PDA

View Full Version : Framus Diablo Custom



vinni
15 december 2007, 20:33
Hoi,

In mn nieuwe band heb ik behoefte aan een allround gitaar.

De Framus Diablo Custom voldoet nog het meest aan mn eisen.
Daarbij komt dat ik niet wil betalen voor de naam zoals bij Gibson
Fender en PRS. Vind zo-wie-zo dat een gitaar niet meer KAN en MAG
kosten dan max Eur 1800
Musicman....paar keer geprobeerd....nee...dat is het niet.
Parker Nitefly (heb ik al eens gehad) met andere elementen is een goede
tweede optie.

Zijn er ook mensen die ervaring hebben met de de Framus Diablo Custom ?

Vinni

bass blom
15 december 2007, 21:23
ziet niet slecht uit, 1300 op eerste google link..

http://www.groove-factory.nl/catalog/framus-diablo-custom-p-6019.html

toch vraag ik me af, koop deze en een lp standard en kijk eens wat je voor beiden terugkrijgt bij verkoop/inruil over noem eens 5 jaar..

vinni
15 december 2007, 22:35
Hoi Bas,

Ik moet er op spelen en de gitaar moet voldoen.
Inruilwaarde interesseert mij echt niet. T'is ook gewoon een gebruiksding.
Enne....ik heb al een Heritage CM150. Dus....

Een LP achtige lijkt in de verste verte niet op die Diablo met
Single Coils en een tremolo.....

Die Diablo bij de GF daar heb ik al over gebeld....maar die was er niet meer.
Anders had ik die zeker vandaag wel getest.

Vinni

bass blom
15 december 2007, 22:42
hij ziet er mooi uit.
ik ben alleen een beetje huiverig bij zoiets.. een oud merk wat nieuw leven ingeblazen wordt.. door wie, waar, waarom?
ofwel, koop je niet gewoon een mooi glimmende chinese plank die met een minder bekende merknaam erop nauwelijks 500 op zou brengen..

tja, les paul minder allround.. hmm, singlecoil splits erop.
ik zat gister zelfs ook al te denken aan een trem op mijn custom, het wordt steeds gekker.
dan wel zo 1 die er zonder hakken en breken op kan :D

Kaboemba
15 december 2007, 22:49
hij ziet er mooi uit.
ik ben alleen een beetje huiverig bij zoiets.. een oud merk wat nieuw leven ingeblazen wordt.. door wie, waar, waarom?
ofwel, koop je niet gewoon een mooi glimmende chinese plank die met een minder bekende merknaam erop nauwelijks 500 op zou brengen..

tja, les paul minder allround.. hmm, singlecoil splits erop.
ik zat gister zelfs ook al te denken aan een trem op mijn custom, het wordt steeds gekker.
dan wel zo 1 die er zonder hakken en breken op kan :D

Wat grappig en dat vraag je je niet af bij een bestaand merk ?
Jij laat je liever afzetten door een merknaam ?
Zeg nu zelf de gemiddelde gibson, fender of prs is ver overprijst en geeft je niet de waar die je voor het geld zou moeten hebben.

Framus gitaren zijn niet ff een paar in china in elkaar geknutselde gitaren.
Ik heb er een paar in handen gehad en stuk voor stuk was het klasse.
Het enige waar je gelijk in hebt is de waarde, maar da's maar wat je zelf het belangrijkste vind.

Btw voor prijzen, kijk de duitse ebay is erop na.

bass blom
15 december 2007, 22:54
mwah, ik heb al bijna 32 jaar veel plezier van mijn custom.
die kostte toen een dik maandsalaris.
framus was een degelijk oud duitsch merk.
is dat nu nog zo? of is het zoals wel met meer merken gebeurt overgenomen door snelle zakenlui die er een salade uit willen slaan?

JeeBee
15 december 2007, 22:58
Bij musicstore in Keulen hebben ze die Framus (en vele anderen) op voorraad.

Kaboemba
15 december 2007, 23:05
mwah, ik heb al bijna 32 jaar veel plezier van mijn custom.
die kostte toen een dik maandsalaris.
framus was een degelijk oud duitsch merk.
is dat nu nog zo? of is het zoals wel met meer merken gebeurt overgenomen door snelle zakenlui die er een salade uit willen slaan?

O vast, daar twijfel ik niet aan.
Maar da's 32 jaar geleden.

Maar waarom twijfelde je toen niet aan een gibson en nu wel aan een framus ?
Oftewel waarom geloof je wel het verkoop praatje over gibson maar nu niet die van en framus ?

bass blom
15 december 2007, 23:18
O vast, daar twijfel ik niet aan.
Maar da's 32 jaar geleden.

