PDA

View Full Version : speaker voor blues jr



jaspie
17 december 2007, 13:23
hallo, ik heb een blues junior op dit moment waar vrij tevrede over ben, maar ik zou graag wat meer high in me sound hebbe ala de man in dit filmpje

http://www.youtube.com/watch?v=7WOO75Egboc

ik speel zelf met een strat met texas specials. Ik het wisselen van speaker dan een optie, en zoja?? welke?

hagfan
17 december 2007, 15:00
misschien een pedaaltje ervoor ts9 ofzo

greets

bass blom
17 december 2007, 15:15
heb je hem op de grond staan?
zoja, probeer eens hem ergens op te zetten, stoel ofzo..

The red Strat.
17 december 2007, 15:22
hallo, ik heb een blues junior op dit moment waar vrij tevrede over ben, maar ik zou graag wat meer high in me sound hebbe ala de man in dit filmpje

http://www.youtube.com/watch?v=7WOO75Egboc

ik speel zelf met een strat met texas specials. Ik het wisselen van speaker dan een optie, en zoja?? welke?
je hebt toch een treble knop ??


misschien een pedaaltje ervoor ts9 ofzo

greets
een ts9 zou nu eens geen KLOTEN aan zn high veranderen... sorry maar dat slaat op niks.

jaspie
17 december 2007, 21:54
ja ik ben bewust vd treble knop, al geprobeerd voor hier te posten. Gaf nie helemala het gewenste resultaat(kwam in de buurt) maargoed ik zit gewoon wat rond te kijke nar wat anderen ervan vinden.

The red Strat.
17 december 2007, 22:00
een treble booster (rangemaster) zou je eens kunnen proberen.

of als je een nieuwe speaker wil, wat het geluid zeker ten goede zal komen, Ted Weber eens een mail sturen met zoveel mogelijk info en hij zal je een speaker aanraden.

of gewoon je amp van de grond tillen zal je ook al meer treble geven.
of een presence modje doen he ;)

jaspie
18 december 2007, 19:02
k bedankt voor de tips eh

jacky
18 december 2007, 20:44
Zet er eens een G12H30 in geen heritage oid maar gewoon die goedkope geeft meestal al een behoorlijke verbetering

Vind trouwens die texas special elementen niet echt helder maar goed dat is wat anders
'

suc7

jaspie
18 december 2007, 22:06
ik begin een beetje t id te krijge dat het mijn amp is, want gister probeerde ik er een in een gitaarwinkel die ook een wat ruiger karakter had wat ik vrij frapant vond eigenlijk.

Jim Haagmans
19 december 2007, 23:36
dat is kut.. alles gecheckt? buisjes enzo? misschien net niet helemaal lekker gebiast?

fabien
20 december 2007, 15:24
Ik zou inderdaad met nieuwe eindbuizen proberen. Doffe klank is vaak signaal om je buizen te vervangen.