PDA

View Full Version : Tuner-pedaal: truebypass en stevig model gezocht



Chris Winsemius
17 december 2007, 12:19
Ik zie door de bomen het bos niet (of te wel: ik zie door alle pendalen het board niet :) ), ik zoek het volgende:

Tuner-pedaal:

- stevig
- truebypass (hardwired) als er niet gestemd wordt
- voor bas en gitaar
- moet ook alternatieve (ver)stemmingen aan kunnen
- duidelijk leesbaar paneel (in lichte of donkere situaties)
- op batterij en/of adapter

Als jullie ideetjes/ervaringen/suggesties hebben: post ze!

BvD!

Chris

q-elvis-p
17 december 2007, 12:29
Ik zie door de bomen het bos niet (of te wel: ik zie door alle pendalen het board niet :) ), ik zoek het volgende:

Tuner-pedaal:

- stevig
- truebypass (hardwired) als er niet gestemd wordt
- voor bas en gitaar
- moet ook alternatieve (ver)stemmingen aan kunnen
- duidelijk leesbaar paneel (in lichte of donkere situaties)
- op batterij en/of adapter

Als jullie ideetjes/ervaringen/suggesties hebben: post ze!

BvD!

Chris

hey chris alles goed?

weet niet of je er wat aan hebt maar ik heb zelf van korg dt10. heeft al jou eisen denk alleen niet dat deze handwired is.

Voor mij is ie perfect. Ik heb trouwens die zwarte limited edition.

succes en veel plezier met zoeken :)

Chris Winsemius
17 december 2007, 12:39
hey chris alles goed?

weet niet of je er wat aan hebt maar ik heb zelf van korg dt10. heeft al jou eisen denk alleen niet dat deze handwired is.

Voor mij is ie perfect. Ik heb trouwens die zwarte limited edition.

succes en veel plezier met zoeken :)

't Is redelijk ok, ik zoek alléén nog 'n hele vette compressor voor m'n bloedsuiker-waarden... :D

Ik bedoel trouwens "harDwired" en niet "haNdwired", pedaaltje moet volledig uit het signaal zijn indien uit.

Korg DT10 ga ik zeker bekijken.

mvg/dank,

Chris

Nielsje
17 december 2007, 12:43
Chris, het enige stemgeval dat volledig TB is, is bij mijn weten een stemvork. m.a.w. Ik ben bang dat je het moet gaan zoeken in een gebufferd pedaal. Mocht je dat echt niet willen, dan kan je altijd nog een kleine A/B schakelaar klussen, dan staat hij niet in de keten.

Ik heb zelf ook een DT-10 (de mooiere, niet gelimiteerde, zilveren moehahaha). En die bevalt prima! De planet waves tuner schijnt ook erg goed te zijn. Velen hier zweren ook bij de boss, deze is wel wat onnauwkeuriger.
Alle drie goeie kwaliteit, stevig en waar voor je geld

bass blom
17 december 2007, 12:44
speel je tussen de schuifdeuren of in een bandje?
in eerste geval is zo'n klem dinkie prima! 20 euro mooi groot display.

q-elvis-p
17 december 2007, 12:45
't Is redelijk ok, ik zoek alléén nog 'n hele vette compressor voor m'n bloedsuiker-waarden... :D

Ik bedoel trouwens "harDwired" en niet "haNdwired", pedaaltje moet volledig uit het signaal zijn indien uit.

Korg DT10 ga ik zeker bekijken.

mvg/dank,

Chris

ok! dat pedaal geeft bij mij wel een lichte zoem als er getuned wordt en hij goed getuned wordt zeg maar. Heb stiekem net een goede compressor gekocht van aphex:).

Even zonder dollen vervelend joh dat je last hebt van je suiker.

Azrael
17 december 2007, 12:45
Volgens mij is de StroboStomp hardwired maar dat weet ik niet zeker. Nooit echt op gelet. Maar alla, je kunt even een googletje doen.

q-elvis-p
17 december 2007, 12:46
Chris, het enige stemgeval dat volledig TB is, is bij mijn weten een stemvork. m.a.w. Ik ben bang dat je het moet gaan zoeken in een gebufferd pedaal. Mocht je dat echt niet willen, dan kan je altijd nog een kleine A/B schakelaar klussen, dan staat hij niet in de keten.

