PDA

View Full Version : Nieuw board met VL Pedalswitcher / commander



vinni
16 december 2007, 23:48
Hoi,

Effe pronken ! :p

Dit is een testboard om te kijken of met name de functionaliteit wel is
wat ik er van verwacht. Dr komen nog drie pedalen bij :
een overdrive, flanger en pitch-shifter

De Voodoo lab Pedalswitchers en Commander zijn gloedje nieuw.
Bijzonder eenvoudig te bedienen/programmeren.
Voor meer info zie de site van VL of van de Haar.

http://members.home.nl/vincentkoek/PICT0003.JPG

(beetje groot.....sorry!)

Vinni

Nielsje
17 december 2007, 10:50
Ik heb me nog niet verdiept in wat ie allemaal kan, maar je hebt maar 4 pedalen, en daar heb je een switcher voor nodig met 10 knoppen?!

edit: Verdomme, die site van v.d Haar is nog steeds niet de openen in Firefox! Een echte gitarist, zo conservatief :)

Nitefly7
17 december 2007, 11:54
Ik heb me nog niet verdiept in wat ie allemaal kan, maar je hebt maar 4 pedalen, en daar heb je een switcher voor nodig met 10 knoppen?!

switcher = presets

de 2x4 pedalen in de loop worden aan/uit gezet, maar de 10 switches kunnen elke combinatie van de loops (je kan meerdere Pedal Switchers aan elkaar knopen via midi-in/-uit; de 'Commander' wordt dan via één MIDI-kabel gevoed en kan 10 presets opslaan van elke combinatie van Pedal Switchers..)

4 leuke clipjes die het uitleggen (http://youtube.com/watch?v=FIRnr3xPLsE)

Nocki
17 december 2007, 11:59
Erg netjes! Leuk concept!

Dit is iets om in de gaten te houden!

ben79
17 december 2007, 12:07
dat is wat ik zoek, zo kan ik de pedalen in een rack zetten en met deze pedaal an en uit schakelen? leuk en zonder midii!

Nitefly7
17 december 2007, 12:47
dat is wat ik zoek, zo kan ik de pedalen in een rack zetten en met deze pedaal an en uit schakelen? leuk en zonder midii!

pedalen in 'n rack, met de Pedal Switcher o.i.d. betekent wel dat je 2x een X aantal meter kabels naar je rack moet trekken..
Ik weet niet of dat nog zo handig is, Pedal Switcher (of mijn Musicom) zijn net zo handig omdat je alles bij de hand hebt op je board...


overigens, de Pedal Switcher/Commander heeft wel minder uitgebreide Midi-mogelijkheden dan de Musicom, ondanks dat de PS/C-combinatie erg overzichteljk werkt en meer presets-per-keer voor je ligt..
je kan alleen de Program Change versturen die bij de preset hoort (preset 1 = Program Change 1 preset 6 = PC 6..)
als je processor goed geprogrammeerd is, geen probleem..

maar als je in preset 6 en 10 nu hetzelfde programma wilt gebruiken?

De Musicom kan per loop (! dus niet per hele preset) aangeven welke CC's en PC's er verstuurd moeten worden...
is iets flexibeler (hoewel ik er pas later gebruik van zal maken..)

vinni
17 december 2007, 14:44
Ik heb me nog niet verdiept in wat ie allemaal kan, maar je hebt maar 4 pedalen, en daar heb je een switcher voor nodig met 10 knoppen?!

edit: Verdomme, die site van v.d Haar is nog steeds niet de openen in Firefox! Een echte gitarist, zo conservatief :)

Geen enkel probleem hoor met Firefox.

Vinni

vinni
17 december 2007, 14:49
pedalen in 'n rack, met de Pedal Switcher o.i.d. betekent wel dat je 2x een X aantal meter kabels naar je rack moet trekken..
Ik weet niet of dat nog zo handig is, Pedal Switcher (of mijn Musicom) zijn net zo handig omdat je alles bij de hand hebt op je board...


overigens, de Pedal Switcher/Commander heeft wel minder uitgebreide Midi-mogelijkheden dan de Musicom, ondanks dat de PS/C-combinatie erg overzichteljk werkt en meer presets-per-keer voor je ligt..
je kan alleen de Program Change versturen die bij de preset hoort (preset 1 = Program Change 1 preset 6 = PC 6..)
als je processor goed geprogrammeerd is, geen probleem..

maar als je in preset 6 en 10 nu hetzelfde programma wilt gebruiken?

De Musicom kan per loop (! dus niet per hele preset) aangeven welke CC's en PC's er verstuurd moeten worden...
is iets flexibeler (hoewel ik er pas later gebruik van zal maken..)


Die Musicom mag dan wel een stuk uitgebreider zijn.....maar da's dus juist waarom ik'm niet gekocht heb. Die Voodoolab's zijn super eenvoudig en met 10 presets waar ik ook nog eens voetmatig dat loops kan beinvloeden....meer dan voldoende.

