PDA

View Full Version : Marshall 2061x



Rhythm Machine
16 december 2007, 11:01
Ik denk er ernstig aan om deze versterker aan te schaffen. Ik denk dat het voor de muziek die ik speel de perfecte amp zou kunnen zijn (harde rock & roll zonder franjes à la AC/DC). Zijn er hier forumites die ervaring met deze amp hebben? Welke speaker(s) raden jullie erbij aan? De bijhorende 2061cx kast is een optie, maar ik heb ook nog een oude JCM800 1 x 12" staan die ik erbij zou kunnen gebruiken (model 1933, momenteel speakerloos).
De laagste prijs waarvoor ik de 2061x gevonden heb is 1178 euro alles incl. (online shop in Frankrijk). Als iemand een nog betere deal weet hoor ik dat uiteraard ook graag.

Thanks

heavy-metal-thunder
16 december 2007, 11:14
Er zijn hier enkele gebruikers en die zijn er gigantisch over te spreken. Zelf heb ik hem nog niet gehoord. Behalve dan op youtube. Ik gebruik zelf een Marshall JMP en als dat ding hard kan gaan, is dat super. Maar helaas, altijd en overal te luid. Daarom overwoog ik zelf de aan koop van deze kleine Marshall top, maar dat zal niet voor de eerste dagen zijn want ik heb een Fender deluxe reverb op de kop gevonden (en daar zit ik al jaren op te gassen).

Volgens wat ik hier gelezen heb, is het bijhorende cab er heel goed bij (Stond onlangs op een Belgische site zo'n 2de hands cab te koop). Ik zou alvast voor een 2 of 4*12 greenback cab gaan. of evt. G12 H30's.

Les Paul R8
16 december 2007, 11:42
Als je puur voor tone gaat, overweeg dan ook een CMW Studiocage. Ik weet dat Chris er 1 in bestelling heeft, maar overweegt er 2 te bouwen. Supertone! Naar mijn idee mooier dan de 2061.

zjanke
16 december 2007, 12:02
Tristan heeft er een, misschien moet je die eens vragen. Ik heb even op zijn versterker gespeeld bij Jukebox, maar had destijds het geld niet om hem te kopen dus nu heeft Tristan hem :sneaky:.
Ik vind het absoluut een wereldversterker maar heb ook op exemplaren gespeeld die anders/minder klonken, er zit dus verschil in (Tja, handwired...)

Jimwoud
16 december 2007, 12:06
Ceriatone.com verkoopt ook clones(British lead & Bass) ervan, ben je volgens mij 500-600 euro kwijt, maar dat zou je nog even kunnen navragen.

Rhythm Machine
16 december 2007, 13:02
Stond onlangs op een Belgische site zo'n 2de hands cab te koop.

Die heb ik gemist. Op welke site was dat?

Rhythm Machine
16 december 2007, 13:04
Als je puur voor tone gaat, overweeg dan ook een CMW Studiocage. Ik weet dat Chris er 1 in bestelling heeft, maar overweegt er 2 te bouwen. Supertone! Naar mijn idee mooier dan de 2061.

CMW? Daar heb ik nog nooit van gehoord. Waar vind ik meer info?

Rhythm Machine
16 december 2007, 13:05
Ceriatone.com verkoopt ook clones(British lead & Bass) ervan, ben je volgens mij 500-600 euro kwijt, maar dat zou je nog even kunnen navragen.

Ceriatone zijn toch bouwpakketten niet? Ik ben niet zo'n zelfbouwer...

Les Paul R8
16 december 2007, 13:08
CMW? Daar heb ik nog nooit van gehoord. Waar vind ik meer info?

Meer info op http://www.cmwamps.nl/
(op het gevaar van beschuldiging van spam ;) )

Mocht je hem willen horen, stuur dan even een PM. Ik ben in het gelukkige bezit van de eerste. :D

heavy-metal-thunder
16 december 2007, 13:49
Die heb ik gemist. Op welke site was dat?

je hebt PM

guitarguru
16 december 2007, 14:32
Ceriatone zijn toch bouwpakketten niet? Ik ben niet zo'n zelfbouwer...

