PDA

View Full Version : Maak ik nu weer dezelfde fout met de nieuwe POD X3?



pol2711
16 december 2007, 14:41
Dag allemaal.

Ik heb gehad de Spider II, Flextone II en III, de Vetta II HD met alle denkbare CAB's aangesloten en de POD XT Live. Ben ik een line6 fan? Mwoahh...qua mogelijkheden wel qua sonics niet.

Heb een omgebouwde Variax (Ibanax) waar ik altijd op speel. Het gemak van ene instelling van de Variax gelijtijdig opslaan met een patch in de Vetta en POD XT is heaven made. Maar in die Vetta miste ik toch wel het eea. Heb van alles geprobeerd om er mijn geluid uit te krijgen. Bij benadering. Vetta weg POD XT om toch maar die patchswitch mogelijkheid te houden maar geluid was gewoon ruk. Eindeloos tweaken en downloaden, het bleef ruk. Zoek ik dan iets hele speciaals? Nee, gewoon die britse rocksound die je altijd en overal hoort!!! Is dat nou zó moeilijk? Heb een Mesa 50/50 en juiste CAB's er aan hangen. Thuis speel ik over de poweramp van mijn Laney LC50-II.

Toen haalde ik een tonelab in huis. Man-o-man...dat was het direct!!! Had nog niet eens aan de knopjes gedraaid...het was er gelijk! Je begrijpt dat ik zeer in mijn sas kwam na het draaien aan de knopjes. Hele mooie clean in stereo over die mesa 50/50. Prachtig. Die crunchgeluiden die ik gemaakt had...wat ik al jaren zocht. Maar ja, ik miste dus die variax switch onde rmijn voeten plus een hele hoop wekr, kabels en trafo's die voor je liggen. Die Ibanex werd gevoed vanuit de POD/Vetta. Daas heel makkelijk. Bij de tonelab naast de gitaarkabel ook nog een stroomkabel. Aantal malen per week dat gehannes....

Toen kwam de POD X3. Improvement all the way. Ook sonisch. Vorige week dan maar gekocht (Tonelab nog niet de deur uit.....voorgevoeletje..) en vandaag goed voor gaan zitten. Ben nu een paar uur aan de knopjes aant draaien van die POD X3 Live. Zucht.......... Op elke keuze ligt zo'n sonisch line6 deken wat me niet bevalt. Zo'n line6 tekening. Had de hoop dat ie er uit was bij deze nieuwe uitgave maar helaas. Het klinkt iets beter...nou zeg maar gewoon iets minder ruk. Heb nu de tonelab er naast staan met zo'n A/B switch. Ik heb zelfs blind aan wat knoppen gedraaid van de tonelab en dan nog klinkt ie beter. Waar ik me helemaal aan stoor zijn die fabrieksgeluiden die er in zitten. Alsof we nooit op het podium staan te spelen maar alleen maar de hele dag achter de Nintendo zitten. Alsof we in dat soort geluiden geïnteresseerd zijn. Ok...ze lopen er tussen.

Ik doe 'm nog niet weg. Er zit (nog) geen editor bij. Kom in januari. Is een groot gemis. Je hebt geen overzicht van je instelling plus je kunt niet van anderen losse patches overnemen. Ik heb wel komplete bundles overgenomen van anderen en daar zitten wat aardige dingen tussen.
Voor de studio en thuis over je PC speakers klinkt het redelijk. Live klinkt het gewoon niet!!! Of ik doe dingen fout. Instellingen zoals input en outout enzo. Ik weer er alles van en het staat allemaal goed. Van de fabrieksgeluiden is er niet één bij die bevalt!!

Ik kijk het nog even aan en probeer nog wat. Maar mijn gevoel zegt nu al marktplaats op met dat ding en terug naar de tonelab of losse pedalen. Ben nu al weer uren kwijt aan knopjes draaien

harrie-beton
16 december 2007, 15:57
Twee dingen, misschien moet je wachten op een editor want geluiden maken met een editor is erg makkelijk en twee: misschien zijn je oren te goed voor modeling. Voor 1000 euro heb je een VOX ac 30 buizenversterker...

Azrael
16 december 2007, 16:27
De enige modelling die mij tot nu toe heeft weten te overtuigen is Vox modelling. Helaas voor mij heb ik een GT8. Ik vind hem fijner dan de Line6 meuk maar hij haalt het niet bij de Vox puur op geluid gelet. Wel heeft de GT8 veel, maar dan ook veel meer opties. Ik ben echter al een hele tijd redelijk uitgekeken op effecten behalve de standaard delay/reverb bende die in de Vox ook wel zit.

"Zucht.......... Op elke keuze ligt zo'n sonisch line6 deken wat me niet bevalt. Zo'n line6 tekening."