Overigens komt VL ook nog met een nieuwe swicher. (dus schakelen van amps, reverbs en zo)

De switchers kunnen inderdaad in een rack. Dat vind ik één van de voordelen van die pedalswitcher. Als je met een rack gaat werken kan je de pedalswitchers blijven gebruiken.....en weer als je terug gaat (komt jullie toch wel bekend voor ? :) )

Maar Nitefly....
Dat je twee kabeltjes nodig hebt begrijp ik niet.
Maar eentje....een 5-pin activ (standaard) midikabel....that's it.

Vinni

Nitefly7
17 december 2007, 15:19
Die Musicom mag dan wel een stuk uitgebreider zijn.....maar da's dus juist waarom ik'm niet gekocht heb. Die Voodoolab's zijn super eenvoudig en met 10 presets waar ik ook nog eens voetmatig dat loops kan beinvloeden....meer dan voldoende.

Overigens komt VL ook nog met een nieuwe swicher. (dus schakelen van amps, reverbs en zo)

De switchers kunnen inderdaad in een rack. Dat vind ik één van de voordelen van die pedalswitcher. Als je met een rack gaat werken kan je de pedalswitchers blijven gebruiken.....en weer als je terug gaat (komt jullie toch wel bekend voor ? :) )

Maar Nitefly....
Dat je twee kabeltjes nodig hebt begrijp ik niet.
Maar eentje....een 5-pin activ (standaard) midikabel....that's it.

Vinni

ik reageerde op Ben79, waarvan ik dacht dat hij Pedal Switchers én Commander op de grond wilde hebben..
dus PS/C op de grond en alle pedalen in het rack, verbonden met kabels aan de Pedal Switchers..

Maar het is misschien logischer dat hij Pedal Switchers in z'n rek laat en deze dan met de Commander bestuurt..
...Hoewel je dan ook gewoon GCX/GCP kunt doen..

ik zit/zat ook stiekem te denken om 'n Pedal Switcher met 4 fx-loop only doosjes te gebruiken...

Nitefly7
17 december 2007, 15:20
Geen enkel probleem hoor met Firefox.

Vinni

inderdaad, gewoon NIET fullscreen willen openen!

Nielsje
17 december 2007, 15:54
Fuck, inderdaad! Kom ik nu pas achter, bedankt!

Hell's Engl
17 december 2007, 20:11
Kan deze ook channel-switchen? Of kan de "nieuwere" dat...?

Joost

vinni
17 december 2007, 20:16
Nee,
Dat kan die nieuwe alleen.
Alhoewel.....
Ik e-babbel wel eens met Josh Fiden (CEO VL)
Die had het erover dat je loop vier kunt modden tot switch.

Ik zou gewoon een Nobels MS-4 er aan koppelen en deze met de commander
besturen. De commander verzend programchanges (10 stuks) over midi.
De Pedalswitchers hebben midi in en out. De out is eigenlijk een midi-thru.
De Pedalswitchers hebben ook een ongebufferde en een gebufferde input.
Kun je kiezen wat je wilt. Daarnaast is er ook een insert tussen loop3 en 4 waar je bijvoorbeeld een volumepedaal in kunt hangen.

De Commander tot slot krijgt zn stroom via de midikabel van de pedalswitcher.

Vinni

Hell's Engl
17 december 2007, 20:19
Ahaa, thanx!

Wanneer komt die nieuwe uit? En wat kosten ze eigenlijk? Mag me ook PB-en

Joost

vinni
17 december 2007, 20:25
Ik heb echt geen idee wat ze kosten.

Ik weet wel wat ik er voor betaald heb....maar dat is beslist
geen indicatie! ;)

Effe informeren bij kerstman Erik uit IJsselstein.

Vinni

peter_heijnen
18 december 2007, 08:57
Dat wordt weer erg mooi vinni!

Ik heb op de VL site die samples gehoord waarbij ze de loops aanzetten met de aangesloten pedalen op off om de tonesuck te demonstreren. Hoe is dat bij jou?

Trouwens, wat is het toch een lekkere chorus he!

vinni
18 december 2007, 10:01
Kan geen verschil horen. Gewoon goed dus.


En tja die chorus.....de beste die ik ooit gehad/gehoord heb. En dat zijn er heeeeel veel!

Jammer dat die Meistersinger niet wat bekender is.

Vinni

Il_Falco
9 mei 2012, 10:36
Vinni: sorry voor de bump, maar ik zag dat je een lehle dual op je bord staan had. Kon je die controleren met de commander via een pedalswitcher?

vinni
9 mei 2012, 14:24
Zeker wel.

De Dual Lehle heeft geen reguliere midi-connectoren maar gebruikt een jack naar DIN om'm met midi aan te sturen.

Vinni

vinni
9 mei 2012, 20:04
Let op!

Er staat daar....zo maar in eens....een Lehle Dual te koopop gitaarmarkt.
Dit is NIET de dual die ik had. Mijn was een Dual SgoS.

Ik weet niet of het type dat op gitaarmarkt ook midi ondersteunt.

Vinni

Il_Falco
10 mei 2012, 06:29
Ok, bedankt voor de tip!