Franc Vernet bouwt momenteel zo'n ampje (20 watt Lead & Bass) voor mij en hij is bijna klaar!! Scheelt een smak geld en toch handgebouwd. Hoe die klinkt moet ik natuurlijk wel even afwachten :hippie:

Mitch
16 december 2007, 15:08
De 2061 van Tristan heb ik gehoord en is een vrij indrukwekkend ding. Erg dynamisch, heel veel ballen en een mooie, zeer aanwezige sound. Old school Marshall zoals het hoort !
Als je 'm zonder pedaal wil gebruiken zul je 'm óf moeten voeden met een hoge output gitaar/elementen of een goeie master volume in laten bouwen, want voor harde rock moet -ie anders wel erg hard, maar misschien hebben jullie soweiso wel een hoog ovlume binnen de band, dat weet je zelf beter dan ik.

De Ceriatone kits zijn ook niet verkeerd, maar niemand weet nog hoe deze specifieke kit daarvan klinkt. Komt wel gauw genoeg verandering in natuurlijk als Franc er eentje aflevert !

CMW bouwt diverse amps en de meest worden gekenmerkt door dezelfde droge crunch en pure dynamiek die ook kenmerkend is voor oude Marshalls. Ik gebruik er zelf ook één en dat heeft al diverse complimenten opgeleverd.
Ander pluspunt is dat je een Nederlandse bouwer hebt in plaats van een Duits internetbedrijf, ook wel zo prettig. Absoluut het overwegen waard !

Toaster
16 december 2007, 15:29
Ooit een een originele marshall lead & Bass 20 watt aan me voorbij laten schieten voor 1100 euri ... kwam uit 1971 geloof ik.

Ben er nog steeds zuur van en het is een jaar geleden.

Chris Winsemius
16 december 2007, 18:48
Ter verdere info:
Marshall is bij de nieuwe 2061X 20 Watters na de eerste runs andere trafo's (zowel voor de voeding als voor de uitgang) gaan gebruiken ivm. de hoge uitval bij de eerdere modellen. Daarnaast klinkt ieder buizensetje subtiel ook weer anders en heb je nog wat te maken met de toleranties (hoewel kleiner dan vroeger) bij de andere onderdelen.
Na het meten en bespelen v/e oude 20 Watter binnenkort, ga ik er ook 1tje bouwen.

CMW StudioCage:
Staat nog niet op de website. Het model wordt na de Plexi + in serie-produktie gebracht in 2 uitvoeringen, de komende 2 à 3 StudioCages zijn dus pre-production-modellen. Vol trots mag ik melden dat voor het 3e model (eigen/demo model in combo-vorm) en de latere produktie-modellen de eerste CMW-Mercury Magnetics uitgangstrafo gebruikt gaat worden, MM gebruik ik al langer/vaker (ook voor deze 2 StudioCages) maar dit wordt m'n eerste eigen model uitgangstrafo.

zjanke
16 december 2007, 19:57
En wat gaat dat ongeveer kosten Chris (of wordt dat Spam?)

Chris Winsemius
16 december 2007, 20:25
Volgens mij is de 2e net besteld...
Latere worden waarschijnlijk dus meer serie-produktie-matige amps, mail me voor de prijs/etc. om hier spam te voorkomen.

Alles goed met jouw JCM888?

zjanke
16 december 2007, 20:31
Alles goed met mijn JCM888, ik kan er alleen te weinig op spelen :sneaky:

Hij staat in de repetitieruimte en thuis kan ik niet op spelen want dan klimmen de katten in de gordijn, begint mijn vriendin te gillen en komt de buurvrouw aanbellen om te vragen wat er gebeurt (En dat laatste is nog wel het ergste...)

Je hebt PM!

Henri H
16 december 2007, 21:47
Alles goed met mijn JCM888, ik kan er alleen te weinig op spelen :sneaky:
Hij staat in de repetitieruimte en thuis kan ik niet op spelen want dan klimmen de katten in de gordijn, begint mijn vriendin te gillen en komt de buurvrouw aanbellen om te vragen wat er gebeurt (En dat laatste is nog wel het ergste...)Ik overweeg deze tekst in m'n handtekening te zetten. LOL

Chris Winsemius
16 december 2007, 21:50
LOL!

Zjanke: vergeet je de knop op de achterkant toevallig niet of staat ie op 11? :D

zjanke
16 december 2007, 22:03
Die knop moest toch op 11 omdat anders mijn presence niet meer werkte zoals orgineel :hippie:

Hij is gewoon zo lekker dat die knop steeds verder open gaat met eerder genoemde gevolgen.:rockon: Ik kan het ook niet helpen....

