PDA

View Full Version : Funky funky



Nellyrocks
16 december 2007, 17:42
Als Haarlemmer ben ik natuurlijk een groot Gotcha! fan. Jaren in een funkbandje gespeeld maar dat is al weer een tijd geleden. Toch maar weer eens een funknummer opgenomen. Het is geen liedje, geen zang en heeft ook geen speciaal plan. Gewoon voor de grap.

Het meeste werk heb ik gehad aan de drums om die zo "Martijn Bosman-achtig" te laten klinken. Best gelukt denk ik. Lekker gejatte roto fills, veel blazers, "Bootsy" Mutronbasje. Weinig gitaar, dat wel, maar dat mag de pret niet drukken.

Ik ben benieuwd wat jullie er van vinden. Veel plezier ermee.

Klikkerdeklik (http://www.soundclick.com/util/getplayer.m3u?id=6078329&q=hi)

repelsteeltje
16 december 2007, 18:07
KLinkt lekker man, heb echt de neiging mee te gaan doen, plugie in de gitaar en effe jammen.
:satisfie:

bass blom
16 december 2007, 18:21
ja lekker man :D

Makor1966
16 december 2007, 18:43
Again!! Again!!!! Superlekkere muziek, dat mag je d'r voor mij in houden :cheerup: 8-) :cheerup:

The Lo Lands
16 december 2007, 19:42
Middenstuk met drums/percussie wel iets teveel Gotcha alike maar verder dik in orde hoor! Destijds was ik ook wel een aardige Gotcha fan, ik ben drie jaar terug nog eens naar een CD presentatie van het nieuwste Gotcha album geweest in de Melkweg waarbij ik persoonlijk toch wel erg de invloeden (melodie en zang) van Ro miste. Eerste albums van ze zijn echt subliem, solo albums van Ro ook trouwens : )

:soul:

Nellyrocks
16 december 2007, 19:53
Middenstuk met drums/percussie wel iets teveel Gotcha alike maar verder dik in orde hoor! Destijds was ik ook wel een aardige Gotcha fan, ik ben drie jaar terug nog eens naar een CD presentatie van het nieuwste Gotcha album geweest in de Melkweg waarbij ik persoonlijk toch wel erg de invloeden (melodie en zang) van Ro miste. Eerste albums van ze zijn echt subliem, solo albums van Ro ook trouwens : )

:soul:

Dat percussiedeel niet iets te veel Gotcha! Het is gewoon gejat.

Ro is trouwens ook een hele grote held van me, en een hele aardige gast ook. Ik heb een keer support gedaan voor Olabola. Erg te gek. Alles wat die man doet is goud. Gotcha zonder Ro en Ten is ook eigenlijk helemaal geen Gotcha meer voor mij.

Bedankt voor de reacties iedereen. toppie

The Lo Lands
16 december 2007, 19:54
Dat percussiedeel niet iets te veel Gotcha! Het is gewoon gejat.
Foei, foei :D

paulusdeBKB
16 december 2007, 22:35
So! Goeie stuff! Erg knap gemaakt, petje af!

-=JEROEN=-
17 december 2007, 13:47
misschien een leuk ideetje om dit als backing-track te plaatsen voor de solo-giganten hier

plaats em als mp3 en ik zal er ook eens een solotje overheen zetten

Nellyrocks
17 december 2007, 14:54
misschien een leuk ideetje om dit als backing-track te plaatsen voor de solo-giganten hier

plaats em als mp3 en ik zal er ook eens een solotje overheen zetten


Leuk. Ben benieuwd. Komt er aan. Ik wil het wel horen dan.

Nellyrocks
18 december 2007, 23:27
Leuk. Ben benieuwd. Komt er aan. Ik wil het wel horen dan.

Voor het eerst dat ik mezelf quote maar hoe plaats ik een MP3. Voorheer kan je op soundclick ook het nummer downloaden maar dat kan niet meer.

jaspie
19 december 2007, 18:43
ow man funky as hell, lekkere track hoor.

guitarchris
19 december 2007, 19:34
Gaaf! Lekkere groove

meul
29 december 2007, 13:08
Beter laat dan nooit, dit is toffe gogo, ook toffe arrangementen!

gr,
J

HvV
29 december 2007, 13:18
Voor het eerst dat ik mezelf quote maar hoe plaats ik een MP3. Voorheer kan je op soundclick ook het nummer downloaden maar dat kan niet meer.

