PDA

View Full Version : Fields of Rock 2008



Metal Chick
17 december 2007, 21:34
Vandaag stond op de teletekst van de lokale zender dat Fields of Rock in 2008 geen 2, maar 3 dagen gaat duren.

De organisatie heeft toestemming gekregen om ook op vrijdag bands te laten optreden, waarmee de data 20 t/m 22 juni zijn geworden. De lokatie is wederom Biddinghuizen.

Over bands wil men nog niks zeggen, maar ik heb al een aardig verlanglijstje:

- Lamb of God
- Metallica
- Atreyu
- Killswitch Engage
- In Flames
- Down
- Drowning Pool
- Machine Head (de mannen hebben nog wat goed te maken..)

Ik ga er zeker weer zijn.

Malle Eppie
17 december 2007, 21:37
Oh! Dan heb ik ook nog wel wat favorieten;

CARCASS!
God Dethroned
Devine Heresy
Hate Eternal
Morbid Angel

Ach.. en als ze niet komen, ga ik nog.

chubbyfan
17 december 2007, 21:44
zeker :rockon: heb er al weer zin in,lekker zuipen en headbangen


Kreator,Finntroll en Rammstein staan op mijn verlanglijstje,voor het softere werk mag acdc wel komen,Als Ozzy maar niet meer komt want dat viel dit jaar echt tegen vond ik

De Beer
18 december 2007, 03:56
Ik loop laatst nog te verkondigen dat er een show moest komen met Machinehead én Killswitch!!!!!!!!!

Beter gaat iedereen effe Mojo aan z'n kop zeuren.

Kim Wilson
18 december 2007, 09:13
Ik zou de Doeks uut Hasselt programmeren, als ik de organisatie was! :rockon:

Jimwoud
18 december 2007, 10:10
Mijn Lijstje:

- Metallica
- Deep Purple
- Agent Steel
- Manowar
- Dream Theater
- Masterplan
- Circus Maximus
- Firewind
- Dew Scented
- Pagan's Mind
- Slayer
- Iron Maiden
- Symphony X
- TurboNegro
- Strapping Young Led

Als deze namen komen zal ik wel eens kijken of ik kom.

q-elvis-p
18 december 2007, 10:42
Turbonegro
Iron Maiden
Foo Fighters
Masterplan
Velvet revolver

edit:

DIO
DEEP PURPLE

RRRobin
18 december 2007, 11:39
hopen dat 'tallica komt, dan ben ik dit jaar sowieso weer van de partij.

MetalPunk
18 december 2007, 11:45
ter bevestiging van de 3 dagen: http://www.fieldsofrock.nl/ (fields of rock)

De Beer
18 december 2007, 16:03
- TurboNegro

Turbonegro
Ik vind jullie nu al geweldig! stelletje vieze nichten!!!!

mijn lijstje:

Turbonegro
Machinehead
Killswitsh Engage
The Mad Capsule Markets
Deftones
RATM
Rammstein
Textures
Stone Sour
Spineshank
Dragonforce :lol:
Ignite
NOFX
Bad Religion
Peter Pan Speedrock
36 Crazyfists

Oops! Body Count vergeten! MF

Jellyfish00
18 december 2007, 20:43
Mensen, zet Slipknot bij dat verlanglijstje, ze hebben aangekondigt Europese festivals te gaan bezoeken volgend seizoen :rockon:

Metal Chick
18 december 2007, 21:01
Mensen, zet Slipknot bij dat verlanglijstje, ze hebben aangekondigt Europese festivals te gaan bezoeken volgend seizoen :rockon:

Ja, maar alleen als ze al ver gevorderd zouden zijn met hun nieuwe album (ik kan bijna niet wachten). Duimen dus.

Strangegun
19 december 2007, 07:05
Ik ben vorig jaar geweest, denk dat ik me dit jaar weer aan Graspop waag (peroonlijk vind ik dat daar een leukere sfeer hangt)

nevyn292
19 december 2007, 13:20
ik zou ozzy toch nog wel eens willen zien, vorig jaar toch een uitgelezen kans gemist

q-elvis-p
19 december 2007, 14:25
Ik vind jullie nu al geweldig! stelletje vieze nichten!!!!

mijn lijstje:

Turbonegro
Machinehead
Killswitsh Engage
The Mad Capsule Markets
Deftones
RATM
Rammstein
Textures
Stone Sour
Spineshank
Dragonforce :lol:
Ignite
NOFX
Bad Religion
Peter Pan Speedrock
36 Crazyfists

Oops! Body Count vergeten! MF

haha darkness forever!!! er staat trouwens een spelfout in je sig:

Het is coming of cumming... wat je wilt. Steengoed nummer trouwens!!!

