PDA

View Full Version : richwood gitaar



Phenix
17 december 2007, 22:37
héj, ik speel al 1 jaar zonder les op een akoestische gitaar maar ik zou graag een elektrische gitaar kopen, ik heb eens op Ebay gezien, en ik heb er een uitgekozen, die ik misschien wel geschikt vond voor een beginner, maar ik weet er eigenlijk ni veel van af, en ik heb geen zin om in 't zak te worden gezet,

http://cgi.benl.ebay.be/gitaar-Richwood-natural-finish-stratocaster-styl-NEW_W0QQitemZ290189720804QQihZ019QQcategoryZ2384QQ ssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem

is deze gitaar te vertrouwen ? het is niet erg als het geen super-kwaliteit is , ma het mag ook geen brol zijn.. :satisfie:

Eko
17 december 2007, 22:42
Phenix,
Een Richwood strat zit in het starterssegment. Dit soort gitaren wordt bij bosjes aangeboden bij grote muziekwinkels waar ze nog iets aan service doen. Koop liever bij zo`n winkel, dat kan voorkomen dat er nog zaken moeten worden afgesteld e.d. Of dacht je dat ze bij het verzenden van zo`n postorder ding alles checken?

Ic3gl0vE
17 december 2007, 23:08
Ik kan het alleen maar met Eko eens zijn! Als je de forumsearch gebruikt, zul je er achter komen dat een hoop mensen Richwood wel oké vinden dus je zou wel een richwood kunnen nemen. Het is echter wel fijn om 'm eerst te testen, zeker gezien goedkope gitaren nogal eens grote kwaliteitsverschillen vertonen.
Bij zo'n goedkope gitaar is het verstandig er vanuit te gaan dat 'ie nog afgesteld moet worden na aankoop. Als je dat zelf nog niet kunt, is het fijn om een winkel te hebben die dat voor je doet. Een winkel zal een gitaar die niet bij hen is gekocht ook wel willen afstellen, maar dan kost het een hoop geld.

Phenix
18 december 2007, 00:02
danku ! ik kan dus beter gwn naar een winkel gaan.. :satisfie:

TimmU
18 december 2007, 00:11
danku ! ik kan dus beter gwn naar een winkel gaan.. :satisfie:
Dat is inderdaad veruit het beste wat je kunt doen.Service, een kopje koffie, goed afgestelde gitaar, gelul over gear en onzin. En je hebt altijd wel even een gitaar in je handen gehad die je volgende GAS-aanvallen veroorzaakt.
SUPER!


Daarbij ,als die richwood nou echt snel kuren begint te vertonen, is de weg naar de winkel wat makkelijker dan opsturen/corresponderen naar zo'n postordergeval.

frekie
18 december 2007, 12:28
Dit is een goedkope RW, zwart logo. Spaar nog FF door voor een vintage RW met het gouden logo en de " vergeelde" nek. Idd goed uitproberen en de beste uit een winkelvoorraad halen. Dan kan je toch een hoop lol maken voor pakweg 160 euri hoor, ik heb een LPB62, gekocht als knutsel gitaartje. Van alles mee uitgehaald (" Do not try this at home" :) ) , achteraf gezien had ik hem misschien beter origineel kunnen houden. De elementen zijn wat zwak maar niet onbruikbaar. Heerlijk halsje, goede sustain, heel redelijk fretwerk.

http://members.home.nl/fmunniksma/RW/Richwood62LPB.htm

heinz3110
18 december 2007, 13:20
Richwood Vintage strat heb ik ook. Ik vind de elementjes prima - beter dan wat er op mijn 2 X zo dure Pacifica zat! Plus het feit dat de Vintage een elzen body heeft,wat ik beter vind klinken in plaats van een basswood body, die de goedkopere serie heeft.

