PDA

View Full Version : Modulatie van japanse boss CE3



aestrid
18 december 2007, 11:08
Ik heb zo'n japanse boss ce3 met zwarte knoppen.
Op de ene stand klinkt als een zweimel-chorus en op de andere stand als een heerlijk valsige Detune chorus. Eigenlijk een LFO als in een synthesizer.
Mijn vraag over deze detune stand is of er nog iets aan de modulatiegolf valt te modificeren. Het is nu namelijk een blokgolf, wat ik mooi vind.
Maar ik zou hem wel eens willen horen met een sinusgolf of in ieder geval ietsje ronder. Of dat er een knop op te maken is als op de groene boss tremolo, van blok naar sinusgolf.

Ik hoor het graag mocht iemand er meer van weten.

groet, bo-

Dirk_Hendrik
18 december 2007, 11:17
De modulatiegolf van een CE3 is toch echt een driehoek en geen blok.

aestrid
18 december 2007, 12:31
maar , nog tips?

Dirk_Hendrik
18 december 2007, 15:16
Hmmm... Misschien...
Wel eens aan hypertriangular gedacht? Scherpe 3-hoekgolf in combi met een afgeronde onderkant.

Meer hier:
http://hammer.ampage.org/files/hypertriangleclock.gif

aestrid
19 december 2007, 10:09
kun jij dat maken?

Dirk_Hendrik
19 december 2007, 10:12
Nooit geprobeert eigenlijk. Staat nog steeds op het verlanglijstje voor als ik me eens echt verveel... :)

alfred
19 december 2007, 21:41
De valsige stand is volgens mij alleen te gebruiken bij gebruik van 2 versterkers.
Het droge signaal gaat dan naar 1 versterker en
Het bewerkte signaal gaat dan naar de andere versterker.

Als je 1 versterker gebruikt is deze stand niet te gebruiken (in ieder geval klinkt het niet muzikaal)

Overigens heb ik jarenlang een CE-3 gebruikt en vond het prachtig....tot ik een CE-2 kocht.
Als je ze naast elkaar test is het verschil levensgroot en klinkt de CE-2 veel beter !