PDA

View Full Version : Gitaar verbouwen



Blind Owl
17 december 2007, 12:36
Hoi,
bij mij hier in Den-Bosch zit een gitaarwinkel die over een tijdje dicht gaat.
En nu verkopen ze daar allemaal losse onderdeeltjes voor heel goedkoop, nou zou ik aan jullie het 1 en ander willen vragen want ik wil mijn gitaar een beetje gaan "modden".

Ik heb nu een OLP axis, ik zou daar graag een wat grotere neck opzetten van een telecaster bijvoorbeeld.

De pickups zou ik ook wel willen veranderen maar ik weet niet of dat wel mogelijk is bij de OLP want dat zijn van die dubbele, die ook nog aan elkaar vastzitten.
Zijn er nog meer van zulke dubbele te verkrijgen? En kan ik anders gewoon 2 pickups kopen en die tegen elkaar aan zetten?

Nu nog wat voor sound ik zou willen, zodat ik weet welke onderdelen nodig zijn :D

Het liefste zou ik een sound willen dat tussen SRV en Rory Gallagher ligt, rauwe blues-rock met het leuke twang geluid van SRV dus zeg maar.
Geen idee of het mogelijk is dus ik hoop dat iemand hier wat tips heeft. :satisfie:

Alvast bedankt

Wiellem
17 december 2007, 15:18
Welke winkel als ik vragen mag?

Blind Owl
17 december 2007, 15:32
Luthier ;) alles 60% korting, een vriend van me kreeg zelfs gratis snaren :sssh:

Wiellem
17 december 2007, 15:50
Luthier ;) alles 60% korting, een vriend van me kreeg zelfs gratis snaren :sssh:

Ok ik zal eens langs gaan zsm :)

A_monkey
17 december 2007, 16:09
Hoi,
bij mij hier in Den-Bosch zit een gitaarwinkel die over een tijdje dicht gaat.
En nu verkopen ze daar allemaal losse onderdeeltjes voor heel goedkoop, nou zou ik aan jullie het 1 en ander willen vragen want ik wil mijn gitaar een beetje gaan "modden".

Ik heb nu een OLP axis, ik zou daar graag een wat grotere neck opzetten van een telecaster bijvoorbeeld.

De pickups zou ik ook wel willen veranderen maar ik weet niet of dat wel mogelijk is bij de OLP want dat zijn van die dubbele, die ook nog aan elkaar vastzitten.
Zijn er nog meer van zulke dubbele te verkrijgen? En kan ik anders gewoon 2 pickups kopen en die tegen elkaar aan zetten?

Alvast bedankt
Deze heten humbuckers en zijn ook verkrijgbaar!

Gearjunkie
17 december 2007, 18:03
Je kan de hals niet zo makkelijk vervangen.

Je OLP heeft een mensuur van 24,75 inch, een Tele heeft 25,5 inch mensuur.
Dit betekent dat je de brug moet gaan verplaatsen, wil je de gitaar oktaafzuiver kunnen afstellen.

no 1 hops
17 december 2007, 23:20
je kan in je olp met enig boor en frees werk ook enkel spoels elementen plaatsen om er zo een modern tele van te maken.
zou de hals gewoon blijven gebruiken, maar als je liever een tele hebt gewoon je olp verkopen en de onderdelen kopen die je voor je tele nodig hebt

fred dons
18 december 2007, 07:40
Je kan de hals niet zo makkelijk vervangen.

Je OLP heeft een mensuur van 24,75 inch, een Tele heeft 25,5 inch mensuur.
Dit betekent dat je de brug moet gaan verplaatsen, wil je de gitaar oktaafzuiver kunnen afstellen.

is dat zo, die OLP is toch een kopie van de EVH Musicman ? (en die heeft een 25,5 inc mensuur) \
het enige wat in ieder gevalk afwijkt is de hiel van de neck

Blind Owl
18 december 2007, 08:52
is dat zo, die OLP is toch een kopie van de EVH Musicman ? (en die heeft een 25,5 inc mensuur) \
het enige wat in ieder gevalk afwijkt is de hiel van de neck

Ik zal het als ik straks thuis ben even nakijken ;)

Gearjunkie
18 december 2007, 23:43
is dat zo, die OLP is toch een kopie van de EVH Musicman ? (en die heeft een 25,5 inc mensuur) \
het enige wat in ieder gevalk afwijkt is de hiel van de neck

Ik denk dat je helemaal gelijk hebt!