PDA

View Full Version : Viool -> Micro Cube?



Jyuuga
15 december 2007, 21:13
Hey, ff een korte vraag tussendoor; is een elektrische viool mooi te horen op een Micro Cube? Ik ken namelijk iemand die maar geen goede elektrische viool versterker kan vinden en omdat ze ook wel een aantal effecten wil.

Alvast bedankt.

bass blom
15 december 2007, 21:28
dat zou zomaar goed kunnen gaan alhoewel ik in eerste instantie meer zou denken aan een versterker voor acoustische gitaar.
hmm, viool met een vette overdrive en een wolkje chorus.. :P

Jyuuga
15 december 2007, 21:41
dat zou zomaar goed kunnen gaan alhoewel ik in eerste instantie meer zou denken aan een versterker voor acoustische gitaar.
hmm, viool met een vette overdrive en een wolkje chorus.. :P

Mja, die kennis van mij wilt graag ook effecten als phaser, want dat had ze van Ed Alleyne-Johnson Busking gezien :p, die gebruikte dan weliswaar meerdere effecten, maar haar lijkt het handiger de basis te hebben in een alles in een versterker.

EDIT: Die Micro Cube heeft ook een acoustic simulator, zou het dan op die manier beter klinken?

bass blom
15 december 2007, 21:46
die acoustic simulator zal bedoeld zijn om een electrische gitaar als een acoustische (piezo) te laten klinken.
stalen snaren, ik neem aan dat ze op die viool geen stalen snaren heeft :D

het beste kan ze gewoon ff met de viool naar een winkel gaan en testen.

Jyuuga
15 december 2007, 21:50
die acoustic simulator zal bedoeld zijn om een electrische gitaar als een acoustische (piezo) te laten klinken.
stalen snaren, ik neem aan dat ze op die viool geen stalen snaren heeft :D

het beste kan ze gewoon ff met de viool naar een winkel gaan en testen.

Nou, akoestisch zei je toch net dat dat het best was voor viool? Dus dan zou het op die manier goed kunnen werken voor een viool toch?

Nouja ik zal het tegen haar zeggen, dat ze zal moeten testen. Alvast bedankt ^^.

bass blom
15 december 2007, 21:53
ja dat zei ik :D
en dat die simulator voor een elektrische gitaar bedoeld is..
maar wieweet klinkt het geweldig met die viool, geen experiment schuwen :D

Jyuuga
15 december 2007, 22:05
ja dat zei ik :D
en dat die simulator voor een elektrische gitaar bedoeld is..
maar wieweet klinkt het geweldig met die viool, geen experiment schuwen :D

Ok bedankt ^^. Positief zeg, is weer eens wat anders dan (vaak) overduidelijk sarcasme van sommige anderen hier af en toe. (nee niemand die me kent van een topic of wat.)

JeanPaul du Vinnie
16 december 2007, 00:46
Denk er wel aan dat ze met die Microcube niet veel effecten kan combineren hé. Het is te kiezen tussen delay en reverb enerzijds en flanger, phaser, chorus of tremelo anderzijds. Hoogstens twee tesamen dus. Zelf vind ik dat één van de grootste mankementen...

heinz3110
16 december 2007, 02:50
Tja, mankementen.......heb je 5 effecten , tig effect/versterkersimulaties en 2 kanalen voor een rotcent, ga je nog klagen :D IUkzelf vind de cube-jes goede " bang for the buck".

Maar ja. Je weet nog steeds niks totdat je zelf gaat testen. Dus dat geld voor violiste in voornoemde posts ook.

Jyuuga
16 december 2007, 12:50
Tja, mankementen.......heb je 5 effecten , tig effect/versterkersimulaties en 2 kanalen voor een rotcent, ga je nog klagen :D IUkzelf vind de cube-jes goede " bang for the buck".

Maar ja. Je weet nog steeds niks totdat je zelf gaat testen. Dus dat geld voor violiste in voornoemde posts ook.

Mja, ze gaat er vrijdag heen geloof ik, en dan kijkt ze of ze kan testen bij die chagerijn hier.

Swan
16 december 2007, 12:55
of misschien n modeller door n full range systeem? dan kan ze echt dr eigen sound samenstellen en alles t beste op de viool afstemmen...

bass blom
16 december 2007, 13:05
zat ik ook al te denken, wat haal je allemaal uit een pod met een viool er in :D

JeanPaul du Vinnie
16 december 2007, 13:07
Tja, mankementen.......heb je 5 effecten , tig effect/versterkersimulaties en 2 kanalen voor een rotcent, ga je nog klagen :D IUkzelf vind de cube-jes goede " bang for the buck".

De Microcube heeft geen twee kanalen he ;)

Maar ja een goede bang voor de buck, dat zijn ze zeker. Ik wou maar zeggen....

heinz3110
16 december 2007, 13:22
JPduVin, je hebt gelijk.:) De microcube heeft er maar eentje ja.

Realeigo
16 december 2007, 13:34
Speelt ze normaal gewoon direct op het mengpaneel ofzo?
Zo ja,

POD