Ik heb zelf ook een DT-10 (de mooiere, niet gelimiteerde, zilveren moehahaha). En die bevalt prima! De planet waves tuner schijnt ook erg goed te zijn. Velen hier zweren ook bij de boss, deze is wel wat onnauwkeuriger.
Alle drie goeie kwaliteit, stevig en waar voor je geld

haha die zwarte is veel mooier, stoerder en beter:)

Nielsje
17 december 2007, 12:48
haha die zwarte is veel mooier, stoerder en beter:)

nee man, die lijkt juist ontzettend veel op die Boston tuner, dat wil je toch niet?

q-elvis-p
17 december 2007, 12:49
nee man, die lijkt juist ontzettend veel op die Boston tuner, dat wil je toch niet?

Oh inderdaad dat vind ik heel erg! Nee hoor is naar mijnn mening mooier dan die zilverkleurige.

bass blom
17 december 2007, 12:51
http://www.hetgelegevaar.nl/klemtuner.jpg

MetalPunk
17 december 2007, 12:52
planetwaves all the way dude!


- stevig
- truebypass
- voor bas en gitaar
- alternatievestemmingen
- duidelijk leesbaar paneel
- op batterij en/of adapter

/Check, als een tank.
/True Hard bypass.
/Check.
/Check.
/Check, strobo, kom op?!? hoe vet?
/Check, heeft dual 9v ac jacks + batterades

Wat wil je nog meer??

http://cachepe.zzounds.com/media/quality,85/brand,zzounds/fit,400by400/p37176h-8bfb9abc2e95dd451a40daea4b4e5eb4.jpg

Kim Wilson
17 december 2007, 12:53
...

Wat wil je nog meer??


Dat het er ook nog een beetje uitziet? Mèn, wat een lillek ding!

Ik zweer nog altijd bij mijn Boss TU-2.

Thom TK
17 december 2007, 12:55
Ik zou ook gaan voor de Korg DT-10. Inderdaad iets beter en nauwkeurig dan de Boss (volgens mij ook iets goedkoper zelfs).

jero
17 december 2007, 12:57
Peterson Strobostomp voldoet aan al je eisen.

rocker_71
17 december 2007, 13:37
Boston tuner is ook TB en een stuk cheaper.

Nitefly7
17 december 2007, 13:41
planetwaves all the way dude!

/Check, als een tank.
/True Hard bypass.
/Check.
/Check.
/Check, heeft dual 9v ac jacks + batterades

Wat wil je nog meer??

http://cachepe.zzounds.com/media/quality,85/brand,zzounds/fit,400by400/p37176h-8bfb9abc2e95dd451a40daea4b4e5eb4.jpg

De PW heeft 'n hardwired bypass, die nog altijd aan't circuit verbonden blijft..
Het klinkt goed, maar is geen True Bypass..

leerzaam artikel (http://www.stinkfoot.se/andreas/diy/articles/tuners.htm)


planetwaves all the way dude!

/Check, strobo, kom op?!? hoe vet?
/Check, heeft dual 9v ac jacks + batterades

Wat wil je nog meer??

de strobo-mode, is niet meer dan wat ronddraaiende lampjes en heeft ook weinig te maken met de werking van een echte strobe-tuner..
de 2e 9v aansluiting is handig, maar niet handiger dan een normale daisychain die niet via je tuner loopt..

het ding schijnt daarentegen wel steviger te zijn dan de 'enige echte' true bypass tuner; de Peterson Strobostomp...
http://www.dan-ontour.de/images/produkte/stomp2_main.jpg




stevig
- truebypass (hardwired) als er niet gestemd wordt


om het nog moeilijker te maken, lijk je hier niet over True Bypass te spreken, maar over 'mute'/bypass..
Bypass in deze context, zoals bij de Boss TU-2, dat het geluid hoorbaar blijft, ondanks het stemmen.
'Mute' betekent dat bij het stemmen, je signaal uitgeschakeld (ge'mute') wordt..
Dit heeft dus niks met true bypass of de buffer-werking van pedalen te werken...


