PDA

View Full Version : Het grote bandcompetitie topic



Rude Perception
16 december 2007, 14:46
Ik denk dat het voor beginnende bandjes een hele leuke eerste stap richting het podium is en voor bands die al wat verder zijn een hele leuke manier om bij groter publiek bekend te raken.

Dus daarom leek het mij geen slecht idee om voor de (beginnende) bands hier een topic te maken waar leuke bandcompetities worden aangeraden. Het begin:

- Starquake, Hoofddorp, www.artquake.nl (http://www.artquake.nl/) (eens in de zoveel tijd een avondje)
- Rob Acda Awards, patronaat, haarlem. Ik denk redelijk bekend. Langere competitie met voorrondes en een finale.
- Tiltrofee, BC de Til, haarlem. De beste bands die net geen plek kregen in de Rob Acda Awards strijden om de laatste wildcard voor de voorrondes.

U vervolgt?

Kaïn
16 december 2007, 16:23
Emergenza kán een leuke steppingstone zijn. Let wel, er wordt daar niet op je gepast. Je moet alles zelf kunnen en willen doen. Als je metal speelt moet je ook absoluut niet denken dat je gaat winnen. Het is een internationale wedstrijd, en ze prediken natuurlijk dat iedereen mee mag doen, maar als je niet pop/rock speelt zal je nooit in de grote finale meedoen (of je bent echt onzettend goed).
Waarom dan toch meedoen? De eerste paar rondes zijn publiekstemming. Dus geen oude lullen die vinden dat als je geen blues speelt dat je beter niet kan spelen. Gewoon handjes opsteken en die worden getelt. Als je door de voorrondes komt kan je met de finale in zalen als de 013 of de melkweg staan, en dat is ontzettend tof.
Dus heb je een band met al een lekkere fanbase kan ik je aanraden om mee te doen. Elke ronde is in een toffere zaal. Maar bereid je wel voor op dingen zoals 5 minute change-overs, gebrekkige soundchecks en sound engineers die niet weten hoe het moet. (al moet ik zeggen dat het volk in de 013 waar we mee hebben gedaan ontzettend kundig was)

casper innosence
16 december 2007, 17:23
Wij zitten in de punk/hardcore, en wij doen gewoon uit principe geen wedstrijden meer, eigenlijk ook om reden genoemd in bovenstaande, aangaande metal en niet winnen.

Verder hebben wij weinig problemen om shows te vinden. Maar ik denk dat dit ook te maken heeft met de DIY aanpak binnen de punk/hc wereld. In de metal is dit heel anders heb ik mij laten vertellen.

tabmaniac
16 december 2007, 23:23
Wij zitten in de punk/hardcore, en wij doen gewoon uit principe geen wedstrijden meer, eigenlijk ook om reden genoemd in bovenstaande, aangaande metal en niet winnen.

Verder hebben wij weinig problemen om shows te vinden. Maar ik denk dat dit ook te maken heeft met de DIY aanpak binnen de punk/hc wereld. In de metal is dit heel anders heb ik mij laten vertellen.

volgend jaar kunstbende word wel afwachten.. ik ken 5 metalbands die meedoen aan de voorronde in Zwolle, dus misschien dit jaar wel een kans voor de metal!

www.kunstbende.nl
voor jongeren van 11t/m18 jaar..

oliver538
18 december 2007, 15:00
Nu of Nooit, bandcompetitie in Limburg.. de winnaar mag openen op Pinkpop!! Redelijk professioneel, 5 voorrondes in leuke zalen, vervolgens een finale-weekend inclusief persdag etc.

Verder zijn er ook geldprijzen te winnen voor beste gitarist / bassist / etc.

De selectie van komend jaar is net bekend geworden dus misschien beetje verkeerde timing..

Check voor meer info www.myspace.com/nuofnooit

Wouter!
18 december 2007, 16:17
Het is niet echt een competitie, maar voor beginnende bands in limburg is er in holtum één keer per jaar een podium beschikbaar waar ze kostenloos mogen spelen (bands worden uitgekozen door publiek) zie ook www.limburglive.nl