PDA

View Full Version : Ibanez Les Paul Standard DeLuxe



crazylay
17 december 2007, 21:29
Hallo

Wie heeft er hier ervaring met de Ibanez Les Paul Standard DeLuxe uit 1978?

ik heb mijn Fender Stratocaster USA 1989 te ruil op internet staan tegen een Les Paul en kreeg dit aangeboden.. is dit wat?

gr. marco

Ibanez666
17 december 2007, 21:32
Hallo

Wie heeft er hier ervaring met de Ibanez Les Paul Standard DeLuxe uit 1978?

ik heb mijn Fender Stratocaster USA 1989 te ruil op internet staan tegen een Les Paul en kreeg dit aangeboden.. is dit wat?

gr. marco

Ik heb een Les Paul standard uit 78 . Als de originele "super 70-ies" elementen erin zitten heb je een goede gitaar. Met Dimarzios of wat anders vind ik hem minder, maar das persoonlijk. Heb je een foto?

crazylay
17 december 2007, 21:37
http://marcoluten.com/Ibanez%20LP%20DeLuxe%2059'er%20model.jpg

Er staat Ibanez LP Deluxe 59er model.. en volgens hem zaten er DiMarzio humbuckers in.

Ibanez666
17 december 2007, 21:44
als dat hem is, is hij wel heel erg mooi en dan zou ik die elementen (die echt wel goed zijn) op de koop toe nemen ;-)

Ze doen tussen de 300-350 en 450, afhankelijk van model, open headstock of niet, staat etc. Ik praat hier dan over de bolt-on necks. De gelijmde halsen kosten ff meer.
Dus ik zou kijken of hij qua prijs en staat overeenkomt. Als dat zo is zou het wel een goede ruil zijn, maar hou in gedachte dat ik een Ibanez fan ben, dus ik ben niet objectief ;-)

Ik zou hem gewoon ff proberen...

2350
17 december 2007, 21:50
Dat is een model 2340 met niet originele elementen en een later bijgeplaatst schakelaartje. Het is één van de goedkopere modellen van Ibanez. De hals is aangeschroefd en de top is niet massief maar van gebogen triplex. Ik vind het supergitaren maar niet iedereen denkt er zo over...... Als jouw gitaar in nette, niet versleutelde staat is, is ie wel een beetje meer waard dan dit ding.

P@ul

Ibanez666
17 december 2007, 21:51
Ik vind het supergitaren maar niet iedereen denkt er zo over......


Ik wel :-)

2350
17 december 2007, 21:52
Jij hebt ook smaak!

Ibanez666
17 december 2007, 21:54
Ik heb gewoon het licht gezien! Wilde altijd een echte Gibson LP, maar ja, geen geld, toen toch maar een Ibanez proberen en voila verslaafd...

Ibanez666
17 december 2007, 21:57
Een vriend van me heeft een '93 Gibson Les Paul en had ook zoiets van jaja jij met je Ibanez, het zal wel... en toen hebben we onze gitaren even getest op zijn amp en toen zag ik hem wel vreemd kijken en hij zei meteen dat de mijne veel voller en opener was, maar da's dan met de super 70ies elementen. Alleen de afwerking en materialen zijn wat minder dan bij Gibson, maar bij mij gaat het om de sound en bespeelbaarheid en de prijs...sja...

2350
17 december 2007, 21:58
En nou weer stil over ons geheimpje...... :-)

Ibanez666
17 december 2007, 22:01
En nou weer stil over ons geheimpje...... :-)

owja sorry :-)

crazylay
18 december 2007, 09:54
als dat hem is, is hij wel heel erg mooi en dan zou ik die elementen (die echt wel goed zijn) op de koop toe nemen ;-)

Ze doen tussen de 300-350 en 450, afhankelijk van model, open headstock of niet, staat etc. Ik praat hier dan over de bolt-on necks. De gelijmde halsen kosten ff meer.
Dus ik zou kijken of hij qua prijs en staat overeenkomt. Als dat zo is zou het wel een goede ruil zijn, maar hou in gedachte dat ik een Ibanez fan ben, dus ik ben niet objectief ;-)

Ik zou hem gewoon ff proberen...

Bedoel je met dat bedrag de gitaar? mijn fender stratocaster usa 1989 heeft een seymour duncan hot-rail brug element, zwarte draaiknoppen, en grafieten zadeltjes.

Is deze ibanez wel een mooie gitaar met een warme heldere klank?? of kan ik beter gaan voor een gibson? wnt ik weet neit echt of dit het wel waard is..

dit is m'n fender:
http://marcoluten.com/DSC00452.JPG

Ibanez666
18 december 2007, 11:14
Je zal zelf moeten bepalen of het een goede deal is door naar de waarde (in geld) van je eigen gitaar en die andere te kijken. Daarnaast kan alleen jijzelf bepalen of de sound en bespeelbaarheid voor jou aantrekkelijk is. Wat ik wel wil zeggen is dat je je niet blind moet staren op de naam Gibson. Een Gibson speelt en klinkt niet per definitie beter dan een goede ibanez uit de jaren 70.