Sterker nog, jij wil in 'bypass-mode' stemmen.. dus dat het geluid niet hoorbaar is. Mute/bypass in 'bypass' = stemmen zonder geluid hoorbaar
True bypass = geluid hoorbaar zonder stemmen



- moet ook alternatieve (ver)stemmingen aan kunnen

dit vind ik vaak een beetje stoerdoenerij; als je aan je E-snaar draait en het display laat zien dat je een D speelt, dan ben je al alternatief aan het stemmen..

q-elvis-p
17 december 2007, 13:44
dit vind ik vaak een beetje stoerdoenerij; als je aan je E-snaar draait en het display laat zien dat je een D speelt, dan ben je al alternatief aan het stemmen..

chris is ook heel stoer!!!

Thom TK
17 december 2007, 13:48
Strobostomp is een leuk ding ja, maar zoo fucking duur...naja het schijnt wel te werken dus als je het ervoor over hebt...

Nitefly7
17 december 2007, 14:14
Strobostomp is een leuk ding ja, maar zoo fucking duur...naja het schijnt wel te werken dus als je het ervoor over hebt...

ik durf te stellen dat een 'gewoon geïntoneerde' gitaar, met een DT-10 hetzelfde bereikt..

een perfect geïntoneerde gitaar met 'n strobostomp of turbo tuner, zal wel iets 'toevoegen'...

but still..

Mitch
17 december 2007, 14:16
Ik heb de DT10 tegenover de TU2 getest en hij is iets sneller en nauwkeuriger maar vooral beter afleesbaar en de buffer is nar mijn idee beter.
Geen TB dus, maar een goede buffer (of het is de hogere ingansimpedantie die er voor zorgt dat het geluid oké blijft, dat weet ik niet).

Echt TB is alleen de Peterson en over het gebruiksgemak van dat apparaat lopen de meningen nogal uiteen.

jero
17 december 2007, 15:12
Echt TB is alleen de Peterson en over het gebruiksgemak van dat apparaat lopen de meningen nogal uiteen.

Over de stevigheid ook, alhoewel ik er nog nooit problemen mee heb gehad.

artnaz
17 december 2007, 15:28
Ik ben ook al een jaar lang harstikke tevreden over de Peterson. Alleen blijf ik hem foeilelijk vinden!

Wel een tikkie duur voor een stemapparaatje, maar:
- je kan de gitaar er ook perfect mee intoneren
- werkt prima als DI
- zeer handig en snel af te lezen, hoewel je daar verschillende verhalen over hoort.

vinni
17 december 2007, 15:56
Gebruik al vanaf het moment dat ze uit zijn de Strobostomp.

Gebruikersgemak is super. Je stelt'm één keer in......that's it.
Dan alleen nog on/off.

Er zijn verhalen dat je er trager mee stemt.....niet waar.

"De strobo is niet zo betrouwbaar".....je moet de nieuwe hebben (versie 2) deze heeft metalen jacks.....de eerste versie heeft plastic jacks welke inderdaad problemen geven.

Enne....sinds ik de strobo gebruik zijn mijn gitaren zuiverder.

En volgens mij de enige (versie 2) die echt TB is.

Vinni

MjS
17 december 2007, 16:22
Ik heb zelf goede ervaringen met de Planet Waves tuner. Ik weet niet of 'ie true hardwired bypass heeft, maar *IK* hoor hem niet (en ook niet als ik niet aan het tunen ben). Is verder lekker stevig, ligt stabiel, werkt op 9V blok of adapter, kan zowel 'normaal' als strobo stemmen, en het grootste pluspunt: het display is ZEER goed af te lezen.

Chris Winsemius
17 december 2007, 17:05
troebijpaas-gedoe:

als ik niet stem dat het pe(n)daal elektroniscc gezien NIET in de signaalweg zit.

