PDA

View Full Version : Vraagje betreft Koch Twintone..



Herman
17 december 2007, 18:44
Hey allemaal,

Ik ben de eigenaar van een Koch Twintone van de eerste serie. Ik ben super blij met deze amp en klinkt prima, lekker veelzijdig en het is altijd weer een plezier om er op te spelen!

Nou vind ik het alleen wel een andeel dat bij de 1e serie van de Twintone's de reverb niet schakelbaar is. Wel vind ik de reverb goed (mits subtiel ingesteld, dit moet wel met een beetje beleid, want je hebt snel behoorlijke reverb aan staan, maar dit is verder goed te doen). Nu vroeg ik mij zo eens af..

Is het mogelijk om mijn oude FootSwitch te "customizen" zodat ik er een extra knop op zou kunnen krijgen voor reverb, of dat het in ieder geval wil
met misschien een "andere" footswicht? Ik las namenlijk wel eens verhalen dat er in een versterker bijvoorbeeld een extra crunch kanaal ingebouwd werd..en volgens mij heb ik het ook wel eens gelezen dat dit te schakelen viel.

Is dit uberhaupt mogelijk met de reverb van mijn Koch, en zoja, is het nog enigzins betaalbaar? Of kan ik beter naar een goed reverbpedaal kijken als ik schakelbare reverb wil.

Ik hoop dat jullie me verder kunnen helpen!
Bvd :)

stevie_vp
17 december 2007, 18:49
Ik zou je aanraden om sowieso te kijken of je een schakeldigram van de amp kan krijgen... dan kunnen we je een stuk verder helpen.

Maar wat misschien beter is om koch te mailen. Ze zijn de moeilijkste niet en
zijn misschien wel in om de mod te doen... voor een virendelijk prijsje.

succes!

Chris Winsemius
17 december 2007, 18:51
Het is ip. mogelijk 'n extra aansluiting voor 'n extra footswitch in te bouwen in je Multitone.

Schema's/contact met Koch zijn hier aanwezig.

Herman
17 december 2007, 19:28
Het betreft een Twintone ;) Maar bedankt! Ik zal Koch eens mailen of dit voor een relatief goede prijs mogelijk is.