PDA

View Full Version : LTD EC500 vs. Gibson LP Studio



Jimwoud
18 december 2007, 14:03
Hey,

Ik ben al een tijd opzoek om een goede Les Paul gitaar te kopen. Ik heb nu een Epiphone LP waar ik qua sounds heel tevreden mee ben, maar qua looks niet zo. Ik wil heel graag een zwarte of witte gitaar. Ik heb een jaar geleden een Gibson LP Studio gekocht nieuw, maar eigenlijk direct weer terug gebracht omdat ik het echt helemaal niks vond, helemaal niet strak en te wollig. Ook akoestisch vond ik hem zo klinken, en denk dus dat andere pickups ook niet echt zouden helpen. Ik vind mijn epi gewoon veel beter klinken. En vond hem te licht en gewoon niet als een Gibson voelen. Het enige nadeel van het terug brengen is dat ik nu een waardebon heb, en die ik alleen bij die winkel kan verzilveren.

Nu zit ik ze denken aan een zwarte of witte LTD EC500(nieuwere uitvoering niet die mat zwarte), heeft iemand ervaring met deze gitaar, voelen ze lekker zwaar aan, en klinken ze lekker strak?

alvast bedankt Jim

ps. Ik heb nog geen ander LP model kunnen vinden die ik mooi vind, en met name de headstock moet gewoon mooi zijn, en die van gibson is subliem, maar die van LTD is ook mooi.

q-elvis-p
18 december 2007, 14:05
Hey,

Ik ben al een tijd opzoek om een goede Les Paul gitaar te kopen. Ik heb nu een Epiphone LP waar ik qua sounds heel tevreden mee ben, maar qua looks niet zo. Ik wil heel graag een zwarte of witte gitaar. Ik heb een jaar geleden een Gibson LP Studio gekocht nieuw, maar eigenlijk direct weer terug gebracht omdat ik het echt helemaal niks vond, helemaal niet strak en te wollig. Ook akoestisch vond ik hem zo klinken, en denk dus dat andere pickups ook niet echt zouden helpen. Ik vind mijn epi gewoon veel beter klinken. En vond hem te licht en gewoon niet als een Gibson voelen. Het enige nadeel van het terug brengen is dat ik nu een waardebon heb, en die ik alleen bij die winkel kan verzilveren.

Nu zit ik ze denken aan een zwarte of witte LTD EC500(nieuwere uitvoering niet die mat zwarte), heeft iemand ervaring met deze gitaar, voelen ze lekker zwaar aan, en klinken ze lekker strak?

alvast bedankt Jim

ps. Ik heb nog geen ander LP model kunnen vinden die ik mooi vind, en met name de headstock moet gewoon mooi zijn, en die van gibson is subliem, maar die van LTD is ook mooi.

ik zou die ltd maar eens zelf gaan testen ouwe boef:)

LP_CL
18 december 2007, 14:07
hoeveel bedraagt die waardebon? Ga anders voor een LTD EC-1000 met seymour Duncans. Ziet er een super gitaartje uit voor het geld.

s0ck
18 december 2007, 14:09
Heb zelf sinds kort een LTD EC-1000 maar die heeft dezelfde pickups als de EC-500, een erg lekkere sound. Denk aan een metallica geluid zoals op het black album.

Godfather
18 december 2007, 14:11
Hey,

Ik ben al een tijd opzoek om een goede Les Paul gitaar te kopen. Ik heb nu een Epiphone LP waar ik qua sounds heel tevreden mee ben, maar qua looks niet zo. Ik wil heel graag een zwarte of witte gitaar.

Ik heb een jaar geleden een Gibson LP Studio gekocht nieuw, maar eigenlijk direct weer terug gebracht omdat ik het echt helemaal niks vond, helemaal niet strak en te wollig. Ook akoestisch vond ik hem zo klinken, en denk dus dat andere pickups ook niet echt zouden helpen.

Nu zit ik ze denken aan een zwarte of witte LTD EC500(nieuwere uitvoering niet die mat zwarte), heeft iemand ervaring met deze gitaar, voelen ze lekker zwaar aan, en klinken ze lekker strak?