@ H.Huisjes: Be my guest!

Tristan
17 december 2007, 16:55
Ik heb de 2061x en ik vind het een superding...
Ceriatone en CMW zij ook erg goed, dus er zijn wel meer opties...
Het ding moet trouwens wel hard wil je er echt mee kunnen scheuren, vergis je daar niet in, maar hij klinkt dus wel te gek, ook clean of als basis voor je sound (met gebruik van pedalen)...
Buizen maken trouwens veel verschil qua sound, ik heb de indruk dat 'ie nu nog net wat cleaner is met het nieuwe setje buizen...

Lexvandoef
17 december 2007, 16:59
LOL!

Zjanke: vergeet je de knop op de achterkant toevallig niet of staat ie op 11? :D

hey! ik heb geen knop op de achterkant ;)

Wat is dat er voor een? :hippie:

Chris Winsemius
17 december 2007, 17:06
hey! ik heb geen knop op de achterkant ;)

Wat is dat er voor een? :hippie:

Da's 'n JCM889 :D Geintje!

Op aanvraag van Zanke; hij wou de MV op de achterkant ipv. 1 speaker-ouptut op z'n 4010 combo hebben, vandaar. De presence-regelaar heeft minder/geen effekt als de extra MV niet op 10 of 11 staat.

guitarguru
17 december 2007, 17:49
Ik heb de 2061x en ik vind het een superding...
Ceriatone en CMW zij ook erg goed, dus er zijn wel meer opties...
Het ding moet trouwens wel hard wil je er echt mee kunnen scheuren, vergis je daar niet in, maar hij klinkt dus wel te gek, ook clean of als basis voor je sound (met gebruik van pedalen)...
Buizen maken trouwens veel verschil qua sound, ik heb de indruk dat 'ie nu nog net wat cleaner is met het nieuwe setje buizen...

A.s. zaterdag krijg ik mijn Vernet (Ceriatone) Lead & Bass 20 watter. Ben zeer benieuwd naar de sound en hoe die pedalen slikt.

Can't wait but have to......

Lexvandoef
17 december 2007, 18:06
Da's 'n JCM889 :D Geintje!

Op aanvraag van Zanke; hij wou de MV op de achterkant ipv. 1 speaker-ouptut op z'n 4010 combo hebben, vandaar. De presence-regelaar heeft minder/geen effekt als de extra MV niet op 10 of 11 staat.

ah op die manier, dat had je idd al eens uitgelegd.

Edit: @guitarguru: cool, ben der ook wel nieuwsgierig naar, ook qua cleane headroom en hoe hardie nog eigenlijk is.

Chris Winsemius
17 december 2007, 18:54
Lex:

Ik krijg morgen het chassis/etc. voor 'n 20 Watter binnen maar ik wil absoluut eerst die oude 20 Watter v/e klant van mij beluisteren en doormeten.

De 2061X van Tristan gaat hard :)

Ik zal straks je email beantwoorden

Franc
19 december 2007, 09:43
A.s. zaterdag krijg ik mijn Vernet (Ceriatone) Lead & Bass 20 watter. Ben zeer benieuwd naar de sound en hoe die pedalen slikt.

Can't wait but have to......

Bijzonder bakkie als ik het zeggen mag. Bij akkoordenwerk blijven de losse noten erg mooi gedefinieerd. Zeker niet van dat dichtgesmeerde gedoe.

Gaat toch nog erg hard (lang leve de MV :) ) en blijft best lang clean. Hij reageert met name erg op de toneknoppen. Met volume helemaal open kun je met de toneknop lekker regelen of ie aangenaam romig vervormt of lekker krijst voor een solo.
Doorgelust is ie uiteraard niet meer te houden :satisfie:

Hopelijk heb ik tijdens mijn Kerstreces tijd om de tweede (voor mezelf ;)) te bouwen.

Ben ook benieuwd wat guitarguru er van vindt!