Je hebt hier helemaal gelijk in. Het is iets dat je er niet uit kunt filteren want het zit in de models. Jammer inderdaad maar de meeste mensen vinden het lekker klinken zo. Dus tja.....

the sure thing
16 december 2007, 16:39
Tsja.... Ik heb ook nooit aan Line6 kunnen wennen. Maar... Speel je ook in een band? Thuis met opperste concentratie en in alle rust kan ik mij voorstellen dat de Line6-saus tot grote ergenis kan gaan werken (bij wie niet :) ). Maar ik vraag mij af: hoe gaat het met je apparatuur in een band-situatie?

pol2711
16 december 2007, 17:30
Speel in twee bands. Rock, denk aan Anouk, Green Day et cetera. Live is het dus nog erger. Meestal heb je thuis een OK geluid waar live nix van overblijft (Fletcher-Munson). Met die Mesa 50/50 kan ik nog iets rechttrekken

Ik doe 'm nog niet weg. Ben al iets verder gekomen en iets meer hoop gekregen.
Als je van Rush houdt ene voorbeeld van de POD icm de Variax
http://www.yourguitarplace.com/sites/file_play.php?fid=241&user=3
Ik vind dat er een onaangenme middentoonlaag in zit. Smaken verschillen maar verder klint het wel goed.
O ja, mijn bankomlaag toets doet het al niet meer. Verder is dat ding van plastic (??!!) waarbij tussen de toetsen een hele fijne ribbel zit. Maw dat wordt smerig en krijg je niet meer schoon (o;
Display is klein (ben 49 en dat wordt dus de bril opzetten bij eke tweak)...misschien is dat het teken dat die X3 eigenlijk niet voor mij gemaakt is?? Als je van sjreddermuziek houdt dan is dit hét pedaal. Superhigain...daar weet ie wel raad mee (o;

http://i135.photobucket.com/albums/q154/pol2711/th_jan.jpg (http://i135.photobucket.com/albums/q154/pol2711/jan.jpg)
http://i135.photobucket.com/albums/q154/pol2711/th_DSC_4251.jpg (http://i135.photobucket.com/albums/q154/pol2711/DSC_4251.jpg)
http://i135.photobucket.com/albums/q154/pol2711/th_DSC_4249-1.jpg (http://i135.photobucket.com/albums/q154/pol2711/DSC_4249-1.jpg)
http://i135.photobucket.com/albums/q154/pol2711/th_DSC_4248-1.jpg (http://i135.photobucket.com/albums/q154/pol2711/DSC_4248-1.jpg)

johantipker
16 december 2007, 19:10
Als je meteen je sound vindt met die Tonelab, lijkt me dat wel een nogal duidelijk signaal tov die X3.

Volgens mij moet je gewoon doen wat je oren je ingeven, ondanks dat je dan wat meer pedalen moet trappen...

the sure thing
16 december 2007, 20:26
@POL2711: je oren bedriegen je echt niet. Ik zal nooit meer vergeten dat ik bij een uitgebreide professionele demo van de duurste line6 meuk aanwezig was en dat ik het geluid in alle mogelijke standen te plat en dynamiekloos vond.

pol2711
28 december 2007, 12:03
Intussen de X3 flink aan de tand kunnen voelen zowel thuis als live.
Bekend is dat live natuurlijk 'something completely different is'. Van allerlei aanpassingen alvast vooruit gemaakt: 20 banken van clean-crunch-crunch+ en solo gemaakt waar bij ik per bank verschillende EQ en drive/gain instellingen heb gemaakt.
Op mijn laney LC50II thuis begon het iig steeds beter te klinken na tweak zoveel (wat een crime zeg zonder editor, Line6 schiet nu eens op daarmee of wacht met het uitbrengen van nieuwe spullen todat alles goed getest en compleet is).
Nu live nog.....

Tonelab wint het nog steeds meer de X3 komt voor mijn gevoel steeds dichterbij.
Op een gegeven moment heb je iets te pakken wat je verder uitdiept (waarom klinkt dit beter dan dat et cetera). Zo kom je tot een lekker vol geluidje, iets waar je op dat moment tevreden mee bent. Ik ben er nog niet maar als straks die editor komt en de pacthes zullen je via internet om de oren vliegen....wie weet. Daarnaast die Variax aansluiting die voor mij belangrijk is en die twee tonenmogelijkheid. Besluit nu is dat ik de tonelab op marktplaats heb gezet. Het laatste zetje gaf die twee tonen mogelijkheid via je pedaal. Op de hak en teen-omhoog geluid 1 en langzaam overgaan (tenen omlaag dus) naar tone 2. Is toch iets wat je moet horen.
Duhus...tonelab op marktplaats MAAR nog niet uit het oog (oor).

Speeddemon
28 december 2007, 12:33
Welke Tonelab had je? Desktop, SE, of de nieuwste LE?

Ik kan me erg vinden in je verhaal over het Line6 'sausje'. Het is allemaal te gepolijst/gelikt. En JUIST bij het benaderen van een (oude) authentieke buizensound, is geliktheid het laatste wat je wil.

Ik vind er een wezenlijk verschil tussen zitten, wanneer je 'smooth' met gelikt vergelijkt. En ik denk dat de mannen bij Line6 dat verschil niet snappen.