De Beer
19 december 2007, 18:20
er staat trouwens een spelfout in je sig:

Het is coming of cumming... wat je wilt. Steengoed nummer trouwens!!!:shame: +10

el loco
19 december 2007, 19:09
Vet, heb er nu al zin in! Volgende bands zou ik graag zien:

Devildriver
Lamb of God
Unearth
Chimaira
Hatebreed
Terror
Pro-Pain
Walls of Jericho

new deep
19 december 2007, 19:09
Vandaag stond op de teletekst van de lokale zender dat Fields of Rock in 2008 geen 2, maar 3 dagen gaat duren.

De organisatie heeft toestemming gekregen om ook op vrijdag bands te laten optreden, waarmee de data 20 t/m 22 juni zijn geworden. De lokatie is wederom Biddinghuizen.

Over bands wil men nog niks zeggen, maar ik heb al een aardig verlanglijstje:

- Lamb of God
- Metallica
- Atreyu
- Killswitch Engage
- In Flames
- Down
- Drowning Pool
- Machine Head (de mannen hebben nog wat goed te maken..)

Ik ga er zeker weer zijn.

Goede lijst!!

TimmU
20 december 2007, 20:43
Ik ben sowieso van de partij , vanwege de sfeer. Leuke bands ook, zou graag toegevoegd zien worden:

-Dream Theater
-Vandenplas
- My Dying Bride
- Katatonia
- Chimaira
- Killswitch engage
- Black Label Society

Misschien nog wat Black, maar dat is denk ik teveel gevraagd voor FoR.
Mayhem, Darkthrone, whormpleghm , zou lachen zijn!

vox
27 december 2007, 07:35
hmmm heb er weer zin in.. verleden jaar ging ik niet echt voor een bepaalde band of bands.
ozzy, motorhead, iron maiden en de reincarnatie van black sabbath was cool btw,

ik ga zoinzo heen de sfeer is cool en woon dichtbij. Als ik een verlanglijstje mag maken:

AC/DC (kleine kans)
Motorhead (zal toch wel??)
Deep Purple (wie weet)
Guns N' Roses (zal wel niet, dromen mag)
Ozzy mag van mij ook weer komen en als die komt krijg je mr Zakk Wylde er ook bij met Black Label Soc... altijd wel cool om half 10 s'ochtends..


Vond ik het als enigste een van de duurste festivals?? mag de pret niet drukken.. hoe dan ook ik ga der heen...

Metal Chick
31 januari 2008, 09:46
De eerste namen zijn bekend:

Judas Priest
Cavalera Conspiracy
Dimmu Borgir
Ministry
Danko Jones
Apocalyptica
Sonata Arctica
Opeth
Bullet For My Valentine
Sick of it All
Madball
One Bullet Left (zij openen het festival op de vrijdagavond rond een uur of zes)
Sex Pistols

In totaal zullen er 30 bands optreden verspreid over 3 podia: Mean Stage, Temple of Rock en The Powerfest Stage.

Het wordt een mooie lijst zo te zien.

De voorverkoop start op 23 februari.

almarvk
31 januari 2008, 10:57
OBL moet natuurlijk weer op tijd in bed liggen.

En ik snap er geen drol van dat ze zo gehyped worden.

Bins
31 januari 2008, 11:53
Ik vond FOR vorig jaar zo'n teleurstelling. Het was duur, het bier was gewoon geel kraanwater en het vervoer was echt kut geregeld (laatste bus vertrok 5 mins na het eind van maiden, en na een avond brak in iemands auto te crashen kwam de eerste bus veeeeeeeel te laat).

Gelukkig waren Dio en Maiden echt geniaal, maar ze moeten echt wel met een hele dierlijke lineup komen wil ik daar nog eens heengaan.

new deep
31 januari 2008, 21:09
mmm.. mis toch wel een beetje mogelijke favorieten, vooralsnog alleen Priest en Opeth qua band die ik wel (weer) wil zien
FOR was vorig jaar met Suicidal, Dio, Zack Wylde, Ozzy, Slayer, Dream Theater, Volbeat, Megadeth, Devildriver, Maiden toch wel een stuk meer naar mijn smaak.

