PDA

View Full Version : Potentieel of klotenummer?



B108
18 december 2007, 03:22
Wat vinden jullie hiervan?

http://rapidshare.com/files/77325707/In_Situ_-_In_A_Corner__Voorlopige_Versie_.mp3.html

Het is wel een voorlopige versie. Alles moet nog eens opnieuw worden opgenomen en er moet nog wat bij. Ik Moet ook nog een deftige tekst schrijven. Potentieel of klotenummer?

Thnx
Bart

q-elvis-p
18 december 2007, 08:15
Wat vinden jullie hiervan?

http://rapidshare.com/files/77325707/In_Situ_-_In_A_Corner__Voorlopige_Versie_.mp3.html

Het is wel een voorlopige versie. Alles moet nog eens opnieuw worden opgenomen en er moet nog wat bij. Ik Moet ook nog een deftige tekst schrijven. Potentieel of klotenummer?

Thnx
Bart

potentieel!!! Wel erg bassig gitaargeluid maar zie dat je dat opniew gaat opnemen!

Leuk!!!

Luke-wannabe
18 december 2007, 12:18
Ik ben erg benieuwd, maar kun je hem ergens anders zetten? Dan kan ik hem ook luisteren :)

savale
18 december 2007, 13:10
potentieel,
het nummer schreeuwt nog wel om een bridge en of solo, want het nummer duurt te lang nu (te eentonig) vind ik.

ik kan m wel even uppen op n webservertje als de maker het er mee eens is.

B108
18 december 2007, 15:22
Doe maar Savale, ik ken niet veel anders dan rapidshare. Bedankt in elk geval. Ik denk dat ik de elektrische gitaar vervang door een akoestische gitaar. Misschien laat ik de elektrische ook staan, maar dan stiller. Ik wou het vrij eentonig laten klinken, het moet echt rustig blijven. Maar je hebt wel gelijk dat er een bridg of zo'n heerlijk rustig solotje in mag. Ook lag inputlevel nog iets te hoog na het mixen van de waves. Ik werk verder en laat jullie het eindresultaat wel is horen.

Bedankt voor de reacties
Bart

savale
18 december 2007, 17:14
mirror:

http://home.casema.nl/dick.vanleeuwen/gitaarnet/InSitu.mp3

B108
18 december 2007, 17:34
Bedankt Savale

Bl44t44p
18 december 2007, 18:02
Pleaseeeee geen Rapidshare! Google een keer op "free file upload" en je vindt tientallen (als het er geen honderden zijn) websites waar je je bestanden kunt uploaden... hogere snelheid dan Rapidshare, geen reclame en geen wachttijd.

Wat betreft het nummer... mm R.E.M. schoot me te binnen? Klinkt ok, beetje oubollig :P Akoestische gitaar zou inderdaad leuker zijn. Probeer er toch wat variatie in te gooien want diezelfde akkoorden hangen me na 50x een beetje de keel uit. Die rare basgitaar op het einde vind ik ook niks.

Maar wat mij betreft zit er potentie in ja ;)

jonesd
18 december 2007, 18:17
Ik vind het heel tof. Veel potentieel...

Ik denk dat er met het juiste arrangement zelfs iets QoTSA-achtigs van te maken is, het doet me er in ieder geval een beetje aan denken.

toneblo
18 december 2007, 18:29
geen potentie, niet negatief bedoeld overigens maar gewoon een feit.

Intro eenvoudiger en ergens een langere brug inbouwen ( het verhaal ( muziek ) gaat nergens heen, alsof je in de file staat)

Je zit qua klanken en sound wel in een potentiele richting, vooral met je open cleane gitaar en bijvoorbeeld een wurlizer zal je goed doen..

Is allemaal slechts mijn mening..:satisfie:

B108
18 december 2007, 18:43
Alweer bedankt voor de reacties. Ik wil in dit nummer de 'gelaten' of 'pfffff' sfeer behouden, omdat onze andere nummers meestal vrij energiek zijn. Misschien wordt het wel iets als 'hidden track'.