De een is beter afgewerkt dan de andere, vooral het fretwerk, vind ik. Inderdaad opletten en de beste kiezen.

savale
18 december 2007, 13:46
Wat wel zo is: als beginner weet je echt niet wat goed is en wat niet... de eerste gitaren die ik in mijn handen had waren allemaal anders, maar welke nou "beter" was... Ik had geen flauw idee.
Uiteindelijk met een stagg naar huis gegaan: zag er leuk uit en had een smal halsje en staalsnaren wat me allebei werd afgeraden trouwens.
Maar IK vond hem mooi en goed klinken dus bleef ik gemotiveerd om mijn eerste liedjes te spelen.
Wat ik dus ook kan aanraden: koop een gitaar die je aanspreekt en zorg dat ie goed afgesteld is/wordt. Verder maakt het geen bal uit wat voor beginnergitaar je koopt, want als je uiteindelijk echt verder wilt dan koop je toch wel weer een andere... (ja echt waar :P)

edit: ah ik zie dat je al langer speelt dan ik haha! De stap van akoustisch naar elektrisch is trouwens ook wel redelijk shocking dus ik zou zeker naar een gitaarwinkel gaan en je in ieder geval even goed verdiepen in de materie...
Als je zelf denkt te kunnen afstellen dan kun je best een gitaar via internet kopen vind ik.

jaystanton
18 december 2007, 15:01
Het is een vrij goede gitaar! Een van mijn studenten speelt erop en klinkt leuk en is goed handteerbaar. Richwood bouwt sowieso goede gitaren. Alleen de stemschroeven zijn soms een beetje lastig.
Maar ga het beste gewoon even naar een winkel, daar kan je een aantal gitaren testen en zien wat je het beste bevalt. Dan heb je ook meteen een garantie bij herstellingen en de winkelier kan je dan ook nog adviseren over de beste koop.

MarkS
18 december 2007, 18:03
Ik vind de hals van die Vintage Richwood Strat nogal zwabberen eerlijk gezegd.

rock 'n roll
18 december 2007, 18:09
ik speel zelf op een richwood strat, mijn eerste gitaar en ben er heel tevreden van.

RammerStein
18 december 2007, 19:09
ik heb zelf een richwood lp,
geen problemen mee behalve dat 1x m'n output van m'n gitaar losschoot, gewoon weer een kwestie van een schroefje aandraaien en een gitaarband die steeds losschoot maar dat gaatje heb ik even opgevuld met een sateprikkertje en dat schroefje dr weer opnieuw indraaien :satisfie:

heinz3110
18 december 2007, 19:11
Ik vind de hals van die Vintage Richwood Strat nogal zwabberen eerlijk gezegd.

De mijne dus niet, maar wel wat ruw fretwerk. Gelukkig ben ik redelijk handig .
Daarom wordt er ook gezegd: goed checken! :)

MarkS
18 december 2007, 20:50
De mijne dus niet, maar wel wat ruw fretwerk. Gelukkig ben ik redelijk handig .
Daarom wordt er ook gezegd: goed checken! :)
I checked. Deden ze allemaal!
De toonhoogte begon te zweven zodra ik bijv. een beetje stevig een open E/ F-barre pakte en dan met een pols een klein beetje trekkracht op de hals zette.
Jammer, want hij is dunner en speelt prettiger dan de hals van de Koreaanse Squier, hoewel die meer vertrouwenwekkend aanvoelt.
Maar ik heb mijn Richwood vooral uitgezocht op de klank van de elzen body ter vervanging van de multiplex Squier body. De Richwood body klinkt een stuk lekkerder. Is trouwens wel 4 mm dunner...

Voor 125 euro in de opruiming in ieder geval een goede klinkende body en een mintgroene slagplaat rijker. Parts verwisseld en tevens een 2e gitaartje erbij voor lagere stemmingen of zo.

Thoom42
19 december 2007, 00:02
Ik heb zelf een Richwood RE-450, mooie, goed afgewerkte, lekker spelende jazzbak.

Vriend van mij heeft een stratje gehad maar dat was niet zo'n topper.


Men zegt dat de Les Pauls & Jazzbakken stukken beter zijn dan de strats. Of het waarheid is weet ik niet, maar het wordt gezegd.

Succes met de koop!

s0ck
19 december 2007, 00:09
ik ga er binnenkort 1 kopen voor de gein, heb ff een strat nodig met single coils dus maar ff 1 testen :)

Thoom42
19 december 2007, 00:12
Ik raad je het niet aan hoor. Een stratje van Richwood...even doorsparen en je hebt wat beters!

CrudeSapphire
19 december 2007, 14:54
Koop een fat strat.

Dwz, een humbucker in de brug ipv een single coil, goede raad!