PDA

View Full Version : Welke gitaar???



Arts
18 december 2007, 12:51
Hoi,

Ik ben van plan in de komende vakantie een nieuwe gitaar te kopen.
Ik heb nu een Epiphone Les Paul Custom en ben er nog steeds zeer tevreden over.
Ik wil een nieuwe gitaar omdat ik ook in lagere stemmingen wil spelen.
Voornamelijk in C standard ( Qotsa ) maar ook in B en andere lage stemmingen. Dus lekkere gore metal moet ik ook erop kunnen spelen.

Mijn voorkeur gaat uit naar een Les Paul ( achtige ).. Het probleem is dat deze meestal een korte hals hebben. Daarom dacht ik eraan om dikkere snaren erop te zetten. Misschien dat de sett van Wilde Zack wel erop kan?
Is het mogelijk dit setje op een Epi LP te zetten?

Welke gitaren raden jullie me aan??
Ik ga waarschijnlijk volgende week even naar Feedback om het een en ander te testen.
Mijn budget licht tussen de 500a750 euro

Groeten, Arts

s0ck
18 december 2007, 12:55
wat is je budget ?

CrudeSapphire
19 december 2007, 15:05
Ltd,
is goed voor rock, punk, metal..

En voor 500-750 euro ga je vast iets moois vinde daartusse!

M Kactus
19 december 2007, 15:55
Misschien is een baritongitaar iets voor jou ? Daarmee kan je zonder problemen (met de hals en met de flubberende snaren) laag gaan. Dit is er eentje van Ibanez. Die vind ik wel erg mooi.
http://www.ibanez.com/guitars/MMM1MOL.png

Edit: Blijkbaar ligt hij wat boven je budget(950€ bij Thomann), maar er zijn nog genoeg andere baritongitaren waar je naar kan uitkijken.

Spitfire
19 december 2007, 16:49
Een baritone lijkt me een beetje overkill, een gewone gitaar met lekkere dikke snaren zodat je een 'normale' snaarspanning houdt lijkt me dan beter.

M Kactus
19 december 2007, 16:54
Nou, als ik me niet vergis is de standaarstemming van die MMM Bb en de TS zou graag in B spelen. Lijkt me niet absurd. Maar het inderdaad ook nog te doen met een "normale" gitaar, ja.

Arts
19 december 2007, 17:42
thx voor de reacties ;)

ik vind de baritone niet echt heel mooi eerlijk gezegd , het is wel een mooi gitaartje , maar naar zoiets ben ik niet op zoek..

dus ik heb nu keuzes tussen een Ltd of een andere normale gitaar ( zoals ik zei mss wel weer een Epi LP, en dan met dikkere snaren ) Zijn dikkere snaren niet moeilijker te bespelen dan een gewoon 010 setje snaren zoals ik gewend ben?

In wat voor stemming staat een Ltd LP?

Squier4ever
19 december 2007, 18:33
thx voor de reacties ;)

ik vind de baritone niet echt heel mooi eerlijk gezegd , het is wel een mooi gitaartje , maar naar zoiets ben ik niet op zoek..

dus ik heb nu keuzes tussen een Ltd of een andere normale gitaar ( zoals ik zei mss wel weer een Epi LP, en dan met dikkere snaren ) Zijn dikkere snaren niet moeilijker te bespelen dan een gewoon 010 setje snaren zoals ik gewend ben?

In wat voor stemming staat een Ltd LP?

LTD staat gewoon in E, tenzij je een bariton neemt,net als iedere andere gitaar.
een dikke set speelt wel ietsje zwaarder, ben je zo aan gewend en met zulke lage stemmingen moet je onderhand wel dikkere erop anders gaan je snaren kletteren tegen de hals.

Arts
20 december 2007, 13:00
ok thx voor reactie

ik ga denk ik niet voor een baritone gitaar omdat:
1. In de gewone muziekzaken staan maar heel weinig baritones.. Degene die er staan (bv bij Feedback) is de Gretsch, en die vind ik oerlelijk ;)
Dus er is zowieso te weinig keuze uit gitaren en dus ook minder om te testen.
2. Door de langere hals , zijn de fretafstanden wat groter ( correct me if i'm wrong plz ). Ik heb al niet zo'n lange vingers dus dit lijkt me dan ook niet echt handig.

Ik zit er aan te denken om nog een Epi LP te kopen. Welke snaren zou ik dan erop moeten zetten om Standard C te kunnen spelen en B?

Nellyrocks
20 december 2007, 13:04
Ik zit er aan te denken om nog een Epi LP te kopen. Welke snaren zou ik dan erop moeten zetten om Standard C te kunnen spelen en B?

Lijkt mij een puik plan. Voor jou budget kan je best een hippe Epi kopen. Als je in C speelt zit je wel aan de .13 denk ik. Zeker op een LP.

Badman
20 december 2007, 13:11
Wat vind je van een Fender Jaguar HH Baritone?

http://www.musicstore.de/is-bin/INTERSHOP.enfinity/WFS/MusicStore-MusicStoreShop-Site/nl_NL/-/EUR/ViewProductDetail-Start;pgid=?SKU=GIT0009481-000&ProductUUID=0&JumpTo=OfferList

Arts
20 december 2007, 16:32
Wat vind je van een Fender Jaguar HH Baritone?

http://www.musicstore.de/is-bin/INTERSHOP.enfinity/WFS/MusicStore-MusicStoreShop-Site/nl_NL/-/EUR/ViewProductDetail-Start;pgid=?SKU=GIT0009481-000&ProductUUID=0&JumpTo=OfferList

mooi gitaartje hoor..

alleen het is niet wat ik zoek ;)
ik houd meer van het warme geluid, en ik ben zowieso al zeer tevreden over de sound die ik kan maken met mijn Epi LP. Het enige probleem is dat ik het ook in lagere stemmingen wil, dus vandaar een nieuwe gitaar ;)

Rormo
20 december 2007, 18:48
je hebt pm.