Maar waarom twijfelde je toen niet aan een gibson en nu wel aan een framus ?
Oftewel waarom geloof je wel het verkoop praatje over gibson maar nu niet die van en framus ?

lol ja, gibson was toen ook al opgekocht door een hamburgerfabrikant.
maar ik denk gewoon, is framus niet een hele tijd weggeweest?
ofwel, denk je een gitaar van een merk met een lange geschiedenis te kopen maar is dat niet zo?

time will tell wat je in noem eens 2030 krijgt voor een diablo of een gibson..
maargoed, TS zegt dat inruilwaarde hem geen reet kan schelen.
mijn zegen heeft ie.

vinni
16 december 2007, 02:13
Heren heren.....

Niet teveel emotie....het zijn maar gitaren ! :p

Ik respecteer iedereen zn keuze voor gitaren.
Persoonlijk ben ik dus inderdaad ook van mening dat Fender, Gibson en PRS
overpriced is.

Framus gitaren zijn volgens mij nooit echt weggeweest en zo ja....
In ieder geval zie ik ze de laatste jaren weer veel in Duitsland verschijnen.
Qua prijs, specs en looks vind ik het zo op het eerste gezicht helemaal
niet zo gek. Ben dus erg benieuwd wat ik er van vind als ik er eentje beet pak
en over een goede versterker hoor. Maar ja....zoals gezegd....
Er gaan zo-wie-zo andere pu's op.

Ook een andere brug....da's ook iets wat ik wel fijn vind aan die Diablo.
De tremolo-brug kan er zo af voor een fishman-modelletje voor Piezo.
Vandaar dat Floyds afvallen. Met Floyds kan je ook niet detunen tussendoor.

Vinni

zeppo
16 december 2007, 09:26
kijk en luister ook eens hier: Amazona.de (http://www.amazona.de/index.php?page=26&file=2&article_id=1173)

Eko
16 december 2007, 09:40
De Framus gitaren hangen ook bij Musikprduktiv hier in de buurt. Net over de grens bij Oldenzaal zullen we maar zeggen. Ze zien er netjes gebouwd uit. Als je er voor valt , gewoon doen. Ik vind het een PRS kopie die goed gelukt is.

Rinze
16 december 2007, 09:55
Framus is wel een poosje weggeweest, daarna door de zoon van de oorspronelijke eigenaar weer leven ingeblazen. Ze worden in Duitsland gemaakt (net als zustermerk Warwick) en dat doen ze goed. Ik heb vorig jaar een Tennessee Custom gekocht, tweedehands voor 700 euro, absolute klasse gitaar, zeer goed gemaakt, zeer hoge kwaliteit van onderdelen en hout, niks mis mee. Heb laatst bij de Groove Factory een Diablo Pro, een Renegade Pro en een Panthera Pro aan de tand gevoeld, alledrie uitstekende gitaren.

Als je ziet wat voor kwaliteit, ook in afwerking, Framus levert, dan kan de gemiddelde Gibson de sloot in. Alleen die prijsvastheid is minder, maar ja: gewoon tweedehands kopen.

vinni
16 december 2007, 11:37
Bedankt allen! :p

Zeker die site van amazone....goed verslag.
Sta te popelen om er eentje te proberen.

Groet,
Vinni

Rinze
16 december 2007, 12:15
Paterswolde - Drachten (Groove Factory) is niet zo ver, ze hebben trouwens niet alles op voorraad wat op de site staat, mocht je besluiten om er een kijkje te nemen.

vinni
16 december 2007, 12:26
Ja weet ik.....
Heb ze gisteren al gebeld, maar die Diablo was er niet meer.
(zie ook eerder dit topic)

Vinni

Gitaar4LifeDude
16 december 2007, 14:23
heel vette gitaar beetje strat en beetje prs nice hoor

Ever Dying
16 december 2007, 20:49
Ja weet ik.....
Heb ze gisteren al gebeld, maar die Diablo was er niet meer.
(zie ook eerder dit topic)

Vinni


Hehe.. Die heb ik dus :p
Maar, ik heb er dus ook 1.. Super gitaartje, ik vind die split pickups helemaal geweldig.. Geluid is super veelzijdig, wat je volgens mij nodig had..

Het enige min punt vind ik zelf dat de nek ongelakt is.. Hij kan wat gaan plakken als je een optredentje hebt..
De trem ontstemd zo goed als niet.. En de straplocks, ja die vond ik een beetje wennen in het begin.. Ze mogen nog al eens los schieten :chicken:

Maar het beste van alles, ze ziet er nog eens geweldig uit ook! :D

vinni
16 december 2007, 23:41
Da's lekker!

BAN!!!! :seriousf:

Woon je ook in de buurt van Drachten / Assen / Groningen ?

Zo ja....kunnen we wellicht een keertje wat afspreken.

