PDA

View Full Version : Metallica op pinkpop!



Jellyfish00
17 december 2007, 16:42
omg omg omg metallica komt naar pinkpop :) :)

http://www.pinkpop.nl/page.php?pagID=417&newID=173

toneblo
17 december 2007, 16:45
.... kijk, nu ga je een beetje over line-up's praten.:rockon:

happynjitram
17 december 2007, 16:48
Hahahah ik wou het net gaan posten! Ik ga in ieder geval :rockon:

Wie weet wanneer de kaartjes worden verkocht?

Hardguitar
17 december 2007, 16:52
Dat wil ik ook graag weten ja, dit jaar wordt de eerste keer Pinkpop voor mij en een beter begin van de line-up kun je niet hebben.

Mag gelukkig ook meteen op de camping gaan liggen :rockon:

happynjitram
17 december 2007, 16:58
METALLICA EINDELIJK OP PINKPOP

De kogel is door de kerk. Na jaren onderhandelen heeft Pinkpop eindelijk METALLICA kunnen contracteren, de grootste en populairste rockband ooit op Pinkpop. METALLICA wordt de afsluiter op de eerste festivaldag, vrijdag 30 mei 2008.

Dat betekent dat Pinkpop drie Amerikaanse headliners van wereldformaat kan presenteren t.w. METALLICA op vrijdag 30 mei, FOO FIGHTERS op zaterdag 31 mei en op zondag 1 juni RAGE AGAINST THE MACHINE. Een ongekende weelde. Daarmee evenaart Pinkpop met gemak qua programmering de editie van 2002 toen het festival voor het eerst in de geschiedenis zeven weken op voorhand was uitverkocht.

Pinkpop zal nu 40.000 weekendkaarten en 20.000 dagkaarten in de voorverkoop brengen. Onder voorbehoud worden weekendkaarten inclusief kamperen 129 euro (dat betekent een passe-partout van 43 euro per dag) en dagkaarten voor dezelfde entreeprijs als vorig jaar n.l. 69 euro. Uiteraard exclusief de bespreekkosten. Daarmee loopt Pinkpop qua entreeprijzen eindelijk in de pas met de andere festivals. Vorig jaar verkocht Rock Werchter in een paar dagen 20.000 dagkaarten voor METALLICA en dat wordt ook bij Pinkpop verwacht. Dat overkwam Pinkpop namelijk ook in 2002 bij de bekendmaking van Rammstein.

METALLICA
METALLICA is de bekendste metalband in dit genre. James Hetfield, Lars Ulrich, Kirk Hammett en Robert Trujillo komen uit San Francisco USA en staan sinds hun "Black Album" aan de wereldtop. De band ontving in totaal 11 awards en tal van andere onderscheidingen. Hun recente CD "St Anger" was er weer een van wereldklasse. Het laatste optreden in Nederland dateert uit 2006 in een bomvolle Gelredome. METALLICA komt in het voorjaar 2008 met een nieuwe CD en de eerste single maakt zijn debuut in de rocksimulator Rock Band, een game waar intussen 1.3 miljoen stuks van zijn verkocht.

Landgraaf, 17 december 2007
Jan Smeets

B_2_the_a
17 december 2007, 16:58
METALLICA komt in het voorjaar 2008 met een nieuwe CD en de eerste single maakt zijn debuut in de rocksimulator Rock Band, een game waar intussen 1.3 miljoen stuks van zijn verkocht.

extreem kicke!!!
Hoop een expert nummer ;)

16 februari begint de verkoop, presale via metclub nog niet bevestigd!

Jellyfish00
17 december 2007, 17:17
Mag gelukkig ook meteen op de camping gaan liggen :rockon:
:???: :???:

Hardguitar
17 december 2007, 17:17
Waar kan je die kaartjes het beste bestellen? ik had al eens op ticket service gekeken maar staat nu nog niets op.

Kan iemand trouwens het nummer van ticketservice hier even neerzetten :satisfie: ? want ik heb het nummer 0900-3001250 gevonden.

Wou even checke of dit het goede is voor bestellingen..

