PDA

View Full Version : Aanschaf nieuwe Amp



MichaelSS
15 december 2007, 19:59
Binnenkort ga ik een nieuwe versterker kopen. Naja 2ehands.

toch zit ik nog wat te twijfelen. Het liefste wil ik graag een top+buikkast.
Even een paar voorwaarden
- Mooie warme sound (belangrijk!)
- Moet lekker kunnen scheuren
- Bekend merk; Marshall, Koch etc.

Hebben jullie suggesties? Zelf speel ik op een Fender strat. Mijn budget is hooguit 700 euro.

Rormo
16 december 2007, 12:43
Voor dat geld top + buik? London city Bulldog.

Luke-wannabe
16 december 2007, 15:19
Binnenkort ga ik een nieuwe versterker kopen. Naja 2ehands.

toch zit ik nog wat te twijfelen. Het liefste wil ik graag een top+buikkast.
Even een paar voorwaarden
- Mooie warme sound (belangrijk!)
- Moet lekker kunnen scheuren
- Bekend merk; Marshall, Koch etc.

Hebben jullie suggesties? Zelf speel ik op een Fender strat. Mijn budget is hooguit 700 euro.
;) Check mij sig ;)

Realeigo
16 december 2007, 15:21
Of mijn sig, moet je wel een aardig cheapo kast vinden

(Halrey benton?)

crapton
16 december 2007, 19:11
Hughes&Kuttner Statesman

morroow
16 december 2007, 19:20
heb je humbuckers in je strat?
bij lekker warm geluid en lekker scheuren denk ik namelijk aan een humbucker gitaar..

MichaelSS
17 december 2007, 16:30
Bedankt voor de reacties,

Leon, ik heb je advert. al gezien op marktplaats. Helaas is dit een combo.
London city is nu niet echt mijn eerste keuze. Ik zit op dit moment zelf te kijken naar een JCM2000DSL of een JCM900. Liever de 800 maar die zijn niet haalbaar met mijn budget. Helaas.

Ik heb geen humbucker in mijn strat.

Lexvandoef
17 december 2007, 16:38
Bedankt voor de reacties,

Leon, ik heb je advert. al gezien op marktplaats. Helaas is dit een combo.
London city is nu niet echt mijn eerste keuze. Ik zit op dit moment zelf te kijken naar een JCM2000DSL of een JCM900. Liever de 800 maar die zijn niet haalbaar met mijn budget. Helaas.

Ik heb geen humbucker in mijn strat.

een jcm900 halfstack zou net moeten kunnen, maar voor een dsl/tsl top betaal je al snel 750e. Het gaat sowieso wel lastig worden om voor dat geld een goeie halfstack te halen hoor.

Mr.Bluesbreaker
17 december 2007, 16:44
Ik zou weg blijven bij een JCM800 of een JCM900 wanneer je een strat met een enkelspoels element in de brugpositie hebt. Dat klinkt dan naar mijn mening helemaal niet dik maar krassend en zonder diepte. Een hotrail of humbucker doet wonderen. JCM2000 gaat nog wel met een strat.

dr.distortion
17 december 2007, 16:44
Peavey Valveking (evt 2e hands) en 2e hands cab. Wordt nog krap aan ben ik bang...

Nielsje
17 december 2007, 16:46
Ik zou weg blijven bij een JCM800 of een JCM900 wanneer je een strat met een enkelspoels element in de brugpositie hebt. Dat klinkt dan naar mijn mening helemaal niet dik maar krassend en zonder diepte. Een hotrail of humbucker doet wonderen. JCM2000 gaat nog wel met een strat.

Een DSL gaat uitstekend met een strat samen :) ligt er natuurlijk wel aan wat je speelt. Metal zou ik niet proberen, maar daarvoor zou ik ook wegblijven bij marshalls..

dennis_rhcp
17 december 2007, 16:49
mischien een nieuwe Randall schijnen goed te zijn en je zit onder de 700 euro :cooler:

toneblo
17 december 2007, 16:50
als het kan nog even 700,- erbij sparen, dan heb je effe iets betere bakken!!

Jim Haagmans
17 december 2007, 17:58
http://link.marktplaats.nl/133400517

die top en dan rustig marktplaats in de gaten houden voor een kabinetje.

voor die top zou je wel snel moeten zijn denk ik, denk wel dat ie t waard is

MichaelSS
17 december 2007, 19:29
Nee Jim. 700 euro is (voor mij) best veel geld. Ik wil gelijk iets goed/moois hebben. Geen Laney. Dat zoieso niet.

Ik moet natuurlijk nog wel eerst mijn fender cyber deluxe verkopen. Dit gaat wel lukken hoop ik.

Is er verder nog een mooie marshall buizen top met een mooi clean geluid maar die ook echt kan scheuren. Eventueel met een toekomstige gibson?

Jim Haagmans
17 december 2007, 19:36
Nee Jim. 700 euro is (voor mij) best veel geld. Ik wil gelijk iets goed/moois hebben. Geen Laney. Dat zoieso niet.

Ik moet natuurlijk nog wel eerst mijn fender cyber deluxe verkopen. Dit gaat wel lukken hoop ik.

Is er verder nog een mooie marshall buizen top met een mooi clean geluid maar die ook echt kan scheuren. Eventueel met een toekomstige gibson?

Nou ik probeer ook maar te helpen, ik vind laney een heel goed merk. Veel mensen zeggen zelfs dat het de betere (en goedkopere) marshalls zijn.

maargoed jij wil dus voor 700 euro een volledig buizen marshall top met buikkast, die een mooi clean geluid moet hebben en ook echt kan scheuren. Als je het zo precies weet, wat doe je hier dan eigenlijk nog?

MichaelSS
17 december 2007, 19:43
Voel je niet zo aangevallen. Als je het niet kan hebben dat ik het niet eens ben met wat jij voor suggestie hebt, plaats dan ook geen suggesties.

Jim Haagmans
17 december 2007, 19:45
Als jij al zo goed weet wat je hebben moet, vráág dan niet om suggesties.

MichaelSS
17 december 2007, 19:46
Pff dat geblaat van jou slaat nergens op.

Ontopic weer please :D

Jim Haagmans
17 december 2007, 19:50
Nee, het slaat nergens op dat je er meteen van uit gaat dat laney niet goed is. Ik vind het niet erg dat je per sé een bepaald merk wil, dat moet je zelf weten, maar vraag dan niet om suggesties. Laney is geen B-merk.

MichaelSS
17 december 2007, 19:52
Maar dat zeg ik toch niet? Ik heb geen ervaring met Laney verder, heb het één keer gehoord en was niet meteen verkocht. Verder, dat deze laney is omgebouwd staat met niet aan.

Maar laten we onze meningen even terzijde laten en verder gaan met dit topic.

Jim Haagmans
17 december 2007, 19:55
oke. :hippie:

Ontopic denk ik dat je, met dat budget en als je echt niet liever voor een combo gaat, inderdaad dan voor een jcm800 (liever dan de 900 wat mij betreft) moet gaan en dan héél goed de 2ehands sites in de gaten moet houden (ebay, marktplaats, 2ehands, speurders). Dan nog moet je wat geluk hebben ben ik bang.