Voorlopg vind ik tot nu toe de line-up van Graspop beter (met At the Gates en Forbidden!!!)

Een Testament, In Flames of Killswitch Engage bijvoorbeeld zou de line-up van FOR geen kwaad doen

TimmU
31 januari 2008, 23:48
De eerste namen zijn bekend:

Judas Priest
Cavalera Conspiracy
Dimmu Borgir
Ministry
Danko Jones
Apocalyptica
Sonata Arctica
Opeth
Bullet For My Valentine
Sick of it All
Madball
One Bullet Left (zij openen het festival op de vrijdagavond rond een uur of zes)
Sex Pistols

In totaal zullen er 30 bands optreden verspreid over 3 podia: Mean Stage, Temple of Rock en The Powerfest Stage.

Het wordt een mooie lijst zo te zien.

De voorverkoop start op 23 februari.
There I will be.

Ace 1.15.19
1 februari 2008, 03:09
Ik zou Judas Priest, Sonata Arctica en de Sex Pistols wel willen zien, maar denk niet dat het voor mij door gaat :p kost me wat te veel centjes :seriousf:.

Strangegun
1 februari 2008, 07:06
Sick of it all :nervous:

Mr. Urai
2 februari 2008, 14:30
Ik hoop dat er naast SoiA en Madball nog meer vette hardcore bands zullen komen. Hatebreed en Walls of Jericho kunnen we waarschijnlijk wel vergeten, maar Terror of bv. First Blood mogen van mij ook best een showtje komen geven op FoR :D
En verder zou het leuk zijn als Machine Head dit jaar weer geprogrammeerd zou worden (en dan deze keer wél kan komen opdagen).

Fuhgawz
2 februari 2008, 15:30
Zo, behoorlijk wat punk dit jaar. Dat was eerder toch niet?

Mr. Urai
2 februari 2008, 16:05
Punk? Op de Sex Pistols na zie ik geen punkbands ertussen staan. En de Pistols staan er ook alleen maar omdat hun drummer veel contact heeft met o.a. de drummer van Guns 'n Roses (las ik op de FoR site).

Madcow
2 februari 2008, 16:46
De eerste namen zijn bekend:

Judas Priest
Cavalera Conspiracy
Dimmu Borgir
Ministry
Danko Jones
Apocalyptica
Sonata Arctica
Opeth
Bullet For My Valentine
Sick of it All
Madball
One Bullet Left (zij openen het festival op de vrijdagavond rond een uur of zes)
Sex Pistols

In totaal zullen er 30 bands optreden verspreid over 3 podia: Mean Stage, Temple of Rock en The Powerfest Stage.

Het wordt een mooie lijst zo te zien.

De voorverkoop start op 23 februari.

En alweer kogel voor me kutgezicht he (bfmv) hebben die pummels weer een cdtje uit en dan komen ze op elk festival.(behalve wacken, HA!) en one bullet left, komt toch uit limburg? kan me nog herinneren dat ik ze had gezien in de azijnfabriek in roermond. momenteel spreekt alleen Cavalera Conspiracy me erg aan, voor de rest niet echt iets speciaals

vox
5 februari 2008, 03:01
Judas Priest lijkt me gaaf en de Sex Pistols?? tja uhh grappig???

DTmaster
6 februari 2008, 01:10
Vandaag stond op de teletekst van de lokale zender dat Fields of Rock in 2008 geen 2, maar 3 dagen gaat duren.

De organisatie heeft toestemming gekregen om ook op vrijdag bands te laten optreden, waarmee de data 20 t/m 22 juni zijn geworden. De lokatie is wederom Biddinghuizen.

Over bands wil men nog niks zeggen, maar ik heb al een aardig verlanglijstje:

- Lamb of God
- Metallica
- Atreyu
- Killswitch Engage
- In Flames
- Down
- Drowning Pool
- Machine Head (de mannen hebben nog wat goed te maken..)

Ik ga er zeker weer zijn.

waarom heeft Machinehead wat goed te maken, kwamen die niet opdagen dan !!!

Metal Chick
6 februari 2008, 09:33
waarom heeft Machinehead wat goed te maken, kwamen die niet opdagen dan !!!

Ze waren onderweg vanuit Oostenrijk waar ze op Novarock gespeeld hadden en kwamen onderweg langs de kant van de weg te staan met een kapotte tourbus.