Planetwaves is dus vaag qua bovenstaand, strobos-ding zag ik net in de Gitarist, zou 'n truebypass-optie moeten hebben maar ik weet het niet 100% zeker.... kosten 209 euro....

Toepassing: alle situaties, tussen schuifdeuren, tussen groupies en op het podium.

Opzet-ding met lsd-scherm is voor mij niet te zien/lezen.

Nitefly7
17 december 2007, 17:13
Ik heb zelf goede ervaringen met de Planet Waves tuner. Ik weet niet of 'ie true hardwired bypass heeft, maar *IK* hoor hem niet (en ook niet als ik niet aan het tunen ben). Is verder lekker stevig, ligt stabiel, werkt op 9V blok of adapter, kan zowel 'normaal' als strobo stemmen, en het grootste pluspunt: het display is ZEER goed af te lezen.

mijn post ging i.i.g weer om de spraakverwarring;
TS had 't over true bypass, terwijl hij volgens mij gewoon 'silent tuning' of 'mute' bedoelde..

een tuner hoor je vaak ook niet, veelal omdat er vaak (DT-10) een erg prettige buffer inzit..
Zelf heb ik vroeger de TU-2 met veel plezier en succes gebruikt, nu gebruik ik gewoon de ingebouwde tuner van de Magicstomp..
Over PW en de Strobostomp hoor ik soms alleen wat klachten over constructie (STrobo jack's) en gewenning (strobe-tuners in het algemeen..), de PW wordt vaak wel de hemel in geprezen...

testen die hap, is bij Tuners veel eenvoudiger dan bij die 'op jacht naar...' overdrive testjes..

imho zijn er niet zoveel tuners;
TU-2, TU-12, PLanet Waves, Strobostomp, Turbo Tuner, DT-10, DT-7, GT-3 (de Korg GT-3 that is) en misschien die Intelli-Touch dingen..

die heb je in 'n middagje wel afgewerkt ;)

Lexvandoef
17 december 2007, 17:17
Nee de TS had het er over dat de tunet True-bypass heeft alstie uit staat. Dat is wat anders dan kunnen muten tijdens het tunen. Dat kunnen alle pedaltuners wel.

Ik heb trouwens de PW, werkt goed, is stevig en hij heeft een heel erg duidelijk display. Ze zijn idd een beetje vaag over het TB gedoe bij dat ding maar ik hoor geen verschil tussen tuner in de keten en tuner uit de keten.

Nielsje
17 december 2007, 17:21
Toch spreekt de korg me net iets meer aan. Lijkt me allemaal net wat stabieler dan de planet waves tuner. Bovendien heeft ie alle aansluitingen ook aan de bovenzijde zitten, wat ik als prettig ervaar.

uiteindelijk val je met geen van al de genoemde tuners een buil. Prima spul, voor een prima prijs. Het is maar net wat je zelf belangrijk vind.
En zo hebben we wederom een tuner-topic afgerond.

Slot! :)

Lexvandoef
17 december 2007, 17:23
Toch spreekt de korg me net iets meer aan. Lijkt me allemaal net wat stabieler dan de planet waves tuner. Bovendien heeft ie alle aansluitingen ook aan de bovenzijde zitten, wat ik als prettig ervaar.

uiteindelijk val je met geen van al de genoemde tuners een buil. Prima spul, voor een prima prijs. Het is maar net wat je zelf belangrijk vind.
En zo hebben we wederom een tuner-topic afgerond.

Slot! :)

hehe, dat komt omdat je er zelf eentje heb vriend ;)

Maar goed, je hebt wel gelijk, met geen enkele van de floortuners die hier genoemd wordt zal je het slecht doen.

gvink
17 december 2007, 17:56
Ik heb zelf sinds kort de Planet Waves tuner op mijn bordje staan..
(voor intoneren enzo gebruik ikzelf een korg DTR 1000, zo'n 19"ding)

PW is een super ding en is volgens mij stiekem toch TB.. In ieder geval komt het signaal er nog volledig doorheen als ik de stroom eraf haal... das toch een teken dat ie geen buffer heeft dacht ik..?