Tristan
19 december 2007, 18:00
Vette shit Franc, of moet ik zeggen Vernette shit, haha... :D

guitarguru
20 december 2007, 13:48
Tristan,

Speel je in de Waterhole op je 2061x? Heb je de songs op myspace ook met die amp ingespeeld? Ik kom denk ik wel ff luisteren de 28ste. Gave band. :rockon:

Lexvandoef
20 december 2007, 13:58
Tristan,

Speel je in de Waterhole op je 2061x? Heb je de songs op myspace ook met die amp ingespeeld? Ik kom denk ik wel ff luisteren de 28ste. Gave band. :rockon:

Hey guru. komt er binnenkort nog een reviewtje van je 2061? Ben wel benieuwd naar de cleane sound + headroom bij een gitaar met humbuckers. :hippie:

Nielsje
20 december 2007, 14:22
Pff, dat kan ik je ook wel zeggen:

Die dingen zijn echt geweldig! hoe die klinkt met humbuckers weet ik niet, maar met p90's super! (heb hem ooit getest met m'n les paul). Vond het persoonlijk een heel dilemma: zo'n 2061x, of een 1974. Allebij super lekker, en ook erg verschillend. Uiteindelijk ben ik zonder amp weggegaan.. :(

Lexvandoef
20 december 2007, 15:23
@ Franc, ik zie dat je ook de 18 watters bouwt met tremolo of tmb channel. Wat is eigenlijk het verschil tussen zo'n 2061 en een 18 watter? Beide draaien ze op EL84's, hebben ze 2 kanalen enz.

Franc
20 december 2007, 15:30
Kort gezegd heeft de 2061 ("Lead & Bass") 2 verschillende kanalen, nl. een Lead en een Bass. Geen tremolo dus en ook geen TMB regeling maar gewoon een Tone knop per kanaal.

Daarbij heeft de Lead & Bass geen buizengelijkrichter zoals de '18Watter' waardoor hij wat rauwer klinkt.

guitarguru
20 december 2007, 15:41
Hey guru. komt er binnenkort nog een reviewtje van je 2061? Ben wel benieuwd naar de cleane sound + headroom bij een gitaar met humbuckers. :hippie:


Zal ik doen guys. Zaterdag ga ik er 's avonds meteen de buhne mee op, met onze Free/Paul Rodgers Tribute. Ben zelf ook heel benieuwd. :jam:

Franc
20 december 2007, 15:49
Je durft wel :D

guitarguru
20 december 2007, 15:55
Je durft wel :D


Ik heb er het volste vertrouwen in Franc. En ik heb nog de hele middag om hem aan de tand te voelen en te leren kennen. Maar de beste manier voor mij is hem gewoon voor de leeuwen te gooien. :rockon:

Waarom heet ie overigens niet gewoon 2061x? Voor de andere modellen worden toch wel de Marshall benamingen/codes gebruikt...

Of kun je die gewoon door elkaar gebruiken en zou Tristan zijn amp ook Lead & Bass kunnen noemen ipv 2061.

Franc
20 december 2007, 15:57
Nee hoor ik gebruik in principe geen codes. Ik hou me aan 'de volksmond' ;)
Toevallig is JTM45 code maar ook volksmond, dat dan wel.

Tristan
20 december 2007, 18:19
Tristan,

Speel je in de Waterhole op je 2061x? Heb je de songs op myspace ook met die amp ingespeeld? Ik kom denk ik wel ff luisteren de 28ste. Gave band. :rockon:

Yep, maar daar gaat 'ie zeker weten niet open hoor, op volume twee a drie ofzo, dus geen crunch uit de amp maar uit de Homebrew Electronics Big D...
De songs op MySpace zijn voornamelijk gedaan met mijn 50th Anniversary Strat door een Homebrew Electronics Big D en de Electro Harmonix Deluxe Memory Man met als amp de 2061x...
Bij de solo en een van de slaggitaarpartijn in Black Crows is het alleen de Strat door de 2061x...
Tof dat je langskomt de 28e en bedankt voor het compliment, dat horen we natuurlijk graag... :D
De volledige naam van de 2061x is eigenlijk 2061x Lead & Bass hoor, net als bijvoorbeeld de benaming 1959 Superlead, dus je kan 'm ook Lead & Bass noemen...
De 1974x vind ik een heel andere amp, breekt misschien net wat eerder op dan de 2061x maar heeft net wat minder ballen, iets minder de Marshall Plexi sound maar wat Bluesier en gruiziger naar mijn idee...
Ook wel een lekkere amp hoor, maar die zou ik graag een keer horen over een goede cab zodat 'ie een wat lekkerder laag heeft...
Ik vind voor de 2061x de Heritage G12M's nog steeds het lekkerste klinken, op de tweede plaats de gewone (anniversary) G12H's, ten derde de Heritage G12H's en Vintage 30's vind ik echt niet tof in combinatie met deze amp...
Alnico Blue's schijnen ook erg vet te zijn in deze combinatie maar dat heb ik nog niet getest...