Dat is versie 1 van de reden waarom ze niet kwamen opdagen (overigens waren ze er de volgende dag wel, maar hebben ze geen optreden gedaan).

Een andere versie zegt dat iemand binnen team Machine Head even vergeten was dat Fields niet meer in Nijmegen gehouden wordt en dat ze daar dus stonden en geen tijd meer hadden om naar Biddinghuizen te komen.

Welke versie de juiste is, geen idee, maar vandaar dus dat ik graag een herkansing wil.

DTmaster
6 februari 2008, 09:37
hahaha juist, dus borrel die frustratie nog maar een goed op en schreeuw het naar die zanger toe :)

Ja leuk man ben zelf geen metal banger maar heb altijd respect voor die mensen die in het midden staan :) geen wall of death voor mij !!

Mr. Urai
6 februari 2008, 10:12
Als we het tour dagboek van MH moeten geloven is het echt waar wat betreft de panne. Robb is over het algemeen een oprechte kerel en ik geloof het wel als hij zegt dat ze panne hadden.
Ze baalden er overigens zelf ook enorm van dat ze niet konden spelen.

Wat ik verder nog heb gehoord is dat een andere band hun plek op de zondag hadden aangeboden, maar MH dat aanbod afgewezen heeft omdat ze vonden dat die band zelf moest spelen omdat zij op dat tijdstip gepland stonden. Om welke band het precies ging weet ik trouwens niet.

Maar het zou zeker vet zijn als ze er dit jaar wél staan, want ik vond hun gig in de HMH toch iets aan de korte kant en ik heb wel weer een goede fix MH nodig :D

Metal Chick
6 februari 2008, 12:14
Als we het tour dagboek van MH moeten geloven is het echt waar wat betreft de panne. Robb is over het algemeen een oprechte kerel en ik geloof het wel als hij zegt dat ze panne hadden.
Ze baalden er overigens zelf ook enorm van dat ze niet konden spelen.

Wat ik verder nog heb gehoord is dat een andere band hun plek op de zondag hadden aangeboden, maar MH dat aanbod afgewezen heeft omdat ze vonden dat die band zelf moest spelen omdat zij op dat tijdstip gepland stonden. Om welke band het precies ging weet ik trouwens niet.

Maar het zou zeker vet zijn als ze er dit jaar wél staan, want ik vond hun gig in de HMH toch iets aan de korte kant en ik heb wel weer een goede fix MH nodig :D

Ik geloof ook wat Rob zegt. Het heeft ook geen zin om over dit soort dingen te liegen, vind ik.

Het was DevilDriver die MH een deel van hun podiumtijd aanbood, maar MH heeft ervoor bedankt, omdat het opzetten van alles teveel tijd ging kosten. Goeie, oude Dez!

En ja, tijdens de Black Crusade vond ik de set van MH ook te kort. Van mij hadden ze Dragonforce mogen schrappen en hun tijd aan MH mogen geven. ;).

Als ik iets hoor over een eventueel optreden op Fields horen jullie het gelijk. Zelf denk ik niet dat ze komen, omdat ze vanaf 9 juli druk zijn met de Mayhem tour in de VS. :(

Pegasus
13 februari 2008, 23:55
En alweer kogel voor me kutgezicht he (bfmv) hebben die pummels weer een cdtje uit en dan komen ze op elk festival.(behalve wacken, HA!) en one bullet left, komt toch uit limburg? kan me nog herinneren dat ik ze had gezien in de azijnfabriek in roermond. momenteel spreekt alleen Cavalera Conspiracy me erg aan, voor de rest niet echt iets speciaals

OBL komt uit Balkbrug (net als ik) en dat ligt in Overijssel, niet al te ver van Drenthe. Dat ze of FOR staan stond al vast vlak na afloop van de vorige editie.

Megadeth22
16 februari 2008, 10:18
Zoals het er nu naar uit ziet kunnen ze de line-up van vorig jaar nooit meer overtreffen.

Metal Chick
17 februari 2008, 16:53
Rob (organisator) zegt in de nieuwste Aardschok dat ze zich dit jaar meer op de sfeer willen richten, dan alleen maar grote namen binnenhalen. Op deze manier krijgen ook kleinere bands de gelegenheid om te komen, zonder dat het al teveel op de budgetten drukt. Persoonlijk heb ik liever 10 kleinere bands dan 1 hele grote.

Ze hebben nog wel een poging gedaan om Metallica te strikken, maar die zijn rond die tijd niet in Europa.

