PDA

View Full Version : silverstone



pieter-jan1
15 december 2007, 22:49
k heb een vraagje over een merk van gitaren dat ik nog nooit gehoord heb. http://img.2dehands.be/f/normal/30552374-silvertone-prachtige-stratocaster-purper-wit.jpg
het is een silverstone

of deze yamaha
http://img.2dehands.be/f/normal/23373210-te-kop-electrische-gitaar-merk-yamaha.jpg

nu dus de vraag : is dit een goede kwaliteitsverhouding t.o.v. de prijs?

alvast bedankt :p

Manuvdv
15 december 2007, 22:51
Hangt er van af wat je budget is? Ik vermoed zo'n ~150 euro?
Voor die prijs kan je met 'n Cort of Yamaha allesinds niets misdoen, hun budget-reeksjes zijn de prijs wel waard.

pieter-jan1
15 december 2007, 22:59
Hangt er van af wat je budget is? Ik vermoed zo'n ~150 euro?
Voor die prijs kan je met 'n Cort of Yamaha allesinds niets misdoen, hun budget-reeksjes zijn de prijs wel waard.

rond de 100 - 150 euro idd ja

wietse
15 december 2007, 23:17
de silverstones die ik in handen heb gehad waren redelijke gitaartjes, meer kan ik er ook niet van zeggen.

Eko
16 december 2007, 09:43
Bijna alle beginner gitaren zijn hun centen waard als je er op leert spelen. De meesten , zoals Squiers en Epiphones , kunnen een leven mee. Je smaak zal veranderen, maar dat mag. Kies datgene wat je het meest aanspreekt , de kans dat je langer zal blijven spelen is dan groter.

Gitaar4LifeDude
16 december 2007, 14:24
heet dat merk niet silvertone?
anders vind ik 't véél te veel op mekaar lijken.
vriend van me heeft zo'n explorer achtig ding van silvertone maar silverstone heb ik nog nooit van gehoord.

pieter-jan1
18 december 2007, 13:10
heet dat merk niet silvertone?
anders vind ik 't véél te veel op mekaar lijken.
vriend van me heeft zo'n explorer achtig ding van silvertone maar silverstone heb ik nog nooit van gehoord.


kan zijn ja .. ben niet zeker .. :satisfie: :hippie:

pieter-jan1
18 december 2007, 13:11
hoe zit het eigelijk met 'Bakers'? heb k ook nog nooit gehoord, staat ene op 2dehands ..

q-elvis-p
18 december 2007, 13:34
heet dat merk niet silvertone?
anders vind ik 't véél te veel op mekaar lijken.
vriend van me heeft zo'n explorer achtig ding van silvertone maar silverstone heb ik nog nooit van gehoord.

paul stanley heeft daar toch een tijdje bij gezeten? ik kan de kwaliteit niet.
yamaha is meestal wel goed geloof ik:) testen!!!!!!!!!!!

Fatal Fairytale
19 december 2007, 00:53
yup, die dude heeft idd een deal met dat silvertone gehad (volgens mij een stukkie van samick ofzo bedrijfstechnisch gezien ;) )
een keer zo'n ding in mn handen gehad, en heb daadwerkelijk gezocht naar wat positiefs van die dingen, maar niet kunnen vinden, wat een k*tgitaren.
nephout, kromme hals, slecht afgewerkt, baggerelementen, typisch zo'n gitaar waardoor een iemand die m koopt als eerste gitaar gelijk met het hele gitaargebeuren stopt

Orgasmocaster
19 december 2007, 04:31
Silvertone was oorspronkelijk het huismerk van Sears (soort van HEMA maar dan groter) en werd voor hun gemaakt door verschillende fabrikanten over de jaren heen. Ik heb zelf een '52 Silvertone Accoustic Archtop die gemaakt is door Harmony. Danelectro en National hebben ook silvertones gemaakt.
over het algemeen niet eens zo slechte kwaliteit en vrij populair bij collectors.

De modernere Silvertones zijn 3e rangs ondingen gemaakt door Samick... ver van uit de buurt blijven!!

q-elvis-p
19 december 2007, 08:30
yup, die dude heeft idd een deal met dat silvertone gehad (volgens mij een stukkie van samick ofzo bedrijfstechnisch gezien ;) )
een keer zo'n ding in mn handen gehad, en heb daadwerkelijk gezocht naar wat positiefs van die dingen, maar niet kunnen vinden, wat een k*tgitaren.
nephout, kromme hals, slecht afgewerkt, baggerelementen, typisch zo'n gitaar waardoor een iemand die m koopt als eerste gitaar gelijk met het hele gitaargebeuren stopt

haha.. daar was ik al bang voor! Hij zit nu trouwens bij washburn.. die zien er wel goed uit. maar zijn dan ook wel weer prijzig.