Groet,
Vinni

q-elvis-p
16 december 2007, 23:44
Bo-el!!!!!!!!!!!!!!!!!

Kaboemba
17 december 2007, 07:08
Zinloos, maar toch gat ik er op in.

Bo-el maakt mooi spul en heeft echt wat kleine simpele maar doeltreffende aanpsaasingen op een gitaar.
Echter de afwerking blijft ver (heel ver) achter bij een framus.
Vind ik wel jammer want er zitten prachtige gitaren bij.

q-elvis-p
17 december 2007, 08:24
Zinloos, maar toch gat ik er op in.

Bo-el maakt mooi spul en heeft echt wat kleine simpele maar doeltreffende aanpsaasingen op een gitaar.
Echter de afwerking blijft ver (heel ver) achter bij een framus.
Vind ik wel jammer want er zitten prachtige gitaren bij.

ok! dat wist ik niet, heb trouwens geen van beiden in mij handen gehad.
framus is toch handmade in deutschland? En weet iemand hoe die gitaren van fame zijn? (musicstore huismerk, handmade in germany as well)

fred dons
17 december 2007, 09:25
fame is handmade in polen (Mayones) en dat zijn prima kopie gitaren met massieve tops en goede hardware
Framus ligt net wat hoger met weer wat betere hardware en electronica en Framus maakt meer wat "eigen" modellen

q-elvis-p
17 december 2007, 09:27
fame is handmade in polen (Mayones) en dat zijn prima kopie gitaren met massieve tops en goede hardware
Framus ligt net wat hoger met weer wat betere hardware en electronica en Framus maakt meer wat "eigen" modellen

aha! goed om te weten. Toch vind ik ze eigenlijk wel te prijzig en zou liever voor een tweedehands lespaul van gibson gaan. Is het nou merkgeil of vind ik ze gewoon mooier???

fred dons
17 december 2007, 09:41
ik denk een beetje van beide :D
ik vind ze zelf ook niet zo mooi, het zijn wel erg goede gitaren alleen
ben ik nog niet "de" gitaar tegen gekomen bij dat merk (maar ik blijf het proberen)

q-elvis-p
17 december 2007, 09:44
ik denk een beetje van beide :D
ik vind ze zelf ook niet zo mooi, het zijn wel erg goede gitaren alleen
ben ik nog niet "de" gitaar tegen gekomen bij dat merk (maar ik blijf het proberen)

hehe ja blijft om naar te kijken en zullen ongetwijfeld fantastisch klinken en spelen... maar voor ronde de duizend euro heb ik toch leiever een witte chick met goude sieraden uit amerika:)

Rinze
17 december 2007, 09:48
Juits de Gibsons van rond de 1000 euro zijn vaak belabberd afgewerkt (met name qua fretwerk), iets wat je bij een Framus niet tegen zult komen. Maar ik vind het prima dat ze niet zo popie zijn, betaal ik er minder voor tweedehands.

q-elvis-p
17 december 2007, 09:55
Juits de Gibsons van rond de 1000 euro zijn vaak belabberd afgewerkt (met name qua fretwerk), iets wat je bij een Framus niet tegen zult komen. Maar ik vind het prima dat ze niet zo popie zijn, betaal ik er minder voor tweedehands.

mmm voor mij blijven die studio's goed genoeg:) vooral de oudere versies. Zijn tweedehands ook niet eens zo gek duur, al helemaal niet in america maar dat brengt weer 1000 andere problemen met zich mee.

bass blom
17 december 2007, 10:26
dat het zo mooi is dat ze 2e hands goedkoop zijn betekent wel dat de nieuwkoper veel kwijtgeraakt is.

q-elvis-p
17 december 2007, 10:30
dat het zo mooi is dat ze 2e hands goedkoop zijn betekent wel dat de nieuwkoper veel kwijtgeraakt is.

nooit nieuw kopen dus:)

Rinze
17 december 2007, 10:56
dat het zo mooi is dat ze 2e hands goedkoop zijn betekent wel dat de nieuwkoper veel kwijtgeraakt is.

Daar lig ik niet wakker van :D het is soms wel extreem hoor. Mijn Tennessee Custom heb ik voor 700 euro gekocht, toen was is nieuw 1600. Nu is ie nieuw iets van 2000, dacht ik. Maar ik zag hier van de week iemand die een Diablo Por voor 375 had ingeruild... Ik bedoel, dat zijn tweedehands Epi- of Fender Mex-prijzen. Nog geïnformeerd waar ie hem dan ingeruild had, maar helaas geen antwoord. Een jaar of 5 geleden ook zoiets: een Franse Lag superstrat voor 250 euro, helaas net geen geld... Maar goed, voor schlemielige armoedzaaiers als ik is het ideaal.