Misschien een idee om je gitaar te verkopen en dan op marktplaats te gaan kijken? Daar staan regelmatig Ibanez LPs te koop, ook met de super 70ies elementen waar ik het over had.

Je kunt op dit forum prima info krijgen, maar vergeet niet dat anderen anders kijken naar een gitaar dan jij en het gaat erom wat je zelf wilt...

Ibanez666
18 december 2007, 11:14
Zie ik daar nou een Guyatone amp?

:-)

crazylay
18 december 2007, 12:08
Zie ik daar nou een Guyatone amp?

:-)

Ok bedankt! :)


http://marcoluten.com/GuyaTone%20(1).jpg
Ja klopt s een Guyatone Reverb rock Full Tube (rara hoeveel watts :D )

Kim Wilson
18 december 2007, 12:10
Ok bedankt! :)

Ja klopt s een Guyatone Reverb rock Full Tube (rara hoeveel watts :D )
Het zal wel een Dual Showman kopie zijn, dus 100 of 135 watt. Gok ik.

crazylay
18 december 2007, 12:11
Het zal wel een Dual Showman kopie zijn, dus 100 of 135 watt. Gok ik.

sorry van de grote foto..

150W full tube :) volgens mij een kopie van de Fender Bandmaster uit de jaren 60/70's

Kim Wilson
18 december 2007, 12:16
Hoei! :o

Dan is het geen Bandmaster kopie, want die zijn 45 watt.


Wel mooie dingen, die Guyatones. :)

crazylay
18 december 2007, 12:19
Hoei! :o

Dan is het geen Bandmaster kopie, want die zijn 45 watt.


Wel mooie dingen, die Guyatones. :)

ik moe them ook echt niet voluit draaien hoor.. hou ik niets over :O ik mis alleen m'n 2e cab nog

crazylay
18 december 2007, 12:24
oja dit staat bij de advertentie van hem:

Ongeloofelijk mooie Ibanez Les Paul Standard uit 1978. Door Ibanez letterlijk nagebouwde Tobacco Burst '59 Standard DeLuxe Les Paul van Jimmy Page. De mahonie top heeft een tijgerstreep die echt in het hout zit, dus geen fotoflame zoals op de Japanse Fenders, maar the real thing ! Deze gitaren werden zo goed nagebouwd, dat Gibson via een proces verboden heeft ze nog langer te kopieeren. Ze waren net zo goed als de dure Gibsons, of soms nog beter ! Dit exemplaar is in zeer goede toestand, geen krassen en butsen, slechts een paar kleine plekjes. Ibanez staat bekend om z'n snelle halzen, en dit is er een van. De DiMarzio humbuckers geven een ongeloofelijk mooi geluid. Geschroefde hals. De gitaar is niet helemaal origineel, de brug en stoptail zijn vernieuwd en er zit een mini-schakelaartje op . Kortom, een prachtexemplaar van een Les Paul, 30 jaar oud en gerijpt . Deze jongens worden alleen maar meer waard !

Ibanez666
18 december 2007, 12:39
oja dit staat bij de advertentie van hem:

Ongeloofelijk mooie Ibanez Les Paul Standard uit 1978. Door Ibanez letterlijk nagebouwde Tobacco Burst '59 Standard DeLuxe Les Paul van Jimmy Page. De mahonie top heeft een tijgerstreep die echt in het hout zit, dus geen fotoflame zoals op de Japanse Fenders, maar the real thing ! Deze gitaren werden zo goed nagebouwd, dat Gibson via een proces verboden heeft ze nog langer te kopieeren. Ze waren net zo goed als de dure Gibsons, of soms nog beter ! Dit exemplaar is in zeer goede toestand, geen krassen en butsen, slechts een paar kleine plekjes. Ibanez staat bekend om z'n snelle halzen, en dit is er een van. De DiMarzio humbuckers geven een ongeloofelijk mooi geluid. Geschroefde hals. De gitaar is niet helemaal origineel, de brug en stoptail zijn vernieuwd en er zit een mini-schakelaartje op . Kortom, een prachtexemplaar van een Les Paul, 30 jaar oud en gerijpt . Deze jongens worden alleen maar meer waard !

sja, leuk verkoop verhaal. Ik vind de top inderdaad wel mooi, maar om dan te zeggen dat hij meteen zoveel waard is weet ik niet.
Kijk anders hier eens: http://www.ibanez-vintage-page.de/
Heel veel informatie kun je hier vinden. Je zou ook een van de site eigenaren kunnen mailen met je vraag:
http://www.break-even.org/ibzindex/em/2e_mail.htm ff op Harry klikken, aardige gast...volgens mij antwoord hij ook in Nederlands.

crazylay
18 december 2007, 14:20
sja, leuk verkoop verhaal. Ik vind de top inderdaad wel mooi, maar om dan te zeggen dat hij meteen zoveel waard is weet ik niet.
Kijk anders hier eens: http://www.ibanez-vintage-page.de/
Heel veel informatie kun je hier vinden. Je zou ook een van de site eigenaren kunnen mailen met je vraag:
http://www.break-even.org/ibzindex/em/2e_mail.htm ff op Harry klikken, aardige gast...volgens mij antwoord hij ook in Nederlands.

ok thanks!