PDA

View Full Version : geluid van Buddy Guy



jpb
3 februari 2003, 18:00
Hij speelt als ik het goed heb op "Slippin' in" op een Victoria-amp met een strat. Maar hoe krijgt hij zijn geluid verder (behalve vingers, talent etc.)? Overdrive? Lijkt wel milde fuzz soms en wah??? Iemand? Wat een toon!!!!

jpb
3 februari 2003, 19:57
het lijkt erop dat 'ie een tubescreamer of zoiets gebruikt, maar waar haalt hij de sustain vandaan? Niemand?

SteavisSmokin
3 februari 2003, 20:15
Hij heeft tot een paar jaar geleden Bassmans gebruikt (van Victoria?), tegenwoordig gebruikt hij Fender Cyber Twins. Zijn gitaar heeft actieve elementen als ik het goed heb, da's ook een belangrijk deel van zijn geluid. Verder klinkt het erg distortion/fuzz achtig...maar ik heb het idee dat hij dat uit zijn versterkers haalt (zag geen pedalen op een video van een live optreden die ik van hem heb) en zodra hij soleert gooit hij zijn volume knop op zijn gitaar open wat dan dat fuzz achtige geluid veroorzaakt. Ik vind het geluid zelf oerlelijk (smaken verschillen he :wink:) vandaar dat ik me er niet echt in verdiept heb maar dit is alles wat ik weet.

sash
3 februari 2003, 20:23
Op 2003-02-03 20:15, schreef SteavisSmokin:
tegenwoordig gebruikt hij Fender Cyber Twins.


Zegt ie... Volgens mij staat er ergens backstage gewoon een Victoria Bassman te brullen. :smile:

jpb
3 februari 2003, 20:38
Inderdaad, het lijkt er soms op alsof er geen pedalen aan te pas komen. een stukje verder hoor ik weer iets fuzz-igs, wah-igs of TS-igs. Blijft moeilijk voor te stellen hoe 'ie het doet. Het zal dan toch ook in z'n vingers zitten, denk ik. De plaat waar ik het over had is al een paar jaar oud, dus nog geen mod-amp denk ik.
Voor de foto's pakt hij zijn (signature?)strats, maar hij schijnt het liefst te spelen op een japanse squier. Het zal hem geen zak uitmaken, ik neem aan dat hij daarvoor betaald wordt. Geweldige gitarist (ook nog belangrijke invloed geweest voor Jimi H. te S.)

sash
3 februari 2003, 20:53
Dat ie van toon switched ligt grotendeels aan z'n gitaar met dat TBX circuit, wat ook Clapton gebruikt. Als je naar Clapton kijkt zie je ook dat ie veel met de volume en toonknoppen speelt. Het is hetzelfde principe wat Hendrix deed denk ik, gewoon de fuzz aan en de gain regelen met de volumeknop. Met dat TBX circuit gaat het nog iets makkelijker en subtieler denk ik.

SteavisSmokin
3 februari 2003, 22:02
Volgens mensen op fenderforum die hem live gezien hebben gebruikt hij de CT wel live..maja you never know. Hij schijnt live trouwens wel SUPPPER hard te spelen laatste jaren, met ontzettend veel hoog in zijn geluid dus hij zal wel flink doof zijn (anders lijkt me het sterk dat je zoveel hoog erin draait).
Op die video die ik van hem heb gebruikt hij wel die zwarte 'polka' strat, zijn signature strat dus.