In ieder geval is het een erg fijn ding. Stemt nauwkeurig, heeft een erg helder display en heeft dezelfde functies als een Boss TU2.. Ik heb ze met elkaar vergeleken en een gitaar, nauwkeurig, gestemd op de PW gaf hetzelfde resultaat als op de TU2. De TU2 heeft als enige verschil dat de ledjes wat soepeler harder/zachter gaan branden waardoor je net ietsje sneller nauwkeurig kan stemmen. Ik moet eerlijk bekennen dat ik de PW nu een aantal keer live gebruikt heb en geen probleem ermee ondervind als in dat mijn gitaar net niet zuiver stemt als ik haast heb.. :)
Ik heb sinds kort een nieuwe akoestische gitaar met fretwaves erop voor een extreem nauwkeurige intonatie correctie en het ding stemt iedere keer perfect!!
Daarbij is de Planet Waves mooi zwart chroom, is 'built-like-a-tank' en staat (ook zonder velcro) stevig op je bordje. Al met al een superding!
Net zo duur als de TU2 (€ 89 - 95) maar dan dus TB (volgens mij.. :cooler: )

Chris Winsemius
17 december 2007, 18:08
Gerard: dank!

Waar zijn die planeetgolven te koop en wat is het typenummer?

gvink
17 december 2007, 18:26
Feedback of zie mijn onderschrift (moet wel besteld worden)

Planet Waves CT 04 strobo

:soul:

Chris Winsemius
17 december 2007, 19:28
Dank!
Ik ben waarschijnlijk do as. bij Feedback maar 'n ritje naar Schiedam moet komend voorjaar echt 'n x gebeuren.

Groetjes aan Sander en nogmaals dank voor je info.

Chris

gvink
17 december 2007, 20:00
'n ritje naar Schiedam moet komend voorjaar echt 'n x gebeuren.


Moet zeker gebeuren! :)


Groetjes aan Sander en nogmaals dank voor je info.

Chris

Doe ik!

Enneh.. geen probleem hoor.. :cooler:

Dirk_Hendrik
17 december 2007, 20:08
PW is een super ding en is volgens mij stiekem toch TB.. In ieder geval komt het signaal er nog volledig doorheen als ik de stroom eraf haal... das toch een teken dat ie geen buffer heeft dacht ik..?



dattie geen buffer heeft... klopt. Dattie TB is.... nope. Een Crybaby diet het ook zonder voeding... TB issie echter niet.

Chris Winsemius
17 december 2007, 20:29
Het signaal wordt dus nog belast door de ingang blijkbaar.

Hamvraag: welke tuner is stevig en ECHT truebypass?

jero
17 december 2007, 20:44
STROBOSTOMP!! :rockon::seriousf:

Nielsje
17 december 2007, 21:04
Het signaal wordt dus nog belast door de ingang blijkbaar.

Hamvraag: welke tuner is stevig en ECHT truebypass?

Waarom is dat zo belangrijk voor je als ik vragen mag?
Ik heb ook een aantal TB pedalen, maar mn korg dt-10 staat vooraan :)

Einzeln
17 december 2007, 22:15
Die boston wekt een stevige indruk.
http://www.audio-electric-shop.de/shop/catalog/images/Boston-BTU500.jpg

Don Olivier
17 december 2007, 22:28
Ben ook op zoek naar een nieuwe Tuner. Eentje die 100% true bypass is.
Heb nu een TU-2 en die bevalt hartstikke maar ja, moet er wel weer een extra true bypass A/B kastje naast zetten zodat ik em buiten de pedalen keten kan houden....

Dus....wie verteld mij het verschil tussen de Boston BTU 500 en die andere die true bypass is: de Peterson II ?

Het prijsverschil is enorm, aan alternatieve stemmingen doe ik niet (behalve dan af en toe in de studio naar Es stemmen) dus tsja....die Peterson heeft veel opties maar daar heb ik niks aan...

Zou het echt zo veel uitmaken (in dat geval 150 euro meer voor de Peterson?)

Iemand die ervaring heeft met beide pedalen? Waar zijn ze te koop?

Etc. etc,

Alvast dank voor de antwoorden!