Riky
28 december 2007, 12:44
i don't get it...
Je vind de X3 niet goed klinken. De vox vind je heel erg goed klinken en heeft de perfecte sound voor je.
Toch doe je de vox nu weg, omdat de X3 meer mogelijkheden heeft :???:

Of heb ik nu iets verkeerd gelezen??

Rhulshof
28 december 2007, 12:54
er is niets zo veranderlijk als een mens dat blijkt wel weer :)

maar goed wel blij dat je de X3 bevalt ik ben zelf nog steeds in overweging heb de tijd nog niet kunnen vinden om te gaan proberen.

voor mij zou het gaan tussen de Vox Tonelab LE en de X3 waarbij de X3 zou kunnen winnen door de samen werking tussen de variax en de X3.

geluiden kan ik niets over zeggen op de site klinkt het van allebij erg goed maar de Vox is toch echt een buis die je hoord hoe is dat met de X3 ??

groetens Ronnie

pol2711
28 december 2007, 13:05
(o; tja, veranderlijk? Neuh....denk dat ik altijd wel hetzelfde geluidje nastreef. Misschien als ik 80 ben maar dan wil ik volgens mij nog steeds Chopin in crunch horen.

De extra mogelijheden die de X3 mij in mijn situatie biedt is een groot pluspunt. Is echter niet doorslaggevend. Tone komt bij mij nog altijd op de 1e plaats. Na een eerste proberen met die X3 hoorde ik al gelijk wat ik niet wilde horen, die line6 saus. Kreeg ik er maar niet uit. Nu ik ene anatal weken verdre ben en flink aant proberen ben gegaan die saus wat kunnen reduceren (hij is echt nog niet weg hoor!) en de tone voor mij MIJ kunnen shapen tot een heel acceptabel nivo. Daar ik weet dat de rek er nog niet uit is én over een aantal weken die editor en 1000en patches beschikbaar komen, nu het besluit om de tonelab te verkopen. Nu de SE maar heb ook de LE gehad.
Is die tonelab uit het zicht dan? Nee, zeker niet. Misschien ben ik over 2 maanden weer marktplaats af aant struinen voor een tonelab. Qua tone staat die nog steeds op nummer 1, zal niet door de X3 overtroffen worden. Die X3 benaderd hem steeds meer en ik weet nog niet tot hoe ver.
'En hoe weet je nu al dan dat die X3 de tonelab niet zal overtreffen?'
a) Tonelab heeft buis (hoeft geen discussie uit voort te komen hoor. Ik vind daar iets uitkomen wat nog geen enkele transistor kan en smaken verschillen, punt) b) die line6 saus die ik heus wel ken na al mijn line6 avonturen en die me nog steeds niet bevalt (o;

Een muzikaal 2008 eenieder die dit leest!

crapton
28 december 2007, 14:04
Heb ook een X3Live en kan me wat voorstellen bij wat Pol2711 zegt. Heb helaas nooit kunnen vergelijken met een Vox LE of SE. Als ik het goed begrijp vind Pol dat hij met de X3 voldoende in de buurt komt van de Vox, dus het is een kwestie van tweaken. Ja gelukkig en ook ja helaas. Met 78 models en stomps en cabs en mics en room enz enz enz en ook nog duotone heb je eigenlijk teveel variabelen om snel tot iets bruikbaars te komen. Maar het potentieel is er WEL, luister maar eens naar die duotone samples op de Line6 site. Sorry maar ik vind het wel goed klinken en ik hoor er geen Line6 deken in.

Overigens vind ik dat er best goede crunch en cleans in de X3 zitten, met best aardige respons en reactie op spel. Wederom kwestie van instellen. Nee het is geen echte tube amp, dan moet je die kopen.

Mijn ervaring is thuis instellen, mee naar band, klinkt kut, tweaken, thuis kut, tweaken, mee naar band, beetje dichterbij enz enz...begint te lijken, als een speer opslaan...verder tweaken...gitaristen zijn ook niet snel tevreden...

Mijn verwachting is dat Line6 straks met nieuwe modelpacks of algoritmes komt, waarmee de hardware vollediger gebruikt kan worden. Immers ze hebben nu de XT of Vetta models/algorithmes gepakt, makkelijk, snel, goedkoop, hup product op de markt. Het sterke punt van Line6 is de grote userbase en dat ze hun producten met software goed ondersteunen. Andere merken kunnen dat niet zeggen...

michiel "blade RH4 c"
28 december 2007, 22:07
ik ben al jaren heel erg tevreden in mijn studio met de podxt-pro.......en kan dus niet over de live sound mee praten maar in de studio is hij gewoon perfect.

ik snap dat "line6 dekentje" niet??? ik ben behoorlijk actief op www.gitaar.net en plaats daar wel eens wat dingetjes maar ik mis niks in mijn geluiden en in mijn opnames.

als je een beetje goed om kan gaan met je modeller (en er dus wat tijd insteekt) klinken ze volgens mij allemaal goed (vox,line6,boss).

