PDA

View Full Version : 2X12 vervoeren



EuroCinema
17 december 2007, 10:45
Ik heb weer en buizenbak, dus sjouw me ouderwets het apenzuur. Hoe doen jullie dat? Ik zie weleens gitaristen met van die karetjes van de bouwmarkt bijvoorbeeld?

Kim Wilson
17 december 2007, 10:47
De auto zo dicht mogelijk bij de deur zetten, en optillen dat ding! Van 30 meter lopen met een 35 kilo aan versterker ga je niet zomaar dood. ;)

bass blom
17 december 2007, 10:47
een steekkar?

http://images.google.nl/images?hl=nl&q=steekkar&btnG=Afbeeldingen+zoeken&gbv=2

Nielsje
17 december 2007, 10:47
Die kant en klare karretjes van de bouwmarkt zijn suf
je kan beter een karrertje bouwen van goed multiplex, met fatsoenlijke wielen. Vergeet niet, dat als je je amp op zo'n 'hondje' vervoert, je versterker behoorlijk staat te stuiteren!

Ik heb alles in cases zitten, en die til ik gewoon met m'n bandleden.

Mr.Bluesbreaker
17 december 2007, 10:49
Gewoon met 2 man tillen. Punt is dat de meeste karretjes geen denderende vering hebben. Buizenamp op karretje, slecht trottoir met veel hobbels = garantie voor kapotte onderdelen. Zeker als je net hebt gespeeld en de boel nog wat warm is. Of je moet een karretje vinden met hele goede banden die alle schokken opvangen.

Duurdere optie is een flightcase bouwen met goed beschermend schuim aan de binnenkant. Zo kan ik mijn combo bijvoorbeeld wel over straat rollen tot op zekere hoogte.

dml
17 december 2007, 10:50
De auto zo dicht mogelijk bij de deur zetten, en optillen dat ding! Van 30 meter lopen met een 35 kilo aan versterker ga je niet zomaar dood. ;)

+1.

Da's nou eenmaal de "straf" als je EN gitarist bent EN een buizenbak wil.
Niet janken, TILLEN!! ;)

Kaïn
17 december 2007, 11:24
TILLEN ZAL JE ! :p

erwin_ve
17 december 2007, 11:37
Flightcase met wieltjes! Ik heb 1 amp die ik niet in flightcase vervoer. en daar zeul ik me idd het apezuur mee, en ziet er nu na krap 2 jaar gebruikt te hebben al behoorlijk gehavend uit.
Mijn andere amp in flightcase met wieltjes ; is al 12 jaar oud en ziet er uit als nieuw. Alleen als het een trap op moet8) ....

isa1984
17 december 2007, 12:35
Door midden zagen en er een apart 2x12 cabinet bijkopen, kan je het in 2x tillen. :)

fabien
17 december 2007, 12:37
Karretje bij Feedback (http://www.feedback.nl/?b=12347&a=144) Ideaal!

kenx
17 december 2007, 13:03
Karretje bij Feedback (http://www.feedback.nl/?b=12347&a=144) Ideaal!

kan je heus beter een flightcase laten bouwen hoor!

grtz

arjanb01
17 december 2007, 13:19
+1.

Da's nou eenmaal de "straf" als je EN gitarist bent EN een buizenbak wil.
Niet janken, TILLEN!! ;)

Oplossing: topje en een 2x12 kastje, klaar. Geen flightcases nodig, moet je natuurlijk wel 2x lopen, maar soit...
Daarom doen ook veel mensen hun zware combo weg en willen of kleiner of top en kast hebben.

Kim Wilson
17 december 2007, 13:24
Oplossing: topje en een 2x12 kastje, klaar. ...
Hmmm...:

http://i109.photobucket.com/albums/n70/hans-janet/DSCN0612.jpg

Volgens mij is een Twin nog handelbaarder. :D

arjanb01
17 december 2007, 13:26
hahahahhaa, ja ik bedoel een topje en een 2x12 KASTJE, niet zo'n bakbeest ! :hippie:

dml
17 december 2007, 14:08
Het is ook maar net hoe je ermee omspringt.
Als alles in de bandbus wordt vervoerd, zijn flightcases echt geen overbodige luxe. Neem ik mijn spullen in mijn eigen auto mee, dan voldoet een (stevige) hoes prima.

