PDA

View Full Version : Betrouwbare aankoop ?



Boeri
3 februari 2003, 18:30
Ok,gisteren zag ik op 1 of andere site een gitaar te kopen : Japanse fender stratocaster, speelt geweldig! kleur : bordeaux , prijs 280 euro
Ok ik voeg hem toe in msn en woont maar enkele km van mij af en ik vraag aan hem het bouwjaar en serienr. hij zegt dat hij het niet weet maar van een vriend 5 jaar geleden heeft overgekocht die op dat moment ging scheiden , en zen serienr was N0 + 5 nummers (heeft hij gegeven) . Wat blijkt nu bouwjaar 1990/1991 maar van Amerikaanse ?!? afkomst volgens 1 of andere site ... kan dit of is het mogelijk dat het toch een Japanse is , dan moet hij er helemaal niks van kennen als hij die voor die prijs wegdoet , ben zelf beginner maar kom, maar voor die prijs kunnen ze u toch niet kl*ten ? al moest het een japanse zijn ipv amerikaanse, maar op wat moet je letten als je zo een gitaar koopt , is het serienr. verwisselbaar ? of is het eropgebrand ?

sash
3 februari 2003, 18:35
Naar mijn weten is N0 (zonder extra letter ervoor) 1990 USA. Het serienummer staat op de headstock onder het logo en dat zit onder een vernislaagje, dus het kan er niet ingebrand zijn. 280 euro is zelfs goedkoop voor een japanner, maar voor een USA helemaal.

Mocht het nou een japanse reissue zijn, zou ik heel graag de hals van mijn strat met je ruilen, omdat ik die reissues lekkerder vind spelen. Dus mocht je daar interesse in hebben als je hem koopt, mail me ff :smile:

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: sash op 2003-02-03 18:36 ]</font>

Electrical Storm
3 februari 2003, 20:01
Moet je de hals er ff afschroeven. Het kan zijn dat alleen de hals Amerikaans is en de body veel goedkoper. Als het goed is staat er op de body ook een serienummer, op de plek waar de hals gemonteerd zit...

Bins
3 februari 2003, 21:04
Als het een "echte" Fender is, is 280 zowizo wel een mooie prijs hoor.

skabouter
3 februari 2003, 23:44
als het een ECHTE fender is kan 280 geen mooie prijs zijn ! dan wordt je opgelicht !

FTI
4 februari 2003, 00:03
If it's too good to be good [...]

Maar als hij in jouw omgeving woont dan is het zeker de moeite waard om toch effe te gaan kijken. Mischien is het echt een kopje.

Ik hoor steeds verschillende verhalen over de strat body. De meeste mensen zeggen dat de body vaak NIET is gemarkeerd.

success.

fti

FragDaddy
4 februari 2003, 10:17
Als je er toch vlak bij woont en je hebt intresse in fenders, kan het geen kwaad om even te gaan kijken natuurlijk.

lars
4 februari 2003, 10:39
Op 2003-02-04 00:03, schreef FTI:
If it's too good to be good [...]



if it's to good to be good?!?! wtf?!
terug naar school!

Chris Wolstenholme
4 februari 2003, 11:28
Stel, voor deze prijs, je speelt erop en het klinkt als Fender, het klinkt lekker, jij bent blij, maar je maakt hem open en het is het niet, waarom zou je hem niet kopen? als het geluid goed is, en voor deze prijs.

FTI
4 februari 2003, 12:07
:smile:
Damn... Lars good good.... nee ik bedoel good point :smile:

fti