persoonlijk gerbuik ik juist ook vaak de oudere sounds als ik lekker aan het spelen ben en misschien is het iets vlakker als live.....maar het is toch fantastisch dat je zoveel keuze, gebruikersgemak en kwaliteit hebt in je opnames.

ik zou wel eens van iemand anders goeie geluiden willen horen (geen line6 producten want die ken ik natuurlijk wel haha) want tot nu toe hoor ik op www.gitaar.net geen betere sounds.......dus verras mij!!

http://www.gitaar.net/forum/index.php?read,10,297366 dit is een voorbeeldje hoe een oude sound bij mij klinkt (hendrix style)


oja...nog een laatste opmerking: als je modelling voor opnames gebruikt moet je ook helemaal niet naar de presets luisteren want die klinken bij de pod bijv voor geen meter in een mix.......de meest klote geluiden kunnen soms heel mooi uitkomen in de totaalmix van een nummer.

www.mhmusic.nl

pol2711
21 februari 2008, 13:22
Nou daar ben ik weer. mijn pod x3 live weer terug van reparatie. 7 weken moeten wachten voor een reparatie van een apparaat wat ik slechts enkele weken in huis had. ik zal daar maar niet al veel over zeuren 8)

afgelopen zaterdag een optreden gehad met mijn combi ibanax (omgebouwde ibanez met variax electronica) - Tech21 PE60 en Tonelab SE. Mijn Mesa 50/50 buizen is verkocht, mijn 2 x 12'' speakers staan nog te koop.
Ik gebruik die Tech21 PE60 als monitor voor mezelf op het podium en de XLR-uit van dat ding gaat de mengtafel in. Vind dat ik een goed geluid heb en ben er zeer tevreden over.

Nu is mijn podje terug en heb gisteren in het oefenhok dat ding weer aangesloten. Ik schrok nogal van het geluid wat er uit kwam. Fizzy, thin, line6 actig, schel, geen definitie laat staan punch en ballen. dacht dat een outputparameter verkeerd zou staan maar heb zowel direct out als power (stack & combo) geprobeerd. Uit via 1/4 en XLR (ongebalanceerd en gebalanceerd) geprobeerd. Het bleef gewoon ruk, welke crunch patch ik ook pakte.
Clean klonk goed, hi-gain klonk ook goed. De Britrock kan ik er de een of andere manier maar niet uitkrijgen welke instelling ik ook probeer. Nu die editor en dus ook losse patches nog steeds op zich laat wachten (utstel tot eind feb) vestig ik mijn hoop op andere POD X3 gebruikers hier op het forum (Eroosch bijvoorbeeld en heeft Robin H inmiddels ook de X3?).
Wie wil mij zijn X3m bundles sturen waarin hij/zij een aantal crunch (licht en zwaar) patches in heeft zitten die naar tevredenheid werken?
Mijn Tech 21 versterkt alles van de POD X3 ongekleurd wat van een bijzonder groot voordeel is. Wat je door je kopteleoon hoort, hoor je exact ook door de die Tech21. Heb er intussen twee want die POD X3 clean in stereo met dual tone klinkt heel erg mooi en is zeer verslavend. Hier wint de POD. Maar die crunch (denk aan Girl of R U kiddin' me van Anouk en er zijn nog 345.456.234.678.343 andere voorbeelden) wil ik!
sta op het punt om die POD X3 op marktplaats te zetten na mijn ervaring van gisteren. Schijnbaar zijn we niet voor elkaar bestemd. Of het zit er wel in maar kan het niet vinden. Wie helpt mij? En dan bedoel ik niet van die X3 af maar met bundles of zinnige toe te passen voorstellen. Iemand die mijn naar die sweet spot toe helpt kan een goede chianti tegemoet zien. (wat is da...sjiantie? Daas wijn uit Italië die je maar gewoon moet laten staan)

Dank alvast!!!

TimmU
21 februari 2008, 13:55
Ik speel nu omdat mijn versterker bij de reperateur staat, over een line 6 spider II . heb hem zo neutraal mogelijk staan, clean zonder effecten en reverb , en het klinkt alsnog nergens naar.Ik heb bést een hekel aan line 6.

fransoos
21 februari 2008, 14:08
Intussen de X3 flink aan de tand kunnen voelen zowel thuis als live.
Bekend is dat live natuurlijk 'something completely different is'. Van allerlei aanpassingen alvast vooruit gemaakt: 20 banken van clean-crunch-crunch+ en solo gemaakt waar bij ik per bank verschillende EQ en drive/gain instellingen heb gemaakt.
Op mijn laney LC50II thuis begon het iig steeds beter te klinken na tweak zoveel (wat een crime zeg zonder editor, Line6 schiet nu eens op daarmee of wacht met het uitbrengen van nieuwe spullen todat alles goed getest en compleet is).
Nu live nog.....