Kim Wilson
17 december 2007, 14:12
Ligt er ook aan hoe je de boel in de bus zet. Bij ons gaat alles ook achterin een bus, maar mijn amp ziet er nog net zo uit als toen ik hem kocht, zonder hoezen of cases. De gitaren zitten wel in koffers, maar de amp en cab zijn stevig genoeg.

Mr.Bluesbreaker
17 december 2007, 14:59
Tot er een keer een snare van bovenop naar beneden dondert en je pots verbuigt van je amp. Het stapelt met fligtcases ook stukken makkelijker, kwak het maar bovenop mekaar mits het stevig staat.

Kim Wilson
17 december 2007, 15:05
Dat zeg ik, als je een beetje oplet hoe je het inpakt. ;)

Lexvandoef
17 december 2007, 15:43
Dat zeg ik, als je een beetje oplet hoe je het inpakt. ;)

Wij letten ook op hoe we inpakken, maar elke keer als we weer gegigt hebben ontdek ik wel plekje op mijn vox waar er een kras of scheur in de tolex zit, toch jammer.

En bovendien zijn flightcases echt heerlijk stapelen, de hele drumkit plus Nielsje z'n head zit in cases, alles is lekker vierkant, het is net een blokkendoospuzzel achter in mijn auto :)

future2future
17 december 2007, 15:47
Ik gebruik gewoon een steekkarretje van de bouwmarkt, werkt goed, beetje voorzichtig zijn bij richeltjes etc.

Nielsje
17 december 2007, 16:12
Wij letten ook op hoe we inpakken, maar elke keer als we weer gegigt hebben ontdek ik wel plekje op mijn vox waar er een kras of scheur in de tolex zit, toch jammer.

En bovendien zijn flightcases echt heerlijk stapelen, de hele drumkit plus Nielsje z'n head zit in cases, alles is lekker vierkant, het is net een blokkendoospuzzel achter in mijn auto :)


Duplo all the way!

Kim Wilson
17 december 2007, 16:16
Ja, ik weet dat het eigenlijk beter is. Maar mijn set is al zo idioot groot, als ik daar ook nog een case omheen moet bouwen, dan mogen we de volgende keer wel een truck+trailer huren! :o

Neh, ik pak zelf altijd de bus in, en ik zorg er altijd voor dat hem niks overkomt. Scheelt ook dat we een uiterst bedeesde chauffeur hebben. :)

RedBuell
17 december 2007, 16:18
spinazi eten en die dunne gitaristen armpjes eens wat trainen.

Zo'n inklap steekwagentje is trouwens ook heel handig en ook verdomd handig bij verhuizingen en andere sjouw klussen.

Nielsje
17 december 2007, 16:19
Tja.. na m'n eerste optreden met m'n nieuwe bandje wist ik het zeker: alles in cases. Eerst de amp gedaan, vervolgens snoeren + microfoon toelie en m'n nieuwe pedalboard/case is ook bijna gig-ready. Mij gebeurt niets meer. Alleen m'n 1 x 12 is ongecased, en dat laat ik zo. Die paar krassen..

Lexvandoef
17 december 2007, 16:21
Tja.. na m'n eerste optreden met m'n nieuwe bandje wist ik het zeker: alles in cases. Eerst de amp gedaan, vervolgens snoeren + microfoon toelie en m'n nieuwe pedalboard/case is ook bijna gig-ready. Mij gebeurt niets meer. Alleen m'n 1 x 12 is ongecased, en dat laat ik zo. Die paar krassen..

Idd, en wij hebben ook best een bedeesde kalme vriendelijk chauffeur hoor ;)

future2future
17 december 2007, 16:27
Het is bij mij dan ook wel een losse 2x12 cab, mijn amp zit in een case

q-elvis-p
17 december 2007, 16:42
roadies!!!!!!!!!!!!!!!

minas
17 december 2007, 19:45
Wieltjes?
Heb het zelf ook. Gewoon bij de bouwmarkt halen er onder schroeven en rollen maar.