier een punt. als je de gitaren niet test zul je de verschillen nooit aan den lijve ondervinden. je kan de verschillen wel onderzoeken op het net, maar dan mis je toch het echte gevoel van de gitaar. Maar je doet het hoe je zelf wil natuurlijk. Mocht je een keuze gemaakt hebben dan zijn foto's welkom natuurlijk!

Kim Wilson
20 december 2007, 13:53
Ik heb op dezelfde manier een maand geleden mijn huidige gitaar uitgezocht. Simpelweg door een hele partij gitaren eerst unplugged te proberen, en daarna met een kleinere selectie een testhokkie in te duiken. Op die manier leer je heel veel over wat jij mooi en fijn vindt. Ik zal het topic nog eens opzoeken.

joskedentweede
20 december 2007, 17:52
even off topic
wat is dat eigenlijkn, in het testhokkie kruipen, allez, ik begrijp wat je bedoelt, maar ik heb dat nog niet gedaan, enkel mn tele getest in de winkel zelf over een vesterker...

Kim Wilson
20 december 2007, 17:57
Bij Feedback in Rotterdam is een aantal testruimtes. En ik neem aan dat er wel meer winkels zijn met die mogelijkheid. Daar kun je wat dingen uitproberen. Ik ben met een Peavey Classic 30 en een stuk of 3 gitaren (die ik in de winkel al had geselecteerd op hun akoestische kwaliteiten) in zo'n hokje gaan zitten en een uurtje zitten spelen. Dan kom je er wel achter welke gitaar het beste bij je past.

joskedentweede
20 december 2007, 21:52
ah zo zit dat
hopelijk hebben ze dat hier in mijn Belgenland ook
anders zal het een reisje worden naar de Noorderburen, ook fijn!

Kakihara
20 december 2007, 22:29
ah zo zit dat
hopelijk hebben ze dat hier in mijn Belgenland ook
anders zal het een reisje worden naar de Noorderburen, ook fijn!
Piens in Deinze heeft het geloof ik

joskedentweede
20 december 2007, 22:46
ah zo
deinze is niet zo ver van antwerpen,
maar in deinze koop ik niet, heel duur!

hezz
20 december 2007, 22:56
Bijna elke gitaarwinkel waar ik ooit geweest ben heeft wel een testhok.

joskedentweede
20 december 2007, 23:04
ja, hier in antwerpe in beatshop blijkbaar niet
zal dan een uitzondering zijn zeker :s

treblemaster
21 december 2007, 08:47
Aansluitend op wat Kim Wilson (en anderen) hebben gezegd; hou er rekening mee dat ook binnen een serie niet alle gitaren hetzelfde klinken!! Dat is het grote nadeel bij het online bestellen. Je krijgt NOOIT dezelfde gitaar als degene die je getest hebt.

Mr.Fingers
21 december 2007, 10:18
ja, hier in antwerpe in beatshop blijkbaar niet
zal dan een uitzondering zijn zeker :s

Neen, in muziek & visie hebben ze het ook niet... Maar ze lachen je er ook niet uit als je iets aan het testen bent.

mr-02
26 december 2007, 16:49
Alloah

Vandaag is m'n Telecaster classic '50s binnengekomen
had em besteld vanuit duitsland (musicstore)
en ik heb er 3 kerstmutsen bijgekregen :dance: :p

Ik ben echt heel blij ik vind em echt super goed van klank !
Danku iedereen ;)

Oja foto's volgen nog :cheerup:

Greetzzz
Florian

dimitri
26 december 2007, 17:27
Gefeliciteerd met je nieuwe tele.
Heb je hem al aan de tand kunnen voelen?
Ik heb zelf ook een classic 50's tele en ben er zeer tevreden over. Alleen was de hals even wennen tov mijn usa ri 57 strat. Maar de C-shape ligt me wel.
Succes met je nieuwe tele






Ohja, Foto's!!!!!:-)

mr-02
26 december 2007, 18:05
denk vanavond nog foto's :p

Uuh aan de tand voelen :dontgeti:
zogoed kan ik nog nie spelen :p
maar heb er al veel op gespeeld, tof ding hoor :D

Mr.Fingers
26 december 2007, 18:21
Best, anders "een dzjoef ip je mulle" :blast: :D

gefeli! Tele's zijn ruig!

mr-02
26 december 2007, 19:36
Yo

Hier dan de beloofde foto's:
http://i5.photobucket.com/albums/y176/fastbeast/FenderTelecaster6.jpg
http://i5.photobucket.com/albums/y176/fastbeast/FenderTelecaster7.jpg

schoon hé :dance:

joskedentweede
26 december 2007, 21:20
erg mooi!
witte binding zou ze af maken, maar nu is ze echt fantastisch mooi!!!
nog eens gefeliciteerd!