Acoustic
17 december 2007, 17:33
Kaartjes gaan pas eind Februari voorverkoop ;)

Hoop dat ze de rest van 't programma goed indelen, dan ben ik er zeker bij!

E-J
17 december 2007, 17:33
Hun recente CD "St Anger" was er weer een van wereldklasse.
Jan Smeets

:seriousf:

Anyway, heel tof dat Smeets het gelukt is om de Foo Fighters, Rage Against The Machine én Metallica te boeken! Hulde!

Tho
17 december 2007, 17:36
:seriousf:

Ik geloof er geen reet van dat jij ooit met je EIGEN oren kritisch naar die cd hebt geluisterd. Het is gewoon een fucking hype om St. Anger kut te vinden.

E-J
17 december 2007, 17:41
Ik geloof er geen reet van dat jij ooit met je EIGEN oren kritisch naar die cd hebt geluisterd. Het is gewoon een fucking hype om St. Anger kut te vinden.

Mag ik ook een enkel uitspraakje leuk vinden?

Sorry hoor, zelfs Metallica zelf zegt dat ze betere dingen hebben geschreven. En ja, ik heb St. Anger zelfs gekocht toen 'ie uitkwam (naast ALLE andere cd's van hun), paar nummers zijn wel leuk, maar om het nou wereldklasse te noemen...

Jij vindt zeker van wel?

Kim Wilson
17 december 2007, 17:43
Pas als ze de Doeks uut Hasselt programmeren, ga ik ook naar Pinkpop. :chicken:

Tho
17 december 2007, 17:43
Mag ik ook een enkel uitspraakje leuk vinden?

Sorry hoor, zelfs Metallica zelf zegt dat ze betere dingen hebben geschreven. En ja, ik heb St. Anger zelfs gekocht toen 'ie uitkwam (naast ALLE andere cd's van hun), paar nummers zijn wel leuk, maar om het nou wereldklasse te noemen...

Jij vindt zeker van wel?

Ik vind hem (nog steeds) bere-goed! Nee, tuurlijk is het niet dé metallica van vroegâh, maar nothing is forever. Ik moest hem ook leren luisteren, maar vind hem echt super!

brigit19
17 december 2007, 17:48
Waar kan je die kaartjes het beste bestellen? ik had al eens op ticket service gekeken maar staat nu nog niets op.

Kan iemand trouwens het nummer van ticketservice hier even neerzetten :satisfie: ? want ik heb het nummer 0900-3001250 gevonden.

Wou even checke of dit het goede is voor bestellingen..


ik heb ze gezien bij rang1tickets die hebben ze vaak eerder

happynjitram
17 december 2007, 18:11
ik heb ze gezien bij rang1tickets die hebben ze vaak eerder

hahaha spam

toneblo
17 december 2007, 19:06
Ik geloof er geen reet van dat jij ooit met je EIGEN oren kritisch naar die cd hebt geluisterd. Het is gewoon een fucking hype om St. Anger kut te vinden.

Juustem, best un interessant ploatjie:satisfie:

AART
17 december 2007, 19:10
hahaha spam

Best wel idd.

qroy
17 december 2007, 21:27
ik heb ze gezien bij wijlichtendeboelop nl (http://www.koopjekaartjeshierduurder.nl) die hebben ze vaak eerder

Ja! Eerder en 3 keer zo duur :P

Luke-wannabe
17 december 2007, 22:15
Metallica is leuk, maar ik haak echt af bij die irritante én arrogante kop van Lars Ulrich. Nou ja meer bij zijn drumspel eigenlijk, maar dat hoofd is ook irritant. Maar ik ga ze zeker checken.. Ga toch 3 dagen, dus :)

Tho
17 december 2007, 22:17
et voila!

http://www.punkey.com/images/ulrich.jpg

happynjitram
17 december 2007, 23:14
et voila!

http://www.punkey.com/images/ulrich.jpg

Vind eigenlijk dat er niks mis is met Lars. Metallica had nooit bestaan zonder hem, en wat een zelfvertrouwen tijdens de live shows. Zijn persoon, vooral tot en met de black album liet gewoon zien wat metallica was/is

Vind hem ook een erg goede drummer. Niet omdat hij het best kan drummen, maar omdat zijn spel de nummers zo goed dienen. Zijn spel heeft van die nummers klassiekers gemaakt. Ook laat hij zien dat drums metal kan zijn zonder alleen maar double bass te spammen.