Tonelab wint het nog steeds meer de X3 komt voor mijn gevoel steeds dichterbij.
Op een gegeven moment heb je iets te pakken wat je verder uitdiept (waarom klinkt dit beter dan dat et cetera). Zo kom je tot een lekker vol geluidje, iets waar je op dat moment tevreden mee bent. Ik ben er nog niet maar als straks die editor komt en de pacthes zullen je via internet om de oren vliegen....wie weet. Daarnaast die Variax aansluiting die voor mij belangrijk is en die twee tonenmogelijkheid. Besluit nu is dat ik de tonelab op marktplaats heb gezet. Het laatste zetje gaf die twee tonen mogelijkheid via je pedaal. Op de hak en teen-omhoog geluid 1 en langzaam overgaan (tenen omlaag dus) naar tone 2. Is toch iets wat je moet horen.
Duhus...tonelab op marktplaats MAAR nog niet uit het oog (oor).

he Pol, voordat je hem op MP zet download de presets van
GlendeLaune eens in je x3.
heb dit ook gedaan en deze klinken best goed.
eventueel mail ik je ze wel even.

MjS
21 februari 2008, 15:23
Ik ga effe een bankje crunchsoundjes programmeren! Zelf zoek ik de oplossing voor de fizz (ja die is er) bij de ingebouwde EQ (niet die van het model zelf). Daar ga ik aan de haal met het hoog rond de 6-7khz. Probeer maar eens, kan misschien al veel schelen.

Gretsch 5120
21 februari 2008, 15:30
Ik heb de afgelopen maanden ook lopen zoeken naar een goede moddeler en ik heb ze allemaal naast elkaar gehad. (Pod, Vox, Boss & Digitech) Ik vind dat het idd erg afhangt waar je naar op zoek bent. De Pod vindt ik wel OK voor Higain geluiden maar de semivervormde geluiden (denk AC30 ed ) vond ik helemaal nix. De Vox wint het echt op dat vlak. Alleen vindt ikzelf de effect sectie op de laatste vrij karig. Ik moet ook zeggen dat ik sneller mijn weg vond op de Vox dan de POD qua bediening en de presets op de laatste waren erg "Amerikaans", meer eehhh Toto dan zeg Oasis (om maar een zijstraat te noemen); absoluut niet wat ik zoek.

Ik ben overigens thuis gekomen met een Digitech 1101, veel meer mijn ding. Het grappige is dat ik erg gecharmeerd ben van een Roland JC120 en die zit niet in de 1101. Daar baalde ik wel een beetje van, vooral toen bleek dat in de nieuwe RP500 (een pedaal met minder processingpower dan mijn 1101) wel een JC120 aan boord heeft. Daar is nogal wat over gepost op het Digitech userforum en de technici van Digitech schijnen nu bezig te zijn over het overporten van die JC120 en enkele andere nieuwe modellen naar de update van de 1101.

Ik moet dus zeggen dat ik nogal onder de indruk ben van de manier waarop Digitech omgaat met hun klanten.

pol2711
21 februari 2008, 15:58
Hé mannen dank voor alle reacties tot nu toe. Vooral niet stoppen! Heb inmiddels 6 bundles die ik vanavond thuis even ga loslaten op mijn POD. daar moet verd...... toch wat tussenzitten??
Daarnaast komt Line6 eind deze maand met niet alleen de lang verwachte editor maar ook met een firmware update incl nieuwe functionaliteit. Wie weet!

Eerst maar even vanavond. Laat het wel weten hoe dat afloopt

MjS
21 februari 2008, 16:21
Zo, even 4 crunchgeluidjes gemaakt. Verwacht geen perfectie, want die is er niet, en ik heb de geluidjes even snel ingedraaid.

Je kunt de bundle downloaden: http://www.resolvedmusic.nl/crunch.zip
De betreffende geluiden staan in bank 2, dus hoef je die alleen maar te importeren.

vettavillenl
21 februari 2008, 19:21
Heb ook een X3Live en kan me wat voorstellen bij wat Pol2711 zegt. Heb helaas nooit kunnen vergelijken met een Vox LE of SE. Als ik het goed begrijp vind Pol dat hij met de X3 voldoende in de buurt komt van de Vox, dus het is een kwestie van tweaken. Ja gelukkig en ook ja helaas. Met 78 models en stomps en cabs en mics en room enz enz enz en ook nog duotone heb je eigenlijk teveel variabelen om snel tot iets bruikbaars te komen. Maar het potentieel is er WEL, luister maar eens naar die duotone samples op de Line6 site. Sorry maar ik vind het wel goed klinken en ik hoor er geen Line6 deken in.

...

Via Vettaville.nl is de bundle van de Line 6 duosamples ter beschikking gesteld. Dus voor eenieder die ze wil downloaden, voel je vrij.
Zie de verschillende artikelen over de "Spirit" bundle en flash info
http://www.vettaville.nl/page.php?id=66

pol2711
22 februari 2008, 09:50
pfftt....ik heb er zo'n 150 de revu laten passeren.
Allemaal dank voor de voorstellen.
Ben begonnen met die van Hans van Vettaville. Het gezochte niet echt gevonden maar er zaten hele mooie dingen tussen. Moest mezelf weer dwingen om verder te zoeken naar MIJN crunch maar af en toe blijven hangen en spelen met die two-tone dingen. Daas toch wel heel gelikt hoor! alleen al een reden waarom hij nog niet weg is.