Chris Winsemius
17 december 2007, 22:59
dattie geen buffer heeft... klopt. Dattie TB is.... nope. Een Crybaby diet het ook zonder voeding... TB issie echter niet.

@D_H:
Weet jij trouwens wat de ingangsimpedantie is?
Net op de website gekeken en in de manual maar geen info over bovenstaand...

Kim Wilson
18 december 2007, 08:25
Waarom is dat True Bypass nou zo belangrijk? Is jullie dat echt een paar honderd euro waard? Een goed pedaal met goeie buffer (Korg, Boss) voldoet toch ook?

gvink
18 december 2007, 09:02
Ah! Thanks, D_H.. Ik had wel al zo'n vermoeden.. :)

Maar 't kan me ook eigenlijk weinig bommen hoor.. Zo lang een buffer voor mij geen negatief resultaat geeft heb ik 't zelfs graag..! Ik gebruik (electrisch) ook niet voor niks een DS-1 aan het begin van mijn keten, puur voor de buffer..

TB or not TB, that's the question.. Een goede buffer is beter dan TB! :mad:
heheh..

Ik denk, Chris, dat je maar een keuze hebt... de Peterson Strobostomp..
Of een goede gebufferde tuner.. dilemma's, dilemma's... :satisfie:

Einzeln
18 december 2007, 10:27
Ah! Thanks, D_H.. Ik had wel al zo'n vermoeden.. :)

Maar 't kan me ook eigenlijk weinig bommen hoor.. Zo lang een buffer voor mij geen negatief resultaat geeft heb ik 't zelfs graag..! Ik gebruik (electrisch) ook niet voor niks een DS-1 aan het begin van mijn keten, puur voor de buffer..

TB or not TB, that's the question.. Een goede buffer is beter dan TB! :mad:
heheh..

Ik denk, Chris, dat je maar een keuze hebt... de Peterson Strobostomp..
Of een goede gebufferde tuner.. dilemma's, dilemma's... :satisfie:

A/B is andere optie'.

Jimwoud
18 december 2007, 11:34
Gewoon een A/B box of true bypass loop pedaaltje, klaar!!!

dat gezeur altijd, hehe

edit: Kun je zo'n Korg niet gewoon modden?? Wel vet een een gemod tuner pedaal.

artnaz
18 december 2007, 11:47
Ideale optie: buffer (zelf te maken) + Strobostomp

:cooler:

Jimwoud
18 december 2007, 12:23
Ideale optie: buffer (zelf te maken) + Strobostomp

:cooler:
Waarom een buffer en een strobostomp????

artnaz
18 december 2007, 12:29
Buffer voor de buffer functie, Strobostomp voor de tune-functie? :chicken:

Als je toch een lang keten hebt en een buffer je sound positief beïnvloedt, maar je wel een supergoede TB-tuner wilt (die geen buffer heeft), is dat toch de oplossing? Zo'n buffertje is voor een euro of 25 te maken denk ik...

pauld
18 december 2007, 22:01
Buffer voor de buffer functie, Strobostomp voor de tune-functie? :chicken:

Als je toch een lang keten hebt en een buffer je sound positief beïnvloedt, maar je wel een supergoede TB-tuner wilt (die geen buffer heeft), is dat toch de oplossing? Zo'n buffertje is voor een euro of 25 te maken denk ik...

Verschillende modes instelbaar via dipswitches.

True bypass muted tuning
DI activated muted tuning only
DI activated tuning altijd aan en mutable

DI via balanced XLR ook met ground lift

artnaz
19 december 2007, 01:14
Verschillende modes instelbaar via dipswitches.

True bypass muted tuning
DI activated muted tuning only
DI activated tuning altijd aan en mutable

DI via balanced XLR ook met ground liftKlopt ook ja... :chicken:

Wat is die "ground lift" precies eigenlijk?

pauld
19 december 2007, 14:00
Klopt ook ja... :chicken:

Wat is die "ground lift" precies eigenlijk?

Je kan de DI gebruiken om een aparte versterker aan te sluiten of direct de mengtafel in te gaan.

Als er een brom ontstaat kan je de Ground lift gebruiken om dit tegen te gaan.

