PDA

View Full Version : op zoek naar nieuwe gitaar



dennis_rhcp
17 december 2007, 16:34
hoi allemaal

ik heb nu een squier en nog een andere goedkopen gitaar, en ik ben nu aan het rond kijken voor een wat betere. mijn oog viel op deze yamaha rgx.
ik ben eigenlijk drummer en doe gitaar erbij en ik drum altijd op yamaha en mijn ervaringen zijn er altijd goed mee geweest. deze gitaar heeft dus een floyd ross tremmelo. ik weet dat deze bij goedkope prijs klassen altijd vrijwel slecht zijn maar yamaha maakt altijd kwaliteitief goede dingen. ik wil hem gebruiken voor metal/funk. ik heb hem vrij wel altijd in D tuning met een drop C
http://www.musik-titt.de/images/RGX_420DZ.bmp
dus hebben jullie ervaringen of opmerkingen met deze gitaar?
of ander tips voor een nieuwe gitaar? (prijsklasse 300/400 euro)

gr dennis

a darker shade of grey
17 december 2007, 16:48
Van die yamaha weet ik niks, maar ik kan je wel vertellen dat je met een ibanez in die prijsklasse ook een goeie gitaar hebt voor het geld...

Jellyfish00
17 december 2007, 16:52
Ik heb niet gigantisch veel ervaring met Yamaha maar voor dat geld zou je best een mooi Ibanezje moeten kunnen krijgen.

Zoals deze: de Ibanez RGR320EX

http://www.woodbrass.com/images/woodbrass/2510015091061.JPG

hesse
17 december 2007, 16:55
Ik heb pas op een goedkopere yamaha gespeeld en ik moet zeggen, voor de prijs...amai.
Yamaha is ook heel divers in prijsklasses: met de stijging van de prijs stijgt de kwaliteit ook en ook de veelzijdigheid vaak (oa coilsplit). En ik blijf zeggen: voor yamaha's: ga naar een yamaha-dealer en je hebt een zeer groot assortiment om uit te kiezen.
Ik zou zeker voor die yamaha gaan als je die leuk vind. Ik durf niet zeggen dat de floyd super gaat zijn, maar het kan maar meevallen denk ik.
het enige probleem dat ik af en toe heb ondervonden is dat yamaha's wel eens sneller vals gaan staan, maar mja, even stemmen en dat probleem is verholpen he (voor ff :) )

dennis_rhcp
17 december 2007, 17:05
mijn broer heeft een ibanez gio http://www.ibanez.co.jp/products/images/eg/m/GSA60_JB_1R_02.gif
ik leen die gitaar wel eens en ik vind hem opzich niet slecht spelen maar ook niet super. ik vind mijn samick veel beter spelen. maar als je bij de GIO aan de tremmelo zit is hij gelijk helemaal ontstemt. en bij mijn bandje waar ik drum hebben de twee gitaristen de pacifica's en zijn daar zeer blij mee.

De Beer
17 december 2007, 17:44
GIO is dan ook wel de absolute "below budget" range van ibanez, alles waar geen GIO op staat is al veel beter

in die prijsklassen zal een pacifica en een ibanez elkaar niet veel ontlopen, het is maar net wat je lekkerder vind spelen. en dás persoonlijk.

Onmeunig Hans
17 december 2007, 19:48
Je vraagt naar een Yamaha. Ik ken hem niet, maar heb wel een min of meer vergelijkbaar beeld als jij hebt bij het merk Yamaha. Het zijn instrumenten waaraan je je eigenlijk niet kunt bekopen.
Zoals gezegd weet ik niets van deze gitaar en maak dan wel even reclame voor mijn eigen....
Ik heb een OLP-luke. Ik vind hem heel erg fijn spelen. Veel winkels hebben opruimacties omdat OLP gaat/moet stoppen met het maken van Musicman kopieen. In de genoemde prijsklasse moet ie zeker passen, hij was destijds tussen de 350 en 400 euro, nu gaan ze voor minder. De tremolo is alleszins redelijk en de gitaar ontstemd niet snel.
Hopelijk heb je hier iets aan.

Hans