PDA

View Full Version : Fender Service Feedback Service..



KeesA
18 december 2007, 12:11
Het halselement van mijn Telecaster USA Deluxe doet het al een tijd niet goed, althans dan wel dan weer niet.

Hiervoor is hij vele malen, in een periode van bijna twee jaar, bij Feedback terug geweest, en iedere keer leekt het erop dat het euvel gevonden was.

Nu heb ik gevraagd om in plaats van 'koude lassen te fixeren' wat op de bonnen staat, uiteindelijk het element te vernieuwen omdat het in het element zelf zit, want als je er op tik dan doet hij het weer,soms..

Eindelijk willen ze de Pickup vervangen kan maar dan moet de hele gitaar naar Fender gestuurd worden, onbekend hoelang dat kan duren, in ieder geval minimaal een week of vier.

Wisten jullie dat, ze hebben nog geen schakelaartje zelf, alles wat onder de garantie valt wordt verstuurd naar Fender zelf, ze mogen er niets aan doen. Ook omruilen van het element mogen ze niet doen.

Aardige lui hoor bij Feedback, dat wel.

Luke-wannabe
18 december 2007, 12:12
Ik zou gewoon een nieuw element kopen. Dat gezeik..

bart_g
18 december 2007, 12:12
Het halselement van mijn Telecaster USA Deluxe doet het al een tijd niet goed, althans dan wel dan weer niet.

Hiervoor is hij vele malen, in een periode van bijna twee jaar, bij Feedback terug geweest, en iedere keer leekt het erop dat het euvel gevonden was.

Nu heb ik gevraagd om in plaats van 'koude lassen te fixeren' wat op de bonnen staat, uiteindelijk het element te vernieuwen omdat het in het element zelf zit, want als je er op tik dan doet hij het weer,soms..

Eindelijk willen ze de Pickup vervangen kan maar dan moet de hele gitaar naar Fender gestuurd worden, onbekend hoelang dat kan duren, in ieder geval minimaal een week of vier.

Wisten jullie dat, ze hebben nog geen schakelaartje of zelf, alles wat onder de garantie valt wordt verstuurd naar Fender zelf, ze mogen er niets aan doen. Ook omruilen van het element mogen ze niet doen.

Aardige lui hoor bij Feedback, dat wel.

Vreemd. Toen ik op mijn Ibanez een kapotte switch had, hebben ze gewoon die van mij omgesoldeerd met die van een voorraadmodel. Daar deden ze echt niet moeilijk over.

KeesA
18 december 2007, 12:15
Ik zou gewoon een nieuw element kopen. Dat gezeik..

Ja maar die hebben ze niet, het snelste is op Ebay er een kopen, en dan er door Feedback weer in laten zetten volgens de reparatiedienst.

Rormo
18 december 2007, 12:18
Waarschijnlijk hebben Feedback en Fender gewoon de deal dat gitaren waar iets vervangen aan moet worden per definitie naar Fender gestuurd worden. Erg vervelend, dat wel. Tsja je kunt zelf een element kopen en ze er dat in laten zetten (of het zelf doen), maar ja dat valt natuurlijk niet onder de garantie.

Luke-wannabe
18 december 2007, 12:20
Ja maar die hebben ze niet, het snelste is op Ebay er een kopen, en dan er door Feedback weer in laten zetten volgens de reparatiedienst.
Nee man gewoon op marktplaats of GFS en dan zelf d'r in raggen. Bij feedback ben je voor een klusje van een half uurtje weer je gitaar een maand kwijt. Gewoon zelf doen of deze man checken: www.thehofnerhouse.nl

KeesA
18 december 2007, 12:34
Nou oke jullie hebben gelijk ik ben een zeikerd, ik koop er zelf wel een.

Even opengemaakt, er zitten drie draden aan het lipstick element, dat is standaard?

Luke-wannabe
18 december 2007, 12:35
Nee jij bent geen zeikerd. Maar ik bedoelde bij Feedback krijg je niets dan gezeik. En 3 draden is normaal geloof ik, ja.

Mr.Fingers
18 december 2007, 14:55
Nou oke jullie hebben gelijk ik ben een zeikerd, ik koop er zelf wel een.