guitarguru
20 december 2007, 20:05
Yep, maar daar gaat 'ie zeker weten niet open hoor, op volume twee a drie ofzo, dus geen crunch uit de amp maar uit de Homebrew Electronics Big D...

Heb je wel eens een PPI Master volume mod. overwogen. Bij mijn Vernet zit ie er wel op nml.

[/QUOTE]Ik vind voor de 2061x de Heritage G12M's nog steeds het lekkerste klinken, op de tweede plaats de gewone (anniversary) G12H's, ten derde de Heritage G12H's en Vintage 30's vind ik echt niet tof in combinatie met deze amp...[/QUOTE]

In mijn 2x12 kast heb ik sinds kort de gewone G12M's zitten. Erg lekker hoor, al ken ik de Heritage versie nog niet. Maar even houden zo....

Hebben jullie al een album uit?

Tristan
20 december 2007, 20:15
Een PPIMV ben ik nog wel aan het overwegen, geen idee hoe dat werkt en klinkt bij de 2061x, ik ben wel benieuwd... :D

De gewone G12M's was ik even vergeten, klinken ook erg lekker inderdaad...
het enige nadeel wat ik daarmee ondervond was dat ze vrij weinig laag hebben, de Heritage G12M's klinken iets helderder en hebben wat meer ballen en laag...

Een album hebben we nog niet uit, we zijn bezig met het mixen van de demo en daar begint nu eindelijk een eind aan te geraken, ik verwacht dat we in het nieuwe jaar onze demo met vier nummers kunnen presenteren...
We hebben nog wel meer (opgenomen) materiaal op de planken liggen waarmee we eventueel weer een tweede demo zouden kunnen uitbrengen dus voorlopig zijn we nog wel even zoet... :D

guitarguru
20 december 2007, 20:19
De gewone G12M's was ik even vergeten, klinken ook erg lekker inderdaad...
het enige nadeel wat ik daarmee ondervond was dat ze vrij weinig laag hebben, de Heritage G12M's klinken iets helderder en hebben wat meer ballen en laag...


Mijn Genz Benz kast is nogal groot en zwaar en heeft 4 baspoorten, dus dat probleem is aardig ondervangen :satisfie:

Tristan
20 december 2007, 20:21
Aha, ja de kast, of beter gezegd, de combinatie kast + speakers doet ook een hoop natuurlijk, klinkt als een lekker setje... :D

Evil-Payasos
21 december 2007, 14:38
Vraagje,

Wat zou er gebeuren als je bijvoorbeeld, Lamb Of God zou spelen over deze amp?

guitarguru
21 december 2007, 14:55
Vraagje,

Wat zou er gebeuren als je bijvoorbeeld, Lamb Of God zou spelen over deze amp?

Ik denk dat dat nergens op gaat slaan, want deze amp heeft natuurlijk niet de bakken gain die je daarvoor nodig hebt. Het is een vintage klinkend non-master- volume ampje.
Met pedalen ervoor weet ik het nog niet hoor. Met zijn 20 watt zal hij ook niet Ahoy gaan platspelen met een bonkend laag, lijkt mij zo. Maar misschien kan Tristan je informeren, ik krijg de mijne morgen pas.......... :satisfie:

Evil-Payasos
21 december 2007, 15:06
Het is dabn geen 2061x maar wel eeen oude marshall,

http://nl.youtube.com/watch?v=cnZnXFpzLY8&feature=related

In het begin lijkt het op LOG, met lekker lowend

Tristan
21 december 2007, 15:57
Met een Barber Direct Drive krijg je uit elke amp met ballen wel Lamb of God denk ik...
Het hangt voor een gedeelte ook van de speakers af, ik denk dat je in dit geval beter G12H's in plaats van G12M's kan gebruiken...
Er zit echt meer dan genoeg laag in de amp, ik denk dat je met een Bogner 2x12 of 4x12 met G12H's 'm echt flink kan laten beuken als je dat wil, daar heb ik zelfs met mijn kleine Marshall 2x12 cabje geen moeite mee...