Ik heb een jaar geleden ook een LP Studio aangeschaft die niet strak klonk en altijd wollig. Andere, goede elementen hebben niet geholpen...

Ik heb 1x op een LTD gespeeld en die klonk wel lekker, maar niet beter dan de Gibsons die ik had bespeeld. Kijk eens naar de Les Paul Classic/Standard Faded. Misschien dat deze wel iets voor je zijn, waarschijnlijk met name de Les Paul Classic door zijn ceramische elementen.

Jimwoud
18 december 2007, 14:17
bedankt voor de reacties, die bon bedraagt nog ongeveer 850 euro dacht ik. Een LP Classic is inderdaad een lekkere gitaar, maar ook wel weer duur, en heb geen zin om er erg veel geld bij te leggen. Vandaar dat ik toch kijk naar meer bang for the bucks. Maar die EC-1000 kan ik misschien nog wel overwegen maar die is ook 1050 euro.

q-elvis-p
18 december 2007, 14:19
bedankt voor de reacties, die bon bedraagt nog ongeveer 850 euro dacht ik. Een LP Classic is inderdaad een lekkere gitaar, maar ook wel weer duur, en heb geen zin om er erg veel geld bij te leggen. Vandaar dat ik toch kijk naar meer bang for the bucks. Maar die EC-1000 kan ik misschien nog wel overwegen maar die is ook 1050 euro.

Misschien kan daar nog wel wat vanaf gezien de hele situatie...
Zie je vanavond!!! tot later

Jimwoud
18 december 2007, 15:01
Misschien kan daar nog wel wat vanaf gezien de hele situatie...
Zie je vanavond!!! tot later
Turin Brakes, oh yeah!!

s0ck
18 december 2007, 15:47
bedankt voor de reacties, die bon bedraagt nog ongeveer 850 euro dacht ik. Een LP Classic is inderdaad een lekkere gitaar, maar ook wel weer duur, en heb geen zin om er erg veel geld bij te leggen. Vandaar dat ik toch kijk naar meer bang for the bucks. Maar die EC-1000 kan ik misschien nog wel overwegen maar die is ook 1050 euro.

bij feedback is de LTD maar 999 euro momenteel.
Is echt een aanrader, zeker als je hem met ebben toets neemt zoals die van mij, speelt razendsnel, soms wel beter dan een ibanez prestige neck :P

jw009
18 december 2007, 15:50
bij feedback is de LTD maar 999 euro momenteel.
Is echt een aanrader, zeker als je hem met ebben toets neemt zoals die van mij, speelt razendsnel, soms wel beter dan een ibanez prestige neck :P

Hij heeft een waardebon.

q-elvis-p
18 december 2007, 15:54
Hij heeft een waardebon.

ohw ze gaan wel mee met die prijs denk ik:)

haha gaaf hoor dat ie zo snel is:) nou jim lijkt me duidelijk zaterdag maar even langs de witte? ik kan wel denk ik :speed:

armageddon
18 december 2007, 15:57
Ik heb de EC-1000 met Seymours en het is echt een heerlijke gitaar, zeker op een lekker buizenamp, maaarrrrr......je moet je afvragen of het kwaliteitssverschil tussen de EC-500 en de EC-1000 wel het prijsverschil waard is. De EC-1000 is super afgewerkt, maar de EC-500 is ook absoluut niet slecht. Kwa feel en gewicht zijn ze vrijwel identiek. Als ik jou was zou ik voor de EC-500 gaan (alleen dan heb je geen Seymours) en dan een leuk pedaaltje erbij ofzo :D

Tin
18 december 2007, 16:31
bij feedback is de LTD maar 999 euro momenteel.
Is echt een aanrader, zeker als je hem met ebben toets neemt zoals die van mij, speelt razendsnel, soms wel beter dan een ibanez prestige neck :P

Sneller dan een ibanez wizard prestige juist.....
Dat lijkt me onmogelijk :P

Alleen een orginele wizard is sneller dan een wizard prestige maarjah das mijn mening.

Maargoed ik zou kijken naar een ltd ec 1000 met seymour duncans een stuk veelzijdiger dan emg's.