Soundclick, Band Administration, song options...zet hem daar op free download.

TimmU
29 december 2007, 15:15
klinkt super Nielsch!

DTmaster
30 december 2007, 13:27
Lekker Elektronisch :) vooral die blazers knallen er lekker uit... alleen je gitaar mocht wel iets harder !!

ga zo door !

Bouke
30 december 2007, 22:59
Mjammie!! Funk=vet cool!

Best leuke mix, geinig gedaan. Lekker om naar te luisteren, en uiteraard heerlijk om oneindig over te soleren :D

Cool!

Nellyrocks
2 januari 2008, 09:28
Soundclick, Band Administration, song options...zet hem daar op free download.

Nou. Bij mij werkt dat blijkbaar even anders maar het is tot zo ver gelukt.

Linkje, (http://soundclick.com/share?songid=6078329) en kies "download". Spreekt voor zich lijkt me.

Ik ben benieuwd wat jullie er van maken.

sjoerd5
2 januari 2008, 10:45
in welke toonsoort staat ie??

Nellyrocks
2 januari 2008, 11:12
in welke toonsoort staat ie??

Toe zeg. Ik schrijf al mijn liedjes in Bef grote sus in een gespreide ligging.

Begin in Em en moduleert een paar keer. B-tje is Am, percussie EM. tweede introtje F#m hiphop dingetje G#m via Am weer terug naar Em.

sjoerd5
2 januari 2008, 11:46
ah, ik heb hem toch al iningespeeld.
Nu alleen nog posten, ik zit te kijk waar dat kan doen.

Nellyrocks
2 januari 2008, 11:57
ah, ik heb hem toch al iningespeeld.
Nu alleen nog posten, ik zit te kijk waar dat kan doen.

Soundclick werkt voor mij prima. (nu dan)

sjoerd5
2 januari 2008, 12:13
ik moet hem nog omzetten van wav naar mp3.
Ik had daar eerst een klein handig programmatje voor, maar ik kan het niet meer vinden. wat gebruik jij??

Nellyrocks
2 januari 2008, 12:39
ik moet hem nog omzetten van wav naar mp3.
Ik had daar eerst een klein handig programmatje voor, maar ik kan het niet meer vinden. wat gebruik jij??

Vanuit mijn opnameprogramma kan ik gewoon naar MP3 of WAV renderen. Ik maak er gewoon meteen MP3tjes van. Het kan zijn dat ie dat bij jou niet doen omdat ie om een laim ding vraagt. Kan je ook gratis downloaden. Even googlen.

Google ook "wav to mp3 converter" ofzo. Zat gratis software te vinden.

bass blom
2 januari 2008, 13:07
CDex, prima gratis wav naar mp3 en meer progje.

sjoerd5
2 januari 2008, 15:20
als het goed is moet je mijne hier kunnen openen.

http://www.speedyshare.com/797542942.html

Kunnen jullie hem luisteren??

Nellyrocks
2 januari 2008, 21:22
Leuk leuk, nou, ook even een ei gelegd in mijn eigen nest.
Het is een first take dus is heel slordig en zeker niet foutloos. Kan ook niet zeggen dat ik er heel trots op ben. Boeie. Het is wel een first take.

Wie nog meer. :)

issiedan (http://www.soundclick.com/util/getplayer.m3u?id=6128314&q=hi)

HvV
2 januari 2008, 22:04
Leuk leuk, nou, ook even een ei gelegd in mijn eigen nest.
Het is een first take dus is heel slordig en zeker niet foutloos. Kan ook niet zeggen dat ik er heel trots op ben. Boeie. Het is wel een first take.

Wie nog meer. :)

issiedan (http://www.soundclick.com/util/getplayer.m3u?id=6128314&q=hi)

Errug leuk dit. Maar zowiezo erg lastig, die blazertjes zitten in de weg. Het lijkt me beter om hier en daar (of misschien even na het begin) wat blaaspartijen weg te laten en daar je solo's in te mikken.

