PDA

View Full Version : Jensen P12Q - Fender Amp



Aron Maiden
17 december 2007, 22:01
Hallo,
Ik ben van plan mijn hotrod een beurt te geven namelijk:

- JJ Buizen
- Beamblocker?
- Jensen Speaker (P12Q?)

Maar wat ik mij eigenlijk afvraag is: "Heeft een andere speaker wel veel invloed op het geluid of is het eigenlijk een kut koop?".

Waarom ik deze speaker op het ook heb is omdat ik op internet lees dat de meeste (duurdere) fender amps ook deze speakers gebruiken, dus dacht ik dat Fender + Jensen mischien wel een goede combi is!

Iemand nog meer speaker tips?

Gr,

Aron

The red Strat.
17 december 2007, 22:05
voor een gepaste speaker, email ted weber en geef hem zoveel mogelijk info, hij zal je een speaker aanraden.
(ik weet het mensen, tis de derde keer dat ik dit zeg, maar hij heeft excellente speakers :p: )
een goeie speaker zal je geluid zeker positief beinvloeden.

bass blom
17 december 2007, 22:08
beamblocker pas als je een speaker hebt.
afwachten of dat wel nodig is.

Chris Winsemius
17 december 2007, 22:10
Wat je beter kunt doen: afvragen wat de huidige speaker mist en wat je qua sound wilt.

Jensen P12Q kan ok klinken in bepaalde amps maar absoluut niet in alle...

Eko
17 december 2007, 22:47
Een andere speaker heeft grote invloed op het totaalgeluid. Fender maakt gebruik van Jenssen speakers in tal van uitgaven. De witte Hotrods hebben volgens mij ook een Jenssens. De Bluesjunior met tweed zeker.
Het is echter de vraag wat je er mee wilt bereiken. Veel fabrikanten , zoals Weber en Celestions , hebben een site waar je vergelijkingen of aanduidingen kunt vinden voor jouw speaker.
Een beamblocker helpt om op korte afstand de hoge tonen te spreiden , waarom een andere speaker? Bedenk dat dit wel een tijd inspelen vraagt en de speaker in die tijd nog niet echt warmer klinkt.