PDA

View Full Version : rammelen ?



Thijssie06
17 december 2007, 10:21
om te beginnen wil ik even zeggen dat ik nogal een leek ben op het gebied van schroeven en aanpassen.
Dus, Ik heb mijn gitaar gedowntuned tot drop C, en je kan het al raden hij rammelt dus.
Is dit gewoon een kwestie van brug omhoogschroeven tot hij niet meer rammelt of komt er nog meer bij kijken? :)

Alvast bedankt :satisfie:

Mr.Fingers
17 december 2007, 10:23
om te beginnen wil ik even zeggen dat ik nogal een leek ben op het gebied van schroeven en aanpassen.
Dus, Ik heb mijn gitaar gedowntuned tot drop C, en je kan het al raden hij rammelt dus.
Is dit gewoon een kwestie van brug omhoogschroeven tot hij niet meer rammelt of komt er nog meer bij kijken? :)

Alvast bedankt :satisfie:

Juist gedacht! Wat ook kan is gewoon dikkere snaren gebruiken (vooral als je van zinnens bent om 'm heel de tijd in drop C te laten staan, dan kan een setje 0.012/0.013 wonderen doen qua tone & sustain & anti-rammel)

Godfather
17 december 2007, 10:26
om te beginnen wil ik even zeggen dat ik nogal een leek ben op het gebied van schroeven en aanpassen.
Dus, Ik heb mijn gitaar gedowntuned tot drop C, en je kan het al raden hij rammelt dus.
Is dit gewoon een kwestie van brug omhoogschroeven tot hij niet meer rammelt of komt er nog meer bij kijken? :)

Alvast bedankt :satisfie:

Hey, ik kom ook uit Oss en ben ook vrij leek op het gebied van schroeven en tierelantijntjes :hippie:

Probeer te experimenteren met de brug totdat je geen vervelende rateling/rammeling meer hoort. Zoveel mogelijk proberen totdat je er zelf 'down' van wordt...

Als de snaren dan te hoog op de toets zitten, heeft ie waarschijnlijk een afstelling nodig en moet de hals iets worden bijgesteld of de topkam worden ingevijld.

bass blom
17 december 2007, 10:31
dikkere snaren ook nodig wellicht?