PDA

View Full Version : Een rail humbucker in een Fender Stratocaster



Paulusstrat
15 december 2007, 19:31
Hallo sinds deze zomer ben ik in het bezit van een Fender Stratocaster uit 1978 met niet de orginele elementen maar met evans pick ups. Nu is heb ik gehoort van een rails humbucker die je in de strat kan inbouwen als je dit laat doen door een gitaarbouwer hoeveel kost het dan, Waar moet de railhumbucker de brug neem ik aan?
BTW ik heb een linkshandige strat mschn dat daar nog iets mee is

Vriendelijke
Groet

Paul

The red Strat.
15 december 2007, 21:05
Hallo sinds deze zomer ben ik in het bezit van een Fender Stratocaster uit 1978 met niet de orginele elementen maar met evans pick ups. Nu is heb ik gehoort van een rails humbucker die je in de strat kan inbouwen als je dit laat doen door een gitaarbouwer hoeveel kost het dan, Waar moet de railhumbucker de brug neem ik aan?
BTW ik heb een linkshandige strat mschn dat daar nog iets mee is

Vriendelijke
Groet

Paul
bedoel je zo'n SD hotrails ?
je moet wel weten dat het niet echt als een humbucker klinkt.

als ge da laat doen zal u da een noot kosten, maar ge kunt dat evengoed zelf doen, niks moeilijk aan.
en ja, meestal word dat in de brugpositie gezet.

no 1 hops
15 december 2007, 21:34
kan wel, hoeft niet
http://img.photobucket.com/albums/v661/hopdybob/cort2.jpg

Paulusstrat
15 december 2007, 22:56
Hoeveel is ongeveer een noot is dit de nieuwe munt in belgie? :satisfie:

:gitarist: :gitarist: :gitarist:

nou ja ok ik heb een idee maar ik wil niet me hele stratocaster gaan doorzagen past de SD rail in de schuine brug positie of moet ik daar heel veel aan aanpassen kan ik trouwens de orginele nog terug zetten later?

hassent
16 december 2007, 08:32
Je kan bv ook kiezen voor een Fasttrack 1 of 2 van Dimarzio. Past 1:1 in een strat.

G.G.
16 december 2007, 11:41
nou ja ok ik heb een idee maar ik wil niet me hele stratocaster gaan doorzagen past de SD rail in de schuine brug positie of moet ik daar heel veel aan aanpassen kan ik trouwens de orginele nog terug zetten later?

Seymour Duncan paste bij mij meteen 1:1. De railsjes van WSC hadden wel wat vijlwerk in de slagplaat nodig. DiMarzio Fasttrack past ook gewoon in een standaard stratslagplaat zonder vijl en schuurwerk.

Heb je de Lil' Killer van GFS ook al overwogen?


Waar moet de railhumbucker de brug neem ik aan?


Maakt niet uit waar, waar jij hem maar wilt hebben, maar als ik zo lees, weet je dan wel precies wat je wilt?

The red Strat.
16 december 2007, 11:59
Hoeveel is ongeveer een noot is dit de nieuwe munt in belgie? :satisfie:

:gitarist: :gitarist: :gitarist:

nou ja ok ik heb een idee maar ik wil niet me hele stratocaster gaan doorzagen past de SD rail in de schuine brug positie of moet ik daar heel veel aan aanpassen kan ik trouwens de orginele nog terug zetten later?
lol

zo'n hotrails past geloof ik gewoon in ee strat zonder enige modificaties. maar zoals GG zegt, weet je wel goed wat je wil ?

Hellsbellsnl
17 december 2007, 12:54
Hallo sinds deze zomer ben ik in het bezit van een Fender Stratocaster uit 1978 met niet de orginele elementen maar met evans pick ups. Nu is heb ik gehoort van een rails humbucker die je in de strat kan inbouwen als je dit laat doen door een gitaarbouwer hoeveel kost het dan, Waar moet de railhumbucker de brug neem ik aan?
BTW ik heb een linkshandige strat mschn dat daar nog iets mee is

Vriendelijke
Groet

Paul
De Seymour Duncan HOT rails (die met de 2 streepjes metaal op de single)
Die passen er zeker in.
Vriend van me heeft een Fender Strat Ritchie Sambora signature en heeft hier HOT RAILS in laten zetten. (voor het echte IRON MAIDEN geluid)