bass blom
17 december 2007, 11:09
Daar lig ik niet wakker van :D het is soms wel extreem hoor. Mijn Tennessee Custom heb ik voor 700 euro gekocht, toen was is nieuw 1600. Nu is ie nieuw iets van 2000, dacht ik. Maar ik zag hier van de week iemand die een Diablo Por voor 375 had ingeruild... Ik bedoel, dat zijn tweedehands Epi- of Fender Mex-prijzen. Nog geïnformeerd waar ie hem dan ingeruild had, maar helaas geen antwoord. Een jaar of 5 geleden ook zoiets: een Franse Lag superstrat voor 250 euro, helaas net geen geld... Maar goed, voor schlemielige armoedzaaiers als ik is het ideaal.

klopt, maar dat is het.. TS heeft dacht ik het idee een nieuwe te gaan kopen.
en voor hem maakt het niet uit dat de prijs onderuit kukelt nadat je afgerekend hebt..
ik koop toch liever spul wat niet zo snel in waarde zakt.

vinni
17 december 2007, 14:39
klopt, maar dat is het.. TS heeft dacht ik het idee een nieuwe te gaan kopen.
en voor hem maakt het niet uit dat de prijs onderuit kukelt nadat je afgerekend hebt..
ik koop toch liever spul wat niet zo snel in waarde zakt.

Hier de TS,
Uiteraard vind ik het ook niet fijn dat de waarde zo snel daalt. Daarbij komt dat dat als oorzaak heeft dat mijn gitaarbroeders nog steeds blijven vasthouden aan Fender en Gibson. Maar goed.....Voor mij is de tweedehandswaarde dus zeker geen criterium.

Enne...een tweedehandsje is zeer zeker ook welkom. Het hoeft geen nieuwe te zijn.

Groet,
Vinni

bass blom
17 december 2007, 15:07
alles wat je nieuw koopt keldert in principe met pak m beet 30% op het moment dat je afrekent. (de marge van de winkel?)
zo is het nou eenmaal.
alleen met dingen van gevestigde merken is het wat minder erg.
ik zou dus ook tweedehands zoeken als ik zo'n ding wilde, succes :D

oja, ik had een framus, die is 10 keer in waarde gestegen in dik 20 jaar :cheerup:

Ever Dying
17 december 2007, 15:16
Ik denk dat als je zeker weet dat dit de gitaar is die je 10 jaar lang wilt bespelen je hem net zo goed nieuw kan kopen.. Ik zie het probleem daarmee niet helemaal :)

Als je hem liever *even probeert* dan is 2de hands zeker een goed idee ja..

vinni
21 december 2007, 13:06
Dit vind ik wel een bloedmooie ! :rockon:

http://members.home.nl/vincentkoek/0116815384BPMFTOFL_01.jpg


Vinni

Otje
21 december 2007, 14:09
Mooi ding! Zie ik daar nou een Sustainer zitten als halselement?

tomcat
21 december 2007, 14:37
Volledig akkoord dat een goede gitaar net altijd veel moet kosten. Ik heb wel vertrouwen in Framus. Vergeet niet dat ze ooit de Akkerman bouwden en dat was topklasse. De nieuwe modellen zien er misschien niet echt blits uit, maar de Duitsers staan wel voor kwaliteit. IK heb onlangs een Höfner Verythin CT gekocht. In china gebouwd en in Duitsland nog eens gecontroleerd en ook dit is geen hip merk, maar wel de beste semi-hollow die ik in m'n handen heb gehad.
Mocht je voor die prijs een 'allround' gitaar zoeken, vergeet dan zeker Godin niet. Ook niet super populair, maar wel vergelijkbaar met wat je wil: topafwerking, heel goede klank(seymour) en heel veelzijdig (synthaansluiting en een heel goede akoestische klank via de LR Baggs) én in jouw prijsklasse. Ik zou gaan voor een LGX (zelfs tweedehands te vinden). Succes ermee.

Laga
21 december 2007, 15:02
Zelf heb ik een paar maandjes geleden de Framus Diablo Pro gekocht
Echt een super gitaar! Nog geen moment spijt van gehad. Ze zijn het geld meer dan waard..

Wel heb ik eerst zitten twijfelen over die Custom. Vind hem net wat ff wat meer uitstraling hebben.
Alleen ze hadden hem in Nederland helemaal nergens hangen. En ja... ik wil wel eerst m'n gitaar zien, horen, voelen en ruiken ;) voordat ik besluit hem te kopen!!
Aangezien mijn muziekstijl ook prima voldoet met die Diablo Pro heb ik besloten die te kopen.
Maar als je de mogelijkheid hebt om zo'n custom te testen ik zou zeggen ga dervoor!
Als je ooit dan weer besluit om hem weg te doen heb je alvast 1 geinterreseerde :satisfie: