PDA

View Full Version : Ruis in mijn versterker



Pietaar
17 december 2007, 19:27
Hallo,

De laatste maanden neem ik een toenemende ruis waar in mijn versterker, hetgeen ik natuurlijk bijzonder irritant vind.
De versterker is een Peavey Studio Pro 112, enig idee wat ik hieraan kan doen?
Alvast bedankt! :)

DBD
17 december 2007, 20:23
Heb hetzelfde met mijn Fender Performer 1000. Is al eens binnen geweest voor herstelling maar was helaas niet beter. De ene keer is de ruis al erger dan de andere keer
Gr DBD

stratie
20 december 2007, 09:00
hebben jullie al geprobeert je versterker op een geaard stopcontact aan te sluiten?! vaak is dat het probleem! :)

Gr strat

Mitch
20 december 2007, 09:13
Brom en ruis zijn toch echt twee verschillende dingen, zie ook de sticky hierover in Effecten. Verder wordt deze verplaatst naar Versterkers...

Franc
20 december 2007, 09:26
Bij ruis die er eerst niet was denk ik toch aan een buisje dat het aan het opgeven is.
Als dat het niet is zou er een of meerdere weerstanden slecht zijn geworden.

Ruis en brom zijn inderdaad twee heeeel verschillende dingen, dus is het ruis of is het brom dat je hoort?

Mitch
20 december 2007, 09:31
Ik kan me heel erg vergissen, maar de Studio Pro is volgens mij een broertje van de Bandit, dus zo transistor-as-can-be ;)
Daar kunnen ook onderdelen van slijten, maar geen buizen. Weerstand, condensator, etc..... na laten kijken dus !

Franc
20 december 2007, 09:32
O, hahaha, ik ga er als vanzelf vanuit dat alles buizen bevat ;)

Beroepsdeformatie, mijn excuses!

Ibanez666
20 december 2007, 16:09
Heeft de amp altijd op dezelfde plek gestaan of ruist hij sinds je hem op een andere plek gebruikt?