PDA

View Full Version : picture wah of fulltone clyde



roryv
17 december 2007, 21:44
Wie heeft ervaring met deze 2 .
Ik gebruik nu de RMC3 maar die vind ik wat te modern klinken en ben dus meer op zoek naar een vintage geluid.
Wat is het verschil in geluid tussen deze 2 wahs ?

Nitefly7
17 december 2007, 22:13
Wie heeft ervaring met deze 2 .
Ik gebruik nu de RMC3 maar die vind ik wat te modern klinken en ben dus meer op zoek naar een vintage geluid.
Wat is het verschil in geluid tussen deze 2 wahs ?

op dit forum en zeker op THe Gear Page, zijn zat instellingen te vinden om je RMC als 'n Pic Wah te laten klinken..

De RMC 3 zou immers de geluiden van vrijwel alle Teese/RMC wah's moeten kunnen nabootsen..

je kan Geoffrey Teese (RMC) ook zelf mailen, hij is erg snel met antwoorden (binnen een dag, soms zelfs binnen het uur) over alle vragen die je hebt.

De Pic Wah is IMHO een van de beste wah's die ik ooit onder m'n voet heb gehad; heel aanwezig en 'vintage' achtige, betere sweep dan 'n Crybaby...

De Clyde klinkt volgens mij wat 'tammer' dan de Pic wah...

Mitch
18 december 2007, 09:27
op dit forum en zeker op THe Gear Page, zijn zat instellingen te vinden om je RMC als 'n Pic Wah te laten klinken..

Dat kun je vergeten, het verschil in inductor (stack of Dimes vs. Halo) is te groot om dat te overbruggen met instelbare bas, mid, etc.
De RMC3LE, die een Halo inductor heeft, kan het dus wel.

Het is waar, de RMC3 klinkt wat moderner door de inductor. Ik heb dat heel lang een voordeel gevonden, maar smak verandert en ook ik overweeg wel eens om misschien te switchen naar een Picture wah...

AoDf
19 december 2007, 01:46
Het is waar, de RMC3 klinkt wat moderner door de inductor. Ik heb dat heel lang een voordeel gevonden, maar smak verandert en ook ik overweeg wel eens om misschien te switchen naar een Picture wah...

Ja... Ik had zowel de RMC3 als de Picture. Uiteindelijk laatst de RMC3 maar weggedaan omdat ik vrijwel alleen maar Picture gebruikte. RMC3 was het toch net niet voor mij. Te veel instellingen, bleef ik maar mee zoeken en klooien, terwijl de Picture gelijk gewoon lekker klinkt. Vooral warmer. Kan iedereen aanraden ook de Picture te testen als ze de RMC3 overwegen. Scheelt aardig wat centen ook indien de Picture het wordt.