PDA

View Full Version : Conquest



jaystanton
18 december 2007, 15:16
Hallo,

Ik heb thuis een klein versterkertje dat ik ooit gekregen heb. Het is een Conquest. Over het merk vind ik eigenlijk niet veel terug. Is er iemand die me meer info kan geven??

jw009
18 december 2007, 15:21
welk model?

Agent_Smith
18 december 2007, 17:07
Is dacht ik een brits merk.

Mitch
18 december 2007, 18:59
Nou, Brits... het was (is ?) een Belgische onderneming die voor een vriendelijke prijs een 50W buizenbakkie neerzette met twee kanalen. Ze werden in Nederland aan de man gebracht door Rob's Musicstore, hier postend onder de naam rupke. Er zijn ook transistorversterkers van geweest, bedoel je die misschien ?

Bino
18 december 2007, 19:04
idd, Belgisch merk maar heeft nooit echt kwaliteitsproducten afgeleverd en en deed qua look van logo wat an Marshall denken

Agent_Smith
18 december 2007, 22:11
Ik had deze sait: http://www.conquestamps.co.uk/catalogue.html ooit wel eens bezocht dus was van mening dat het brits was. Nou niet dus :)

jaystanton
19 december 2007, 11:14
Bedankt voor de reacties!!! :rockon:

Het is inderdaad een transistorbakje van 15 watt, maar een echt type staat er niet op...

rupke
23 december 2007, 10:09
Dat klopt dat ban ik.

Ondertussen al geruime tijd gestopt met de verkoop van conquest en overige gitaar spullen. Conquest is gestopt met het poduceren van versterkers. He tis inderdaad belgisch. Met een klein nuance verschil. De transistor versterkers komen rechtstreeks uit Zuid-Ooos-Azie. De buizenversterkers komen voor geedeelte in onderdelen naar Balgie toe en worden daar geassembleerd en met d ehand gesodeerd en in elkaar gezet.

Ik zelf speel nog steeds over een conquest buizentop voor het cleane geluid, wat ik nog steeds onovertroffen vindt.

Maar alles is een kwestie van smaak.

Groetjes Rupke