Maar die tekenfilmpjes over metallica zijn echt lachwekkend :)

Tho
18 december 2007, 11:42
Lars is een van mijn grootste helden :)

Luke-wannabe
18 december 2007, 11:55
Vind eigenlijk dat er niks mis is met Lars. Metallica had nooit bestaan zonder hem, en wat een zelfvertrouwen tijdens de live shows. Zijn persoon, vooral tot en met de black album liet gewoon zien wat metallica was/is

Vind hem ook een erg goede drummer. Niet omdat hij het best kan drummen, maar omdat zijn spel de nummers zo goed dienen. Zijn spel heeft van die nummers klassiekers gemaakt. Ook laat hij zien dat drums metal kan zijn zonder alleen maar double bass te spammen.

Maar die tekenfilmpjes over metallica zijn echt lachwekkend :)
Wat je zegt over zijn partijen klopt, maar live rammelt het echt aan alle kanten man! Ik bedoel, het is gewoon niet strak. En dat zelfvertrouwen vind ik alleen maar irritant bij hem. Zie ik liever James. En trouwens, zelfvertrouwen mag ook wel na wat.. 25 jaar?

Raffel
18 december 2007, 14:55
mwa niet helemaal mee eens dat het live rammelt. Hij is live ook verbluffend goed en strak. Het geluid laat alleen meestal te wensen over als je het mij vraagt. Vooral op festivals.

jonesd
18 december 2007, 14:58
Ik heb ze op werchter gezien deze zomer.

De drum was toch verre van strak...

jw009
18 december 2007, 15:08
Afgelopen 3 shows die ik gezien heb was het ook niet helemaal strak.

Vooral de bassdrum was in de eerste tour na st. anger erg slecht, bij one was het te horen dat hij de snelheid niet meer haalde. Het bassdrum geluid was ook heel zacht vergelijken met alle optredens voor st. anger.

De laatste show werd het trouwens wel beter, de bassdrum werd ook weer wat harder uitversterkt. Helemaal bij the new song was te horen dat hij weer geoefend had ofzo, want daar deed hij weer aardig mee.

happynjitram
18 december 2007, 18:08
In de periode van st. anger en daarna was geen van de orginele bandleden in goede doen. Ben blij dat James aan zijn stem is gaan werken en kirk weer wat plezier in spelen heeft gekregen. Zal wel hetzelfde met Lars zijn.

Maar ik vind echt niet dat zijn spel rammelt (http://www.youtube.com/watch?v=z4i4tcHGzg0)

Bl44t44p
18 december 2007, 18:35
Maar ik vind echt niet dat zijn spel rammelt (http://www.youtube.com/watch?v=z4i4tcHGzg0)

No shit Sherlock bij een filmpje uit 1991.

Tho
18 december 2007, 18:36
In de periode van st. anger en daarna was geen van de orginele bandleden in goede doen. Ben blij dat James aan zijn stem is gaan werken en kirk weer wat plezier in spelen heeft gekregen. Zal wel hetzelfde met Lars zijn.

Maar ik vind echt niet dat zijn spel rammelt (http://www.youtube.com/watch?v=z4i4tcHGzg0)

Ook wel een van de meest gave Metallica opnames die er zijn :cooler:

Luke-wannabe
18 december 2007, 18:47
mwa niet helemaal mee eens dat het live rammelt. Hij is live ook verbluffend goed en strak. Het geluid laat alleen meestal te wensen over als je het mij vraagt. Vooral op festivals.
Laten we het er op houden dat ik het er op zijn zachtst uitgedrukt totaal niet mee eens ben. Wat een houthakker zeg die Ulrich.

happynjitram
18 december 2007, 18:54
Ook wel een van de meest gave Metallica opnames die er zijn :cooler:

Ja echt een geweldig optreden met een geweldig publiek.

schijnt alleen dat er 31 doden zijn gevallen op dat festival..