Even opengemaakt, er zitten drie draden aan het lipstick element, dat is standaard?


Ja, een positieve en twee negatieve (eentje voor de spoel zelf, en eentje voor de mantel), de twee draden die naar de buitenkant van een potmeter gaan zijn de negatieve, de andere gaat normaal gezien naar je 3-way switch. Als je je element gaat vervangen, gewoon terug hetzelfde monteren als nu. Als je vervangelement maar twee draden heeft, heeft deze geen aparte "aarding" op de elementmantel (dat chromen gedoe), maar is deze verbonden met de negatieve draad van de spoel... gene paniek dus!

Is een klusje van nog geen 10 minuutjes (als je een hals zonder fretboardextention hebt (dus een hals met 21 ipv 22 frets))

zeppo
18 december 2007, 16:41
Gewoon zelf doen of deze man checken: www.thehofnerhouse.nl
:D :D :D Die foto!

"Even younger people are impressed by these 50 years old instruments"

En, heb je m gekocht?

Luke-wannabe
18 december 2007, 17:48
Whaha nee, maar het zijn echt vette gitaren.
En hij kan echt goed gitaren opknappen! Hij krijgt vaak gitaren binnen die er niet uit zien. En hij restaureert ze helemaal zodat ze er als nieuw uit zien! Echt vet!

Tupelo
18 december 2007, 19:31
Waarom heb je 'm niet gekocht? :dontgeti:

aart steekelenburg
18 december 2007, 22:27
Euvel komt me bekend voor ja.
Nieuw element bestellen wilden we eventueel wel doen en dan zelf in laten solderen maar de wachttijd bij fender voor zo'n element is nog langer dan dat we hem opsturen en laten vervangen....
Fender is een en al problemen wat dat betreft.. voor ibanez geldt overigens hetzelfde..
Soms kunnen we inderdaad even zelf iets omsolderen.. als het iets kleins is wat we makkelijk weer kunnen bestellen bijvoorbeeld maar zo'n element dat gaat niet even snel tussendoor en is ook heel moeilijk te bestellen dus...

Luke-wannabe
18 december 2007, 22:38
Waarom heb je 'm niet gekocht? :dontgeti:
Omdat het niets voor mij is ;)

Squier4ever
18 december 2007, 23:15
Euvel komt me bekend voor ja.
Nieuw element bestellen wilden we eventueel wel doen en dan zelf in laten solderen maar de wachttijd bij fender voor zo'n element is nog langer dan dat we hem opsturen en laten vervangen....
Fender is een en al problemen wat dat betreft.. voor ibanez geldt overigens hetzelfde..
Soms kunnen we inderdaad even zelf iets omsolderen.. als het iets kleins is wat we makkelijk weer kunnen bestellen bijvoorbeeld maar zo'n element dat gaat niet even snel tussendoor en is ook heel moeilijk te bestellen dus...
laat maar......

Eko
18 december 2007, 23:41
Even de oude zak uithangen! Fender heeft , denk ik , een regeling gemaakt voor service met een aantal reparateus. Die kunnen hun werk declareren bij Fender. Als iedereen gaat kloten aan een instrument ,en maar kan rekenen waar hij zin in heeft , wordt het een zootje. Vandaar dat het enigszins gestructureerd wordt. Niet leuk voor diegene die het overkomt , wel logisch als je een heel groot concern bent.

Gearjunkie
18 december 2007, 23:48
je post impliceert dat je bij feedback werkt. niet dat dat erg is maar ik vind de medewerkers bij feedback echte lamlullen, geen snars verstand van electronica in gitaren en al helemaal niet van de afstelling. was van de week hier in eindhoven bij de frietbek, daar hing een epi dot studio (occasion) die ik ff wou testen. ik sla gewoon alle snaren aan, terwijl de gitaar aan het rek hangt, hoor ik de hoge E ploinken, niet meer. de hals was krom en brug stond iets te laag. dus ik spreek de heren medewerkers daar op aan, krijg ik als antwoord: "ja maar dat is een occasion". nou fijn, wil je zo'n gitaar kopen zijn die fuckers te lui om het apparaat ook maar enigzins af te stellen. pas als een klant serieuze interesse zou tonen zouden ze er wel eens naar kijken. in zo'n zaak koop ik geen gitaar.

over dat element, een GFS bestellen en er zelf in bakken, totaal niet moeilijk en waarschijnlijk 10x zo snel.