Ik heb het nog niet gebruikt. Ik gebruik de true bypass instelling.

artnaz
19 december 2007, 14:13
Ah, voor de brom dus. Ik heb de DI wel gebruikt, en hij werkt prima! :)

rocker_71
19 december 2007, 14:25
Al gezegd: Boston TB tuner.

AutoStatic
20 december 2007, 11:05
Ibanez LU20 misschien? Ik heb er zo eentje liggen en is robuust en voor zover ik weet TB. Of ie Hard wired TB is weet ik zo snel niet.

The Mess
20 december 2007, 23:11
Ibanez LU20 misschien? Ik heb er zo eentje liggen en is robuust en voor zover ik weet TB. Of ie Hard wired TB is weet ik zo snel niet.

Is die switch niet gevoelig?

Nielsje
21 december 2007, 00:15
Is die switch niet gevoelig?

Je vriendin is gevoelig,

mechanische onderdelen hebben geen gevoel...8-)

The Mess
21 december 2007, 00:18
Je vriendin is gevoelig,

mechanische onderdelen hebben geen gevoel...8-)

Schade-gevoelig dan?
Ik heb op het moment trouwens geen vriendin (wel een gitaar :hippie:)

TimmU
21 december 2007, 00:24
Ik heb op het moment trouwens geen vriendin (wel een gitaar :hippie:)
+1 Whuahahah:D:D

AutoStatic
21 december 2007, 10:28
Schade-gevoelig dan?
Ik heb op het moment trouwens geen vriendin (wel een gitaar :hippie:)Lijkt me niet, is gewoon een wat groter Ibanez pedaal.

Fuhgawz
21 december 2007, 18:27
edit: Kun je zo'n Korg niet gewoon modden?? Wel vet een een gemod tuner pedaal.

HAHA, idd! Dat lijkt mij wel ongeveer het ultieme in tonesnobbisme. :hippie:
Ik gebruik trouwens al een jaar zo'n ding in volle tevredenheid. Dattie niet TB is interesseert mij niet zo veel. Die tuner heeft gewoon een goede buffer en zoals gezegd is het beter ook zo'n goed gebufferd pedaal in je keten te hebben dan enkel TB pedalen.

Tristan
21 december 2007, 19:06
Ik heb wel mijn Strobostomp nog in de aanbieding, misschien is dat iets voor je, pm me maar voor meer info...

The Mess
21 december 2007, 20:57
Lijkt me niet, is gewoon een wat groter Ibanez pedaal.

Hij lijkt namelijk van plastic, maar dat is ie dus niet?
Voelt wel gewoon heel solide?

(Ik moet geen bakkie hebben waar ik doorheen trap)

Kim Wilson
21 december 2007, 21:01
Hij lijkt namelijk van plastic, maar dat is ie dus niet?
Voelt wel gewoon heel solide?

(Ik moet geen bakkie hebben waar ik doorheen trap)
Je speelt toch neem ik aan niet met klompen aan? :p

The Mess
21 december 2007, 22:10
Je speelt toch neem ik aan niet met klompen aan? :p

Nee, maar ik heb mijn tijdperk van kapotte spullen ondertussen wel een beetje gehad :)

AutoStatic
22 december 2007, 15:53
Hij lijkt namelijk van plastic, maar dat is ie dus niet?
Voelt wel gewoon heel solide?

(Ik moet geen bakkie hebben waar ik doorheen trap)Is van metaal. En de aan/uit knop is ook gewoon stevig.

Don Olivier
26 december 2007, 00:16
Kan een Boss TU-2 true by-pass gemaakt worden en dat je dan ook nog stil kunt stemmen???

Nielsje
26 december 2007, 00:30
Kan een Boss TU-2 true by-pass gemaakt worden en dat je dan ook nog stil kunt stemmen???

Volgens mij is zoiets ooit aan de orde gekomen, of je Boss pedalen TB kan maken. Volgens mij was dat niet mogelijk wegens de complexheid van de printplaat oid.. of het was heel moeilijk, in ieder geval de moeite niet waard...