PDA

View Full Version : Gitaar versterken, op PA



klaasjes
18 december 2007, 01:38
Hoi,
Ik zoek een eenvoudige, niet al te dure (<€150) manier om mijn Taylor uit te versterken via de PA. Via DI inpluggen gaat op zich wel, maar geeft niet echt een mooi warm geluid natuurlijk. Heeft iemand ervaringen met de Aphex acoustic Exiter, of andere effecten die ik zou kunnen gebruiken?

Alvast bedankt!

Harald
18 december 2007, 08:02
Heb de Apex een tijd gehad, net verkocht. Met mijn Maton gebruikte ik hem niet meer. Op zich kan het het geluid wat voller maken. Maar je moet het wel even horen en testen. Vond het in de bassen wel mooi.

Maar, die Taylor, wat voor pickup zit er in? Taylors klinken normaal versterkt best goed.

Hoe je voor de speakers staat (en afstand) maakt trouwens ook verschil uit. Draai mijn AER nu meestal een beetje van me af, vind ik prettiger klinken. Als de speaker helemaal mijn kant uit gaat overheerst het hoog snel. En als het kan zt ik hem iets verder van me af.

peter_heijnen
18 december 2007, 08:36
Ik heb mijn Taylor jaren in een Yamaha AG stomp ingeplugd, maar ben weer terug naar af, alleen gitaarkabel en DI dus.

Dat heeft naast het gemak van gewoon inprikken ook te maken met het gegeven dat ik sinds kort ook het signaal van een B-Band AST-strip bij het oude vertrouwde UST-strip signaal meng. Dat AST signaal voegt geen warmte toe, er zit namelijk erg veel hoog in, maar het geeft het geheel "lucht" of zo.

En als ik toch teveel last krijg van "hard" hoog zet ik een voet op de monitor om de tweeter wat af te dekken, dat kan makkelijk omdat ik zittend akoestisch speel.

chris c
18 december 2007, 09:44
Ik gebruik een Fishman Aura, geeft een erg mooi microfonisch geluid met mijn Avalon en ingebouwde Fishman Matrix.
Ik weet niet wat er in je Taylor zit. Met een Expression System zal de Aura niet goed werken, met een brugelement als de Matrix wel.

klaasjes
18 december 2007, 10:13
Er zit volgens mij een Taylor UST pickup in (ik heb een taylor 214e, zonder equalizer)

Harald
18 december 2007, 11:47
En als ik toch teveel last krijg van "hard" hoog zet ik een voet op de monitor om de tweeter wat af te dekken, dat kan makkelijk omdat ik zittend akoestisch speel.

AER achter me beetje van me afgedraaid, goede monitor voor me, heerlijk! Dan is het net alsof je in je gitaar zit :) Maar alleen je gitaar hoeven meenemen is ook wel eens fijn!

Die Fishman Aura zou wel eens de moeite van het proberen waard kunnen zijn. Picker was er destijds goed over te spreken iig. Maar goed, heeft hem dacht ik ook weer niet lang gebruikt. Weet niet of dat door zijn nieuwe gitaren met Expression System kwam.

Butger
19 december 2007, 10:31
Wat ik zelf gebruik voor mijn akoustische gitaar (is dan wel geen Taylor..) is mijn Black Finger buizencompressor. En dan gewoon de mengtafel in.
In combinatie met zo'n standaard piézo pickup wat in mijn LAG zit klinkt het stukken beter dan rechtstreeks de mengtafel in, geluid word warmer, en de 'snerp' is eruit.

johantipker
19 december 2007, 23:00
En als ik toch teveel last krijg van "hard" hoog zet ik een voet op de monitor om de tweeter wat af te dekken, dat kan makkelijk omdat ik zittend akoestisch speel.

dat is werkelijk briljant!.. scheelt weer eq!

Harald
19 december 2007, 23:03
dat is werkelijk briljant!.. scheelt weer eq!
Hoe denk je dat ze de Wah Wah hebben uitgevonden :D Maar simpele dingen die werken zijn het best!