Jimwoud
18 december 2007, 16:37
Ik hou ook meer van passieve elementen, ook bij clean enzo, te hoge output is alleen maar vervelend, merk het nu ook al met mn epi die snel overstuurt.

die EC1000 glimmend zwart is zeker vet. Maar klinkt ook goed strak en voelt hij lekker aan qua gewicht, vaak is het wel zo hoe zwaarder hoe strakker.

Edit: Ik vind die EC1000 te overdone, die binding vind ik echt niks, en die mat zwarte ook niet.

LP_CL
18 december 2007, 16:42
Ik hou ook meer van passieve elementen, ook bij clean enzo, te hoge output is alleen maar vervelend, merk het nu ook al met mn epi die snel overstuurt.

Edit: Ik vind die EC1000 te overdone, die binding vind ik echt niks, en die mat zwarte ook niet.
Euh... De LTD met seymour duncans IS de EC1000

s0ck
18 december 2007, 16:53
Euh... De LTD met seymour duncans IS de EC1000

Ehmm nee, er zijn ook versies met EMG elementen.

Jimwoud
18 december 2007, 16:55
Ehmm nee, er zijn ook versies met EMG elementen.
Klopt, check de site maar. Misschien dat ze daar welleens van af wijken maar dat weet ik niet.

LP_CL
18 december 2007, 16:58
Klopt, check de site maar. Misschien dat ze daar welleens van af wijken maar dat weet ik niet.
Ja, maar ik bedoel dat als je SD pickups wil, er enkel een EC1000 is met SD: geen EC500 beschikbaar met SD.

Marc Oblivian
18 december 2007, 17:04
Bij Dirk Witte hangt een 1000 met EMG's.
Paar maanden geleden getest: ik vond het niets, maar dat kwam volgens mij door de elementen....ik vind EMG's te dun klinken.
Voor de rest wel een lekkere gitaar, maar de lak voelde wat vreemd aan...geen nitro volgens mij (maakt niet uit, maar het was voor mij wennen).
Ik zou persoonlijk gaan voor een goede (tweedehandse) studio met lekkere scheurelementen...
Hing er niet nog een occasie bij Dirk Witte of Dijkman?

Jimwoud
19 december 2007, 09:28
Bij Dirk Witte hangt een 1000 met EMG's.
Paar maanden geleden getest: ik vond het niets, maar dat kwam volgens mij door de elementen....ik vind EMG's te dun klinken.
Voor de rest wel een lekkere gitaar, maar de lak voelde wat vreemd aan...geen nitro volgens mij (maakt niet uit, maar het was voor mij wennen).
Ik zou persoonlijk gaan voor een goede (tweedehandse) studio met lekkere scheurelementen...
Hing er niet nog een occasie bij Dirk Witte of Dijkman?
Hey Marc,

Ik vind EMG's ook niks, SD Distortion erin en dan wil ie wel denk ik. Maar het liefst koop ik inderdaad een 2de hands studio(ouder model). Maar ik zit met die klote waardebon.

s0ck
19 december 2007, 10:12
Ik zou zeggen, kijk naar een gibson, zet alvast een advertentie op marktplaats en verkoop hem voor 200 euro onder de kostprijs als nieuw. mischien dat iemand hem van je wil kopen , lijd je wel 200 euro verlies maar heb je wel cash om ergens anders uit te geven :)

almarvk
19 december 2007, 10:16
Ja, maar ik bedoel dat als je SD pickups wil, er enkel een EC1000 is met SD: geen EC500 beschikbaar met SD.
De vorige serie van de EC400 was ook met SD's .

Marc Oblivian
19 december 2007, 10:54
Hey Marc,

Ik vind EMG's ook niks, SD Distortion erin en dan wil ie wel denk ik. Maar het liefst koop ik inderdaad een 2de hands studio(ouder model). Maar ik zit met die klote waardebon.

Ja, da's lastig inderdaad.
Maar Studio's komen als occasions nog wel redelijk vaak voor bij muziekzaken, dus wie weet duikt er 1 op bij de zaak waar je de bon van hebt....
anders ruil je de Epi (of een andere gitaar) erbij in...heb je effe wat meer te besteden (of is dit vloeken in de kerk?).