Wel hadden ze Iron Maiden kunnen krijgen, maar dan hadden ze dezelfde headliner gehad als vorig jaar en ging het hele programma teveel lijken op dat van Parkpop een week later.

Op de site van Machine Head heeft Robb Flynn laten weten dat MH komende zomer op een aantal Europese festivals te vinden is, dus ik heb ineens weer wat hoop dat ze nu wel op FoR staan. Fingers crossed!

Megadeth22
21 februari 2008, 16:28
Motorhead, Disturbed, Iced Earth, Rise Against en Chris Cornell ook op Fields of Rock.. ohja Arch Enemy ook. Check de site! Ook info over verkoop.


Zoals het er nu naar uit ziet ga ik nog steeds liever naar Arrow Rock.

ScptR
26 februari 2008, 17:45
Meshuggah, Finntroll en Airbourne zijn ook bevestigd!

vox
26 februari 2008, 20:58
Hmmm waar blijven de grotere namen??? Iron Maiden van dat soort..

Op dit moment heb ik het idee dat ik alleen maar voor 3 bands heen ga en ach ja de gezelligheid ook wel natuurlijk.. maargoed verleden jaar waren er toch wat grotere namen..

De Beer
3 maart 2008, 13:43
Killswitsh EngageKsE is bevestigd voor Lowlands dus FoR zal er niet in zitten.

Metal Chick
4 maart 2008, 10:49
KsE is bevestigd voor Lowlands dus FoR zal er niet in zitten.

Tja, wat ze daar nou te zoeken hebben? :???:

Maar Lowlands is natuurlijk pas in september, dus ik blijf duimen dat ze ook naar FoR komen.

vox
14 maart 2008, 19:14
Hmmm waar blijven de grotere namen??? Iron Maiden van dat soort..

Op dit moment heb ik het idee dat ik alleen maar voor 3 bands heen ga en ach ja de gezelligheid ook wel natuurlijk.. maargoed verleden jaar waren er toch wat grotere namen..

Niet dat dat er wat toe doet natuurlijk, kleine namen kunnen ook goed zijn net als de grote namen en net zo slecht als de grote namen..

new deep
14 maart 2008, 19:37
Ik vind het programma niet echt top moet ik zeggen, ik ga daarom niet naar FoR maar Graspop.

Op zich was ik liever naar FoR gegaan aangezien de infrastructuur, gehele facilitering (behalve het schuiven in de programma's en de gebrekkige communicatie hierover) en catering stukken beter zijn.

Ik ben nog steeds misselijk van dat Tsjernobyl lekkerbekje van vorig jaar dat waarschijnlijk uit dat Homer Simpson kerncentrale meertje kwam naast het Graspop terrein.

vox
19 maart 2008, 01:00
Ik vind het programma niet echt top moet ik zeggen, ik ga daarom niet naar FoR maar Graspop.

Op zich was ik liever naar FoR gegaan aangezien de infrastructuur, gehele facilitering (behalve het schuiven in de programma's en de gebrekkige communicatie hierover) en catering stukken beter zijn.

Ik ben nog steeds misselijk van dat Tsjernobyl lekkerbekje van vorig jaar dat waarschijnlijk uit dat Homer Simpson kerncentrale meertje kwam naast het Graspop terrein.

ik zou eerst naar fields of rock en toen bedacht inplaats van for naar graspop te gaan maar aangezien mijn gehele band naar for gaat en er nog een paar mensen zijn die ik ken vind ik f.o.r weer voor de hand liggender.. er zijn dit jaar geen bands bij die ik percee wil zien die mij naar graspop bewegen..

ben stiekem benieuwd naar de sex pistols met een fiasco in me achterhoofd..

Metal Chick
19 maart 2008, 10:49
Ik heb inmiddels mijn kaartje in huis. Er staan genoeg bands op het programma die ik wil zien en wie weet wat er nog meer bijkomt. Ik heb er zin in. Nu maar hopen dat het weer meewerkt.

vox
26 maart 2008, 22:36
Ik heb inmiddels mijn kaartje in huis. Er staan genoeg bands op het programma die ik wil zien en wie weet wat er nog meer bijkomt. Ik heb er zin in. Nu maar hopen dat het weer meewerkt.

het festival is afgelast..

rickert
26 maart 2008, 22:43
http://www.jalife.net/up/files/orly-ostrich.jpg

vox
27 maart 2008, 19:49
zo keek je toen je zag dat het nier doorging???