Leuk dat het je aan QOTSA doet denken, want dat is voor mij DE groep momenteel.Eigenlijk al sinds Kyuss en later Queens Of The Stone Age, Rated R, Songs For The Deaf, Lullabies... en nu Era Vulgaris. Ook Desert Sessions en alle andere projecten Van Josh Homme spreken me enorm aan. Altijd weer verrassend en origineel omdat hij er niet voor terugschrikt om steeds met andere mensen samen te spelen. Homme, Lanegan en PJ Harvey samen zijn puur goud voor mij. Vooral die stem van Mark Lanegan...

We proberen me 'In Situ', onze groep, die kant op te gaan (rauw). Wanneer onze hardere nummers opgenomen zijn zal ik ze hier ook eens posten.

toneblo
18 december 2007, 18:48
luister dan ook een beetje beter naar qotsa, die hebben lang niet zoveel lagen onder elkaar zitten...

B108
18 december 2007, 19:24
Ok, dat is goed voor QOTSA. Maar maakt mijn zaak niet

Anti
18 december 2007, 21:21
beetje deus achtig, potentieel zat maar mist een goede stevige hook of misschien een cello of andere strijker als achtergrond...

B108
18 december 2007, 21:27
Bedankt voor de ideeën Anti. het einde deed mij een beetje aan dEUS denken. Ik heb hier wel een strijkstok, maar geen cello of viool ofzo. Ik kan hem misschien gebruiken op mijn gitaar, maar dan ga k weer de Sigur Ros-kant op. Ik denk dat k tussen 2e en 3e verse een cleane en rustige gitaarsolo plaats en na de laatste zangpartij een dramatische, aanzwellende outro. :-)

Luke-wannabe
18 december 2007, 22:46
Ik vind het niet heel erg goed. Er zit niet echt een duidelijke hook in, en het gaat maar en het gaat maar. Met een beter arrangement kan er waarschijnlijk wel wat gemaakt van worden, maar zo niet.

B108
19 december 2007, 19:34
Bedankt voor de reactie Luke

Wat bedoel je dan met een beter arrangement of duidelijke hook?

Bart

toneblo
19 december 2007, 19:39
wat je doet is niet slecht maar het blijft nogal veel hetzelfde klinken.

Luke bedoelt waarschijnlijk iets in de zin van een interessante brug ( iets wat wel in je kop blijft zitten ) als je het gehoord hebt.

B108
19 december 2007, 19:44
Ok, bedankt toneblo.
Ik werk eraan.
Echt leuk om wat feedback te krijgen van iedereen hier.

Nog een vraagje, omdat niemand hier een antwoord op geeft in 'recording'.
Ik werk met cool edit pro. Hoe kan ik de zang in m'n hoofdtelefoon horen terwijl ik hem inzing? Nu hoor ik enkel de instrumentale mix waar ik dan de zanglijn op zing, maar ik zou dus graag mijn zang ook direct in m'n hoofdtelefoon krijgen. Iemand soms de oplossing hiervoor? Sorry dat het eigenlijk OT is maar het zou me enorm helpen, ook met dit nummer.

Bedankt
Bart


Groeten

Paul Heetebrij
20 december 2007, 08:14
Voor jezelf op de koptelefoon:
Neem een kleine mengtafel met een paar kanalen en een monitorbus.
Tijdens het opnemen meng je het terugkerende signaal van de instrumenten met je zang op de monitor naar je koptelefoon. Bij main meng je alleen de zang-ingang.

Deze tafeltjes kun je al vanaf 50 euro kopen.

Het liedje doet mij niet zo veel. Dat komt omdat er vrij weinig gebeurt.
Ik weet niet of een break helpt. Misschien iets in de opbouw?

Aan de andere kant kan iets wat compleet is uitgewerkt soms verrassend uitpakken. Dus probeer het gewoon.