Hoe kort door de bocht... Dus als je niet volleerd gitaartech bent, ben je een lamlul....
Daarnaast wat de een een fijne afstelling vind, vind de ander weer k#t spelen!


Hokjesdenkers...

Maar voor de TS: ga eens langs bij een (kleine) gitaarbouwer / -raparateur. Ik vraag me af of je element wel echt kapot is namelijk.

Rormo
19 december 2007, 00:23
je post impliceert dat je bij feedback werkt. niet dat dat erg is maar ik vind de medewerkers bij feedback echte lamlullen, geen snars verstand van electronica in gitaren en al helemaal niet van de afstelling. was van de week hier in eindhoven bij de frietbek, daar hing een epi dot studio (occasion) die ik ff wou testen. ik sla gewoon alle snaren aan, terwijl de gitaar aan het rek hangt, hoor ik de hoge E ploinken, niet meer. de hals was krom en brug stond iets te laag. dus ik spreek de heren medewerkers daar op aan, krijg ik als antwoord: "ja maar dat is een occasion". nou fijn, wil je zo'n gitaar kopen zijn die fuckers te lui om het apparaat ook maar enigzins af te stellen. pas als een klant serieuze interesse zou tonen zouden ze er wel eens naar kijken. in zo'n zaak koop ik geen gitaar.

over dat element, een GFS bestellen en er zelf in bakken, totaal niet moeilijk en waarschijnlijk 10x zo snel.

Wat is dit nou weer voor onzin? Is wel heel kort door de bocht om na een zo'n ervaring gelijk heel feedback maar af te branden. En ze geven nog aan dat ze het willen fixen als je serieuze interesse hebt ook.

Bij Feedback vind ik dat je sowieso moet uitkijken over welk filiaal je het hebt. Het heet wel allemaal Feedback, maar ze zijn niet te vergelijken. Ben zelf in utrecht geweest en vond dat maar kil en verder een gewone winkel. Rotterdam daarentegen is mekka en ook altijd gezellig. Kan altijd ff leuk lullen met de gasten van de gitaar afdeling die naar mijn mening altijd wel weten waar ze het over hebben. En weten ze het niet, dan zoeken ze het voor je op. Ik vind het ook niet zo gek dat ze niet alles altijd maar weten of elke gitaar 100% perfect afstellen, als je ziet hoeveel er hangt... Bovendien die lage prijzen komen natuurlijk ook gedeeltelijk door misschien iets minder aandacht per individueel instrument. Het is maar waar je voor kiest.

back on topic: Het verhaal dat Fender vervelend is met reparaties en nieuwe/reserve onderdelen is niets nieuws. Dat is erg vervelend maar ligt dus niet aan de winkel. Heb daar bij een anderen winkel ook al een hoop over gehoord van verkopers. Gelukkig gaan Fenders niet vaak kapot.

DaveItUp
19 december 2007, 01:40
je post impliceert dat je bij feedback werkt. niet dat dat erg is maar ik vind de medewerkers bij feedback echte lamlullen, geen snars verstand van electronica in gitaren en al helemaal niet van de afstelling. was van de week hier in eindhoven bij de frietbek, daar hing een epi dot studio (occasion) die ik ff wou testen. ik sla gewoon alle snaren aan, terwijl de gitaar aan het rek hangt, hoor ik de hoge E ploinken, niet meer. de hals was krom en brug stond iets te laag. dus ik spreek de heren medewerkers daar op aan, krijg ik als antwoord: "ja maar dat is een occasion". nou fijn, wil je zo'n gitaar kopen zijn die fuckers te lui om het apparaat ook maar enigzins af te stellen. pas als een klant serieuze interesse zou tonen zouden ze er wel eens naar kijken. in zo'n zaak koop ik geen gitaar.

over dat element, een GFS bestellen en er zelf in bakken, totaal niet moeilijk en waarschijnlijk 10x zo snel.

Jij grossiert echt in domme posts he.