Van de 4 van MjS kwam de vierde in de buurt. Ga daar van het weekend nog mee verder tweaken maar zonder editor is het wel bijzonder lastig. Dank MjS!

Patches van GlendeLaune zijn overwegend country en jazz maar ook daar zaten wat ruwe briljantjes tussen.

En dan zelf van het line6 forum nog een aantal bundles geprobeerd.

Voor de screamin' soli heb ik dingen gevonden die ik wil. In het cleane zeer veel te vinden wat aansluit aan mijn wensen.

In die Britrock blijft het nog zoeken. Op basis van de JCM-800, Orange en California Crunch heb ik op slaapkamervolume een acceptabele crunch. Maar zo gauw het harder en richting bandvolume gaat komt dat f...lijn6 dekentje overheen. Wat bij die tonelab mooi gedefineerd blijft en klinkt zoals het eigenlijk hoort wordt het hier een soort ondefineerbare modderzooi wat weggeblazen wordt door bass&drum. In de EQ setting het nodige aangepast (vrnl. mid omhoog, bass terug). Als ik een simpele open E aanslag dan hoor ik bij die Tonelab elke snaar zingen, bij deze POD hoor ik een samengestelde E en nog iets wat me abs niet bevalt en wat ik gewoon niet hoor op alle muziek die Arrow Rock draait. Hoe moeilijk kan dat nu zijn???

Maar misschien ben ik te vroeg. Heb besloten om te wachten totdat die editor en die nieuwe firmwareupdate komt. Er zullen dan 1000den losse patches beschikbaar komen plus ik kan veel makkelijker editen. Maar die zoektocht blijft tobben hoor!

Heb inmiddels wel iets vooruitgang geboekt. Ben afgestapt van ongebalanceerd naar gebalanceerd. POD XLR uit en PE60 XLR in. Geeft toch het beste resultaat sonisch gezien. Ook verschillende buizenbakken zijn al uitgeprobeerd: Mesa 50/50 en Laney LC50II. Dus dat wat ik zoek alleen maar uit een buizenbak kan komen is niet helemaal correct. Uit mijn combi tonelab - PE60 komt alles wat ik wil.

Waarom loop je dan te zeuren man? Verkoop die POD en hou de tonelab. Nou omdat ik mijn variax rechtsreeks mijn POD in kan pluggen wat een heel groot voordeel is. en ik hoef maar één crunchgeluid in die POD te vinden die me bevalt. Eentje maar!!! Meer vraag ik niet. :)

jimihattricks
22 februari 2008, 09:59
tja, ik kan er ook niet mee werken met die dingen.. maar dan zie ik weer zo'n coverbandje elk mogelijk geluid halen uit die apparaten (line6 gitaar, amp, volledig uitgerust), van Guns 'n' Roses tot Elvis..

wellicht maakt de alcoholinname bij mij de geluiden authentischer, maar er zijn toch wel bands die er mee wegkomen.. maar idd, Line6 excelleert NIET in het crunch / breakup-gebied, vooral high-gain gaat ze goed af

*lame-modus on*


...ben 49...

ow, nu snap ik het! de werkzaamheid van technologische apparaten hangt af van de leeftijd vd gebruiker! mijn moeder krijgt de computer ook niet aan de praat ;)

*lame-modus off*

pol2711
22 februari 2008, 10:34
haha...ben dan wel 49 maar gelouterd in de ICT en electroinische componenten. MiDi, USB, channels, XP, Vista, RS232, ATM, RJ-45, WiFi........ kan er allemaal mee overweg dus die vlieger van hij zal wel aan de verkeerde knoppies gedraaid hebben of iets verkeerd aangesloten hebben gaat niet op :satisfie:

jimihattricks
22 februari 2008, 11:18
haha...ben dan wel 49 maar gelouterd in de ICT en electroinische componenten. MiDi, USB, channels, XP, Vista, RS232, ATM, RJ-45, WiFi........ kan er allemaal mee overweg dus die vlieger van hij zal wel aan de verkeerde knoppies gedraaid hebben of iets verkeerd aangesloten hebben gaat niet op :satisfie:

haha, ja, de meeste rockers van 49 zijn al blij als ze hun snoer krijgen ingeplugd, dus ik dacht al dat je wsl niet zo'n typ was, anders had je je nooit aan de digitale revolutie gewaagd :chicken:

pol2711
22 februari 2008, 20:38
weer een paar uur verder. blijft ruk....fok

harrie-beton
23 februari 2008, 09:38
ik vind dat de beste resultaten met een line6 of elke andere modeler worden gehaald als men neutraal gaat versterken. Dus weg met die cabinetten en hang er een gewone power (bas) amp aan die neutraal klinkt.