guitarguru
23 december 2007, 13:10
Mmmm, tja, een review van mijn Vernet Lead & Bass.
Het was gisteren geen gig, maar een jam in een plaatselijke kroeg. Ik moest de middelgrote kroeg dus bedienen met de amp, onuitversterkt dus. Zanginstallatie zonder galm en te weinig vermogen, drums veel te hard etc. etc.
Oftewel ik heb de hele avond staan scheuren, ook wanneer dat niet moest, zoals in een doorsnee pop/reggae of funky song. Het totale geluid was een grote brei van vervormde zang en eh, alles eigenlijk.
Ik stond vlak voor de amp, die op de grond stond op een 1x12 gesloten kastje met een G12M25 erin.

Wat ik er van gehoord heb was erg lekker voor bluesrock achtige dingen. Lekkere sustain en vloeiende overdrive, wel met een Blues Driver-tje ervoor overigens. Maar dus geen cleane headroom van betekenis, met mijn Strat met Kinman Blues elementen.
Dus voor de scheur (AC/DC!!!) en ballen erg okay, maar voor kristalheldere cleane klanken dus niet. Ik ben dus niet ontevreden, maar vanwege het allround karakter van de avond miste ik dus zeg maar een Fender Twinreverb of zo.

Maar ik kocht hem voor de repetities voor de Free/Bad Company Tribute band, en daar zal hij me niet gaan teleurstellen vermoed ik zo ;)
Voor de jams, die ik geregeld bezoek, moet ik toch weer eens wat anders gaan bedenken......... :???:

Lexvandoef
23 december 2007, 13:17
Oke, thnx voor je review. Ik had wel een beetje verwacht dat er niet zo veel cleane headroom zou zijn, dat is jammer.

Maar nog steeds congrats met je nieuwe ampje.

Mitch
23 december 2007, 13:18
Dan vraag ik me af
-hoe tyfushard het was
-in hoeverre de ceriatone verschilt van de Marshall reissue
want die gaat knap hard clean/clean met randje.

guitarguru
23 december 2007, 13:39
Dan vraag ik me af
-hoe tyfushard het was
-in hoeverre de ceriatone verschilt van de Marshall reissue
want die gaat knap hard clean/clean met randje.

Ja, weet je. Je zult je toch moeten aanpassen aan de drummers, is mijn ervaring. En die hadden er veel zin in, en begrijpelijk met die Ludwig kit :rockon:
Verder stond ik dus met mijn kuiten zowat in mijn cab, dus geen ideale positie voor een totaalbeeld van mijn sound. Misschien was het een paar meter verderop wel veel helderder en cleaner dan het voor mij leek.....

Dus gewoon geen goede testopstelling. Komende vrijdag repeteren we met de band, dan zal ik het allemaal beter bekijken, instellen etc. Dan is daar ook gewoon meer rust en ruimte voor dan tijdens zo'n chaotische jam.

Thuis klinkt ie wel erg lekker clean en bluesy, maar dus op huiskamernivo.
Lekker ampje hoor!

Tristan
23 december 2007, 13:59
Mijn ervaring is dat 'ie helderder klinkt als je er iets verder van weg gaat staan, je moet 'm op het podium dus niet te schel afstellen, eerder een streepje lager dan een streepje hoger met de tone knop zeg maar...
Ik kom op volume twee a drie prima boven onze drummer uit, dan is de amp (2061x) nog volledig clean en die gast is echt een loud motherfucker dus ik denk wel dat er verschillen zijn tussen de Ceriatone en de Marshall...
Bovendien vind ik de cleane sound van de 2061x best wel mooi hoor, heeft een beetje van die Voxachtige belletjes maar klinkt wat rauwer en middiger, wel een prettige sound...

Lexvandoef
23 december 2007, 14:29
Had guitarguru trouwens niet een extra MV er in laten zetten? Misschien dattie daardoor eerder opbreekt?

