PDA

View Full Version : beginner vraag



fentemple
17 december 2007, 17:33
Heb het plan opgevat om met recording te gaan beginnen, vooral zelf experimenteren en het eigen bandje opnemen.
Heb zelf al de microfonen (sm58b, sm57, akg drum) en mengtafeltje (emx5000).
Wil op een computer gaan werken, liefst met cubase.
Heb dus een audio kaart nodig en wil liefst 8 ingangen, na veel leeswerk op internet denk ik aan een M-Audio Delta 1010LT, goed idee?

bass blom
17 december 2007, 17:39
ik heb er 2 in deze puter en ze bevallen mij uitstekend :D

vincent136
17 december 2007, 17:58
Nu we het er toch over hebben, mijn geluidskaart in mijn laptop is waarschijnlijk kapot, het geluid hapert telkens en verder is er niets met de laptop aan de hand. Wat is een goede (externe) geluidskaart voor een laptop die ook erg goed geschikt is voor recording?

q-elvis-p
17 december 2007, 18:29
Nu we het er toch over hebben, mijn geluidskaart in mijn laptop is waarschijnlijk kapot, het geluid hapert telkens en verder is er niets met de laptop aan de hand. Wat is een goede (externe) geluidskaart voor een laptop die ook erg goed geschikt is voor recording?

ik gebruik een creative PCMCIA, alleen wordt multitrack lastig. heeft namelijk alleen stereo in en uit. de kwaliteit is zeer goed.

bass blom
17 december 2007, 18:33
Nu we het er toch over hebben, mijn geluidskaart in mijn laptop is waarschijnlijk kapot, het geluid hapert telkens en verder is er niets met de laptop aan de hand. Wat is een goede (externe) geluidskaart voor een laptop die ook erg goed geschikt is voor recording?

ik kan je daar van harte de lexicon omega voor aanbevelen.
die had ik voor die m-audio's en ik heb hem nog steeds en ga hem strax inzetten voor mobiel opnemen.
2 mic en 2 line inputs, je kan dus zelfs 4 sporen tegelijk opnemen..
monitor regeling voor dubben..
ik kocht hem dik 2 jaar geleden? voor 309 en ik zie hem nu bij thomann voor 166 . (waar ik hem kocht staat ie nu voor 428 :o)
zit cubase LE bij en prachtige lexicon VST plugin galm :P

Ic3gl0vE
17 december 2007, 19:50
Nu we het er toch over hebben, mijn geluidskaart in mijn laptop is waarschijnlijk kapot, het geluid hapert telkens en verder is er niets met de laptop aan de hand. Wat is een goede (externe) geluidskaart voor een laptop die ook erg goed geschikt is voor recording?

Hapert het geluid in elk programma en hapert het ook als je bijvoorbeeld een koptelefoon gebruikt?

paulusdeBKB
17 december 2007, 21:22
Anders zou je ook voor de EMU 0404 USB kunnen gaan. Wordt in Sound on Sound erg lovend over geschreven, las ik afgelopen weekend. Ik heb zelf de pci-versie van dit kaartje en daar ben ik dik tevreden mee.

vincent136
18 december 2007, 11:51
ik kan je daar van harte de lexicon omega voor aanbevelen.
die had ik voor die m-audio's en ik heb hem nog steeds en ga hem strax inzetten voor mobiel opnemen.
2 mic en 2 line inputs, je kan dus zelfs 4 sporen tegelijk opnemen..
monitor regeling voor dubben..
ik kocht hem dik 2 jaar geleden? voor 309 en ik zie hem nu bij thomann voor 166 . (waar ik hem kocht staat ie nu voor 428 :o)
zit cubase LE bij en prachtige lexicon VST plugin galm :P

Dankje, lexicon heb ik ervaring mee. Ik heb de Lexicon MX-200 dual reverb processor, prachtig ding. Ik zal eens kijken :-)

en ja, hij hapert altijd, in alle programma's, met en zonder koptelefoon. Waarschijnlijk heb ik hem opgeblazen, de jackplug waarmee ik het geluid via de output naar mijn mengtafel stuurde lag al tijden los en waarschijnlijk is daar een kortsluiting ontstaan.

cardinal
18 december 2007, 20:42
heb ooit ook eens een lexicon geluidskaart gehad. Prachtige sound maar waanzinnig slechte drivers en de support was om te janken. Ik zou niet voor lexicon gaan!

Voor de rest is er zat te koop. Ik heb zelf diverse kaarten en met allen goede ervaringen. Motu 828, line 6 ux2 en een wamirack 24.

De eerste voor de vele inputs, de tweede voor het gemak en de mogelijkheden en de derde gewoon omdat ie het goed doet en destijds top of the bill was.

Thoom42
19 december 2007, 00:10
Ik heb een Edirol UA-25 met een Soundcraft mengtafel ervoor; perfect!