Gebruik de modeler zoals een DJ een cd speler gebruikt. Het geluid dat eruit komt hoeft alleen maar harder -

crapton
23 februari 2008, 12:16
weer een paar uur verder. blijft ruk....fok

Herkenbaar... :mad: Tones op slaapkamervolume tweaken en verwachten dat ze in de band ook goed klinken - volgens mij onmogelijk. Zwaar k*t dat de X3L geen loudness en global EQ heeft - zou dit makkelijker maken.

Ik heb hier http://www.sweat3.nl/ onder Gearheads een aantal bundles gezet waar misschien wat voor je bijzit.

Heb zelf sinds kort een buizenamp (H&K Statesman Quad EL84) en probeer een beetje vergelijkbare sound & respons uit de X3L + combo te halen. Een paar ideeen (op mijn oren gebaseerd):

zet de cabsim uit
zet output op combo pre-amp, focus 1.6 kHz, lo & hi flat (afhankelijk van je eigen combo uiteraard)
experimenteer met de EQ settings - kijk eens naar de Houseknecht bundle - hij heeft hiermee zitten vogelen en vgls mij is dit beter, haalt de 'vlakheid' van de Line6 er wat af
de rest 'kaal' instellen, geen mod of delay, alleen beetje reverb
Matchless & Dumble (Zen) sims zijn misschien goede basis voor crunch - ik heb in de Crapton bundle op pos 31-32 wat zitten proberen (nb niet af!)
alternatief - suggestie HarryBeton
Hiermee kom ik in de buurt. Speakers en behuizing zijn anders van mijn versterkers dus helemaal ga ik er niet komen.

Kan je eens een opname met die Tonelab of een ander voorbeeld posten? Of je eigen bundle, misschien dat andere X3 eigenaars hier wat me kunnen...

pol2711
24 februari 2008, 22:11
Dank Eroosch!
Heb eea geprobeerd. Op het Line6 forum ben ik Franvu tegengegkomen.

http://www.robtognoni.com/line6.htm

Zijn bundle gedownloaded en ik heb er een te pakken. Een gebasserd op de Bassman. Zijn patch heet Bassman Crunch en klinkt goed, Ik ben nu verschillende variaties in aan het stellen want zoals bekend klinkt Lne6 in de slaapkamer en studie OK maar zo gauw het volume omhoog on stage gaat......

Maar ik ben al weer een stapje verder gelukkig. Marktplaats moet nog even op deze X3Live wachten (o;

Trouwens leuke site Eroosch. Ik zoek zo'n band zoals jij hebt voor mijn feestje begin november. Ga zelf niet spelen maar zoek wel een band die het gangbare bekende werk speelt. Als iemand zin heeft om Urecht op te treden die eerste zaterdag van november (onder voorbehoud)? Mp3'tjes, waar treden jullie binnenkort op om te komen kijken en kosten. Dit laatste geldt voor iedereen.

crapton
25 februari 2008, 18:22
Ik zal die bundle van Tognoni ook eens proberen...

Mbt optreden: heel graag, we kunnen altijd wat overeenkomen, we spelen graag. Samples staan op site, evenals lijst met nrs. Repertoire altijd wat in beweging, nu proberen wat eigen nrs te maken - niet zo makkelijk. Volgende optreden in April op Dijkrock te Rilland. Helaas niet al te druk met boekingen. Mail me anders via info@sweat3.nl, kan ik je meer info sturen...

pol2711
9 mei 2008, 14:26
X3 verkocht, Switchblade gekocht. Had ik dat maar eerder gedaan (o; Had me maanden tijd gescheeld met knoppies draaien. Swichblade; één knop Crunch indraaien en klaar was ik. MIJN tone en nog verd....goed ook!
Succes allen met de Line6 spullen, ik heb afscheid genomen (behalve dan van mijn Ibanax, dat blijft toch een verd....goed dingetje om op te speulen)

the sure thing
9 mei 2008, 16:49
... Ik als vervente en gepassioneerde tegenstander van Line6 heb toch sinds vorige week 1 andere ervaring:

Ik was op koninginnedag op een open veldje. Ik hoorde op een gegeven moment een behoorlijk goede gitaar (crunch) allerlei loopjes van de RHCP spelen. Ik had zoiets van WOW: wat een lekkere crunch! Dik en vet. Ik loop naar de gitarist toe: een Squier en een Line6 spider combo'tje....