Mitch
23 december 2007, 14:31
Als je de master lager zet wel hè ;)

Lexvandoef
23 december 2007, 14:36
Als je de master lager zet wel hè ;)

Ja dat effect heb ik zelf ook wel eens meegemaakt :sssh:

guitarguru
23 december 2007, 16:16
Had guitarguru trouwens niet een extra MV er in laten zetten? Misschien dattie daardoor eerder opbreekt?

Ja, maar die had ik helemaal open staan voor deze gelegenheid, dus zou ie geheel uit het circuit moeten zijn, dacht ik.

Die tonepots had ik wel op 8/9 ongeveer hoor. De volumes op 2.

guitarguru
23 december 2007, 16:46
Sjezus, heb net ff clean zitten spelen met bovenstaande instellingen, maar man wat klinkt dat lekker zeg! Verslavend gewoon. Wel het ingangsvolume wat geknepen met mijn Alesis Nanoverb die ervoor staat, anders is het wel te hard voor thuis.
Deze sound, maar dan harder voor op de buhne, helemaal geweldig. Mike ervoor he!

@Tristan: Is jouw 2e kanaal (Bass) ook een stuk zachter dan het 1e? Een opmerkelijk volumeverschil hoor!

Tristan
23 december 2007, 17:07
Met de mastervolume open en het normale volume op 2 dan heb je toch wel een cleane sound?
Voor thuis zet ik de tonecontrol dan ook op 8 a 9, op het podium meestal op 7 a 8...
Als je meer volume gaat gebruiken kan je de tonecontrol wat lager zetten, totdat 'ie over zijn nek gaat, dan is het juist wel weer lekker om de tonecontrol hoger te zetten, geeft nog wat extra crunch en een extra randje aan het geluid...
Jouw speakers zijn natuurlijk ook iets softer van klank, waarschijnlijk vandaar dat je er wat meer hoog in kan draaien...
Ik merkte pas geleden ook dat het Bass kanaal een stukkie zachter is, ik dacht dat de amp niet helemaal lekker was, maar misschien hoort dat inderdaad gewoon zo, geen idee, het was me eerder nog niet echt opgevallen...

guitarguru
23 december 2007, 17:13
Met de mastervolume open en het normale volume op 2 dan heb je toch wel een cleane sound?
Voor thuis zet ik de tonecontrol dan ook op 8 a 9, op het podium meestal op 7 a 8...
Als je meer volume gaat gebruiken kan je de tonecontrol wat lager zetten, totdat 'ie over zijn nek gaat, dan is het juist wel weer lekker om de tonecontrol hoger te zetten, geeft nog wat extra crunch en een extra randje aan het geluid...
Jouw speakers zijn natuurlijk ook iets softer van klank, waarschijnlijk vandaar dat je er wat meer hoog in kan draaien...
Ik merkte pas geleden ook dat het Bass kanaal een stukkie zachter is, ik dacht dat de amp niet helemaal lekker was, maar misschien hoort dat inderdaad gewoon zo, geen idee, het was me eerder nog niet echt opgevallen...

Ja, zo heeft ie een van de mooiste cleane sounds die ik tot nu toe gehoord heb!
Maar dus net ff te weinig headroom om ook op de buhne zo te blijven klinken helaas. Hij zit zo net voor het omslagpunt om te gaan crunchen, wat overigens ook wel weer erg lekker klinkt.... :p

Chris Winsemius
23 december 2007, 17:13
Linker-kanaal is het "lead"-kanaal en klinkt harder door meer mid/mid-hoog/hoog in het geluid. Bij de oude 20 Watt pa-modellen heb je ip. geen verschil en bij de bass-modellen 'n wat subtieler verschil tussen beide kanalen.

guitarguru
23 december 2007, 17:27
Net nog ff de 1x12 G12M naast de 2x12 V30 kast gehoord. De 1x12 klinkt vele malen muzikaler, helderder, warmer dan de grotere met V30's.....

Tristan
23 december 2007, 18:30
Ja, zo heeft ie een van de mooiste cleane sounds die ik tot nu toe gehoord heb!
Maar dus net ff te weinig headroom om ook op de buhne zo te blijven klinken helaas. Hij zit zo net voor het omslagpunt om te gaan crunchen, wat overigens ook wel weer erg lekker klinkt.... :p

Gaat 'ie vanaf volume 2 a 3 al bijna crunchen bij jou?
In dat geval heeft de 2061x duidelijk meer cleane headroom denk ik, die cruncht met mijn Strat nog net niet bij volume 5...
De combinatie met Vintage 30's is gewoon niet zo super...

guitarguru
23 december 2007, 19:49
Gaat 'ie vanaf volume 2 a 3 al bijna crunchen bij jou?
In dat geval heeft de 2061x duidelijk meer cleane headroom denk ik, die cruncht met mijn Strat nog net niet bij volume 5...