Ibanez666
2 januari 2008, 23:03
Errug leuk dit. Maar zowiezo erg lastig, die blazertjes zitten in de weg. Het lijkt me beter om hier en daar (of misschien even na het begin) wat blaaspartijen weg te laten en daar je solo's in te mikken.


nah joh gewoon gaan met die banaan!

Nellyrocks
2 januari 2008, 23:07
nah joh gewoon gaan met die banaan!

Nou, kom maar op gasten. Wel first takes he.

Ibanez666
2 januari 2008, 23:31
Nou, kom maar op gasten. Wel first takes he.

gossie, ik ga nu geen herrie meer maken hoor, je houdt hem tegoed :-)

Ibanez666
3 januari 2008, 09:38
Nou, kom maar op gasten. Wel first takes he.

wat bedoel je eigenlijk met first takes en waarom alleen deze?

Nellyrocks
3 januari 2008, 09:42
Een first take is je eerste poging. Nummertje goed luisteren, inprikken, record drukken en spelen. Niet oppoetsen, opnieuw proberen of knippen en plakken.

Waarom ik dat leuk vindt is omdat dat vaak niet de meest geweldige opnames maar vaak wel de meest creatieve takes zijn. Je eerste idee zonder dat je er verder over hebt nagedacht.

Het zegt ook iets over iemand als gitarist en dat is ook leuk om te horen.

Ibanez666
3 januari 2008, 09:45
Een first take is je eerste poging. Nummertje goed luisteren, inprikken, record drukken en spelen. Niet oppoetsen, opnieuw proberen of knippen en plakken.

Waarom ik dat leuk vindt is omdat dat vaak niet de meest geweldige opnames maar vaak wel de meest creatieve takes zijn. Je eerste idee zonder dat je er verder over hebt nagedacht.

Het zegt ook iets over iemand als gitarist en dat is ook leuk om te horen.

ah zo, nou ik kan sowieso niet knippen en plakken, want ik neem alles op met de filmfunctie van mijn fototoestel

drap
3 januari 2008, 13:01
Een first take is je eerste poging. Nummertje goed luisteren, inprikken, record drukken en spelen. Niet oppoetsen, opnieuw proberen of knippen en plakken.

Waarom ik dat leuk vindt is omdat dat vaak niet de meest geweldige opnames maar vaak wel de meest creatieve takes zijn. Je eerste idee zonder dat je er verder over hebt nagedacht.

Het zegt ook iets over iemand als gitarist en dat is ook leuk om te horen.

En het is soms tenenkrommend ben ik laatst achter gekomen. Maar daar staat tegenover dat je dingen doet die je anders nooit zou doen al je de boel arangeert.

Als ik er de middelen voor had, had ik best je liedje ff willen inspelen, maar helaas...

edit: Dat Soundclick doet het niet op den Mac. Iemand een idee hoe dat kan? Ik kon alleen de versie van Sjoerd5 bewonderen.

HvV
3 januari 2008, 22:02
nah joh gewoon gaan met die banaan!

Hmm, dat slaat zeker op die gele RG die ik heb? :satisfie:

Anyway, hier is mijn brouwsel. Bijna een first take, misschien dat ik er nog weleens serieus mee aan de slag ga, het blijft een leuk stukje. Om de solo wat meer te blenden in het stuk heb ik nogal wat reverb gebruikt, misschien wel te veel, hihi. Dat eind, dat had wel wat langer gemogen, als die bass zo langzaam uitfaded, dat is een mooi stukkie om wat langer over te solo'en, trouwens.


http://soundclick.com/share?songid=6131736

Weet even niet hoe ik dit rechtstreeks kan linken naar de song (?), klik op die pagina op ForumJam.

Nellyrocks
3 januari 2008, 23:45
Beetje veel reverb? Mooi.

Wel echt gaaf gedaan trouwens. Bij dat einde snap ik wel wat je bedoelt. Een beetje "gitarist alleen in een regenachtig steegje met een hoed op en een lange regenjas, peuk in zijn mond voor de deur van een jazzclub" beeld. Nou ja. Dat heb ik dan in mijn hoofd.

he, echt gaaf dat mensen solotjes inspelen over mijn dingetje. Wie nog meer.

Ibanez666
4 januari 2008, 12:09
Als ik hem inspeel wordt dat zeker zonder reverb want dat heb ik niet....