Dit was wel VOOR HET EERST dat ik het geluid van Line6 overtuigend vond klinken. Maar.... Pol2711: ik sluit mij nog steed bij je aan!

pol2711
9 mei 2008, 17:03
Ja, heb ook eens iemand gehoord met die Spider Valve. Toch heb ik nu wat ik al die tijd zocht en blijf daar voorlopig. Geen avonden kwijt meer aan knoppies draaien, downloaden, gearboxen..heerlijk :) Kan ik beter besteden aan mijn gitaarspel. Nu hoor ik in de crunch elke snaar afzonderlijk zoals het hoort, lekker. :cheerup: :cheerup: Bij MIJN line6 spulletjes was het altijd een samengesteld akkoord (Akkoord is natuurlijk altijd samengesteld maar in deze context hoop ik dat jullie begrijpen wat ik daarmee bedoel 8-) )

Rude Perception
9 mei 2008, 17:04
... Ik als vervente en gepassioneerde tegenstander van Line6 heb toch sinds vorige week 1 andere ervaring:

Ik was op koninginnedag op een open veldje. Ik hoorde op een gegeven moment een behoorlijk goede gitaar (crunch) allerlei loopjes van de RHCP spelen. Ik had zoiets van WOW: wat een lekkere crunch! Dik en vet. Ik loop naar de gitarist toe: een Squier en een Line6 spider combo'tje....

Dit was wel VOOR HET EERST dat ik het geluid van Line6 overtuigend vond klinken. Maar.... Pol2711: ik sluit mij nog steed bij je aan!

Toch niet in Velserbroek?
TimmU zat zich daar juist te ergeren aan het geluid van wat RHCP-covers.... Ik zou t wel mooi vinden het hetzelfde bandje was. Hij had ook al bedacht dat t line6 (poT) moest zijn.

the sure thing
9 mei 2008, 18:43
Toch niet in Velserbroek?
TimmU zat zich daar juist te ergeren aan het geluid van wat RHCP-covers.... Ik zou t wel mooi vinden het hetzelfde bandje was. Hij had ook al bedacht dat t line6 (poT) moest zijn.Nee, in Velp (of all places). Daar zat een gast van een jaar of 12 (!!!!) voor zijn leeftijd behoorlijk goed te spelen! Het waren wat lossr riffjes (speeld hij samen met een drummer).

Vergis je niet hoor: bij De Dijk in Ahoy, hoorde ik binnen 1 minuut dat Nico Arzbach een gigantisch KUT geluid had. Wat bleek? Hij stond met een Line6 op het podium.... Line0 (Line niks :) ) is een betere uitdrukking :)

geertjan_83
10 mei 2008, 23:37
X3 verkocht, Switchblade gekocht.

De Hughes & Kettner Switchblade? Dus van modelling overgestapt naar buizen? Stond begin dit jaar ook voor de keuze modelling vs buizen. Het is bij mij ook de switchblade geworden.Hoe bevalt ie je?

Tip: voor een leuke crunchtone kun je ook het kelan kanaal inschakelen met de gain een flink eind open.

pol2711
11 mei 2008, 11:50
Zie ook draadje:
http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=68982&page=1&pp=10

JimmyPage
24 mei 2008, 14:46
X3 verkocht, Switchblade gekocht. Had ik dat maar eerder gedaan (o; Had me maanden tijd gescheeld met knoppies draaien. Swichblade; één knop Crunch indraaien en klaar was ik. MIJN tone en nog verd....goed ook!
Succes allen met de Line6 spullen, ik heb afscheid genomen (behalve dan van mijn Ibanax, dat blijft toch een verd....goed dingetje om op te speulen)

En hoe pak je dit dan aan met je Variax? Nu ben je die voordelen ook kwijt?

Overigens ik las ergens dat bij jou de 'bank down' switch van de X3 live kapot was gegaan; ik ben inmiddels aan het derde exemplaar toe vanwege niet werkende knoppen!!

pol2711
29 mei 2008, 05:05
Ha Jimmy,
wat laat met mun reactie, ben op trektocht door de US. Net in Memphis en Nashville geweest, Gibson showcases en fabriek ...wow. Wat nieuwe customs LP's gezien, gevoeld en gespeeld...
Maar jij bent al aan een derde knopje van de X3? (o; Ze schijnen met LIJM vast te zitten.
Neuh, ben zeer in mijn nopjes met mijn Switchblade. Ik neem wat meer ongemak graag mee in ruil voor een betere toon. Ik moet nu mijn Ibanax via een apart kastje (voeding) maar de input van de SW brengen. Via die RJ45 rechtstreeks in de POD was wel heel erg makkelijk plus de instelling van de Ibanax gelijk meebewaren met de patch is toch wel een grote plus.
Maar ja als je jouw toon niet uit die POD krijgt dan houdt het ergens op. Ben toch meer op toon gesteld dan op gemak. Ik ga ook niet meer de X4 proberen (o; Ben daar helemaal klaar mee

harrie-beton
30 mei 2008, 10:32
Ik heb voor het eerst opnames gemaakt (live opnames) met mijn x3 en dat klinkt geweldig vind ik. Vooral de crunch van de VOX ac-30 simulatie heeft een heerlijke knor en die gebruik ik ook veel. Zonder enige vorm van EQ afgemixed!

Tijdens het jammen is die dual amp mode wel lastig, Het duurt dan veel te lang om allerlei effecten aan en uit te zetten. Ik heb het opgelost door veel bankjes vol te stoppen met effecten.