Mijn Strat heeft wel van die Kinman Blues gestapelde humbuckers he. Zullen wel een hogere output hebben dan jouw enkelspoelers.

zjanke
26 december 2007, 11:16
Kent iemand EVA amps (England valve amplifiers)? Op ebay (http://cgi.ebay.co.uk/EVA-Lead-Bass-20-watt-valve-amp-2-x-12-cabinet_W0QQitemZ120202040310QQihZ002QQcategoryZ10 171QQssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem) staat een 2061 clone inclusief cabinet voor iets meer dan 900 euro.
Een Ceriatone kost een kleine 750 (en als je geluk hebt met invoeren een kleine 600 :satisfie:), maar dan moet er nog een cabinet bij.

Dubio, dubio, maar een clone gaat er komen...

guitarguru
26 december 2007, 14:02
Kent iemand EVA amps (England valve amplifiers)? Op ebay (http://cgi.ebay.co.uk/EVA-Lead-Bass-20-watt-valve-amp-2-x-12-cabinet_W0QQitemZ120202040310QQihZ002QQcategoryZ10 171QQssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem) staat een 2061 clone inclusief cabinet voor iets meer dan 900 euro.
Een Ceriatone kost een kleine 750 (en als je geluk hebt met invoeren een kleine 600 :satisfie:), maar dan moet er nog een cabinet bij.

Dubio, dubio, maar een clone gaat er komen...

Ziet er mooi uit. Vermoed dat het ook wel te gek zal klinken. Is 700 pond een 900 euro? Ik dacht dat je het keer 1 1/2 ongeveer moest vermenigvuldigen. Dan kom ik op 1050 euro, maar ik kan er naast zitten hoor.
Kijk ook eens op Franc's site (vernetampspuntcom). De mijne klinkt erg mooi hoor.

zjanke
26 december 2007, 22:25
Een pond staat vandaag op ongeveer 1.37, dus dat wordt een 950 euro.....

Dubio, dubio.... :nervous:

Jimwoud
27 december 2007, 13:18
Een pond staat vandaag op ongeveer 1.37, dus dat wordt een 950 euro.....

Dubio, dubio.... :nervous:
Reken ook nog maar 100-150 euro aan verzendkosten, en in de advertentie verzend hij niet eens buiten UK. En als je hem echt wilt hebben, zou ik nog wat proberen af te dingen.

Bobstra
26 maart 2009, 19:32
Wat is jullie mening over het volume van de 2061x. Kan hij mee komen met een bandrepetitie en toch nog mooi clean blijven?

Chris Winsemius
26 maart 2009, 19:35
Wat is jullie mening over het volume van de 2061x. Kan hij mee komen met een bandrepetitie en toch nog mooi clean blijven?

In veel gevallen: plenty headroom, zeker met 'n goede cab en 2 Celestions.

Natuurlijk geen TwinReverb-headroom/volume maar cleaner dan veel Lead Marshalls van 50 of 100 Watt (vreemd genoeg).

Dosmanos
26 maart 2009, 23:09
Sinds een jaar ben ik de trotse bezitter van een 2061x met de bijbehorende cab. Fantastische amp en om je vraag te beantwoorden: dat ligt eraan hoe hard de rest speelt, welk genre je speelt en wat voor gitaar je gebruikt.
Onze drummer kan er wat van qua volume met zijn Slingeland drumstel bij gigs en dat betekent voor mij toch wel op 6 a 7 qua volume. Dat betekent voor mijn Strat een randje, maar voor mijn Gibson R7 al een behoorlijke crunch. Het mooie is wel dat je met je aanslag daarbij de mate van oversturing bepaalt. Ik vind het persoonlijk voor het blues/rock genre de perfecte versterker. Andere genres kun je wellicht beter een veelzijdiger amp gebruiken.

sjaak1990
26 maart 2009, 23:24
Jammer dat die pond zo gestegen is...