B_2_the_a
18 december 2007, 18:55
lars z'n drums zijn na 2003 beter geworden, dat zeker!
Maar beetje het probleem hier op gitaarnet is, mensen beoordelen van wat youtube filmpjes, als je er echt ben beleef je het toch anders ;)

marter544
18 december 2007, 19:23
In de periode van st. anger en daarna was geen van de orginele bandleden in goede doen. Ben blij dat James aan zijn stem is gaan werken en kirk weer wat plezier in spelen heeft gekregen. Zal wel hetzelfde met Lars zijn.

Maar ik vind echt niet dat zijn spel rammelt (http://www.youtube.com/watch?v=z4i4tcHGzg0)

kippenvel...

AART
18 december 2007, 19:51
Ook wel een van de meest gave Metallica opnames die er zijn :cooler:

Tho, ik ontdek iets schokkends: Je hebt smaak! :strat:

Luke-wannabe
18 december 2007, 22:43
lars z'n drums zijn na 2003 beter geworden, dat zeker!
Maar beetje het probleem hier op gitaarnet is, mensen beoordelen van wat youtube filmpjes, als je er echt ben beleef je het toch anders ;)
Ik beoordeel niet op filmpjes. En dan nog daar zou je z'n drumspel opzich wel op kunnen beoordelen. Maar ik ben 3 jaar fan geweest en heb ze 2 keer live gezien. Het drumspel is gewoon niet sterk. Face it.

happynjitram
18 december 2007, 23:04
Ik beoordeel niet op filmpjes. En dan nog daar zou je z'n drumspel opzich wel op kunnen beoordelen. Maar ik ben 3 jaar fan geweest en heb ze 2 keer live gezien. Het drumspel vind ik gewoon niet sterk. Face it.

10 tekens enzo

Luke-wannabe
18 december 2007, 23:47
Ej dat is echt vet irritant! $%^&*!!!


Ga maar gewoon luisteren vriend:
http://www.youtube.com/watch?v=ygtgS81DrY4
http://www.youtube.com/watch?v=0nSn-IucMVM

Bass/snare coordinatie is slecht, fills komen nooit helemaal goed uit, accenten zijn niet goed getimed.

Edit: En hoe die inkomt bij Creeping Death is ook niet bepaald sterk te noemen. Hij is gewoon dankzij al die faam en waardering door mensen die hier posten heel erg slordig geworden.
Opzich snap ik die fanboy-attitude wel. ik heb dat heel erg met de RHCP.

Tho
18 december 2007, 23:50
Tho, ik ontdek iets schokkends: Je hebt smaak! :strat:

waar maakte jij uit op dat ik dat niet had dan? :chicken:


(serieuze vraag)

@happynjitram: Er zijn toen veel meer doden gevallen. Een andere band die toen speelde heeft uit respect nooit meer gespeeld. Gewoon gestopt

AART
20 december 2007, 19:17
waar maakte jij uit op dat ik dat niet had dan? :chicken:


Je hebt een ENGL...


























(niet serieus antwoord :chicken: )

Tho
20 december 2007, 21:29
LUL :D

Metallica is mijn favoriete band aller tijden. Mijn eerste album kocht ik toen ik in groep 5 zat. Ergens in 2008 komt het logo waarschijnlijk ergens op m'n lijf :)

AART
20 december 2007, 22:10
LUL :D

Metallica is mijn favoriete band aller tijden. Mijn eerste album kocht ik toen ik in groep 5 zat. Ergens in 2008 komt het logo waarschijnlijk ergens op m'n lijf :)


Graag gedaan :)

Hmm, bandlogo's vind ik altijd erg tricky bij tattoo's. Voor je het weet brengen ze een album met gayliefdesliedjes over pielindebbipsen uit en loop je met zo'n tattoo rond...

Luke-wannabe
21 december 2007, 00:51
Graag gedaan :)

Hmm, bandlogo's vind ik altijd erg tricky bij tattoo's. Voor je het weet brengen ze een album met gayliefdesliedjes over pielindebbipsen uit en loop je met zo'n tattoo rond...
Zo idd... Dan sla je jezelf toch wel effe op je kop.