PDA

View Full Version : Voeding voor effect-pedalen



repelsteeltje
16 december 2007, 09:37
Ik ben op zoek naar een voeding voor mijn pedalen.
Ik gebruik er nu drie maar wil wel uit kunnen breiden, iemand een tip.

Budget tussen de 10 en de 150 euro.

pauld
16 december 2007, 22:55
Ik ben op zoek naar een voeding voor mijn pedalen.
Ik gebruik er nu drie maar wil wel uit kunnen breiden, iemand een tip.

Budget tussen de 10 en de 150 euro.

Ik gebruik zelf bijvoorbeeld:
Visual sound one spot circa EUR 20 (9 Volt DC gedeelde uitgangen)
Cioks Schizoprenic EUR 105 (Idem maar 6 geisoleerde uitgangen)

Verder hebben diverse andere merken voedingen in je budget, b.v. Dunlop Power brick
T-Rex Fuel tank

Het hangt er vanaf wat voor pedalen je hebt en wat voor stroom en spanning ze nodig hebben.

Lexvandoef
16 december 2007, 23:14
Ik gebruik zelf op dit moment een onespot, werkt goed, geen extra hoge piep/brom zoals je weleens hoort met geschakelde voedingen. Ik heb dan ook niet zo'n groot boardje, 4 pedalen.

Nielsje
17 december 2007, 08:58
Momentueel leen ik de one-spot van lex, en die bevalt tot nu toe goed. Het liefste heb ik een voeding waarbij alles geïsoleerd is, maar die zijn vrij duur (schizophrenic is de goedkoopste dacht ik), en als je er een wil die je digitale delay kan voeden, dan kan je aankloppen bij de pedalpower. Dus ik ga nog eens goed experimenteren met de voeding en ruis/brom/piep en verschillende setups (pedalen in FX-loop en ervoor met hetzelfde voeden) en als dat bevalt gewoon een one-spot kopen. Hier vond ik een goedkope daisy chain! Nieuw bij newtone blijkbaar...(zie datum toegevoegd).

Daisy chain bij Newtone (http://www.newtone-online.nl/catalog/product_info.php?products_id=741&osCsid=90230f37350f1f3aa9cdab7ee065ac39)

rocker_71
17 december 2007, 16:12
CIOKS heeft ook de Big John, is 90 euro volgens mij.
(komt nog wel wat bij voor de kabeltjes a 3,50)

edit: HIER (http://www.nederlandmuziek.com/page.htm?products.asp?fabrikant=Cioks&catid=106&cat=Cioks&)staat een hele lijst van CIOKS bij NM. Allemaal binnen je budget en goed spul.

Nielsje
17 december 2007, 16:14
De Big John levert maximaal 600 mA, en is niet geisoleerd. Waarom zou je dan geen onespot nemen? Kleiner, goedkoper, levert meer stroom.

vinni
17 december 2007, 20:22
De keuze van een voeding is afhankelijk van een aantal factoren :


Welke voltages moet geleverd worden ?
AC of DC ?
Hoeveel mA trekt ieder pedaal
Hoeveel pedalen
Grootte voeding (Burkey is b.v. erg groot kan belangrijk zijn)
Geisoleerde outputs j/n?
Budget
Zonder info over punt 1 en 2 kan er zo-wie-zo geen voeding genoemd worden.

Vinni

RedBuell
21 december 2007, 13:44
Ik heb een onesport met bijbehorende kabeltjes besteld voor mijn pedalboard die ik nu aan het maken ben, mijn pedalen hebben allemaal 9v nodig, hoe zit dat nu als ik een pedaal koop die 18v nodig heeft?

Nielsje
21 december 2007, 13:48
Waar heb je hem besteld? :satisfie:

18V: dan moet je denk ik gewoon een 18 V adapter scoren, of een omzetter. Maar uit je vraag begrijp ik dat je die nog niet hebt, of heb je er een op het oog? Anders zou ik zeggen: geen zorgen, voor morgen!

RedBuell
21 december 2007, 14:09
Waar heb je hem besteld? :satisfie:

18V: dan moet je denk ik gewoon een 18 V adapter scoren, of een omzetter. Maar uit je vraag begrijp ik dat je die nog niet hebt, of heb je er een op het oog? Anders zou ik zeggen: geen zorgen, voor morgen!


Onespot heb ik hier besteld http://www.musicallin.nl/online_winkel/gitaar_en_toebehoren/adaptorsonderdelen_buizen/visual_sound_1_spot_adaptor Ze verkopen ook komplete setjes met daisy chain en wat stekkertjes voor iets van €35 maar die staan niet op de site, ik belde om te vragen of ze ook daisy chains hadden want die kon ik niet vinden op de site.

Net wat je zegt geen zorgen voor morgen maar ik was gewoon benieuwd of er ook one spot achtige bestonden voor 18v pedalen, natuurlijk ook weer met oog op brom en dat soort dingen

RedBuell
21 december 2007, 14:34
Net de postbode aan de deur, ik maakte het pakketje open zit er een powerall van Godlyke in....... Schijnt hetzelfde te zijn maar met een pak kabeltjes waar je U tegen zegt. Hoe zijn die dingen? (voordat ik die meneer boos opbel dat hij me iets anders heeft gestuurd dan dat ik telefonisch besteld heb)

Nielsje
21 december 2007, 15:15
klik hier eens (http://degiergitaarbouw.nl/webshop/product_info.php?cPath=34&products_id=104)

Tja, het zou vast wel werken, en je hebt meer kabeltjes, maar wel vreemd dat je wat anders krijgt dan op de website staat..

RedBuell
21 december 2007, 16:21
Heb ik er wel een stuk minder voor betaald, €35 incl verzenden. Het zal wel goed zijn, ik test de boel wel ff.

RedBuell
21 december 2007, 17:00
Ik ben er blij mee, pedaaltjes zijn stil terwijl ik slechte patch kabeltjes gebruik, mijn wah klinkt er goed mee houwe dus.