Squier4ever
19 december 2007, 11:21
laat het me verduidelijken, bij Feedback Eindhoven werken voor zover ik gemerkt heb alleen maar kneuzen. dan heb ik het nog niet eens over het gebrek aan technisch inzicht, dat kan ik zelf ook wel. maar als ze dan ook niet eens klantgericht zijn vind ik je een lamlul, heb zelf lang genoeg in een winkel gewerkt om dat te mogen zeggen. dan vind je me maar dom en een botte zak, maakt me niet uit.

rickert
19 december 2007, 11:26
Nee man gewoon op marktplaats of GFS en dan zelf d'r in raggen. Bij feedback ben je voor een klusje van een half uurtje weer je gitaar een maand kwijt. Gewoon zelf doen of deze man checken: www.thehofnerhouse.nl
SPAMMERT!!!!

almarvk
19 december 2007, 11:37
laat het me verduidelijken, bij Feedback Eindhoven werken voor zover ik gemerkt heb alleen maar kneuzen. dan heb ik het nog niet eens over het gebrek aan technisch inzicht, dat kan ik zelf ook wel. maar als ze dan ook niet eens klantgericht zijn vind ik je een lamlul, heb zelf lang genoeg in een winkel gewerkt om dat te mogen zeggen. dan vind je me maar dom en een botte zak, maakt me niet uit maar het is wel zo.

Ik vind het erg storend dat je een mening neerzet als feit. Ik vind het dan ook erg vervelend dat je hier een zaak afkraakt en generaliseerd. Daarom vraag ik je ook je toon je te matigen.

Veekeren
19 december 2007, 11:45
De ene Feedback is de andere niet, de ene medewerker is de andere niet.

En als iedereen dezelfde kennis en kunde als Aart zou hebben (op gitaargebied dan :D) zou dit forum een stuk minder vragen en een aardig meer goede antwoorden hebben, maak je daar maar geen zorgen over ;)

Squier4ever
19 december 2007, 11:49
Ik vind het erg storend dat je een mening neerzet als feit. Ik vind het dan ook erg vervelend dat je hier een zaak afkraakt en generaliseerd. Daarom vraag ik je ook je toon je te matigen.

ok chef.....
zo was het niet bedoeld.

Eko
19 december 2007, 11:50
Voor zo`n grote winkel is het bijna ondoenlijk om iedereen tevreden te stellen. Als ik op mijn ervaring in winkels af ga kan ik gerust stellen dat meer dan de helft van de jongeren slecht tot geen vragen stelt. Eigenlijk willen ze direct bevestigd krijgen wat ze van horen zeggen hebben. Vrienden hebben altijd gelijk , verkopers zijn: arrogant , betweters , uit op je geld en nog veel meer van dit soort kretologie.
Veel zaken zijn niet zo eenvoudig als ze lijken. Op zaterdag even binnenwippen en verwachten dat een afstelling ff gedaan kan worden is vragen om teleurstelling. En dus weer een reden voor een partij klagen op het net.
Opvallend is dat heel veel mensen ( niet aleen jongeren ) pas weten wat ze moeten vragen of zeggen als ze weer thuis zijn, en achter de computer zitten.

Rormo
19 december 2007, 12:03
En als iedereen dezelfde kennis en kunde als Aart zou hebben (op gitaargebied dan :D) zou dit forum een stuk minder vragen en een aardig meer goede antwoorden hebben, maak je daar maar geen zorgen over ;)

Hier solliciteert iemand naar korting bij zijn volgende Feedback aankoop :p

Je hebt overigens wel gelijk.

Luke-wannabe
19 december 2007, 12:06
Edit: jaa...

aart steekelenburg
19 december 2007, 12:07
Hier solliciteert iemand naar korting bij zijn volgende Feedback aankoop :p

Je hebt overigens wel gelijk.

Volgens mij heeft veekeren mij daar niet voor nodig ;)

Veekeren
19 december 2007, 12:42
Volgens mij heeft veekeren mij daar niet voor nodig ;)

Hahaha :D Als ik wil licht ik heel dat Feedback kassa systeem, en niemand die het door heeft :angry::dance:

aart steekelenburg
19 december 2007, 13:52
Hahaha :D Als ik wil licht ik heel dat Feedback kassa systeem, en niemand die het door heeft :angry::dance:
precies...